Autor Tema: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја  (Pročitano 13282 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7043
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Молим ово неколико наших пријатељица са форума да ми опросте на избору речи које ће уследити, али ја заиста не могу у овом тренутку да нађем прикладније изразе за ово о чему ћу писати.

У овој земљи више се не зна да ли јебе луд збуњеног или збуњен лудог!? Али тог секса има на све стране.

Да ли постоји на свету земља у којој закон свако може да тумачи како хоће и да по сили свог положаја (читај: зато што седи с оне стране шалтера или седи у неком од тих кабинета које ми скупо плаћамо) од обичних људи прави будале, чак и кад ти људи желе да испоштују своју државу и њене законе?

Да сам јуче имао времена да одем у капетанију, ово што ми се догодило данас, не би ми се догодило и не бих ни знао за најновији бисер наших властодржаца.

Али ето, јуче нисам имао времена, па сам отишао данас и сад имам о чему да вам пишем.

Отишао сам у капетанију с намером да, у складу са законом, извршим први упис и регистрацију чамца и мотора. Сви приложени папири су прегледани и речено ми је да је све у реду али...

Али нису у могућности да ми упишу мотор јер су јутрос допили писано упутство којим се за моторе увезене из иностранства, поред папира који су уобичајени, тражи да власник поднесе и доказ о томе да је мотор брисан из регистра у земљи из које је увезен!

Како су ми објаснили, они не знају тачно ко то треба тамо у иностранству да изда али вероватно је то неко спортско удружење, марина, сервис или надлежни орган те државе (ма ко то био)!

Кад сам тражио да ми дају образложење, прочитан ми је допис у ком се извесна женска особа из Министарства саобраћаја позива на Закон о државној припадности и упису пловила (Сл. гласник РС, број 10/2013) тачније, на основу одредби члана 159. став 1, тачке 1), 2), 3), 4) и 7) и члана 18. Закона.

Цитирам:
Član 159
Vlasnik uz zahtev za prvi upis čamca, odnosno plutajućeg objekta podnosi:
1) ispravu kojom se dokazuje pravo svojine na čamcu, odnosno plutajućem objektu (ugovor o gradnji; ugovor o kupoprodaji; ugovor o poklonu; rešenje o nasleđivanju; račun o kupovini; svedočanstvo o gradnji čamca ili plutajućeg objekta; druge isprave na osnovu kojih se po posebnim propisima može izvršiti upis prava svojine u javne knjige);
2) ispravu kojom se dokazuje pravo svojine na pogonskom uređaju, odnosno motoru (ugovor o kupoprodaji; ugovor o poklonu; rešenje o nasleđivanju; račun o kupovini; druge isprave na osnovu kojih se po posebnim propisima može izvršiti upis prava svojine u javne knjige);
3) carinsku deklaraciju za čamac, odnosno plutajući objekat i motor, odnosno pogonski uređaj ako su uvezeni iz druge države;
4) ispravu o izvršenom osnovnom pregledu;
7) potvrdu o brisanju čamca, odnosno plutajućeg objekta iz stranog registra (za čamac, odnosno plutajući objekat koji su uvezeni iz druge države);

Član 18
Plovilo koje je upisano u strani upisnik plovila ne može da se upiše u domaći upisnik.

И кад човек све то прочита, онда се врати на  моје уводне реченице и постави себи питање: „Ко ту кога...?“

Желим само да вам обратим пажњу на пар чињеница:

-   Поменута госпођа из Министарства позива се на закон из 2013. године, а при том као да је заборавила да је тај закон мењан и да је усвојен нови (Сл. гласник РС, број 18/2015);

-   И у једном и у другом постоји истоветан текст у тачки 7) којим се прецизира обавеза достављања доказа о брисању чамаца, односно плутајућег објекта али не и мотора!

-   Поменути члан 18. На који се дотична позива нема никакве везе са брисањем пловила или мотора.

Што би се рекло – паметном доста.

И шта сад?

Видим ја, овај сЕКС има све шансе да се претвори у сЕКСЦЕС.
 
Али кука и мотика ником нису добро донели. Сломе се леђа ономе о кога се обију, али сломе се и леђа оних који њима витлају.

Народе мој – како би то рекао наш покојни Радован – уместо мотике, памет у главу и оловке у шаке.
Избори су близу... мислите кога ћете заокружити али ове „експерте“ с купљеним дипломама и без дана радног стажа треба склонити да би обичан народ могао да дигне главу и удахне мало ваздуха.

Ето, ја написах, а ви читајте или немојте.
Шаљите даље или бришите, како вам воља.
Али у сваком случају, размислите ако сте ових дана намеравали да купите мотор увезен из иностранства.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
-   Поменути члан 18. На који се дотична позива нема никакве везе са брисањем пловила или мотора.

pa jesi li joj skrenuo pažnju na to?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7043
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
-   Поменути члан 18. На који се дотична позива нема никакве везе са брисањем пловила или мотора.

pa jesi li joj skrenuo pažnju na to?

