Autor Tema: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira  (Pročitano 13027 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže kornelijus

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 9
  • www.mojaladja.com
Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« poslato: 20, 06, 2015, 17:25:48 posle podne »
Pozdrav svim Nauticarima,  kgk

Naime, ceo zivot mi je vezan za vodu a opet jos uvek nisam imao priliku da imam svoj camac/brod. Bavim se podvodim ribolovom (more) vec vise od 15 godina a i licenciran sam PADI rescu diver. Vaznost camca u ovoj mojoj pasiji je vise nego ocigledna...i eto kako godine prolaze otvorila se mogucnost da cu i ja sebi moci priustiti tako nesto. Naravno , s obzirom da zivimo na N. Bgu, camac bi sluzio prvenstveno za reku, recna uzivanja , pecanje i kratka putovanja po reci.

Pre svega, zeleo bih da se zahvalim svim ljudima na ovom forumu koji uspevaju da nadju vremena i da svojim odgovorima informisu i savetuju pocetnike. Pratim ovaj forum vec skoro 2 meseca, i do sada sam u glavi vec iskristalisao neke stvari oko kupovine, a opet sam na pocetku jer imam jos dosta pitanja koje ne razumem i koji bi mi bili prelomni faktor prilikom odabira svoje prve ladjice.

Svrha camca
* Camac bi prvenstveno koristili na reci tokom letnjih dana tj. od pocetka maja pa dokle god vreme omogcava uziavanje. U njemu bih najvise vremena provodio sa suprugom, a dace Bog i decom jednoga dana. Dakle uglavnom bi to bile 4 osobe, maksimum 6. Camac bi se pored voznje i uzivanja na vodi koristio i za pecanje, povremeno pecanje gde je primat biti na vodi i uzivati u miru.

Dilema oko izbora, pomoc/savet
* Pre samih modela camaca, hteo bih da dodam jos par faktora koji su nam takodje bitni. Naime, planiramo da na taj camac postavimo "jaci" (vanbrodski) motor, recimo 30,40 ili 50 HP i to ne zbog neke divljacke voznje , vec zbog ugodnijeg putovanja kao i brzeg stzanja do zeljene destinacije. Pa bih ovde imao par pitanja:
- S, obzirom da zivimo u Bloku 44 na Novom Beogradu, koliko bi nam vremenski trebalo da stignemo do usca Save u Dunav? (*recimo da je u pitanju 40 HP motor) I koliko ovakvi motori mogu da potrose a i da predju za 1h voznje?

Camci o kojima samo razmisljali: (*napomena: svaki od pomenutih camaca mora imati tendu koja je naravno sklopiva/rasklopiva)

#1 Dugo sam lomio oko RIB camaca (i dalje sam u dilemi), valjda sam navikao na njih zbog mora, ali sam i dalje u dilemi koliko su oni kvalitetni naspram ovih od fiberglasa (ili kako se vec zovu, ne zamerite). Koje su opasnosti po takve camce? Ono sto me brine su ti tubusi, tj. da li spojevi sa plastikom propadaju vremenom i da li to moze da se spreci? (naravno planiram da regularno odrzavam camac za koji god da se odlucim) Kakva je stabilnost tih RIB-ova, da li se vise/ili manje ljuljaju od plasticnih?
Model za koji bi se odlucio od RIBova je : http://advanceboat.com/en/products/ocean-blue-rib-500/
Cena: 7590e
Da li imate iskustva sa ovakvim camcem ili da li imate bolji predlog neki ? (*Koliko vidim, u Srbiji se bas i ne proizvode RIBovi)

#2 Ovo je jedan od dva modela oko kojih se lomimo. U pitanju je ovaj camac:
http://www.triprinceze.com/commandersport/commander18.html 
Cena: 3700e
Sta kazete za ovaj camac? Dimenzijski a i generalno ovo deluje kao veoma dobar camac. Ono sto nam se jedino ne dopada jeste taj prednji deo camca, nekako nije moderan.

#3 Drugi model je:
http://marenostrum.me/porto-510/  (*tenda kao opcija se podrazumeva)
http://www.kupujemprodajem.com/PORTO-510-22307208-oglas.htm?filter_id=39038
Cena: 3700e + pdv, opcija sa konzolom je 700e skuplja (konzola, vjetrobran, volan, mehanizam volana, sajla teleflex).

