Autor Tema: Renovacija brodske prikolice - 1 deo  (Pročitano 5106 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« poslato: 18, 12, 2015, 10:59:01 pre podne »
dragi moji forumasi doslo je vrijeme da i ja podijelim neka konkretna iskustva umjesto sto samo postavljam kojekakva pitanja

nadam se da ce ovo bar nekome biti od koristi

prije par godina kupio sam ovu brodsku prikolicu u holandiji. radi se o americkoj dvoosovinskoj prikolici koja ima hidraulicki sistem kocenja i nosivost 3200kg (2x1800kg). zbog toga sto pomenuti sistem kocenja nije imao kocinicu za slucaj nuzde (emergency break) niti mogucnost montiranja iste, prethodni vlasnik u holandiji je skinuo hidraulicni cilindar i fiksirao sistem zakacivanja te je stavio kocioni sistem van upotrebe. kao takvu po zakonu je mogao da koristi prikolicu kao laku auto prikolicu do 750kg koja ne mora da ima kocnicu niti podlijeze registraciji (treca tablica). to je u normalnim zemljama tako. medjutim, posto je sama prikolica oko 400kg nije mu preostalo mnogo tovarnog kapaciteta tako da je prodao.

kao sto se vidi na fotografijama, ova prikolica nije imala valjke nego daske zato sto je na njoj bio gliser. inace prikolica je 8m duga i 2.5m siroka sa periskopskom signalizacijom koja moze da se izvuce jos 2m tako da na nju moze da stane plovilo od 9m duzine i 2m sirine.

prvi dio renovacije odnosi se na montazu valjaka i vitla, a revizija kocionog sistema je planirana za kasnije.

ovo su slike izvornog stanja prikolice
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #1 poslato: 23, 09, 2016, 11:49:12 pre podne »
e pa da nastavimo...

valjke sam kupio na e-bay u austriji a inox kod nas
vitlo sam kupio u holandiji

nemoj te ni da probate busiti inox amaterskim alatom psoto je jako tvrd.
ja sam sve izrezao i odnio u firmu koja se bavi proizvodnjom metalnoh ograda. oni su mi to usluzno izbusili

ovo je materijal spreman za obradu

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #2 poslato: 23, 09, 2016, 11:56:29 pre podne »
prije pocetka moram da vam predstavim ekipu

ovo su dvojica eksperata za bravariju iako izgledaju kao lolek i bolek iz crtanog filma ili jos bolje kao ona dvojica majstora iz crtanog "a je to"

jedan je zaradio penziju nakon 40 godina provedenih u brodogradnji u holandiji kao varilac, a drugi je svoju stekao u italiji u firmi graus koja se bavi montazom magneta. mozete samo da zamislite kako to izgleda kada dodje do razmimoilazenja u misljenju kako treba raditi  tamburanje

i naravno ja kao glavni segrt i mali od palube....

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #3 poslato: 23, 09, 2016, 11:59:15 pre podne »
prvo se pristupilo demontazi...ili bolje receno demoliranju postojecih nosaca i dijelova prikolice koji su u losem stanju

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #4 poslato: 23, 09, 2016, 12:06:47 posle podne »
sledeca stavka je bilo mjerenje i montaza valjaka po kojima ide kobilica

letvu smo koristili da iznivelisemo poziciju valjaka da budu u ravni
kasnije smo popustili sarafe i namjestili sve tako da prati kobilicu koja nije ravna kao letva
samim popustanjem srednjih valjaka brod je "legao" na svoje mjesto i opterecenje je bilo ravnomjerno rasporedjeno

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #5 poslato: 23, 09, 2016, 12:11:26 posle podne »
nakon toga smo presli na pravljenje nosaca za bocne valjke koji pri navlacenju broda trebaju da klize po boku i usmjeravaju brod da ide ravno po horizontalnim valjcima

medjutim, posto je brod relarivno sirok ostalo je po nekih 5-6cm do branika tako da ove nosace nismo uspjeli da namontiramo.
po svoj prilici morace se usjeci i saviti cijev da bi se odmakla ili moramo izmisliti neki drugi patent

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #6 poslato: 23, 09, 2016, 12:15:22 posle podne »
sledeci korak je bio montaza vitla
kako bi maksimalno ucvrstili plocu koja dolazi uz vitlo, a da bi ostavili mogucnost skidanja istog, morali smo napraviti nosac i zasarafiti ga
treba da napomenem da je prikolica debeeelo galvanizirana i da su ova dvojica odbili svaku mogucnost varenja bilo cega na konstrukciju
sve je radjeno na saraf i od inoxa

