Autor Tema: Duga ili kratka osovina  (Pročitano 10564 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #15 poslato: 13, 10, 2015, 15:15:08 posle podne »
Да вам кажем, пријатељу "Да се човек пита", и кад купите нов мотор, питање је да ли имате среће у животу или немате.
Није се једном догодило да нова машина затаји. Тада боље прођете само ако постоји овлашћени сервис који ће у гарантном року отклонити квар. Али све оне непријатности које због тога имате, нико вам неће надокнадити.

Кад купујете полован мотор, то вам је "мачка у џаку".
Ако имате среће, уживаћете и често ћете се са радошћу сетити бившег власника.
Ако немате среће, псоваћете ту вашу срећу с којом сте се родили и баш тај мотор од баш тог бившег продавца купили. И при том, можда човек уопште није крив. Можда ничим није допринео да се проблем појави код вас. Једноставно, дође до замора материјала; другачији начин употребе често изазива проблеме.

А што се тиче дужине осовине и преправке крмене даске, ту ћете опет наићи на различите савете.
Мислим да вам је неко већ рекао да ако је мотор мањи и лакши, надоградња крмене даске да би се мотор поставио на одговарајућу висину и није неки велики проблем. Али ако је мотор већи и тежи, тада надоградњу треба урадити тако да то буде чврсто и поуздано, а не да вам мотор отпадне при већем оптерећењу.

Уколико би требало скраћивати крмену плочу, то је мањи проблем јер се не ремети много јачина конструкције, али кад се подиже висина, то је крпљење, а крпеж је увек крпеж. Зато, добро размислите.
Ако нађете добар мотор с дугом осовином, можда се и исплати надоградити крмену плочу ако имате ко ће то урадити ваљано.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #16 poslato: 13, 10, 2015, 16:06:22 posle podne »
Nemoj da se bojiš polovnih motora, ja sam ih imao više i svi su dobro radili. Na kraju, i da se zezneš, za starije motore, dvotaktne, do 10-ak KS, šta god da je možeš srediti za neke normalne pare, ako baš nisi baksuz.

I sama prepravka krmenog zrcala košta, a i izgleda ružno, pogotovo ako se sa kratke noge prilagođava na dugu...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #17 poslato: 13, 10, 2015, 17:14:06 posle podne »
Od polovnih motora 6-8ks prednost 2t jednostavniji su manje se kvare nije skupo odrzavanje(mozes i sam) ali trose nesto vise od 4t.Nov motor 4t zbog manje potrosnje a i da bi bio blize EU da nam ne uteraju neki zakon...
         Koju marku motora???Prosetaj po marini pa vidi sta se koristi najvise i najcesce.Svaki koji se odrzava i pazi traje i sluzi i svako ko vodi racuna o svom motoru kune se u njega bez obzira dal je yamaha ili honda ili ...
         Mene licno interesuju "mesoviti brakovi" tj od koje godine je selva postala yamaha pa od kad je mariner prestao da bude yamaha i sta je sad i od kad je mercury postao tohatsu.E to mi je nepoznato a ima ih dosta po oglasima.
         
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #18 poslato: 15, 10, 2015, 16:39:26 posle podne »
http://www.rbbi.com/links/outboard.htm#ob
  Malo sam istrazivao.Mercury do 25ks 4t je tohatsu od 2006g.Selva 4t je yamaha.Mariner(male snage) 2t jeste yamaha do neke???godine a posle je mercury...Dalje je sve manje vise ko spanska serija izmesano tipa nisanovi blokovi yamahine glave...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #19 poslato: 15, 10, 2015, 17:44:02 posle podne »
zaboravi na sve ...
Postoje sledeci motori:

1 Yamaha i Honda - Ako vozis familiju i bitno ti je da te motor nikad ne izda ...
2 Evinrude - Ako se vozis sam i volis malo vise snage i imas za gorivo , a neces da veslas do obale ...


za ove motore imas donekle 0k servisnu podrsku, za ostale se sam snalazis...

sve ostalo je smuti pa prospi ... 0k jeste Selva Yamaha ,i slicno, ali kad god se rade OEM varijante rade se od losijih legura ... imas temu gde lepoja serviser objasnjava ,mislim za tohatsu, da je kod njega "osovina" od tvrde plastike a kod mercurija od metala, ili tako nesto ...  pa sad vidi ...