Ovaj camac nam je isto super, ali je cena malo visa u odnosu na prethodnika, ali zaista ima moderniju liniju (bar nama). S obzirom da se radi o camcu kog nema na forumu, da li imate kakvo iskustvo sa ovom firmom, kvalitetom izrade kao i ponasanju na vodi?
Ono sto sam uspeo jos da saznam o ovom camcu je da su Dimenzije 5.10 x 1.95m, tezina 450Kg, sa hondom od 50hp ide do 50km/h.Osnovni model je sa (dve klupe, cetri bitve, bokostitnica, poklopci, revizioni otvori, sistem samosekanja). Sta mu dodju bitve, revizioni otvori i sistem samosekanja?


Izvinjavam se jos jednom na prvom i malo duzem tekstu. Trudio sam da budem sto vise detaljniji kako biste razumeli dilemu koju imam a i shvatili sta zelimo kupiti i kojoj svris da sluzi.


Hvala vam jos jednom svima na izdvojenom vremenu i pomoci.


Cpt. Kornelijus


Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #1 poslato: 21, 06, 2015, 00:15:20 pre podne »
Pozdrav i dobrodošao.
Malo ti trcis pred rudu ali to tako ide 6589. Na reci Savi u tom pojasu je zabranjeno glisiranje pa samim tim je isto imao 10 ili 200ks. Na zalost to se jako malo postuje a dodatna opasnost su bas ti pocetnici koji nisu ni culi da je tu zabranjeno prziti masinu vec se ponasaju ko pusteni sa lanca i ono što je na ulici prenose na vodu. Tu onda bude gomila nezgodnih situacija jer kontinetalac tesko razume da je 30km/h na vodi i tekao vise od iste brzine na drumu.

Što se tice potrošnje to zavisi od mnogo čega a pre svega koliko ga uprezes i šta njime guraš, zatim od toga da li je dvotakna i četvorotakna masina, o svemu tome ima podosta na ovim forumima pa istrazuj.

Što se čamaca tiče pogledaj Big Foot novi Ultimat, mislim da bi ti to odgovaralo posobno sa tim motorima30-40-50ks

Pozdrav i pamet u glavu

Van mreže kornelijus

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 9
  • www.mojaladja.com
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #2 poslato: 21, 06, 2015, 01:01:08 pre podne »
Pozdrav i dobrodošao.
Malo ti trcis pred rudu ali to tako ide 6589. Na reci Savi u tom pojasu je zabranjeno glisiranje pa samim tim je isto imao 10 ili 200ks. Na zalost to se jako malo postuje a dodatna opasnost su bas ti pocetnici koji nisu ni culi da je tu zabranjeno prziti masinu vec se ponasaju ko pusteni sa lanca i ono što je na ulici prenose na vodu. Tu onda bude gomila nezgodnih situacija jer kontinetalac tesko razume da je 30km/h na vodi i tekao vise od iste brzine na drumu.

Što se tice potrošnje to zavisi od mnogo čega a pre svega koliko ga uprezes i šta njime guraš, zatim od toga da li je dvotakna i četvorotakna masina, o svemu tome ima podosta na ovim forumima pa istrazuj.

Što se čamaca tiče pogledaj Big Foot novi Ultimat, mislim da bi ti to odgovaralo posobno sa tim motorima30-40-50ks

Pozdrav i pamet u glavu

Hvala vam na odgovoru i na savetima. Na srecu, znam za pravilo o zabrani glisiranja na Savi jer prijatelj poseduje splav tamo, na zalost malo njih to postuje.
Mislim da sam se pogresno izrazio kada sam napisao o brzem stizanju do zeljene destinacije, to se vise odnosilo na put po otvorenoj vodi. Isto tako sto se tice "jaceg" motora, poenta je da se "kruzira" pa reko da primenim isti princip kao i kod automobila (veci motor se manje muci na nekim brzinama pa samim tim i valjda manje trosi). Pokusacu da nadjem teme vezane za potrosnju, hvala vam na smernicama.

Nisam do sada video ovaj big foot camac, svakako cu ga pogledati.

Hvala vam jos jednom na odgovoru i nadam se da ce biti jos ljudi koji su imali iskustva sa gore pomenutim camcima.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 532
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #3 poslato: 21, 06, 2015, 17:36:11 posle podne »
Dobrodosao
Prvo resi oko reke i mora, ako kupis recni ravan camac, zaboravi da ces ga ikad vuci na more. A camci ove velicine su jako zgodni da se povuku kad se krene na more.....

