Prijavih se na forum da bih ispravio neke stvari.
Kao prvo nikada nisam rekao koliko sam platio livenje jer istog nije ni bilo. Kao drugo, Vlada je casno i posteno odradio posao odnos o zavario sidro. Nista covek drugo nije uradio vec je samo zavario na one mere koje sam mu ja dao. Varovi su kao saliveni,za svaku pohvalu. Sidro je odradjeno na osnovu mera koje je proizvodjac dao na svojoj stranici. Sam on kaze da su moguca odatupanja ali da bi ugao zahvatanja trebalo ispostovatii. U medjuvremenu sam pazario jedno original JAMBO sidro od 22 kilograma.
Sonzirom da sam prosle godine proveo skoro 80 dana na sidru po raznoraznim uvalama sto Crnog,Mramornog,Egejskog,Jonskog,Jadranskog pa opet Jonskog i na kraju Egejskog mora skapirao sam sta znaci pouzdano sidro koje ce ne samo da se ukopa uz pomoc motora voznjom krmom vec ce i samo da se ukopa kada vetar promeni smer i iscupa ga.
Ne postoji univerzalno sidro koje podjednako drzi na svim terenima. To sto mi mali nauticari ne mozemo sebi da priustimo ozbiljna sidra u smislu tezine vec idemo na lagana sidra koja se ukopavaju povlacenjem je kompromisno resenje. A kao sto znamo svi kompromisi su relativno losi.
Za nas naciin sidrenja presudne su tri stvari. Tezina sidra,oblik sidra i duzina lanca.
Sto teze sto bolje. Za JAMBO sam se odlucio zbog ostrih spiceva koji sami od sebe probijaju podlogu na koju padnu. Duzinu lanca ispustam ne 4 dubine vec 10 dubina. Lanac je 8 mm..
Ne bih vise da smaram na temu sidro i sidrenje.
A to sto Kapetan kaze da je pun grad Miljana.......
Bilo bi dobro da mi se jave ti koji su maltene u cugu olovilo odavde do Crne Gore a onda nazad opet do Grcke odnosno Volosa.
Ne kazem da sam posisao sva znanja sveta. daleko od toga. Ali sam dokazao da meckin motor sav taj put moze da ide na jestivo ulje i skapirao od kakve je vaznosti dobro i pouzdano sidro.
Ziv mi bio Kapetane.