Autor Tema: Srletov camac  (Pročitano 10175 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže srdjan72

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 47
  • www.mojaladja.com
  • Veličina: 6 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #30 poslato: 17, 02, 2016, 16:23:32 posle podne »
Sve jasno.Izvinjavam se unapred ali moram da pitam.Da li je ovo po nekim proracunima ili iskustvu.Moram da pitam jer je jedan moj komsija koji inace radi camce,brodove i sl ,a radio je dosta po njegovoj price u Zemunskoj marini,napravio sebi brod.E tu je nastala muka.Nestabilan do zla Boga pa je dodavao neke stabilizatore sa strane i napravio ruglo.Relativno malo dobio od zeljenog.Prodao,kupac isekao kabine,stabilizatore i preprevljaj.  no125
Ovo sto si mi preporucio je prihvatljiva,jeftina varijanta i brzo resiva.Verovatno cu odraditi.Ne znam samo zbog spustanja i vadjenja i z vode .Mi u Obrenovcu imamo veliki problem sa navozima.Osim jednog kod TENT-a nema ni jedan drugi a mnogima nije pogodan zbog udaljenih lokacija gde drze plovila.
I jos jedno pitanje.Da li su one problematicne kada po reci pluta granje

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Srletov camac
« Odgovor #31 poslato: 17, 02, 2016, 17:13:34 posle podne »
Ljuljne kobilice su uobicajena stvar u brodogradnji...spadaju u grupu "privezaka brodskog korita" i nisu elemnt brodske konstrukcije kao centralna ili gredna kobilca...uobicajena namena je UBLAZAVANJE ampitude(usporavanje) bocnog ljuljanja( ne utice puno na stabilitet) lakse odrzavnje pravca(i po talasima) pogotovo kod korita sa plitkim gazom...da imas recimo svanc nazad od 1m(ili oblo korito) tako bi se lepo uklopila da bi gaz ostao maltene isti...tu na skici ide 15cm otprilike koliko ti ide i peta motora u vodu...zasto bi bile problematicne na granje...stavljas ih na dohvat ruke blizu boka da mozes da otkacis rukom ako nesto upecaju granu ili kesu i da mozes lako da ih ispravis ako iskrivis ali ce da stite propeler od panjeva i balvana
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže srdjan72

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 47
  • www.mojaladja.com
  • Veličina: 6 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #32 poslato: 17, 02, 2016, 18:03:36 posle podne »
Ok,to je to.  hi

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Srletov camac
« Odgovor #33 poslato: 18, 02, 2016, 18:10:43 posle podne »
Zorane o kojih ti 15 cm pricas...ima li da je netko to vec koristio na nasim rijekama...prvi put vidim da nesto strsi 15 cm ispod čamca u obliku limene trake ako sam dobro shvatio  eek

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #34 poslato: 18, 02, 2016, 20:32:55 posle podne »
a sta fali klasicnoj kobilici ???

ovako su to holandjani resavali ... pisao sam o tom resenju negde ovde al sad ne mogu da nadjem



Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #35 poslato: 18, 02, 2016, 20:41:41 posle podne »
nasao sam temu ... pokusaj prvo sa tim ... izgleda jednostavno za ugradnju ... a ako resi problem jos bolje , Holandjani su ipak nauticka nacija, a ovo resenje sam vidjao na dobrom delu starijih recnih plovila ...

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,277.0.html

Van mreže srdjan72

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 47
  • www.mojaladja.com
  • Veličina: 6 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #36 poslato: 19, 02, 2016, 02:02:54 pre podne »
Kapetane,ovo deluje nekako   sha .Pre bih zabo ona peraja sto ih Zoran preporucuje,I ako se ne pokazu lako ih skinem a ovo resenje bi mi ostavilo beleg u Obrenovcu za ceo zivot.  roll4 Zaista se ne bih smeo usuditi to da uradim dok neko ne probije led.Verujem da ljudi znaju zasto to postavljaju ali...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #37 poslato: 19, 02, 2016, 09:42:34 pre podne »
Zaista se ne bih smeo usuditi to da uradim dok neko ne probije led.

skoro pa identicnu recenicu sam cuo prosle godine posle one velike suse kad sam seljake u Sumadiji koji zive pored reke Kacer pitao zasto ne navodnjavaju iz reke... i tako generacija za generacijom ...

