Autor Tema: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje  (Pročitano 9728 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« poslato: 15, 07, 2015, 09:14:00 pre podne »
Pre par dana, posle jedno 10ak dana pauze, upalim svoju desetku standardno iz par povlacenja prvi put, sve lepo radi i dok sam se motao oko marine, vidim da mi se nesto gusi na leru. Privezem se, upalim, i vidim da slabo prima gas dok je na leru. Proverim pumpicu od rezervoara, ima goriva, za to vreme motor dimi jace i slabo radi. Skinem svecice, one skroz mokre i crne.

Inace sam primetio da su mi svecice garave, mada je motor lepo radio, uvek palio iz prve i nikad se nije gasio na leru...
Meni ovo lici kao da motor dobija vise goriva nego sto treba i pretpostavljam da je plovak u karburatoru malo zastekao. Nisam stigao da ga rasklopim, ali me interesuje ako neko moze da me posavetuje, koji sraf je za sta na karburatoru?
Ler gas sam malo pojacao jednom prilikom na srafu koji ima na sebi oprugu i cini mi se da otvara leptir. Da li ima samo jos jedan za stelovanje, onaj koji utice na kolicinu goriva?

Da napomenem:
- Mesavina 2%, ulje TCW-3
- Motor pre toga radio bez problema, ali je garavio svecice
- Svecice su nove i jedan i drugi set
- Kad sam zamenio svecice, motor je lepo upalio i radio neko vreme i opet je pocelo isto da se desava.

(pokusavam da nadjem neku sliku gde se sve dizne vide, ali nikako....)
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #1 poslato: 15, 07, 2015, 09:23:50 pre podne »
Nadjoh jednu, vidi se delimicno. Na srafu broj 1 sam malo podigao ler gas, sraf broj 2 nisam dirao.
Za sta je koji i ima li jos neki? Gde je dizna sa rupicom koja sa cisti ako zacepi (ona sto samo dozira gorivo)? :D


Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #2 poslato: 15, 07, 2015, 13:59:19 posle podne »
Nisam ti ja bas nesto merodavan za motore al da pokusam.Sraf 1 jeste za stelovanje ler gasa sraf2 je za stelu vazduha obicno se zavrne do kraja pa odvrnes za 1/3 kruga pa onda stekujes ler gas.Ili te pozicija igle u difuzoru niska to mora majstor A najlakse ti da napravis novu smesu benzina jer oce benzin i da ispari na ovu vrucinu pa imas masniju smesu nego sto treba
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #3 poslato: 15, 07, 2015, 14:23:16 posle podne »
Hvala Zoki! Videcu bas koliko je taj sraf odvrnut pa cu da trazim ler. Sto se tice mesavine, taman sam je napravio malo pre nego sto sam krenuo camcem, tako da verovatno nije do goriva, vec do kolicine goriva u cilindrima.
Ima li neko poznat na marini 4.juli u Zemunu ko se bavi motorima? Pade mi na pamet da mozda neko ima tu, pa da iskoristim da malo pogleda motor
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #4 poslato: 15, 07, 2015, 17:16:05 posle podne »
Ili majstor ili sam svoj majstor.Ima tu po keju servisa.
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže mića p.

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 37
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #5 poslato: 18, 07, 2015, 18:18:21 posle podne »
Koliko se sećam, to je karburator bing 18.  m07800
Sa gornje strane imas dva šrafa ispod kojih se nalaze dizne, kada odvrnes svaki od njih ispod se nalazi dizna. Jedna dizna je za lergas, a druga je glavna dizna. Ako me sećanje služi, postoji i sa gornje strane jedna dizna koja se vidi golim okom i to je dizna za vazduh. Ova dva šrafa koja prekrivaju dizne su, koliko se sećam mesingana, a dizne se onda odšrafe običnim malim šrafcigerom.
Stavi manju diznu lergasa, to ti jedino pomaže ako su ti svećice takve i sve će ti raditi okthumbup

Bez toga, ne vredi ti da šteluješ bilo šta pomoću štelujućih šrafova, time samo smanjuješ-povećavaš protok vazduha, a smeša na leru će ti ostati prebogata.  6589

Van mreže mića p.

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 37
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #6 poslato: 18, 07, 2015, 18:21:27 posle podne »
Jedna ispravka, sada kada vidim sliku sećam se.  llll
Ti mesingani šrafovi ispod kojih su ti glavna i lergas dizna su sa donje strane.

Odšrafi oba i pogledaj, ona sa manjom rupicom bi trebalo da je od lergasa, a ti je promeni za još manju.  kgk

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #7 poslato: 20, 07, 2015, 19:59:42 posle podne »
Mala ispravka nije 1/3 kruga vec 1,5 krug dizna za vazduh se odsrafi.
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #8 poslato: 24, 07, 2015, 11:09:40 pre podne »
Sto se tice one dizne za vazduh, sraf 2, zna li neko kako to utice na smesu, zavrnutija dizna = vise goriva ili zavrnutija dizna = manje goriva u cilindrima?
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Tomos T10/T18 - karburator - stelovanje
« Odgovor #9 poslato: 13, 08, 2015, 10:50:52 pre podne »
Probao sve, nastelovao ga i radi kao sat. Pali na dva zuba, ide odlicno, ne dimi, ma uzivancija thumbup

Inace, kada se sraf za vazduh zavrne, smesa je bogatija = vise goriva dobijaju cilindri. Sto se vise opusta, smesa je siromasnija. I stvarno, neki optimum izadje taj jedan i po krug odvrnuta dizna za vazduh sto pomenu Zoran T.


 114
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek