Autor Tema: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?  (Pročitano 31880 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Писано је овде на форуму раније о разним моторима, а постоји и једна тема у којој нам је Кемппи писао о томе како је имао муке с подешавањем његовог мотора Јамаха 25 КС аутолуб.

Ја о овим моторима нисам знао готово ништа до јуче и нисам их узимао у разматрање кад сам у последње време размишљао о мотору који би требало да купим.

Међутим, јуче, после разговора с господином Ратком из Галија наутике са Аде - озбиљно сам се замислио.

Разлика у цени мотора аутолуб мотора и четворотактног мотора исте снаге је између 800 и 1.000 евра, зависно од старости и стања!

Рачунао сам нешто - за те паре, имајући у виду време које могу да одвојим за изласке на воду, могао бих да купим горива за наредних 30 година (добро, кад одем у пензију за пар година, вероватно ћу моћи и више да будем на води - хајде, нека буде за наредних 20 година).

Зато сам одлучио да овде поставим питање оправданости куповине таквог мотора.

Мене занима мотор снаге 20-25 КС.

Видео сам да их има са ознакама Јамаха и Сузуки - да ли их још неко ради?

Обзиром да се у свету све више користе четворотактни и да се то правда мањим негативним утицајем на природну средину, да ли се зна какав је утицај ових аутолуб мотора?

Кажу да је потрошња горива двотактних аутолуб мотора знатно већа од потрошње четворотактних мотора, посебно од оних са ињекционим убризгавањем.

Знам да се сад раде нове генерације двотактних (као што су е-тек мотори типа Евинруд) које су и ефикасније од четворотактних и економичније (не мислим на цену при набавци - чујем да су скупи као ђаво).

Да ли се мотори с аутолуб системом још производе или је та технологија ипак технологија прошлости?

Има ли неко на нашем форуму ко има искуства с овим моторима, ко би то искуство поделио са свима нама?

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #1 poslato: 05, 02, 2016, 07:47:59 pre podne »
 Lazo,ustaljeno je neko nepisano pravilo,da ljudi koji plove preko 100 sati godišnje,obavezno kupuju četvorotaktne motore,zbog uštede u gorivu...Sa druge strane,ko provodi u plovidbi manje od te cifre ,onda dvotaktni..pisalo se ovdje na forumu dosta o tome...Predpostavljam ,da pripadaš ovoj grupi ispod sto sati?Ako je tako ,onda neki dobar autolube sa tri klipa i uživaj...!  25648

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #2 poslato: 05, 02, 2016, 07:54:08 pre podne »
Lazo,ustaljeno je neko nepisano pravilo,da ljudi koji plove preko 100 sati godišnje,obavezno kupuju četvorotaktne motore,zbog uštede u gorivu...Sa druge strane,ko provodi u plovidbi manje od te cifre ,onda dvotaktni..pisalo se ovdje na forumu dosta o tome...Predpostavljam ,da pripadaš ovoj grupi ispod sto sati?Ako je tako ,onda neki dobar autolube sa tri klipa i uživaj...!  25648

Његоше,
Кад први пут достигнем 100 сати на води у једној години, бићеш мој гост. Не питам шта једеш и пијеш!
(Мада, боље ти једи и пиј, не чекај на мене; што је сигурно, сигурно!)

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #3 poslato: 05, 02, 2016, 08:06:27 pre podne »
 114

Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..
.

Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri
Deda Zoran

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #4 poslato: 05, 02, 2016, 08:07:07 pre podne »
 Lazo,onda izbriši dilemi i traži isključivo Yamahu autolube sa tri klipa::.Slušao sam samo dobro o tim motorima, ai sam sam sam vlasni jednog takvog već par godina...To su najbolji dvotaktni motori ikad proizvedeni... Samo obrati pažnju da bude očuvan primerak,da ga nije neki ribar vozao po čitav dan i da ima više hiljada radnih sati...Inače mislim da se ti motori još uvjek proizvode..

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #5 poslato: 05, 02, 2016, 08:11:21 pre podne »
Pa auto lube na vb motorima ne znam da li je deo istorije ali na svim cvajama skuterima uglavnom postoji. Ma za motor je samo bitno da je dobar i pouzdan,kad ga kresnes da upali i slicno,sto se potrosnje tice i jedan i drugi ce sve potrositi. Mislim da im je ogromna prednost tezina posebno do jedno 15ks. Ja od prosle god uzeo jedno Y20 autolube jedini problem sam imao sto sam tri puta ostao bez corbe jer sam presao sa cetvorotakne 9.9 yamahe

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #6 poslato: 05, 02, 2016, 08:26:44 pre podne »
114

Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..


Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri

Зоки, бриши мене из те комбинације.
Није тај моје друштво. Видео сам с ким се дружи. А ја нећу да ми после кажу: "С ким си - онакав си!"

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #7 poslato: 05, 02, 2016, 08:33:18 pre podne »
114

Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..


Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri

Зоки, бриши мене из те комбинације.
Није тај моје друштво. Видео сам с ким се дружи. А ја нећу да ми после кажу: "С ким си - онакав си!"
Jeli to ovaj? Auto lube  2 klipa?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #8 poslato: 05, 02, 2016, 08:58:50 pre podne »
114

Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..


Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri

Зоки, бриши мене из те комбинације.
Није тај моје друштво. Видео сам с ким се дружи. А ја нећу да ми после кажу: "С ким си - онакав си!"
Jeli to ovaj? Auto lube  2 klipa?

Ето, и ти си нашао једног од тих с којима се тај дружи.
А мене су, кад сам био мали, мама и тата учили да се клоним политичара.
Сећам се, говорили су ми: "Њихове су руке лепљиве, сав ћеш се умазати! Не постоје средства за дезинфекцију којима можеш опрати руке после посла с њима."

И још много тога су ми о њима причали; ја сам упамтио по нешто али довољно да знам да са њима не треба имати посла.

Не знам да ли сте приметили, али они сви нешто ломатају прстима, трљају шаке, често се и не рукују с људима, него онако, загрле се, тапшу по раменима (лако је њима, имају пара за нова одела). Ваљда је то зато, због тих прљавих руку? Ко би га знао?

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #9 poslato: 05, 02, 2016, 14:28:08 posle podne »
Mislim da bi ti 20-25ks(bez obzira na takt) bilo slabasno za camac...30ks(sa tri cilindra)minimum a i krajnja granica do skuplje registraciju...2t zbog manje kilaze i nabavne cene,odrzavanja,koriscenja...
autolube je napravljen za amerikance koji ne znaju koliko decilitara ulja da sipaju na 4,5galona ili ako imas pomocni 4t da ne pobrkas gorivo ili da ne razmisljas o mesavini...favorit yamaha 30 2t autolube nebitno...mozda i bolje bez toga?
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #10 poslato: 05, 02, 2016, 14:38:32 posle podne »
 thumbup
Mislim da bi ti 20-25ks(bez obzira na takt) bilo slabasno za camac...30ks(sa tri cilindra)minimum a i krajnja granica do skuplje registraciju...2t zbog manje kilaze i nabavne cene,odrzavanja,koriscenja...
autolube je napravljen za amerikance koji ne znaju koliko decilitara ulja da sipaju na 4,5galona ili ako imas pomocni 4t da ne pobrkas gorivo ili da ne razmisljas o mesavini...favorit yamaha 30 2t autolube nebitno...mozda i bolje bez toga?
  thumbup  6589

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #11 poslato: 05, 02, 2016, 15:00:48 posle podne »
Mislim da bi ti 20-25ks(bez obzira na takt) bilo slabasno za camac...30ks(sa tri cilindra)minimum a i krajnja granica do skuplje registraciju...2t zbog manje kilaze i nabavne cene,odrzavanja,koriscenja...
autolube je napravljen za amerikance koji ne znaju koliko decilitara ulja da sipaju na 4,5galona ili ako imas pomocni 4t da ne pobrkas gorivo ili da ne razmisljas o mesavini...favorit yamaha 30 2t autolube nebitno...mozda i bolje bez toga?

Зоране, мотор од 30 КС већ припада вишој пореској групи (то је 22,22 kW) и плаћа се 12.530,00 РСД а не 8.770,00 РСД као за мотор од 20 КС.

Иначе, морам да признам, по питању размеравања и дозирања уља - ја сам 100% Американац (мајку им америчку, да простите на изразу - то ми се само откине; ваљда је то последица стреса од бомбардовања?).
Мислим да је за мотор далеко боље аутоматско дозирање уља од било ког "пажљивог" мешања.

Да се вратим на трошак.

Чак и да узмем мотор од 30 КС и платим виши порез (разлика је неких 40-так евра) од уштеде на разлици у цени могао бих да плаћам увећани порез наредних 20 година.

Истина онда не бих могао да купим гориво за наредних 30 али компромис би се вероватно нашао у томе да купим горива и плаћам порез у наредних 10-12 година.


Остаје још питање бучности мотора?

Двотактне машине су по правилу гласније.

Имао сам Евинруда и он се "драо" за све паре. Било је готово немогуће разговарати на чамцу од њега. Зато сам га и продао.

Нисам имао двотактну јамаху па не могу да кажем колико је то бучније од четворотактне. Каква су искуства по том питању?

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #12 poslato: 05, 02, 2016, 15:08:40 posle podne »
Mariner pente za svaku pohvalu a povoljnije su od Yamahe.
Sve dvotaktne su bucne bile autolube ili ne

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #13 poslato: 05, 02, 2016, 15:11:24 posle podne »
Mariner pente za svaku pohvalu a poviljnije su od Yamahe

Маринер је по свему исти као јамаха само не знам ко га и где прави.

То је ситуација као и са парсунима. Оба су 100% копије јамахе и сервисирају их исти мајстори и убацују исте заменске делове - то је оно што сам до сада чуо.
Ипак и даље људи одмахују рукама и кажу: "Само јамаха!"

Да ли се ради само o предрасудама?

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Дилема: четворотактни или двотактни аутолуб?
« Odgovor #14 poslato: 05, 02, 2016, 15:16:10 posle podne »
Iz iskustva mojih prijatelja samo pohvale