ja malo pregradio recicu i zalivao ...  thumbup


Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Srletov camac
« Odgovor #38 poslato: 19, 02, 2016, 10:36:05 pre podne »
Nije to nista novo...idealno za celicne camce...najjednostavnije i najjeftinije resenje za ublazavanje ljuljanje kako bocnog tako i uzduznog...za jedrilice tkz"bilge keel"ili"twin-finn"... kad tabanasa bukvalno u zadnjem metru? camca samo dva lima sa rundajzom na kraju (formiras tkz bulb profil) visoka(duboka)kao peta motora 15-20cm i pod uglom od 15-20% prema bokovima...ne povecavaju stabilitet plovila(kao balansne kobilice kod jedrilica) vec smanjuju tj usporavaju ljuljanje...problem stvaraju prilikom spustanja ili vadjenja camca na prikolicu zbog pozicije valjaka...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #39 poslato: 19, 02, 2016, 10:44:02 pre podne »
ajd da ponovo pitam .. zar ne bi isti efekat postigla i kobilica iste povrsine ?

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Srletov camac
« Odgovor #40 poslato: 19, 02, 2016, 10:53:54 pre podne »
Bi ali tu jednu kobilicu recimo 30-40cm od tabana koju moras da stavis na sredinu bukvalno podelis na 2 dela i stavis po bokovima i uz istu bocnu povrsinu dobijes duplo manji gaz...sto je veci ugao prema tabanu a na istu dubinu-gaz(koliko ide peta motora u vodu)veca je bocna povrsina pa stvara veci otpor ljuljanju...zato se i zovu ljuljne kobilice
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Srletov camac
« Odgovor #41 poslato: 19, 02, 2016, 11:27:42 pre podne »
Primer sa slicnim dodatnim ljuljnim kobilicama(nisu balansne)u funkciji i kao stabilizatori pravca duboke kao kormilo i najverovatnije montirane tako da otpadnu pri nekom udarcu  posto su duboke i da se "lako vrate"?...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Srletov camac
« Odgovor #42 poslato: 19, 02, 2016, 14:44:25 posle podne »
Odoste predaleko sa teoretisanjem... Čovek ima uzan čamac i to mu neće mnogo pomoći kad prođe bela ladja... Ljuljamo se tada svi. A pošto je zagrižceni pecaroš, znači šetanje po čamcu je svedeno na minimum dok stoji...

U prevodu - neb ja tu ništa diro  harm

Van mreže srdjan72

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 47
  • www.mojaladja.com
  • Veličina: 6 m
Odg: Srletov camac
« Odgovor #43 poslato: 29, 02, 2016, 08:27:20 pre podne »
Mislim da cu ipak uraditi.Nije komplikovano,skupo a i lako se odstranjuje.Naravno ako budu smetale.Koliko sam ukapirao ne moze da skodi  jh .
Hvala Zorane.

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Srletov camac
« Odgovor #44 poslato: 29, 02, 2016, 13:13:29 posle podne »
a sta fali klasicnoj kobilici ???

ovako su to holandjani resavali ... pisao sam o tom resenju negde ovde al sad ne mogu da nadjem




Kapetane,

Ovo je Skutje, stari holandski brod na jedra a posto im je trebao mali gaz u kanalima onda su ovako izmislili svertove (dagerboard). A kao sto vidis na tvojoj slici i jarbol mu je oboren da bi prosao ispod mostova. Ajde slikacu neki izbliza iz raznih uglova. Ima jedna lepa stvar kod njih sto se tice tradicije. Naime, da bi se regatao sa skutje moras da si u posedu iste ne znam tacno koliko generacija, odnosno da ti je neki predak povio na njoj. Ponasanje, zgrnuo pare, kupio brod, sada cu da vas oderem u ovoj klasi ne prolazi. I ovde je to stvar prestiza.

Sto se tice ove price oko stabiliteta, da se ogradim da nisam procitao celu temu tako da ako krivo zborim to je zbog neznanja, ljuljne kobilice nista ne znace za pocetni stabilitet. A koliko sam shvatio on je problem. Ljuljne kobilice ulaze  u opticaj samo kod dinamickog stabiliteta. Posto je camac knikovam forma daje isto prigusenje kao i ljuljne kobilice tako da su one gimik. Ako se dobro secam koeficijent prigusenja je isti za knikovanu formu i ljuljne kobilice (nemoj da me drzite za rec, rekao sam ako se dobro secam, davno bese). Pocetni stabilitet se popravlja pomocu dve stvari sirina broda i spustanje tezista. Sve ostalo velika igra mali rezultati.

Pozz