Van mreže kornelijus

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 9
  • www.mojaladja.com
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #4 poslato: 21, 06, 2015, 17:46:48 posle podne »
Dobrodosao
Prvo resi oko reke i mora, ako kupis recni ravan camac, zaboravi da ces ga ikad vuci na more. A camci ove velicine su jako zgodni da se povuku kad se krene na more.....
Hvala Neptnue.
Koliko god voleo more, dileme nema, camac bi koristio iskljucivo za reku i recna uzivanja/pecanje.

Listi bih dodao i jos jedan camac na koji sam naisao

http://tajmen.com/karakteristike-mahseer-5-55/

Galerija: http://tajmen.com/gallery/mahseer-5-55-sport/

Camac izgleda brutalno, jedino sto ne znam kakve su mu plovne karakteristike sa pentom 25-30ks?

Poslao sam im mail oko cene, ali jos uvek nema odgovora. Svaki savet dobrodasao.

Hvala jos jednom

Van mreže djera1

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 101
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Polaris beta
  • Marina: Dorcol
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #5 poslato: 21, 06, 2015, 20:21:51 posle podne »
Iz tvojih dosadasnjih postova sam zakljucio da obavezno treba da pogledas i NARVAL 535. Taj  camac je odlican i za reku i za more. Znam da ga kupuju i profesionalni ronioci iz Hrvatske

Van mreže mića p.

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 37
  • www.mojaladja.com
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #6 poslato: 21, 06, 2015, 21:18:26 posle podne »
Pozdrav i dobrodošao.  harm

Što se tiče tvojih pitanja, razumljivo mi je da voliš bržu vožnju po reci, ali  za to ti je savršeno dovoljan i motor od 20-25 ks.
Imaj u vidu, koliko znam, da se od ove godine, za motore jače od 20 ks plaća obavezno osiguranje i to značajno poskupljuje registraciju plovila. Proveri da li to važi i za motore od 25 ks (mislim da njih to kači).
Ako biraš čamac bez kabine, što ti inače toplo preporučujem pogotovu ako si početnik na vodi, onda ti je pravi izbor tri princeze ili bigfoot.
Oba su dovoljno prostrana, lagana za upravljanje, stabilna na talasima  i sa motorom od 20 ks savršeno brza.  25648

Što se tiče motora, mnogo važnije od brzine jeste stanje u kome se nalazi i pouzdanost na vodi.
Potrošnja ti se računa ovako, na 2/3 gasa, na mirnoj vodi, po času vožnje, 2t mašine troše oko 0,4 l po savakoj ks (10 ks troši oko 4l na sat), a za 4t značajno manje 0,25 l/ks.  m4 Imaj na umu i to, da pri istom broju ks, 2t mašine idu brže od 4t (npr. motor od 10 ks 4t je barem za 10% sporiji od 10 ks 2t motora).

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #7 poslato: 22, 06, 2015, 10:01:30 pre podne »
Dobro dosao ,

Za reku zaboravi RIB, pogotovo ako hoces da se vezujes ponekad na obalu ...
Tri Princese, tajmen ... sve su to dobri camci prilagodjeni rekama , i tu sta god da uzmes neces pogresiti. Svi ti proizvodjaci imaju neke tende koje nude za svoje camce, kao i dodatne opcije .... Najveca razlika ti je sto RIBovi imaju V korito a ovi ostali ravna korita... te je pottrebno manje snage da izglisiras, a samim time i potrosnja je manja ... A na Savi u Dunavu nema ni problizno toliko talasa koliko ih ima na moru te V korito nema neki uticaj ...

Sto se motora tice, obavezno 4t, honda ili yamaha iskljucivo ... tacno je da 2t daju vise snage , ali ... trose mnogo vise, zezas se sa uljem , i nisu pouzdani kao 4t... eventualno Evinrude kao 2t ali E-TEC ...

i mali savet, koliko god das para za ovaj camac, budi siguran da ces u naredne 3-4 godine da ga menjas :D kad udjes u ove nase vode, bice ti jasno o cemu pricam ... vazda fali metar...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #8 poslato: 22, 06, 2015, 11:00:48 pre podne »
Prvi put cujem da su cvaje manje pouzdane od cetcorotaknih,pre ce biti obrnuto 6589. Naracno ne porediti slabo odrzavanu I ragu staru 40 godina I moderan par godina star cetvorotakni motor,sto se ulja tice recimo autolube varijanta sama mesa mesavinu. E sadatacno je da su malo bucniji I da nesto vise trose ali su definitivno jeftiniji od sabrace I ako su dobro odrzavani jos ce dugo godina lepo sluziti

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #9 poslato: 22, 06, 2015, 11:13:53 pre podne »
Prvi put cujem da su cvaje manje pouzdane od cetcorotaknih,pre ce biti obrnuto 6589. Naracno ne porediti slabo odrzavanu I ragu staru 40 godina I moderan par godina star cetvorotakni motor,sto se ulja tice recimo autolube varijanta sama mesa mesavinu. E sadatacno je da su malo bucniji I da nesto vise trose ali su definitivno jeftiniji od sabrace I ako su dobro odrzavani jos ce dugo godina lepo sluziti

Sva sreca te zivimo u Srbiji , i delovi za 2t motore se nalaze na svakoj trafici ... a servisi su nam puni strucnog kadra koji ce odmah dijagnostifikovati problem i predloziti resenje ...
Toliko o mogucnosti odrzavanja 2t motora ... Ujedno problem je nabavka i delova iz inostrastva posto vecina zemalja prelazi na 4t motore pa je delove za 2t sve teze naci, a cene im u zadnje vreme rastu jer uh je sve manje na lagerima (izuzetak Yamaha 2t serija)  ...

Honda i Yamaha imaju najozbiljnije servise ovde kod nas (khm imaju broj telefona servisa u inostrastvu koje mogu da okrenu kad zaskripi),
i imaju podrsku sa delovima ... sve ostalo pisi propalo (Evinrude je izuzetak, ali pitanje je posle pucanja Sage sta ce biti sa njim....)

Broker aj mi nadji impeler u Srbiji za Mercury 15hp 2t 2010 godiste ?
ili mi nadji elisu za Suzuki 15hp 2010 godiste
... to mu dodju neke osnovne stvari , da ne nabrajam dalje ...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #10 poslato: 22, 06, 2015, 12:22:30 posle podne »
Kokoska ili jaje pitanje je sad.Sta god da uzmes neces pogresiti sluzit ce.Narval 535 ili porto 510 za jace motore 30+ks a mogu i na more ostali swamp camci do 30 ks nemas greske.Motor 4t nov ili 2t polovan potrosnja zavisi od nacina koriscenja i koliko ces cesto da ga koristis pa biraj.Dobro se raspitaj i pogledaj tu po forumu oko i u vezi registracije osiguranja i ostalih dazbina mozda to bude i veci trosak od goriva za sezonu pa racunaj.Razmisli i da ti neko uradi alu camac onako po tvojoj zelji.
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #11 poslato: 22, 06, 2015, 12:57:21 posle podne »
Корнелијусе, лепо је што сте са нама и надам се да ћете из одговора које сте до сада добили успети да извучете корисне информације и одговарајуће закључке.

Овде на форуму има доста њих који о чамцима, моторима и потрошњи знају више од мене али као по правилу, често се дешава да свако да неку своју интерпретацију, а неке могу да заведу. Зато ћу указати на пар ствари које би могле да вам помогну.

Прво, што се тиче информације везане за регистрацију - обавезно осигурање плаћа се на чамце погоњене моторима од 15 KW (20 КС) и јаче.

Друго, да ли двотактни или четворотактни мотор?

Тачно је да су двотактни једноставнији за одржавање (али ако нисте мајсторски тип, то вам неће бити од велике помоћи).
Тачно је и да су јевтинији (и то доста).
Али тачно је и да су много бучнији и да троше више горива у јединици времена по коњској снази и при том морате да правите смешу.

Речено вам је да су двотактни мотори јачи - ово треба рећи мало другачије: ови мотори брже постижу снагу и када имате два једнака чамаца, на једном двотактна машина, а на другом четворотактна а исте снаге, код стартовања, чамац са двотактним мотором брже ће убрзавати и оставиће иза себе четворотактни некад и за више дужина.
Али кад оба мотора развију снагу, чамци ће се кретати истом брзином! Дакле: са двотактним брже стартујете и крећете али после је путна брзина иста.

До вас је да процените шта од свега овога је вама више или мање значајно.

Избором пластичног чамца, попут неког из радионице "Три принцезе" и сл. с мотором до 7,35  KW сасвим лепо и брзо ћете стићи било куда а уштедећете на порезу око 75 евра годишње. Сваки киловат преко тога све до 22,05 KW а то значи до 30 КС платићете већи порез али на све преко 20 КС платићете додатно и осигурање.

