E, ovako treba... > Planovi za plovila

drvena ciklja

<< < (2/6) > >>

Vuk:
I preko svega treba farba, mislim da treba? Nisam prstio koji program je u pitanju?

Zoran T:
Boju nisam racunao (obostrano sve povrsine krmena daska,bokovi,taban,paluba ima 22m2) vec kako ko moze i hoce....najbolje prajmer ili spric git pa pu-boja (bela) pre farbanja povrsine pripremiti za farbanje(gitovanje smirglanje itd)....fali tu i postolje na kom se radi al jos nisam stigo dotle...da pokusam malo da objasnim ovu C2 sliku malo je mutnjikava...U originalu dimenzije su 1060*6000 to je dimenzija koju stampaju na ploteru(do 10m duzine)....na njoj su rebra(zeleno)po kojima se sklapaju delovi(ona gomila okolo)....delovi rebara i konstrukcije su nacrtani na papiru istih dimenzijama kao daske 3000*150 kom 4------2000*150 kom 2---------2000*10 kom 3...znaci sa stampe(80-120g papir) isecete dimenzije  kao daske(sve nacrtano) i na obradjenu dasku kod(stolara na diht provuce dasku colovacu na debljinu od 20mm i isece na  meru po potrebi cepuje ako ima neki cvor) zalepite kao tapete za daske a daljnje seckanje elemenata ubodnom testerom pa polako...svi elemti su obelezeni sa nazivom i pozicijom...dalje sklapanje elemenata preko zelenog crteza(i njega zalepiti na komad univera ili sl) kao lego kockice...ovde je samo slika sa ACAD-a kako to izgleda slozit cu to nekako sve u pdf da se vidi i bude upotrebljivo...ako neko ima IDEJU ili SAVET za LAKSI postupak (bez lasera ili cnc) a bez crtanja neka kaze slobodno....Camac je dugacak 5m u tabanu 1.2 a sirok 1.47 i tezak oko 125kg

Kapetan:
Moze lepljliva !

BORA-D.T.D.:
Zorane, svaka čast za ovaj projekat. Zaista je bilo potrebno da se napravi plan za izradu drvenog čamca, klasičnog načina izrade. Bilo bi za pohvalu da se uradi verzija ovog plana za izradu metodom ,,stitch glue“ jer ima sve više ljudi koje to interesuje.
Jedino što mi se ne sviđa je upotreba poliestera. Ako se stavlja samo sa spoljne strane, ojačaće se oplata i zaštititi od vode ali samo do trenutka dok se poliester ne odvoji od špera. Postavljanje poliestera i iznutra bilo bi suvišno i ruzno iz istog razloga.
Ako treba jača oplata, na šper od 8mm može se zalepiti fiberglas platno sa epoksidnom smolom  koja će ujedno čamac trajno zaštititi od vode. Na ovaj način se može zadržati prirodan izgled drveta.
Bolje od postavljana poliestera je da se umesto špera od 8mm oplata ojača šperom od 10mm ili 12mm a čamac zaštiti od vode na klasičan način, impregniranjem lanenim uljem i sl. i kvalitetnim brodskim bojama(lakovima)

Zoran T:
Nije ovakav camac nista komplikovan a ni tesko da se postavi neki projekat-nacrt(i mene neki put mrzi da crtam)....Cela prica i sustina je da bude camac najblizi"ciklji"ravnog tabana , da ne prelazi 30-35 000dinara(oko 300e?)(bez boje) da moze da ga tera tomos 4 da nije tezak da moze da ponese 6 osoba bez ikakvih problema i da bude stabilan,pa cak i da bude plovan (i upravljiv motorom)pun vode+max 3-4 osobe,da moze da prodje tehnicki i da se registruje(ne znaju ni nadlezni sta sve treba za drveno-sperani camac) da potraje i sluzi bar 5-10g(uz neko odrzavanje)...Iz teoretskog crteza mogu da se rade sve vrste konstrukcije za ---stitch&glue---strip end planked---klinker---ili obicnu oplatu od dasaka naravno uz minimalne prepravke (sve to poskupljuje izradu neznam za daske)...Poliester se ne moze odlepiti od spera(predhodno pripremljenog)ali se odlepljuje od drveta(pogotovo tvrdog)jer drvo"radi"a sper ne(Walter Tursnek negde to spominje tipa 2-3 sloja mata i plastika).Ukoliko postoji mogucnost nabavke jeftinijeg epoksija od "preko" izracunati sta je isplativije nanositi 1*epoksi ili 3(ili2)*poli.Znaci razlika je samo u ceni doduse epoksi je jaci ali oba jednako stradaju od fizickog ostecenja ukoliko se ne sanira...Unutrasnjost camca stiti se samo sa smolom bez staklenog tkanja...8mm sper je i ovako prevelik mogao bi i 6mm bez problema... deblji na klasicnu konstrukciju jednostavno nema svrhe...Klasicni nacin kod nas jos uvek dodje nekako najjeftiniji...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju