E pa đeco moja evo da vam čiča Čarli malo olakša muke i spase šlajpike a sve ispod žita a legalno. Dakle jedina stvar koja dokazuje da je neka prikolica ona koja piše u papirima je PUS broj koji se ukucava čelkičnim slovima ( PUS) i brojevima veličine 8-12mm a to zavisi od proizvođača. Dakle kupite papire od neke slične prikolice , nađete kod nekog majstora ili na tehničkom pregledu a ako nepoznajete nikoga ima u radnji i slova i brojevi i nije i skupo i vlastoručno učukate broj i niko nema pojma da to nije prikolica koja piše u papirima . Već rađeno i funkcioniše . Dobro more
То јесте нешто што може свако да уради али ја то не бих препоручио ником. Ево и зашто.
Кад неко изврши атестирање приколице и региструје исту, добија саобраћајну дозволу и уз њу регистрациону налепницу. Налепница мора бити залепљена на видном месту на приколици. Подаци с налепнице морају одговарати подацима са саобраћајне.
Уколико вас заустави саобраћајна полиција, прво ће вам тражити саобраћајну дозволу и да види налепницу.
Ако их немате - следи казна (уколико се не договорите с полицајцем!).
Приликом контроле заустављене приколице, полицајац упореди податке с таблице, маркице и саобраћајне (кад је има, а у вашем случају нећете имати ни таблицу, ни саобраћајну, ни налепницу).
Након тога, полицајац проверава тај "ПУС" број који је укуцан на шасију приколице након завршеног поступка атестирања.
Подаци о саобраћајној дозволи су, у начелу, доступни полицајцу који вас је зауставио јер чак и ако нема директан приступ бази, може радио везом да затражи проверу података.
Уколико утврди да не постоји саобраћајна и да не постоји тај ПУС - ето вама проблема. И то већих него да сте изнајмили приколицу.
Јер сада више није реч о истеклој важности саобраћајне дозволе, или нерегистрованој приколици, што се третира као саобраћајни прекршај, већ је реч о кривотвореним подацима, а то је онда већ мало тежи случај и санкције могу бити и озбиљније. Јер сваки фалсификат се третира по посебном поступку. Не бих даље објашњавао; има их који то могу и боље од мене да ураде.
Да закључим, то што је ТангаБраво написао, могуће је, али није препоручљиво.
Нажалост, живимо у таквој земљи где нас администрација убија у појам и пљачка где и колико може. Ипак, уз много живаца и плаћених такси, могуће је то с приколицама спровести до краја.
Мени је било потребно неколико месеци да прибавим копију фабричког атеста из фабрике "Брако" из Македоније али сам га прибавио и очекујем да ће моја, некада уредно регистрована приколица, ових дана поново бити регистрована.
Исто тако, они који су сами правили приколице, па су их атестирали, могу да траже копију атеста у институцији која је извршила атестирање - постоји копија.
Ко није никад регистровао приколицу, дакле није ни прошао поступак атестирања, тај јесте у проблему и мора или да купи нову, атестирану, да би је регистровао или мора да изнајми нечију.