Autor Tema: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom  (Pročitano 10039 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« poslato: 02, 05, 2015, 22:13:26 posle podne »
Postoje dva tehnicka problema kada vozite brod sa gliserskim dubokim V koritom na malim deplasmanskim brzinama. pod jedan to je upravljivost koja je jako losa zbog nedostatka kobilice i tendencije pramca da se propinje tj pokusa da se podigne u rezim glisiranja. I naravno samo propinjanje korita kad se javlja efekat guranja vode i padanja korita u levo..desno..tada onaj koji upravlja camcem neprestano ima posla za kormilom da koriguje pravac. Posto sam ja ushtrojio svoj camac i izbacio merkruzerov motor od 260 konja koji je nenormalno zedan (citaj 25-50 litara na sat) a ubacio meckin dizel petak od 90 konja. Naravno da sam se od glisiranja oprostio ali posto ne prelazim veliku kilometrazu a uzivam u putovanju a ne u stizanju na cilj dobio sam sasvim fino pokretno plovilo ali sa dva problema koja su karakteristicna  za ovo korito...upravljanje i propinjanje..
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #1 poslato: 02, 05, 2015, 22:20:48 posle podne »
Ovu zimu sam posvetio upravo poboljsanju ovih karakteristika ..i evo sta sam uradio ...prvo sam procitao sve sto je ikad na ovu temu napisano i napravljeno aonda naravno nesto i primenio...prva stvar je bila kao smanjiti izdizanje pramca na brzini vecoj od 7km na sat dkle cim bi dao veci gas i naterao obrtaje na vise od 2500 nos bi otisao u nebesa i camac bi sevrdao kao pijan..
Na jednom holandskom forumu sam nasao da seugradnjom ekstra velikih flapsova dobija produzenje vodene linije i samim tim ozbiljno koriguje ovaj problem. skinuo sam male gliserske flapsove koji su bili velicine 25x25cm i ugradio duplo vece 55x30cm i jos savio lim sa svake strane da flapsovi bocno imaju po dve kobilice tj usmeraca ..ugradio sam ih fiksno i to jedno 5 stepeniu plus u odnosu na korito.
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #2 poslato: 02, 05, 2015, 22:26:09 posle podne »
druga stvar koju sam dodao i koja je kljucna za upraavljivost su takozvani kurs kiper ili troling fin usmerivaci koji s postavljaju na Z nogu. Inace pronasao sam sajt americkog proizvodjaca koji tvrdi da njegovi troling usmerivaci i do tri puta poboljsavaju upravljivost i drzanje kursa ..postoji i nekoliko video snimaka na ytubetu. to izgleda otprilike ovako
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #3 poslato: 02, 05, 2015, 22:31:12 posle podne »
jos zimus smo ST Vlada i ja napravili prototip ovog drzaca pravca za koji proizvodjac tvrdi da ima odlicne rezultate i montirali na moj brod.Nas komad nije fensi kao ovaj americki i izgleda kao frankenstajn ali pravljen je od table aluminijuma kupljene na otpadu sekundarnih sirovina i naravno nismo imali originalne mere pa je pretrpeo jednu modifikaciju i konstruktivno ojacavanje kod Vlajka u radionici.
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #4 poslato: 02, 05, 2015, 22:38:57 posle podne »
Nisam do sada hteo da objavljujem rezultate jer je sve bilo u fazi testiranja i juce smo ga skidali da uporedimo kako se brod ponasa bez ovog usmerivaca i danas smo ga ponovo vratili. Mogu da kazem da je brod zahvaljujuci kombinaciji povecanih flapsova i troling usmerivaca dobio ozbiljno na drzanju pravca ,stabilnosti i upravljivosti cak sam zapazio da je sada mnogo teze skrenuti odnosno na kormilu postoji dvadesetak posto veci otpor kad se krene u skretanje. Kad se pogleda linija koja ostaje iza broda vidi se enormna razlika u odnosu na ranije kada je ostajala ogromna brazda kao posledica uranjanja krme koja sadagotovo da ne postoji.Mislim da se i brzina popravila za najmnje jedan kilometar  racunajuci uzvodno i sto je takodje vazno motor mnogo lakse posize obrtaje..jer mu ocigledno ta pera prave neku vrstu vodenog tunela.
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #5 poslato: 02, 05, 2015, 22:47:01 posle podne »
inace ovo je sajt proizvodjaca   http://unclenormsmarineproducts.com/collections gde mozete videti kako sve u originalu izgleda a evo i nekoliko linkova na yt o ovom poboljsanju   







mislim da ce ovo biti jako korisno..za koji dan cu staviti snimke upravljanja sa ovim poboljsanjjima...definitivno sam vise nego zadovoljan rezultatom
« Poslednja izmena: 03, 05, 2015, 08:44:12 pre podne Kapetan »
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #6 poslato: 03, 05, 2015, 09:03:20 pre podne »
dizanje pramca zahteva silu, i to ozbiljnu silu ... pokusaj da ga rukom dignes.... gde je nestala ta sila ?
meni se cini da se prenela na drzac tog sokocala ...

sto se tice upravljivosti moje licno misljenje je da si trebao samo da improvizujes dve mini kobilice





e sad sta je vece zezanje ne znam ... samo obrati paznju na sile koje si zauzdao i da li su ojacanja kako treba odradjena


Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #7 poslato: 03, 05, 2015, 22:33:09 posle podne »
Kep nemoj da si mi "neverni Toma "' ta kobilica na gliserskom koritu bi samo molila da je otkinem na prvi plicak a tesko da bi nekog efekta ...to je nekako vise za jedrilicu tipa optimist ili neki kajak..ali na 24 fita ...nja jok!
Uostalom mora se misliti i na utovar na prikolicu ...sve bi obrijao prilikom prvog penjanja .
A sto se sila tice ...ne zaboravi da je ovo korito imalo flapsove koji su ga drzali i sa 260 sirovih konja...ja sam se pobrinuo da novi flapsovi mogu da izdrze istu tu silu a sila je sa 90 konja vise nego duplo manja!!
A sto se tice troler fina ..tj usmerivaca striktno sam se drzao preporuka naseg clana ST Vlajka koji mi je dao precizne instrukcije koji materijal primeniti prvenztveno zbog sila kao i opasnosti da usled deformacija moze doci do brijanja po propeleru.Vlada se pobrinuo za nabavku visoko legiranog aluminijuma sa primesama titanijuma a ima i kriptonita u tragovima ...a o grafitu koji je izuzetno zilav da i ne govorim ...naravno sve smo posle ojacali sachmiranjem i plastificirano u power coat ...
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže jedar

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 105
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Marieholms Catalina m22
  • Brod tip: Marieholms Bruk
  • Marina: Vik-Inn
  • Veličina: 6,5 m
Odg: kako poboljsati upravljivost broda sa gliserskim koritom
« Odgovor #8 poslato: 12, 08, 2016, 10:37:12 pre podne »
Vidi Svedjani su to ovako resili