Autor Tema: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor  (Pročitano 2808 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« poslato: 16, 12, 2015, 07:41:31 pre podne »
procesljah forum u potrazi za majstorom za vjetrobran/natkabinski prostor ali sve sto nadjoh su samo pitanja u vezi prozora i nesto stranih kataloga od vetusa. cini mi se da ce u mom slucaju morati da se radi po mjeri pa ne vjerujem da ce neki standardan vjetrobran iz kataloga biti od pomoci.

ima i plan B, a to je da radim sam od sperploce i poliesterskoh platna ali vrijeme je luksuz koji nemam na zalost

da li neko zna majstora koji bi mogao da napravi ovako nesto kao na slikama?

Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1317
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #1 poslato: 16, 12, 2015, 16:37:51 posle podne »
Majstor Ivan 0642847847 od klirita radi vizire za motorcikle  negde na dusanovcu pa probaj pitaj...Plan B uradi sam koristi aluminijumski L profil i lexan 2-3mm.Lexan ce duze da izdrzi na suncu od klirita.
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6205
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #2 poslato: 16, 12, 2015, 17:20:28 posle podne »
Клирит је по структури полиметиметаакрилат, док је лексан по структури поликарбонат..
Оба су отпорна нa сунчеву светлост (УВ зраке), али је лексан жући, а клирит је прозиран више од стакла.
Клирит трпи разне видове обраде, може се обликовати на повишеној температури, док лексан то не трпи...
Али зато је лексан савитљивији, еластичнији, а производи се као пун материјал или са структуром саћа (уздужних рупа у материајлу)...

Можда би у техници "уради сам" могла да се направи конструкција од алуминијума (постоје профили које треба исећи на меру) и да се монтирају плоче од клирита или лексана...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1317
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #3 poslato: 16, 12, 2015, 20:07:05 posle podne »
Pa na slici je upravo al ram sa necim prozirnim jedino ako nije mislio na komplet natkrivenu nadgradnju ili sl...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1898
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #4 poslato: 16, 12, 2015, 20:12:31 posle podne »
Ako je već alu ram, i to bez oblina, zar nije najbolje kaljeno staklo?

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1317
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #5 poslato: 16, 12, 2015, 23:12:33 posle podne »
Moze i kaljeno staklo malo je teze ali je i cvrsce...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #6 poslato: 18, 12, 2015, 07:51:19 pre podne »
hvala svima na informacijama

razbih glavu razmisljajuci sta da radim. kako god okrenem "uradi sam" mi je najbolja opcija jer i bilo koji majstor ce to da budzi i radi na mjeru kao sto bih i ja uradio, a ne smatram se bas totalnom arhidudukom za napraviti nesto  nutss

- opcija sa alu profilima je ok jer imam dvojicu specijalaca bravara u kuci tako da bi se to odradilo dobro. ali u alu opciji nema mogucnosti zakrivljivanja nego sve mora na ugao a to mi estetski i nije bas neka opcija. bas kao i na ovoj slici

- razmisljao sam o opciji vodootporne sperploce 3-4mm pa laminiranje poliesterskim platnom i smolom. to bi se uklopilo u sadasnji izgled plovila i dozvolilo bi neka zakrivljanja da ispratim konture kabine. ali za to mi treba vise vremena...

- razmisljao sam i o kompletnom tvrdom krovu jer mi je taj zadnji dio dosta kratak ali se plasim da ne narusim estetiku plovila. svi isti modeli koje sam nasao na internetu imaju kabrio kapu i nigdje nisam vidio tvrdi krov citavom duzinom