Van mreže ANASTASIA II

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 179
  • www.mojaladja.com
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #20 poslato: 15, 10, 2015, 20:39:48 posle podne »
A zasto Tohatsu nije dobar motor?

Van mreže djera1

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 101
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Polaris beta
  • Marina: Dorcol
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #21 poslato: 15, 10, 2015, 21:15:44 posle podne »
Kapetane jos uvek nisi nista naucio. Tohatsu je vrh. Ti si pobrkao Tohatsu i Parsun 

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #22 poslato: 15, 10, 2015, 22:00:49 posle podne »
Kapetane jos uvek nisi nista naucio. Tohatsu je vrh. Ti si pobrkao Tohatsu i Parsun

Kao sto je taj Tohatsu Mercuri  tako je i Yamabisi ustvari Yamaha u srcu ... Manite me OEM proizvoda radim sa njima na ovaj ili onaj nacin zadnjih 10tak godina svega se nagledah ...

http://www.technicalandtrading.com/outboard_engines/yamabisi_outboard_engines



ili kako proizvodjac kaze "YAMABISI Outboard Engines from the best manufacturer in China for outboard engines,CE approval, 100% YAMAHA Duplicate,Perfect performance,2.5,4,5,9.9,15HP, Long &Short Shaft,two stroke and four stroke."

Sta mislite dal mogu, i za kolko para da ovaj motor krstim "Srbihatsu" ? Garantujem Yamaha 100%


Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #23 poslato: 16, 10, 2015, 09:40:54 pre podne »
Pratim oglase(i to vrlo pedantno) od letos u nameri da smenim tomosa motorcetom male snage(5-6ks)koji bi kasnije posluzio kao pomocni i sto vise gledam to je veci haos u glavi.Neki se rastezu mesecima kod svercera iako su prihvatljive cene i ok marke a neki odu odma iako su mozda skuplji i nisu ni honda ni yamaha?????Neki se i vrate na oglas s vecom cenom i drugim prodavcem tako da je tu po oglasima opsti haos od cena marki modela pa cak i sa 6 brzina sa rikvercom(najverovatnije stamparska greska) od letos 2parsuna 5ks i jedna hidea5ks za 50e jeftiniji nego malo starija yamaha 2t 6 ks...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #24 poslato: 18, 10, 2015, 21:51:50 posle podne »
Naci Dobar Motor je stvar Srece i malo Tehnickog razumevanja. I mora se znati sta se hoce i sta nekome bas treba.. da li Honda ( posto su sve 4t) ili nesto Oldschool ;-) za one koji nece nesto bas da se brinu o Motoru, stariji 2t kao npr. Johnson/Evinrude, Yamaha ili Mercury iili neki Parsun,Sail , Yamakati Suzakuki i td.. za one koji hoce da imaju nesto novije 4t a da ih nekosta puno pa sad dali ti kinezi necemu vrede ... hmm ja kazem ne a drugi kazu da  4587 .

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Duga ili kratka osovina
« Odgovor #25 poslato: 26, 10, 2015, 10:11:30 pre podne »
Bezbroj puta se govorilo o kvalitetu, prednostima/manama vanbroskih motora, cenama kod nas...
Realnost je da na sve oko nabavke motora uticu finansije, pare i muzika.
Sto se tice proizvodjaca, verujem da su Honda i Yamaha, barem kod nas, ubedljivo na prvom mestu.
Ko tvrdi da je Tohatsu los motor-zivi u zabludi.
Najbolje resenje za pomenuti camac je verovatno 4t motor od 8-10 ks, a ponovo se dolazi do para i muzike.
Ako je izvodljivo, uvek je bolje pazariti nov motor, a posto ste vec na Adi, koja nije mala marina, valja prosetati, sigurno da neki komsija prodaje motor...