Autor Tema: Renovacija brodske prikolice - 1 deo  (Pročitano 5094 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #15 poslato: 24, 09, 2016, 17:17:54 posle podne »
Kapetane nemas pojma ni o cemu.Bolje cuti.

kad smo pravili Roll na cetiri osmeha .. sve sam izbusio u Beogradu da bih izbegao to cuvenje busenje inoxa za koje ti treba diploma , master, doktorat i slicno ... i naravno koliko god da planiras uvek iskrsne nesto ... malo smo napravili veci nego sto treba :D ja uzimao merke  sajkaca

skratio sam ga sa brusilicom od 400 watti neka no name marka (tipa einhell, willager...) , i onaj kotur za metal (za secenje) ... prvu put uzeo u ruke brusilicu i bez problema odsekao visak 



morali smo i stopu da sredjujemo 5mm debljine , i to je zavrseno sa dve burgije jedna tanja jedna deblja HSS, takodje no name busilica jacine oko 500 watti ...

ne smem jaci alat jer mi je agregat 2kwata , pa mi lakse da sve radim sa slabijim alatom po ladji ... i zavrsi mi posao no name alat sa HSS burgijama ( i dans su u zivotu iste te burgije)



mozda ovaj prohrom za roll oznake 316l i nije toliko cvrst kao sto pricaju, sta zna dete sta je 300 kila ... ali 4mm rupice na ogradu gde je prohrom 304 (ili neki slican, jer se mat pojavljuje) izbusih iz prve sa 5mm burgijom, HSS naravno ...

a generalno kazu ljudi "ako znas" mozes i sa obicnom burgijom da busis inox... ja pokusao i zeznuo par komada i kupio te HSS, mozda i moze, al kapiram da moras doooobro da znas sta radis...

i tako ...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #16 poslato: 24, 09, 2016, 17:27:43 posle podne »
a vidi ovu budalu , ko da mene slusa.. busi HSS burgijom 316 celik debljine 8 mm  sajkaca
niko mu nije rekao da to ne moze da se radi :D doduse mozda je trik u de waltovoj busilici  kgk

7 funti 9 komada ... ja mislim da sam evro placao ove moje (po komadu)


Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #17 poslato: 24, 09, 2016, 18:16:07 posle podne »
probao i segrt da izbusi i sa obicnom i HSS i to prvo manju rupu od 5mm pa da prosirim na 12mm i samo istopio burgije
kupim opet HSS i odem kod komsije na probesionalnu stubnu koja ima hladnjenje i sporo okrece. i tu izbusim par komada a trebalo mi 72 rupe
fino pokupim sve i odnesem u firmu kako rekoh

10mm debela ploca...
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #18 poslato: 24, 09, 2016, 23:46:13 posle podne »
probao i segrt da izbusi i sa obicnom i HSS i to prvo manju rupu od 5mm pa da prosirim na 12mm i samo istopio burgije
kupim opet HSS i odem kod komsije na probesionalnu stubnu koja ima hladnjenje i sporo okrece. i tu izbusim par komada a trebalo mi 72 rupe
fino pokupim sve i odnesem u firmu kako rekoh

10mm debela ploca...

za 72 rupe bih i ja nosio nekome  sajkaca generalno moze, ali ako je velik posao ne treba se zezati ...

ujedno danas sam malo googlao ove HSS burgije... ima dosta njihovih podopcija te sa ovom te sa onom legurom, ove sto mi koristimo su verovatno najeftinije , ali su daleko bolje od onih obicnih crnih burgija ... ono sto sam ja uspeo da uhvatim u tih par rupa je da treba da se vrsi pritisak dok se busi (ne prevelik) i mali broj obrtaja ... i ide sasvim ok.. nisam hladio , na zalost, to cu sledeci put da pokusam kako ide sa tim

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #19 poslato: 25, 09, 2016, 11:04:03 pre podne »
kapetane evidentno nema sta. kada sam radio postolja za brod radio sam crnim cijevima ali sa stijenkom 2mm pa sam kod komsije busio to na stubnoj profesionalnoj busilici. to je islo tako dobro da sam u jednom momentu razmisljao da kupim sebi jednu. odustao sam od toga zbog nedostatka prostora u pomocnim prostorijama, a i jeftinije mi je da s vremena na vrijeme kupim komsiji par limenki piva i posluzim se alatom hehehehe
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #20 poslato: 25, 09, 2016, 11:17:28 pre podne »
e sad, dok ne dodje nastavak renovacije, u tehnickom smislu, malo teorije i saznanja koji mozda mogu koristiti nekome, pogotovo ovima sto petljaju sa samogradnjom ili uvozom.

spomenuo sam da ovu priklicu nije bilo moguce registrovati jer nije imala odvojen sistem kocenja u slucaju nuzde. prikolica je samonalijetajuca i radi na principu hidraulickog pritiska. u sapi za kacanje ima cilindar i rezervoar sa uljem koji je crijevima povezan sa kocionim sistemom na sva cetiri tocka. u skoro svim slucajevima obicnih auto prikolica koje mi koristimo taj sistem je mehanicki, odnosno putem sajli.

i ovaj sistem ima kocnicu za slucaj nuzde. to je ona sajla koja se kaci za okce pored kuke ili na samu kuku. u slucaju da se prikolica otkaci ta sajla povlaci ruciccu i blokira sva 4 tocka. to je iskljucivo da prikolica ne bi isla dalje nekontrolisano i ugrozila ostale ucesnike u saobracaju. medjutim, kod ovog hidraulickog sistema ta kocnica za nuzdu koristi isti cilindar i crijeva. iz tog razloga EU ne prihvata to rjesenje i zahtijeva da kocnica za nuzdu bude mehanicka, odnosno preko sajle.

ljudi moji ja sam danima kopao po internetu, americkim stranicama i forumima da nadjem informacije vezane za to. i nasao! pronasao sam "klijesta" gdje je glavni sistem kocenja pomocu hidraulicnog cilindra i crijeva, a kocnica u slucaju nuzde je na sajlu i montira se odvojeno.

u tom traganju sam takodje saznao da postoje "klijesta" koja su sa "free backing" sistemom to jest da moze nesmetano da se ide u rikverc dok kod drugog sistema mora da se otkaci sistem kocenja kada se zeli ici u rikverc.

eto to je to sto se tehnickog dijela tice.

meni ostaje sada da razmontiram ovaj stari sistem i da namontiram novi kako bih imao potpuno funkcionalnu prikolicu
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 532
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #21 poslato: 27, 09, 2016, 21:07:36 posle podne »
Prikolica je odlicna i to ce sigurno da radi dobro.al glavna stvar su tockovi lezajevi i taj kocioni sistem.dobosi.to sve mora da bude u savrsenom stanju.ako se brod vuce na more i prikolica potapa u slanu vodu,sa tim se ne treba igrati.ja sam ove godine sve skinuo ispeskario ofarbao farbom za tu namenu.otpornom na temperaturu.lezajeve skf ...i sad necu da kontrolisem samo naredne sezone.poslebcu opet da sve poskidam i proverim.
Zamerku imam na kutije koje nose valjke na kojima lezi kobilica.tu obicno ne idu kutije.velika je sansa da se brod tu osteti ako se na rampi navlaci a prikolicu.rampe su cesto lose i tesko je navuci brod idealno.posebno ako duva vetar.vec kad izvuces brod malo ga pomeris levo desno.zaljulja se brod rucno i dok je jos mokar i ljigav lepo se moze pomeri levo desno po malo.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #22 poslato: 28, 09, 2016, 08:41:22 pre podne »
... i tesko je navuci brod idealno.posebno ako duva vetar...

moje iskustvo govori da se brod izvlaci do 11 sati pre podne i posle 19 popodne ...
u 95% slucajeva tada nema ni daska vetra (Voloski zaliv)...


Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #23 poslato: 28, 09, 2016, 10:17:59 pre podne »
neptune, kad vec pomenu lezajeve i kontrolisanje....povezemo mi camac i prikolicu iz holandije, telad ona bosanska neinformisana, amaterska.....

stali smo mi nakon sat vremena da pregledamo tovar ali smo gledali zatezne trake i ceradu umjesto tockova na prikolici. sve super.
stanemo opet nakon sat-dva, sve u redu ne mrda camac

u neka doba stanemo u sred noci u njemackoj da odmorimo. smrdi gumaaaa  eek
osovina se usijala na jednom tocku, vide se kapljice istopljenig metala od kuglica iz lezaja

sreca sutra dan navatamo nekog svabu koji ima servis za odrzavanje poljoprivrednih masina i uradi nam lezaj ponovo za 100eur. za sat smo bili ponovo na putu i stigli do kuce bezbijedno.
poooosle sam ja rovio po youtube i gledao sta i kako se to radi.

evo i slike kako je izgledala havarija. da nismo tada stali i vidjeli sta se desava vjerovatno bi u jednom momentu doslo do vece havarije pa cak i nesrece.
zato pozdravljam komentar i savjet svima koji imaju prikolice da redovno kontrolisu komplet sistem ali i da imaju rezervi set lezaja i alat jer nije tesko promijeniti cak ni na sred puta.

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 532
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #24 poslato: 29, 09, 2016, 08:03:19 pre podne »
E pa da ja sam to video kad se drugima desilo pa pazim...a sto se tice onih kutija sa valjcima.to bi bilo pametno da nekako zastitite.ako spustate brod na rampi videcete sta je problem