Hvala svima na dobrodoslici!
Razmisljam o necemu sa kabinom i pokusavam da ustanovim sta je bolje-plastika ili metal......
Koliko sam do sada istrazio(a i sto se budzeta tice) nesto kao pasara P500 ili nesto slicno bi mi trebalo.
Sto se motora tice, zaista ne znam kolike snage treba da bude niti koliko se brzo takav jedan kabinas moze kretati(a da ne poleti) tako da mi tu treba dobra lekcija.
Voleo bih da sa tim camcem odem recimo do BG ili NS a da to putovanje ne potraje ceo dan.....
Odoh da sanjarim o tom brodicu.....
Поставили сте више питања и биће потребно време да сакупите одговоре. Ево, ја ћу покушати да одговорим делимично на нека.
Пластика или метал?
Ако сте вични послу и имате алат, а при том и волите да нешто брусите, варите, закивате... метални чамац ће вам све то омогућити. Овде мислим на чамац од челичног лима. За алуминијумски потребни су вам ваљани мајстори (ако ви сами нисте специјалиста за алуминијум) а њих нема много.
Пластични су, по мом мишљењу, лакши за одржавање (ја имам метални па ми се сад чини, после свега што сам ја урадио, да би ми много лакше било да сам купио неки добар пластични). Ипак, код куповине треба добро прегледати у каквом је стању пластика, јер ако је почео процес осмозе... решавали су људи и то ало онда опет треба много знања, опреме и воље.
Пасаре 500 (и сл.) су на нашим водама пристуне већ генерацијама. Није то случајно. Ако ваша породица или пријатељи могу да се сместе, зашто и ви не бисте били задовољни таквим чамцем?
Мотор?
Ако изаберете пасару или неког од ових наших "дустабанлија", који год мотор да ставите, тешко ћете пловити већом брзином од десетак километара на сат. За све преко тога, ако узмете неки јачи мотор (изнад 20 КС) возићете га под пуним оптерећењем и трошићете много, много горива.
Зато је за овај тип чамца сасвим довољан мотор снаге до 10 КС (ово се додатно исплати и код регистрације). Двотактни мотор ће брже постићи брзину али је већи потрошач, много је бучнији и имате обавезу да припремате смешу (гориво/уље). Четворотактни је обично нешто већи и тежи али много тиши и троши доста мање горива. Нема прављења смеше.
Да ли ћете до Београда или Новог Сада стићи за дан или брже, то ће директно зависити од избора чамца и мотора али и вашег темперамента.
Како живите у Слакамену, брзо ћете схватити да се и вама Бог осмехнуо. Из било које од две постојеће марине да кренете узводно или низводно или Тисом, у кругу од 15 км имате изузетне терене за уживање у вожњи, купању или пецању. Можда никада нећете пожелети да одете до Новог Сада или Београда.