Autor Tema: Spustena jedra  (Pročitano 14969 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #45 poslato: 28, 03, 2016, 12:34:41 posle podne »
troje koje ja znam , ukljucujuci i mene....

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #46 poslato: 31, 03, 2016, 23:50:20 posle podne »
Gledao sam na sajmu elan 210. Lepo izgleda, nema sta. Ali definitivno je to jedrilica za sport. Deluje jako malo unutra, koliko je moglo da se vidi, posto je onemoguceno da se penje na brod. Inace cena je bas velika. Oko 28000 bez poreza, bez jedara, naravno i bez motora i prikolice... Znaci prelazi 40000

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
Pismo iz Amerike
« Odgovor #47 poslato: 02, 04, 2016, 00:23:06 pre podne »
evo ti ih i zvanicne cene ako si tamo .. ovaj Robin nesto sitno digne ...

Prva cifra je registracija za godinu dana a druga za tri godine , koliko vidim tebe bi registracija za tri godine izasla 60 dolara (oko 50 evra), plus fedex postarina ...

CLASS A (less than 16’)                                                              $10          $30
CLASS I (16’ or over and less than 26’)                                       $20          $60
CLASS II (26’ or over and less than 40’)                                      $30          $90
CLASS III (40’ or over and less than 65’)                                     $50          $150
CLASS IV (65’ or over not required to be documented)               $60          $180

Pisao sam Robinu i izgleda da nije bas kao sto si napisao. Naime, ima tu jos troskova tako da sve zajedno ispadne preko 200 USD.
Evo i sta je g. Robin odgovorio:

Here is the cost for us to assist you:

               State fee – varies by boat, 6.5 meters should be $20
               Delaware Intercorp, Inc. processing fee – $105
               Verification letter (optional) - $20   
               Return shipping – $45


Ako se uzme u obzir da je ovo za godinu dana, tj da bi za tri godine bilo 60 USD + njegova usluga + ostalo, ispada da je ipak znacajno veci iznos.
Osim toga, ja nema  ni VISA ni American Express tako da cu morati da vidim sta mi valja ciniti.
U svakom slucaju, tebi hvala ali ipak nije toliko povoljno kao sto si napisao (ili sam te ja pogresno razumeo).

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pismo iz Amerike
« Odgovor #48 poslato: 02, 04, 2016, 18:21:41 posle podne »
Ubacili su ovo : "               Delaware Intercorp, Inc. processing fee – $105" to ranije nije postojalo ... To je agencijska provizicija, ranije je bila zanemarljiva sad su je dosta digli .... moj savet je da pojuris drugu agenciju i odradis preko druge ... ili ides bez agencije direktno na DE (mada ja vise volim agenciju posto nema podpitanja )

Meni kad su provukli karticu skinuse za tri godine 198 evra .. Shiping fee mi nikad nije stigao na naplatu ... Evo ti orginalni mail iz 2014te

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pismo iz Amerike
« Odgovor #49 poslato: 02, 04, 2016, 18:27:02 posle podne »
iskopah ovo oko shipinga...
ujedno nebitno je sto nemas VISU i slicno, moze i bank transfer...

sad sam izracunao po ovim novim cenama izaslo bi te 230 usd ili 200 evra... kad to podelis na 3 godine izadje oko 70 evra ...  plus ne placas carinu ni pdv pri uvozu ... pa malo li je ustede?
« Poslednja izmena: 02, 04, 2016, 20:10:15 posle podne Kapetan »

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #50 poslato: 02, 04, 2016, 20:36:02 posle podne »
trogodisnja registracija u USA je 90$, ali godisnji troskovi agencije i pausalni porez za LLC firmu (ako je plovilo reg.na tvoju tamosnju firmu, a u Srbiji je to jedini nacin) izadju slicno kao i nasa registracija.
Poenta nije u tome da se tu nesto ustedi vec u neplacanju pdv-a koji za malo bolje plovilo moze biti i desetak i vise hijlada eur, a ako je plovilo proizvedeno u EU i posedujes EU1 sertifikat nema ni carine.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #51 poslato: 02, 04, 2016, 23:07:35 posle podne »
Miso u kom smislu ne moze plovilo da bude na fizicko lice ???
Ja registrovao plovilo na moje ime i prezime kao i mnogi drugi ....

Ili je to neko nase lokalno zakonsko ogranicenje tipa ne moze moze srbin da vozi strane table ?

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #52 poslato: 03, 04, 2016, 07:30:46 pre podne »
isto pravilo je kao i za automobile: fizicko lice moze biti vlasnik ili upravljati  vozilom/plovilom sa stranom registracijom samo ako ima strano/dvojno drzavljanstvo (kao Miljan).
U suprotnom onda niko nebi registrovao i platio carinu i pdv za sve novokupljene automobile, osim za Fiat-a.
Ali strana kompanija (vlasnik vozila/plovila) moze te angazovati/ovlastiti da, kao skiper, mozes upravljati njihovim plovilom u medjunarodnim vodama po celom svetu (citaj: ta strana kompanija je , ustvari tvoja kompanija jer strane agencije ne daju podatke o vlasnicima bilo kome, sem sudu, mada i to tesko ako je zahtev iz Srbistana).
Dunav i Sava, a uskoro ce i Tisa, imaju status medjunarodnih voda.
Pa, sta mislis zasto su vecina Belih ladja registrovane na Malti i sl, a plove Dunavom sa ovlascenim skiperima, vecinom su Rusi-Ukrajinci (pogledaj im zastavu na krmi).
Naravno, i tada drzava ima koristi jer se mora platiti taksa za koriscenje medjunarodnih voda.
Za plovila do 15m je oko 60eur mesecno za onaj mesec kada se plovi (zimi, naravno, nista) i plovilo mora biti osigurano od rizika prema trecim licima (oko 100e za 3 meseca, mada mozda moze da se nadje i povoljnije).
Nadlezna kapetanija izdaje resenje i upisuje se ime skipera i posade u listu.
A i recna policija nebi smela da stupi na to plovilo u obicnoj proveri, jer se to plovilo vodi kao strana teritorija i na stranom plovilu vaze zakoni zemlje registra, sem ukoliko se na njemu/sa njim ne napravi kriminalno delo (ubistvo, terorizam,sverc i slicno).
Mada, ovo je jos ne provereno, u zakonu se spominju samo vozila kao sredstva prevoza sa stranom registracijom, a plovilo nije vozilo, jeli tako. sajkaca
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #53 poslato: 03, 04, 2016, 07:56:45 pre podne »
u Hrvatskoj je,do pred sam ulazak u EU, bilo isto stanje.
Onda je donesen zakon, lex spacijalis, da hiljade i hiljade plovila sa stranom zastavom moraju da se preregistruju na njihovu zastavu ili napuste njihove vode, ako su vlasnici Hrvati. Neki su prebacili plovila u Sloveniju, a neki i Slovenci su prebacili plovila u Hrvatsku.
Ali su odmah doneli i pametnu ponudu: ko to uradi u roku od 3 meseca pdv ce mu se smanjiti sa 20% na samo 5%.
I, naravno, svi su pozurili da to urade, tada su notari i agencije radile svakiim  danom, a poslednjih dana roka i 24h dnevno.
Sada Hrvatska ima mnogo vise zarade od redovne naplate registracije i osiguranja za sva ta plovila i visestruko su vratili u startu priznat popust.
Slicno smo i mi imali pre destak i vise godina kod prenosa vlasnistva vozila kada je prenos bio oko 20% i svi su tada vozili na ovlascenja.
Sada je prenos vozila minimalan i svi ga placaju i tako vise para ode u drzavnu kasu.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #54 poslato: 03, 04, 2016, 09:01:00 pre podne »
e tako onda da, ali covek koliko vidim nema nameru da plovi po Srbiji uopste , niti da koristi ladju ovde....
zato mu i napisah da reguje na DE kao fizicko lice , zaobidje sve gluposti od PDV-a , carine i slicnih stvari i oma buc u vodu
ako mora da prodje kroz srbiju onda privremeni uvoz (ili kako bese) i za max 30 dana napusti srbiju sa plovilom ...

ja sam generalno zaobisao tu pricu sa firmom i registracijom na istu zbog godisnjih troskova odrzavanja firme...

nego da li domaca firma moze da najmi strano plovilo? i da li se onda to vozilo tretira kao domace?

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #55 poslato: 03, 04, 2016, 22:03:40 posle podne »
e tako onda da, ali covek koliko vidim nema nameru da plovi po Srbiji uopste , niti da koristi ladju ovde....
zato mu i napisah da reguje na DE kao fizicko lice , zaobidje sve gluposti od PDV-a , carine i slicnih stvari i oma buc u vodu
ako mora da prodje kroz srbiju onda privremeni uvoz (ili kako bese) i za max 30 dana napusti srbiju sa plovilom ...

ja sam generalno zaobisao tu pricu sa firmom i registracijom na istu zbog godisnjih troskova odrzavanja firme...

nego da li domaca firma moze da najmi strano plovilo? i da li se onda to vozilo tretira kao domace?
Potpuno si u pravu. Iako sam gradjanin SRB tj. rodjen sam, zivim i radim ovde, nemam nameru da plovilo koristim po nasim vodama vec u CG a ako bude srece tj. ako se zena ipak dovoljno opusti, u 2017. cu malo do Mljeta ili Korcule. Nikakve preduge plovidbe ali opet malo zahtevnije u odnosu na one od kraja do kraja CG obale.
U svakom slucaju, ja sam postovao onaj odgovor iz USA cisto da se ni vi ne biste iznenadili kada ih budete kontaktirali i ni zbog cega drugog.
Mnogo mi znace informacije koje ovde dobijam i svim hvala na nesebicnom deljenju sa ostalim clanovima foruma.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #56 poslato: 03, 04, 2016, 23:39:07 posle podne »
 thumbup na zalost utepase sa onom taxom ....

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
Registracija u USA
« Odgovor #57 poslato: 10, 04, 2016, 08:06:16 pre podne »
Da. Upravo tako.
Ja sam se nesto raspitivao cak i da je registrujem u Poljskoj ali je ceo proces veoma komplikovan a i plovilo mora da je fizicki tamo za obnovu registracije.
Jedino sto cu jos da pokusam da saznam da li mogu da je registrujem u Italiji jer za tu duzinu plovila se radi registracija jednokratno tj. u pitanju je trajna registracija.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Registracija u USA
« Odgovor #58 poslato: 10, 04, 2016, 09:30:51 pre podne »
Da. Upravo tako.
Ja sam se nesto raspitivao cak i da je registrujem u Poljskoj ali je ceo proces veoma komplikovan a i plovilo mora da je fizicki tamo za obnovu registracije.
Jedino sto cu jos da pokusam da saznam da li mogu da je registrujem u Italiji jer za tu duzinu plovila se radi registracija jednokratno tj. u pitanju je trajna registracija.
Kada sam gledao gde cu i kako cu da registrujem moju ladju bilo je par opcija.
irska ima neku opciju , ali nikad nisam skapirao kako i sta, ali mi kazu da je par ladja tamo regovano takodje povoljno
amerika- ima i drugih agencija ja ne bih odustao od toga, plus mozes da registrujes i bez agencije to ti je bez one taxe ali drkanje sa drzavnim sluzbenicima

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
Odg: Registracija u USA
« Odgovor #59 poslato: 12, 04, 2016, 18:14:38 posle podne »
Da. Upravo tako.
Ja sam se nesto raspitivao cak i da je registrujem u Poljskoj ali je ceo proces veoma komplikovan a i plovilo mora da je fizicki tamo za obnovu registracije.
Jedino sto cu jos da pokusam da saznam da li mogu da je registrujem u Italiji jer za tu duzinu plovila se radi registracija jednokratno tj. u pitanju je trajna registracija.
Kada sam gledao gde cu i kako cu da registrujem moju ladju bilo je par opcija.
irska ima neku opciju , ali nikad nisam skapirao kako i sta, ali mi kazu da je par ladja tamo regovano takodje povoljno
amerika- ima i drugih agencija ja ne bih odustao od toga, plus mozes da registrujes i bez agencije to ti je bez one taxe ali drkanje sa drzavnim sluzbenicima

Ne bih bas da idem na to "kanje-dr" sa drzavnim sluzbenicima. Dosta mi je ovdasnje birokratije. Samo mi jos fali MADE IN USA birokratija.
Sto se tice registracije u Irskoj, rado bih probao ali ako slucajno znas za jos neku pouzdanu agenciju u USA tj. Delaware-u, ti salji adrese.
Ja sam proslog puta registrovao preko neke agencije iz Herceg Novoga. Efikasni su i brzi i nemas nikakvih zezancija ali sada bi registracija bila oko 300-350 EVRA.
Pa ti vidi....