Ви се на потезу... Размислите, изаберите... Уживајте!

Van mreže mića p.

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 37
  • www.mojaladja.com
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #12 poslato: 22, 06, 2015, 17:54:59 posle podne »
Izvinjavam se, ali ne mogu da ne prokomentarisem stav da su 4t mašine pouzdanije od 2t no125
Kao što je jednom davno rečeno "savršenstvo je u jednostavnosti"  upavusi, a tu su 2t mašine svakako u prednosti.
Naravno, ne treba porediti 2t motor iz 80-ih i nove 4t honde, yamahe...
Svakako, viđao sam i 2t mašine stare oko 30 godina koje savršeno rade. Jednostavno ne treba ti: štelovanje zazora na ventilima, zamena ulja, zamena filtera, remena, a što je najbitnije, možeš ga transportovati u svakom položaju. Da podsetim, kod 4t mašina mora se strogo voditi računa da ulje ne iscuri iz kartera u motor i to je uglavnom i nalčešći razlog zbog koga se kvare.

I još nešto, 2t mašina je i za 1/3 od ukupne težine lakša od 4t mašine iste snage, kod motora od 10 ks, to može biti i čitavih 8-9 kg, pa su stoga i lakše za transportovanje.  25648
To je moje iskustvo, ako se neko ne slaže, poštujem svačije mišljenje.  sha

Van mreže kornelijus

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 9
  • www.mojaladja.com
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #13 poslato: 23, 06, 2015, 19:40:53 posle podne »
Iz tvojih dosadasnjih postova sam zakljucio da obavezno treba da pogledas i NARVAL 535. Taj  camac je odlican i za reku i za more. Znam da ga kupuju i profesionalni ronioci iz Hrvatske
Hvala Djero na savetu. Poslao sam upit za 635 i cena je 7200e. Moracu da pitam i za cenu 535ice.

Pozdrav i dobrodošao.  harm

Što se tiče tvojih pitanja, razumljivo mi je da voliš bržu vožnju po reci, ali  za to ti je savršeno dovoljan i motor od 20-25 ks.
Imaj u vidu, koliko znam, da se od ove godine, za motore jače od 20 ks plaća obavezno osiguranje i to značajno poskupljuje registraciju plovila. Proveri da li to važi i za motore od 25 ks (mislim da njih to kači).
Ako biraš čamac bez kabine, što ti inače toplo preporučujem pogotovu ako si početnik na vodi, onda ti je pravi izbor tri princeze ili bigfoot.
Oba su dovoljno prostrana, lagana za upravljanje, stabilna na talasima  i sa motorom od 20 ks savršeno brza.  25648

Što se tiče motora, mnogo važnije od brzine jeste stanje u kome se nalazi i pouzdanost na vodi.
Potrošnja ti se računa ovako, na 2/3 gasa, na mirnoj vodi, po času vožnje, 2t mašine troše oko 0,4 l po savakoj ks (10 ks troši oko 4l na sat), a za 4t značajno manje 0,25 l/ks.  m4 Imaj na umu i to, da pri istom broju ks, 2t mašine idu brže od 4t (npr. motor od 10 ks 4t je barem za 10% sporiji od 10 ks 2t motora).
Pozdrav Mico,

Citajuci sve vise forum, shvatam da je 20-25ks za ovu vrstu camaca sasvim dovoljno. Odlicna brzina/potrosnja i udobnost u voznji.
Svakako bi se odlucio za motor koji je tisi/manje trosi na ustrb "snage". Hvala vam na savetu oko osiguranja i registracije, provericu.

Dobro dosao ,

Za reku zaboravi RIB, pogotovo ako hoces da se vezujes ponekad na obalu ...
Tri Princese, tajmen ... sve su to dobri camci prilagodjeni rekama , i tu sta god da uzmes neces pogresiti. Svi ti proizvodjaci imaju neke tende koje nude za svoje camce, kao i dodatne opcije .... Najveca razlika ti je sto RIBovi imaju V korito a ovi ostali ravna korita... te je pottrebno manje snage da izglisiras, a samim time i potrosnja je manja ... A na Savi u Dunavu nema ni problizno toliko talasa koliko ih ima na moru te V korito nema neki uticaj ...