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #7 poslato: 23, 09, 2016, 12:29:21 posle podne »
brod smo natovarili kamionskom dizalicom sa stovarista gradjevinskog materijala jer je bio na panjevima, pa da ga ne bi ostetili i vukljali lakse je bilo ovako

ja sam se ubio trazeci tezinu plovila po internetu i nista nisam mogao da nadjem. kada smo krenuli na put izvagao sam brod na prikolici.
ukupna tezina broda i prikolice je bila 1350kg bez motora i opreme. sama prikolica je oko 400kg ali nju tek treba da izvagam sto ce reci da je ovaj kasko od prilike 1000kg.

inace mecka Bozana je sve ovo izvukla bez ikakvih problema  hi

tako je bela ladja otisla na farbanje i prvu fazu renovacije

sto se renovacije prikolice tice tu sledi montaza kocionog sistema, prepravljanje signalizacije i postavljanje novih stopa sa strane, ali to tek kad se uhvati vremena
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #8 poslato: 23, 09, 2016, 14:10:15 posle podne »
Све што је урађено, урађено је за сваку похвалу.

Само... шта после? И кад све завршите, како мислите регистровати такву приколицу?

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #9 poslato: 23, 09, 2016, 15:32:00 posle podne »
Prikolica je u medjuvremenu registrovana u Holandiji tako da ima svoju saobracajnu, tablicu i osiguranje
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #10 poslato: 23, 09, 2016, 16:25:33 posle podne »
  Posto si presao na camac, prikolicu sam siguran da neces resavati pre nego camac spustis na vodu. Plovidba je prioritet znam, ali nemoj da je zapostavis, mnogo je bitan "alat". Ja sam svoju tako i iz istih razloga zapostavio i nikako da "nadjem vremena" da se time pozabavim, a mnogo znaci.

  Samo jedna korekcija, nije inox tvrd, vise je zilav, moze se busiti slabijim alatom, ali se mora busiti sa malim brojem okretaja i hladiti se uljem, naravno do nekih "amaterskih" debljina, nakon toga je znacajno brze dati usluzno da se uradi. Rupa na inox limovima debljina od 1mm do nekih 6mm sam nebrojeno izbusio za razno-razne nosace, podloske, ojacanja i lajsne. Svakako sto je deblji lim, proces je dugotrajniji i tupe se burgije, pogotovo ako nisu kvalitetne.

  Sve u svemu srecno sa projektom, kako sa prikolicom tako i sa camcem! Sto pre da zaplovis  114

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #11 poslato: 23, 09, 2016, 17:11:44 posle podne »
nidzo, ove ploce koje drze valjke su od lima 10mm a rupe su 14mm. nema sanse bez stubne busilice, dobrih burgija i hladjenja
zato sam i potrazio pomoc gdje su ljudi izbusili na strugu i jos frezenkovali rupe tako da je sve bilo u milimetar

ja camac i prikolicu radim paralelno. vidio si na drugom postu da mi je camac zastao zbog vjetrobrana

inace sve dijelove za prikolicu sam teskom mukom nabavio iz amerike jer nema nigdje u evropi. ali zato kad je sastavim ima da bude super.
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #12 poslato: 23, 09, 2016, 18:44:34 posle podne »
jedan je zaradio penziju nakon 40 godina provedenih u mozete samo da zamislite kako to izgleda kada dodje do razmimoilazenja u misljenju kako treba raditi  tamburanje

ne bio ti u kozi :D
btw inox se uspesno moze busiti sa amaterskim alatom samo nabacis HSS burgije i ide kao kroz sir ...

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #13 poslato: 23, 09, 2016, 19:04:16 posle podne »
jeste da su naporni kao porodjaj ali zavrsavaju posao samo tako. sem toga jako su inovativni jer se sve uglavnom radilo na mjeru i onako kako odgovara a ne standardno

sto se inoxa tice tu je posao zavrsen tako da nemam vise sta da busim
nadam se da cu uskoro nastaviti sa revizijom kocionog sistema
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže mladjo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 235
  • www.mojaladja.com
    • princesse
  • Brod tip: Mikroplus
  • Marina: nema
  • Veličina: 5 metara
Odg: Renovacija brodske prikolice - 1 deo
« Odgovor #14 poslato: 23, 09, 2016, 20:22:23 posle podne »
Kapetane nemas pojma ni o cemu.Bolje cuti.