Na ovoj temi nema nikoga, a na temi oko izbora motora za čamac će se uskoro načeti 5a strana (?)...
Naučih svojevremeno od daleko vičnijih da je elisa "menjač na vodi"!
Možda bi kao parametar poslužio primer da sedneš u auto čiji motor ima 100ks, ubaciš ga u prvu, pa stisneš gas do (recimo) 3000obrtaja, posle sednes u auto sa motorom od 150ks, pa uradiš isto to, pa sve to ponoviš sa kolima od 200ks, pa pogledaš razlike u brzinama, koliko si sa kojim kolima postigao. Naravno, nije baš isto jer se automobil kreće po čvrstoj podlozi, pa je razlika daleko veća nego kod plovila ali princip je isti.
Dakle(m), možeš da za isti čamac pazariš motor od 20-100ks ako nemaš odgovarajuću elisu, razlika u brzini neće biti bogznakakva.
Pravilan korak i veličina elise se računa tek pošto se saznaju dužina čamca (po vodnoj liniji), širina i težina čamca, kao i vrsta korita.
Naravno, tu je bitno i srce elise. Ne greši se toliko u izboru motora za čamac, koliko se greši u izboru elise!