Sto se motora tice, obavezno 4t, honda ili yamaha iskljucivo ... tacno je da 2t daju vise snage , ali ... trose mnogo vise, zezas se sa uljem , i nisu pouzdani kao 4t... eventualno Evinrude kao 2t ali E-TEC ...

i mali savet, koliko god das para za ovaj camac, budi siguran da ces u naredne 3-4 godine da ga menjas :D kad udjes u ove nase vode, bice ti jasno o cemu pricam ... vazda fali metar...
Ahoy Kapetane  114

Hvala za malu skolu nautike vezane za korita, sada konacno znam zato je za more onako a za reku drugacije. U svakom slucaju RIB je otpao kao opcija.

Razmisli i da ti neko uradi alu camac onako po tvojoj zelji.
Pozdrav Zorane,

Par topica u ovoj sekciji nailazim na ovaj post: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,13867.0.html
camcem sam fasciniran! Koliko moze da kosta ovakav camac, i da li postoji neki kontak majstora/sajt?
Da li postoji neka negativna strana camca koji je od aluminijuma?


Корнелијусе, лепо је што сте са нама и надам се да ћете из одговора које сте до сада добили успети да извучете корисне информације и одговарајуће закључке.

Овде на форуму има доста њих који о чамцима, моторима и потрошњи знају више од мене али као по правилу, често се дешава да свако да неку своју интерпретацију, а неке могу да заведу. Зато ћу указати на пар ствари које би могле да вам помогну.

Прво, што се тиче информације везане за регистрацију - обавезно осигурање плаћа се на чамце погоњене моторима од 15 KW (20 КС) и јаче.

Друго, да ли двотактни или четворотактни мотор?

Тачно је да су двотактни једноставнији за одржавање (али ако нисте мајсторски тип, то вам неће бити од велике помоћи).
Тачно је и да су јевтинији (и то доста).
Али тачно је и да су много бучнији и да троше више горива у јединици времена по коњској снази и при том морате да правите смешу.

Речено вам је да су двотактни мотори јачи - ово треба рећи мало другачије: ови мотори брже постижу снагу и када имате два једнака чамаца, на једном двотактна машина, а на другом четворотактна а исте снаге, код стартовања, чамац са двотактним мотором брже ће убрзавати и оставиће иза себе четворотактни некад и за више дужина.
Али кад оба мотора развију снагу, чамци ће се кретати истом брзином! Дакле: са двотактним брже стартујете и крећете али после је путна брзина иста.

До вас је да процените шта од свега овога је вама више или мање значајно.

Избором пластичног чамца, попут неког из радионице "Три принцезе" и сл. с мотором до 7,35  KW сасвим лепо и брзо ћете стићи било куда а уштедећете на порезу око 75 евра годишње. Сваки киловат преко тога све до 22,05 KW а то значи до 30 КС платићете већи порез али на све преко 20 КС платићете додатно и осигурање.

Ви се на потезу... Размислите, изаберите... Уживајте!
Pozdrav LSI,

Citam vase postove vec neko vreme, zaista ste pozitivni i veoma lepo objasnjavate stvari. Hvala vam na odgovorima! Tri princeze jesu u uzem krugu, iskreno imaju veoma korektnu cenu/opremljenost, jedina stvar koja je "negativna" (a subjektivne je prirode) jeste taj prednji deo camca koji je nekako "grub".  Ali videcemo jos, to je na kraju krajeva stvar preko koje moze da se predje.


Ono sto nam je za sada favorit jeste ovaj model u ovoj opremi http://tajmen.com/wp-content/uploads/2015/02/IMAG0229-1024x612.jpg , njegova cena bi bila oko 5000 (bez motora naravno).
Danas sam  video i ovaj aluminijumski camac koji me je zaista ostavio bez teksta! Pokusavam da saznam cenu istog, pa cemo videti jos. U svakom slucaju , hvala vam svima na savetima i odgovorima, oni puno znace kod odabire prve ladjice!



Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1557
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Nauticar pocetnik, savet prilikom odabira
« Odgovor #14 poslato: 23, 06, 2015, 21:03:42 posle podne »
Citat
Ono sto nam je za sada favorit jeste ovaj model u ovoj opremi http://tajmen.com/wp-content/uploads/2015/02/IMAG0229-1024x612.jpg , njegova cena bi bila oko 5000 (bez motora naravno).
Danas sam  video i ovaj aluminijumski camac koji me je zaista ostavio bez teksta! Pokusavam da saznam cenu istog, pa cemo videti jos. U svakom slucaju , hvala vam svima na savetima i odgovorima, oni puno znace kod odabire prve ladjice!

Za te pare Sale ce ti napraviti aluminijumski camac da glava boli ...