Autor Tema: Spustena jedra  (Pročitano 14965 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #15 poslato: 12, 03, 2016, 19:47:53 posle podne »
Dobro došao k5 Stavi sliku da je vidimo. sail
Evo i fotografije. Kao sto vidite, jos nije skroz zavrsena ali bice u sledecih mesec ili dva. Na vreme da se uziva tokom leta.
Barem se nadam (a i tako su mi rekli tj. obecali)....

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #16 poslato: 12, 03, 2016, 19:51:46 posle podne »
K'o lutka !
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Na mreži DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #17 poslato: 12, 03, 2016, 20:04:05 posle podne »
Lepo, zaista lepo ...

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #18 poslato: 12, 03, 2016, 23:07:26 posle podne »
Znam za ovaj brod. Trebalo bi da je brz. Nesto kao novi elan 21.
Voleo bih uzivo da vidim ovaj brod. Ovakvi brodovi bi trebalo da glisiraju, posebno niz vetar sa genakerom, meni to super izgleda, treba samo biti dovoljno iskusan i imati posadu za takvu plovidbu.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #19 poslato: 12, 03, 2016, 23:10:54 posle podne »
A ne pomesao sam nije ovo taj brod na koji sam mislio

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
VIKO
« Odgovor #20 poslato: 14, 03, 2016, 18:43:11 posle podne »
Znam za ovaj brod. Trebalo bi da je brz. Nesto kao novi elan 21.
Voleo bih uzivo da vidim ovaj brod. Ovakvi brodovi bi trebalo da glisiraju, posebno niz vetar sa genakerom, meni to super izgleda, treba samo biti dovoljno iskusan i imati posadu za takvu plovidbu.
Ne znam na koje si tacno plovilo mislio ali znam da bi pod idealnim uslovima trebalo da dostignem brzinu do 10 kn
Sto se tice posade - nemam je. To sam ja (ne bas previse iskusan) i moja porodica i povremeno prijatelji. Medjutim,
sasvim sam siguran da cu postizati vece brzine nego sa prethodnom jedrilicom koja je sto zbog oblika trupa, sto zbog
veoma starih jedara, sto zbog tezine dostizala najvise do 4 eventualno 5 kn
Sa ovom bi trebalo da bude drugacije.
A i ako ne bude... Ne zurim se kada jedrim a i ne nameravam na neke prestizne regate tako da kako bude - bice.
Vazno je da bude sigurna, udobna i da bude nekog vetra. A da li cu stici za 30 minuta ili 6 h, nije bas da ce nesto mnogo
da promeni.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #21 poslato: 15, 03, 2016, 14:21:56 posle podne »
Meni isto brzina nije bitna. Sad bih, da menjam brod, nabavio jedrilicu sto vise za tesko more. Problem je sto su takve teske i ne mogu na prikolicu. Posto jedrim isto sa porodicom. Sigurnost mi je bas bitna. Malo sumnjam u jedrilicarske sposobnosti ovog viko. Ali nisam probao pa ne znam. Voleo bih da vidim uzivo.
Brod je lep, lako se transportuje i vetovatno unutra ima prostora dosta.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #22 poslato: 16, 03, 2016, 09:46:16 pre podne »
Lepa jedrilica.U odnosu na staru ovde ces prvo morati da savladas i dobro uvezbas kracenje jedara i da se naviknes na brod pogotovo s porodicom...10kn jako tesko ali ces puno lakse da jedris po laganijem vetru nego sa starom..."glisiranje" s krmenim vetrom jako tesko do nemoguce...kad se naviknes na brod(a i on na tebe) uzivat ce te...u nekoj perspektivi razmisli o duplim kormilima kao na elanu 21...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #23 poslato: 16, 03, 2016, 18:56:06 posle podne »
Lepa jedrilica.U odnosu na staru ovde ces prvo morati da savladas i dobro uvezbas kracenje jedara i da se naviknes na brod pogotovo s porodicom...10kn jako tesko ali ces puno lakse da jedris po laganijem vetru nego sa starom..."glisiranje" s krmenim vetrom jako tesko do nemoguce...kad se naviknes na brod(a i on na tebe) uzivat ce te...u nekoj perspektivi razmisli o duplim kormilima kao na elanu 21...
Sasvim je moguce da si u pravu i nadam se da cu moci da Vam prenesem moja iskustva vec pocetkom septembra. Ja se i dalje nadam da cu imati bolju brzinu nego sa prethodnom jedrilicom. Cak i kada je njome upravljao profi regatas, nista znacajnije nije uspeo da postigne po pitanju brzine.
Sto se tice bezbednosti, ja sam tu morao da pravim kompromis jer sam hteo (bio primoran) da moze da se "baci" na prikolicu a opet da ne bude bas mnogooo nestabilna i sa losim maritimnim tj. jedrilicarskim karakteristikama pa sam doplatio (i to dosta) za tzv "T-shape" kolumbu tako da plovilo iz C kategorije (sa pomicnom kolumbom) prelazi u B kategoriju (sa kolumbom koja se uvlaci). Jedino sto sam na ovaj nacin, osim novca izgubio i onako plitak gaz tako da vise nije 0,25 metara vec 0,45 m.
U svakom slucaju, ne ocekujem bas previse ali koliko para toliko i muzike. A o duplom kormilu za sada ne razmisljam. Tek nakon leta, kada sve prodje, videcu sta mi valja ciniti ali i koliki ce mi biti budzet za sledecu godinu itd....

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #24 poslato: 16, 03, 2016, 22:55:52 posle podne »
e to je sigurno dobro sto si uzeo tu T kobilicu. mada ne znam kakva je ta koja nije T. sto se gaza tice 45 cm je ok. I dalje ces moci da spustas brod na rampi, bez krana. to je mnogo bitno.
Samo ne znam kako se ta kobilica podize. dal moze na brzinu kad planiras u plicak ili jednom spustis,pa je uvlacis kad hoces na prikolicu.
Ja sam greskom pomenuo elan 210. elan je cisto sportski brod.
Gde planiras da drzis jedrilicu.

Van mreže Thalassoma

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
  • www.mojaladja.com
    • Malamoccia
  • Brod tip: GibSea
  • Marina: Sutorina
  • Veličina: 7,2
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #25 poslato: 17, 03, 2016, 10:02:25 pre podne »
To mi i jeste bio cilj da ne zavisim od krana tj. dizalice. Prethodne dve sezone su mi u marini Zelenika prvo polomili sinu rol floka a onda mi je jos i jarbol pao na pola metra od mene jer su spustili plovilo pre nego sto sam zategao sajle. Nisu imali strpljenja....
Kobilica se povlaci konopom preko vinca najnormalinije. Ne treba vise od minut tako da moze da se pristane i u plicak.
Kao sto rekoh, ova se uvlaci vertikalno dok se ona druga (kao kod vecine takvih plovila) povlaci za 90 stepeni.
Ne znam da li si razumeo...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #26 poslato: 17, 03, 2016, 11:01:39 pre podne »
Primorani smo na kompromise...viko je i laksi i puno brzi brod od stare jedrilice ali isto tako zahtevniji za jedrenje... ta T kobilica bolja je za more ali za reku mozda i nije od klasicne finn-keel.

Neptune razlika je kod kobilica u kretanju prilikom uvlacenja...finn-keel(obicna)u odnosu na uzduzni presek broda uvlaci se(cela ili delimicno) rotacijom oko osovine na sverk kaseti...mane su joj manja masa i zauzimaje prostora u brodu zbog vece sverk kasete..prednost su da omogucava promene tezista(leead) u odnosu na vretar(finiji tjuning i bolje jedrenje u vetar)  a prilikom nailaska na prepreku sama se sklapa(prednost reke i jezera)
   T-kobilica se sklapa vertikalnim kretanjem...mane su sto nema tog finog tjuninga kod jedrenja a nailazak na prepreku=ostecenje...prednost je manja sverk kaseta,veca masa(obicno ima olovni bulb na kraju ili nekada neki Y oblik) i moze da se konstruktivno postavi tako da donja ivica kobilice bude bliza pramcu nego pri koritu kao fiksne kobilice (izraziti trkaci match-race)...sve je kompromis zavisi od potrebe...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #27 poslato: 17, 03, 2016, 21:00:56 posle podne »
sve razumeo I znam kako izgleda. kod tih T kobilica na uvlacenje cesto je polozaj skroz spustene, ujedno i jedini za jedrenje. ta kobilica cesto nema kasetu u kabini nego je gola kad se uvuce. a kad se skroz spusti srafovima se fiksira. cini mi se da je na elanu 210 tako. a hoce li viko biti na reci mozda? voleo bih da vidim.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #28 poslato: 17, 03, 2016, 21:07:07 posle podne »
Primorani smo na kompromise...viko je i laksi i puno brzi brod od stare jedrilice ali isto tako zahtevniji za jedrenje... ta T kobilica bolja je za more ali za reku mozda i nije od klasicne finn-keel.

Neptune razlika je kod kobilica u kretanju prilikom uvlacenja...finn-keel(obicna)u odnosu na uzduzni presek broda uvlaci se(cela ili delimicno) rotacijom oko osovine na sverk kaseti...mane su joj manja masa i zauzimaje prostora u brodu zbog vece sverk kasete..prednost su da omogucava promene tezista(leead) u odnosu na vretar(finiji tjuning i bolje jedrenje u vetar)  a prilikom nailaska na prepreku sama se sklapa(prednost reke i jezera)
   T-kobilica se sklapa vertikalnim kretanjem...mane su sto nema tog finog tjuninga kod jedrenja a nailazak na prepreku=ostecenje...prednost je manja sverk kaseta,veca masa(obicno ima olovni bulb na kraju ili nekada neki Y oblik) i moze da se konstruktivno postavi tako da donja ivica kobilice bude bliza pramcu nego pri koritu kao fiksne kobilice (izraziti trkaci match-race)...sve je kompromis zavisi od potrebe...
nesto se ta promena na mikrotoneru I nije bas mnogo osetila.jeste bolje,al ne mnogo. dovoljna je mala razlika u posadi pa da se razlika izgubi.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Spustena jedra
« Odgovor #29 poslato: 18, 03, 2016, 14:55:05 posle podne »
kad stize ladja u Srbiju ?
odlicno izgleda ! kaci jos slika !