gdje se moze naci poliestersko platno, smola i gelcoat i da li je povoljnije to kupovati u inostranstvu? koliko slojeva platna obicno ide i koja gramaza po m2 je dovoljna?
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1317
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #7 poslato: 18, 12, 2015, 17:36:11 posle podne »
Za sam svoj majstor si u pravu...ako budes produzavao bok kabine i dizao nadgradnju naruzit ces spoljni izgled maximalno takav tip kabine trazi kabrio krov...jedino po tom postojecem vetrobranu izadjes na neku prihvatljivu stajacu visinu i po tome pustis tvrdi krov(hard top)kolko ti odgovara.Nesto slicno je Zankiki uradio.
          Vodootporni sper od 3-4mm ces tesko naci a da nije avio sper a on je skup kao zlato...vlagootporni ili neke blazujke sa filmom ili neke egzotesper zaboravi... samo sa oznakom AW100 su za brodogradnju...naci ces ih u firmi FRICHEIS Nova Pazova imaju okume od 6mm pa na dalje i u DRVOPROMET KULA Pancevacki put 80 imaju rusku topolu ili brezu tabla 8mm je oko 4000din...ima na internetu obe firme...sperke pored aw100 imaju oznake bb-ab ili slicno....to su oznake za spoljni izgled furnira posto ides s plastikom preko to te neinteresuje vec trazi konstruktivni sper realno najjeftiniji...
           
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1317
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #8 poslato: 18, 12, 2015, 21:44:45 posle podne »
Za plastificiranje spera po pravilu koristi se epoksidna smola (cena oko 20e/kg sa ucvrscivacem) i stakleno platno(oko2-3e/m2).To sto radis je nadvodni deo broda pa mozes i sa poliesterskom smolom(oko3-4e/kg).Nemas tu neku veliku kvadraturu oko 4-4,5m2 otprilike ta taj tvrdi krov.Za epoksi ides jedan sloj namazes sper samo smolom pa preko jedan sloj 300g roving platna pa zalijes smolom pa onda gitovanje pa spric git pa neka dobra boja...za poliester slicno samo prvo sper 1-2puta mazes sa smolom razredjenom acetonom pa onda jedan sloj 300g mat platno pa zalijes smolom pa jos jedan sloj 300g roving platna zalijes smolom pa onda sve isto kao epoksi.Potrosnja smole ide otprilike isto kao gramaza platna po m2.Gelcoat zaboravi u oba slucaja em je skup em  ima tu divnu osobinu da ne moze da se stegne uz prisustvo vazduha tj ostane gnjecav...Poliester smolu i platna kod Slavise u mirjevu(neznam broj) ili na KP prodaje Emil Rutonic iz Novog Sada a ima i neki jeftin epoksi.
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #9 poslato: 19, 12, 2015, 06:35:05 pre podne »
zorane hvala puno!
upravo si mi sacuvao jedno 3 dana tumaranja i telefoniranja  114

samo da "remiziram" sto kaze sojic:

- poliesterska smola (razredjuje se acetonom)
- 1-2 premaza na sperplocu
- jedan sloj platna pa smola
- drugi sloj platna pa smola
- gitovanje
- spricgit
- farba

kod epoksidne smole ide samo jedan premaz po sperploci i jedan sloj platna i smole

e sad dodatna pitanja:

- s obzirom na otpor vjetra, kolika debljina sperploce je preporucljiva?
- iz kog razloga je potrebno gitovanje i koji git se koristi?
- na koji nacin pricvrstiti vjetrobran na kabinu? lijepljenje? saraf? nesto drugo....

sto se farbanja tice to ce da mi odradi farbar kod koga se trenutno nalazi brod tako da ce to da bude sjedinjeno.
malo sam rovio po internetu i nasao sam dosta snimaka u vezi laminiranja sperploce. jedino tako mogu ispratiti konture broda i zakrivljenja da se to fino uklopi.
necu raditi nikakav produzetak kabine nego samo vjetrobran sa 50mm ivicama prema unutra preko kojih ce da naidje kabrio kapa
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1317
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #10 poslato: 19, 12, 2015, 09:06:25 pre podne »
Epoksi je jaci i puno bolje drzi za podlogu od poliestera.Kod drveta ili spera po svim merilima i pravilima za impregnaciju ide epoksi.Epoksi je i nesto veceg viskozitete od polija pa ga drvo jos i puno bolje upije. Poli samo u pripremnom namazu razredjujes acetonom da bi ga drvo ili sper bolje upilo bukvalno kao podlogu ili prajmer jer je nesto gusci od epoksija i slabije drzi.Posle normalno epoksi je jaci tvrdji bolje drzi pa ti jedan sloj dosta a za poli 2.Jedan sloj 300g platna sa smolom je debljine oko 0.75mm i tezine oko 0.6kg/m2.Sper okume je oko 500kg/m3(6mm debljine sper je oko 3kg/m2) ovaj drugi breza ili topola(???)je oko 750kg/m3(6mm debljine oko 4.5kg m2)pa racunaj.
                I poli(a on malo zna i da vuce vlagu)  i epoksi lose stoje sa suncem pa gitovanje pored ravnanja povrsine i lepseg izgleda malo i stiti(tj menja gelcoat) i preko jos dobra poliuretan boja za zastitu svega...
                Ako brod cuvas negde gde ima ptica(galebova)sve ce da upropaste (z@seru) sta god da stavis a ona kiselina izgrize sve  kako god da stavis...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #11 poslato: 19, 12, 2015, 10:45:45 pre podne »
doktoree!  clap

sve jasno i detaljno.

posto ne radim ogromnu povrsinu onda je bolje da idem sa epoksi smolom umjesto polija.
gledao sam video instrukcije nekog amera. on lijepi to 4-5-6 slojeva. doduse ne znam debljinu njegovog platna ali je on to natropao bas bas.
medjutim jasno je da platno i smola stite sperplocu i omogucavaju sjedinjenje, nema potrebe sad za nekim slojevima.

nasao sam fischer i BiH, Visoko, i imaju (bar na sajtu) AW100 okume/topola 4,5,6 mm a i deblje. bilo je rijeci o tome na forumu u vezi tezine. mene samo plasi da ce 6mm biti prejako za savijanje...

cini mi se da sam skroz blizu odluke da opet vadim alat napolje.....
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6205
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #12 poslato: 19, 12, 2015, 10:58:04 pre podne »
...
gledao sam video instrukcije nekog amera. on lijepi to 4-5-6 slojeva. doduse ne znam debljinu njegovog platna ali je on to natropao bas bas.
medjutim jasno je da platno i smola stite sperplocu i omogucavaju sjedinjenje, nema potrebe sad za nekim slojevima.
...

Срећко, мат и ровинг (платно) додају се смоли зато да би дали механичку чврстоћу. Сама смола ће заштитити премазану површину али механички је веома слаба. Зато се врши ламинација, наношење слојева.

У пракси, то се ради наизменичним наношењем мата и ровинга, при чему се ровинг још и преклапа. Е сад, колико слојева?

Видео сам да неки наши произвођачи чамаца наводе како чамце праве ламинирањем 5-6 слојева. А видео сам и да неки од њих своје чамце продају уз изјаву да њихови чамци задовољавају тамо неке немачке стандарде. А кад сам гледао какви су то стандарди и шта у њима пише... чак до 15-16 слојева!

Наравно, колико слојева и која грамажа, зависи од намене и оптерећења која се очекују. Ви нећете правити корито чамца да би вам био потребан слој од 10 мм, већ сама конструкција с ослањањем на више тачака допринеће јачини споја, ипак, ако сте у прилици, покушајте да додате слој ојачања више - за сваки случај.

Van mreže Srecko Sojic

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 331
    • Bela Ladja
  • Brod tip: Mistral
  • Marina: Rotterdam
  • Veličina: 7.0m
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #13 poslato: 19, 12, 2015, 11:07:18 pre podne »
hvala LSI

sad sam malo u autu....."mat i roving (platno)"

sta je sta?
Oduvek sam sanjao Panticu da budem kapetan od belu ladju!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1317
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Potreban majstor za vetrobran/nadkabinski prozor
« Odgovor #14 poslato: 19, 12, 2015, 11:49:22 pre podne »
mat je platno nepravilnog tkanja izgleda haoticno a roving je pravilnog tkanja kao pojas u kolima samo malo krupnije.Poli smole imas ciste prozirne pa sam dodajes katalizator i ucvrscivac ili plavicastozelenkaste u koje je vec dodat katalizator a ti samo dodajes ucvrscivac...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!