Ситуација по питању приколица је следећа:
Прво нас је држава натерала да наврат-нанос региструјемо приколице које смо ко зна када купили или правили. Ја сам један од њих.
Фабрички направљену Брако Т-600 теретну лаку приколицу, купљену 1991. и уредно регистровану и употребљавану уз трећу таблицу до 2012., регистровао сам и уредно добио саобраћајну дозволу и таблицу. То је било у октобру 2013.
Истовремено сам регистровао и приколицу за чамац - самоградњу (уз изјаву два сведока и атест од стране Машинског факултета). И за њу сам добио саобраћајну и таблицу.
Кад ми је 2014. истекла важност дозвола, нисам одмах продужио регистрације али сам то покушао да урадим летос.
У Љермонтовој су ми љубазно поништили стару, неважећу саобраћајну, узели таблицу и рекли да приколицу, уз уговор који сам им показао да је поклањам рођаку у Бечеју, могу тамо да одвучем и да приступим регистрацији.
Испоставило се да су у Бечеју одбили да изврше технички преглед, позивајући се на неки нови пропис о којем нисам знао ништа.
На званични допис који сам упутио у МУП, после скоро месец дана чекања, добио сам културно срочен одговор и копију рачуна који је издат приликом куповине приколице 1991. године, уз упутство да се јавим Машинском факултету у Београду ради атестирања.
Дакле, прва могућност на располагању свима који су у сличној ситуацији, да им је поништена регистрација, могу поново да региструју своју приколицу уколико је атестирају на Машинском факултету у Београду (раније је то било могуће и у Новом Саду - сад не знам). Не знам тачно колико то кошта.
Међутим, постоји још једна могућност, а то је да власник приколице од произвођача добије потврду о хомологацији.
У овом тренутку, домаћи произвођачи приколица (има их свега три-четири, колико ја знам) буквално се праве луди и на захтеве да издају потврду о хомологацији, траже да им купци приколица то плате. Ради се о своти од више од 100 евра. Купци, за сада то одбијају и не дешава се ништа.
Јер, држава која је направила овакву збрку, прави се луда и неће да произвођачима нареди да купцима који су уредно купили приколице обезбеде и одговарајуће потврде.
Не бих ово даље коментарисао јер би ме то одвело у теорију завере у којој је држава један од учесника отимања новца од својих грађана, на што се читава ова ујдурма свела.
Иако не звучи нормално да се нови законски пропис примењује на предмете који су произведени и регистровани по старим прописима (јер сад нам више нико не гарантује да нећемо морати да обезбедимо и хомологацију за наше путничке аутомобиле), чуо сам да је иста ситуација и у Македонији. Није никаква утеха али изгледа да и тамо мисле да народ још има неких скривених пара које треба покупити. Шта ће паре народу?