Та особа седи у Министарству и још увек покушавам да дођем до телефона или мејл адреса, међутим на сајту министарства једноставно то није могуће. Постоје само телефони кабинета и сектора, али слаба вајда - нико се не јавља. Пробаћу сутра ујутро поново.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1556
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Sedi za komp, otvori vord i napisi taj dokument da je motor ispisan.
Na dnu teksta obavezno napisi: Po clanu 121/278/11 zakona o Plovidbi drzave ... ( iz koje je motor) dokument se izdaje sa potpisom i vazi bez pecata...
Potpis i ...
Odnesi to u kapetaniju i od sutra ce to biti obrazac kakav dokument treba za registraciju uvezenog motora  roll4

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Lazo to ti nije neka novost, kod nas je tako vec par godina  thumbup

Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 503
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
I u kapetaniji Veliko Gradiste se taj papir trazi.  Ako ce nekom biti od pomoci, u Holandiji to izdaje katastar (http://www.kadaster.nl/web/artikel/producten/Verklaring-van-nietteboekstelling-schip.htm ) i kosta 25 eura. Moze se aplicirat saili direktno na prilozenom sajtu ali je mali problem uplata takse jer, kako su meni objasnili (kada sam vadio) nemogu da izrade racun jer aplikacija ne prepoznaje Srbiju i prekida postupak. Tako ja sada dugujem Holandiji 25 eura a papir sam dobio na kucnu adresu. U Svedskoj to isto radi http://www.transportstyrelsen.se/sv/sjofart/Fartygsregistret-sjofartsregistret/Kontakt-sjofartsregistret/ , s`tim da za konkretno plovilo (motor) taksa iznosi 3500 sek (oko 380 eura) a tumacenje o neupisu plovila je besplatno (ako nekome treba, mogu proslediti). U drugim zemljama neznam, ustvari znam da je u Norveskoj i Danskoj slicno. Mogu naci u mojoj arhivi i adrese njihovih organa nadleznih za tu oblast.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7043
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Алекса,
Било би добро да нађете мало времена и да све те адресе, контакте наведете овде у теми, како би неко други могао лакше да се снађе у овој ситуацији.

И не сумњам ја да је то нешто уобичајено у ЕУ. Уз то, мислим да тражење те потврде није бесмислено али начин на који се то код нас ради није добар.

Законодавац је требало да донесе одлуку о измени важећег прописа, да затим утврди прелазни период, у ком ће се решити питање мотора увезених по дотадашњим прописима и да назначи рок од када ће почети примена нових прописа.

У овом случају ништа од тога није урађено. Само је јављено капетанијама да треба да раде на нови начин.

И шта сад да раде сви који су, као ја, купили мотор ових дана или нешто раније?
Шта да раде они који су увезли такве моторе, за себе или ради даље продаје, и при том уредно испоштовали важеће прописе?

Ово је поступак, по мени, исти као и с приколицама.
Годинама су приколице биле регистроване по тада важећим прописима и сад, одједном, више није могуће продужити регистрацију!
Неко у том министарству као да намерно изазива људе и прави им штету...


Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Ovo je velika sramota sto rade.

I ja imam motor iz Svajcarske sa carinskom i kupoprodajnim. Hteo sam ove godine da registrujem i upisem, ali izgleda necu moci.

STRASNO !

Srbijo moja medju sljivama.

Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 503
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Алекса,
Било би добро да нађете мало времена и да све те адресе, контакте наведете овде у теми, како би неко други могао лакше да се снађе у овој ситуацији.

И не сумњам ја да је то нешто уобичајено у ЕУ. Уз то, мислим да тражење те потврде није бесмислено али начин на који се то код нас ради није добар.

Законодавац је требало да донесе одлуку о измени важећег прописа, да затим утврди прелазни период, у ком ће се решити питање мотора увезених по дотадашњим прописима и да назначи рок од када ће почети примена нових прописа.

У овом случају ништа од тога није урађено. Само је јављено капетанијама да треба да раде на нови начин.

И шта сад да раде сви који су, као ја, купили мотор ових дана или нешто раније?
Шта да раде они који су увезли такве моторе, за себе или ради даље продаје, и при том уредно испоштовали важеће прописе?

Ово је поступак, по мени, исти као и с приколицама.
Годинама су приколице биле регистроване по тада важећим прописима и сад, одједном, више није могуће продужити регистрацију!
Неко у том министарству као да намерно изазива људе и прави им штету...

Ovde je ocigledno problem u tumacenju toga zakona. Ja sam predocio kapetaniji u VG potvrdu da se u Svedskoj ne registruju plovila ispod 12 m duzine i 4 sirine i sef kapetanije mi je rekao da ce to biti dovoljno, odnosno da ne moram da placam potvrdu koja bi seodnosila konkretno na moj camac. Oni su pokusali da naprave neku paralelu sa motornim vozilima (koja moraju biti odjavljena u zemljama gde su prethodno bila registrovana) sti je logicno ali, kod plovila stvari ne stoje bas isto jer se u mnogim zemljama neregistruju ako su rekreativnog tipa i ispod nekih limita u smislu duzine, sirine i brzine. Nasa drzava je trebalo da to uzme u obzir i da prema zemlji porekla odredi sta od dokumentacije treba a sta ne. Ovako, oni su sve podveli pod "mora" i stvorili problem obezbedjivanja odgovarajuce dokumentacije.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2073
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Лазо чини ми се да из овога што си навео проблем није у допису-упутству Министарства саобраћаја већ у тумачењу и примени од стране Капетаније. Кажеш да су добили упутство у којем се између осталог тражи нека потврда о брисању мотора у иностранству, а када си тражио објашњење прочитан ти је допис у коме се извесна женска особа из Министарства саобраћаја позива на Закон о државној припадности и упису пловила (Сл. гласник РС, број 10/2013) тачније, на основу одредби члана 159. став 1, тачке 1), 2), 3), 4) и 7) и члана 18. Закона. Како у наведеним члановима Закона није наведена обавеза достављања  потврде о брисању мотора у иностранству, сигурно да у том фамозном упутству није наведено да у Капетанији захтевају ту исправу, већ је у питању погрешно тумачење запослених у Капетанији да обавезу која се односи на потврду о брисању пловила у иностранству, примењују и на моторе. Мислим да би требало тражити објашњење од руководиоца Капетаније и упозорити га на горе наведено.   sha

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7043
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Лазо чини ми се да из овога што си навео проблем није у допису-упутству Министарства саобраћаја већ у тумачењу и примени од стране Капетаније. Кажеш да су добили упутство у којем се између осталог тражи нека потврда о брисању мотора у иностранству, а када си тражио објашњење прочитан ти је допис у коме се извесна женска особа из Министарства саобраћаја позива на Закон о државној припадности и упису пловила (Сл. гласник РС, број 10/2013) тачније, на основу одредби члана 159. став 1, тачке 1), 2), 3), 4) и 7) и члана 18. Закона. Како у наведеним члановима Закона није наведена обавеза достављања  потврде о брисању мотора у иностранству, сигурно да у том фамозном упутству није наведено да у Капетанији захтевају ту исправу, већ је у питању погрешно тумачење запослених у Капетанији да обавезу која се односи на потврду о брисању пловила у иностранству, примењују и на моторе. Мислим да би требало тражити објашњење од руководиоца Капетаније и упозорити га на горе наведено.   sha

Срсо, ја сам разговарао са управником капетаније, који ми је и испричао да је исти проблем и у капетанији у Великом Градишту и у другим капетанијама. Свима је њима речено исто - да треба да приложимо доказ о испису и да се и они чуде јер то не пише у закону.

Дакле, они знају да то нема везе са законом али морају да поступају по упутству које су добили. У противном, ризикују да их неко позове на одговорност због непоштовања налога надређених.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2073
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Види, ако су ти показали наведено упутство ту је највероватније наведена директива да се строго поштују законски прописи који регулишу наведену материју, па су ту наведени чланови Закона који се морају поштовати. Али ако је стриктно наведено да се приликом регистрације мотора мора приложити и "доказ о испису", а то није наведено у Закону, онда су то морали да ти нагласе и покажу у упутству, а то је онда кршење Закона.  Нажалост пренатрпан сам послом и не могу сад да јурим, али требало би прибавити то упутство и видети шта тачно пише.  XKJHDGASED  kuku

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Obrati se ti zaštitniku građana, tvoja prava su ugrožena jer se ne poštuje zakon.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7043
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Види, ако су ти показали наведено упутство ту је највероватније наведена директива да се строго поштују законски прописи који регулишу наведену материју, па су ту наведени чланови Закона који се морају поштовати. Али ако је стриктно наведено да се приликом регистрације мотора мора приложити и "доказ о испису", а то није наведено у Закону, онда су то морали да ти нагласе и покажу у упутству, а то је онда кршење Закона.  Нажалост пренатрпан сам послом и не могу сад да јурим, али требало би прибавити то упутство и видети шта тачно пише.  XKJHDGASED  kuku

На жалост, иако сам тражио, нису ми дали папир у руке - они су читали (и заједно са мном се чудили). Зато не могу ништа да тврдим и само сам описао шта сам доживео.
Јутрос сам послао допис у кабинет гђе министарке и очекујем да ових дана добијем некакав одговор. Да ли ћу га добити, то не знам. Сачекаћу неколико дана, а онда следе нови кораци...
У понедељак намеравам да се обратим Заштитнику грађана...
Што би рекао Матија: - Ћераћемо се још!

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2073
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Ма наравно, тако треба.  clap  clap  clap