E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom

(1/2) > >>

mesechar:
Postoje dva tehnicka problema kada vozite brod sa gliserskim dubokim V koritom na malim deplasmanskim brzinama. pod jedan to je upravljivost koja je jako losa zbog nedostatka kobilice i tendencije pramca da se propinje tj pokusa da se podigne u rezim glisiranja. I naravno samo propinjanje korita kad se javlja efekat guranja vode i padanja korita u levo..desno..tada onaj koji upravlja camcem neprestano ima posla za kormilom da koriguje pravac. Posto sam ja ushtrojio svoj camac i izbacio merkruzerov motor od 260 konja koji je nenormalno zedan (citaj 25-50 litara na sat) a ubacio meckin dizel petak od 90 konja. Naravno da sam se od glisiranja oprostio ali posto ne prelazim veliku kilometrazu a uzivam u putovanju a ne u stizanju na cilj dobio sam sasvim fino pokretno plovilo ali sa dva problema koja su karakteristicna  za ovo korito...upravljanje i propinjanje..

mesechar:
Ovu zimu sam posvetio upravo poboljsanju ovih karakteristika ..i evo sta sam uradio ...prvo sam procitao sve sto je ikad na ovu temu napisano i napravljeno aonda naravno nesto i primenio...prva stvar je bila kao smanjiti izdizanje pramca na brzini vecoj od 7km na sat dkle cim bi dao veci gas i naterao obrtaje na vise od 2500 nos bi otisao u nebesa i camac bi sevrdao kao pijan..
Na jednom holandskom forumu sam nasao da seugradnjom ekstra velikih flapsova dobija produzenje vodene linije i samim tim ozbiljno koriguje ovaj problem. skinuo sam male gliserske flapsove koji su bili velicine 25x25cm i ugradio duplo vece 55x30cm i jos savio lim sa svake strane da flapsovi bocno imaju po dve kobilice tj usmeraca ..ugradio sam ih fiksno i to jedno 5 stepeniu plus u odnosu na korito.

mesechar:
druga stvar koju sam dodao i koja je kljucna za upraavljivost su takozvani kurs kiper ili troling fin usmerivaci koji s postavljaju na Z nogu. Inace pronasao sam sajt americkog proizvodjaca koji tvrdi da njegovi troling usmerivaci i do tri puta poboljsavaju upravljivost i drzanje kursa ..postoji i nekoliko video snimaka na ytubetu. to izgleda otprilike ovako

mesechar:
jos zimus smo ST Vlada i ja napravili prototip ovog drzaca pravca za koji proizvodjac tvrdi da ima odlicne rezultate i montirali na moj brod.Nas komad nije fensi kao ovaj americki i izgleda kao frankenstajn ali pravljen je od table aluminijuma kupljene na otpadu sekundarnih sirovina i naravno nismo imali originalne mere pa je pretrpeo jednu modifikaciju i konstruktivno ojacavanje kod Vlajka u radionici.

mesechar:
Nisam do sada hteo da objavljujem rezultate jer je sve bilo u fazi testiranja i juce smo ga skidali da uporedimo kako se brod ponasa bez ovog usmerivaca i danas smo ga ponovo vratili. Mogu da kazem da je brod zahvaljujuci kombinaciji povecanih flapsova i troling usmerivaca dobio ozbiljno na drzanju pravca ,stabilnosti i upravljivosti cak sam zapazio da je sada mnogo teze skrenuti odnosno na kormilu postoji dvadesetak posto veci otpor kad se krene u skretanje. Kad se pogleda linija koja ostaje iza broda vidi se enormna razlika u odnosu na ranije kada je ostajala ogromna brazda kao posledica uranjanja krme koja sadagotovo da ne postoji.Mislim da se i brzina popravila za najmnje jedan kilometar  racunajuci uzvodno i sto je takodje vazno motor mnogo lakse posize obrtaje..jer mu ocigledno ta pera prave neku vrstu vodenog tunela.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju