Autor Tema: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto  (Pročitano 11082 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže EIDD

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • Pol: Muškarac
Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« poslato: 16, 08, 2009, 00:01:59 pre podne »
pozdrav svima,

da ukratko počnem temu, malo duža priča, ali biće jasnije posle...
2006 god, sa ženom i kćerkicom odem prvi put na more na godišnji odmor, u Budvu, bilo lepo uz sitne zamerke, ali ipak na odmoru smo, nećemo zvocati...
2007 god nisam išao, jer sam spremao sredstva za kupovinu kola, koja u mom poslu mnogo znače
2008 god, Grčka, Hanioti, lepo i najzad
2009 god, opet Budva - idemo prvi put na plažu, hladna voda, pa smo se malo brčkali, a popodne onaj talas što nanosi prljavštinu (kad sam video najlon kese, flaše i upotrebljene kondome preselo mi :this:) žena i ja sedosmo i sabrali šta nam smeta/nedostaje i sedosmo u kola i odosmo zaliv boke kotorske i krenuli u potragu za lepim malim plažama, bez glasne muzike (a da, u Budvi ide čamac i čisto da najavi događaje na vašaru na budvasnkom štealištu, stalno puštao Oskara i njegov "medo brundo", :suicide: )
I našli lepe plaže u tom zalivu (u Prčnju gde je rođen Ivan Visin, prvi lik sa YU prostora koji je oplovio svet) i uživali, sunce, čista voda bez kesa, mir, tišina, čuješ svoje misli, najbliži kupač udaljen bar 10m, a ne k'o na nekim plažama, prođe pored tebe i osetiš da je more "otoplilo" i
razmišljali o našim letovanjima do sada, kako smo stalno i marini u Budvi gledali jahte i jedrilice, zatim sa divljenjem gledali jedrilice i čamce kako jezde iz Kotora prema moru...
kako ja i žena volimo da uvek tražimo i napravimo bolje nego što imamo, došli smo na divnu ideju, ostvarenje snova... nabaviti čamac... što reče jedan od mojih drugara "brate, jahta je keva!"

Van mreže EIDD

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • Pol: Muškarac
Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #1 poslato: 16, 08, 2009, 00:18:26 pre podne »
Napravim brzi plan - treba mi plovilo koje ispunjava sledeće uslove:
1. da bude dovoljno veliko i sigurno za plovidbu i uživanje na reci i moru i da se provede komforno jedan dan - znači nešto tipa Daily cruiser, iliti brodić serbez uživancije i zadovoljstva na jedan dan
2. da može neometano da se prevozi prikolicom, tj. širina 2,5m i dužina do 7,5m i ne previše teško - znači čelik otpada...
3. da se lako održava i da može da prezimi na suvom - drvo otpada (gledao sam dalmatinske sajtove i oni su dali dobra objašnjenja za to), a pošto ne želim da budem baš mazohista, odlučio sam se za vanbrodski motor
raspiso WANTED potrenicu za čamcem sa sledećim karakteristikama:
širina 2,5m i dužina do 7,5m, težina 1,5t, natkabina, polukabina, vanbrodski motor (lakše ga je održavati)
i  :read: sajtove, oglase, forume, članke, časopise (Yachts, Yachts Croatia, Burza Nautike; Yachting i sl a to košta... :heat:)




Van mreže EIDD

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • Pol: Muškarac
Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #2 poslato: 16, 08, 2009, 00:45:44 pre podne »
I posle pretrage našao sam tri kandidata:
1. BAS 747, lepo dizajniran, urađen po projektu ljudi koji znaju šta je plovilo (Van der Stadth) i pristupačan je (relativno, ipak ne može se uzeti ozbiljan čamac, prikolica i jači motor bez 10.000eur). To je ono što zaista želim i sviđa mi se kako se može iznutra srediti. Jedan takav je u Hrvatskoj proglašen za čamac 2009 godine http://www.kvarner-rab.hr/kvarner22.html

2. Tri princeze, Vario 19 - dopadljiv brodić, lepih linija i taman za uživanje, cena je ok, hvaljen je zbog kvaliteta, međutim, ima jednu malu manu - klupe u kokpitu su fiksne i ne mogu se skloniti i time proširiti širina kokpita, a meni je to neophodno zbog moje supruge
i
najzad
3. Argonautov čamac, Aq-540, gliser  http://www.argonaut.rs/argonaut540.html , po ceni između ova prva dva lepog izgleda, za sada nema nikakvih komentara na ovom sajtu o ovom čamcu, dizajn trupa je sličan kao BAS 747, samo manji. Iako nema kabinu, razmišljao sam da uzmem to i izgradim polukabinu i postavim konzolu sa strane, a ne u sredinu i da izgleda kao jedan čamac Flipper iz Finske http://www.flipperboats.fi/service.cntum?pageId=133534
Njihovo rešenje polukabine male težine mi je dopadljivo i jednostavno.

Razmišljao sam da uzmem lepo mere, odem do Premix-a, jer oni rade po idejnom rešenju (čak su radili viseću galeriju za čuvenog dizajnera Colani-ja) i samo dodam na čamac i imam prvu lađu sa svim udobnostima.

PITANJE:

kakva su vaša iskustva, da li je to izvodljivo?
kako vidim sa ovim argonautovim čamcem, deluje mi malo previše izdignut prednji deo sa onim hondinim motorom (možda grešim), pa jednostavna nadkabina bi bila možda fina ravnoteža...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #3 poslato: 16, 08, 2009, 01:06:46 pre podne »
Moje mišljenje:

Zamisli sledeće, leto, 36 stepeni, prelep sunčan dan, ploviš lagano Đerdapskom klisurom ili obilaziš neko ostrvce na Jadranu, ti za upravljačem svog Basa 747, u kabini, na 60 STEPENI !!!  :shout:  :stop:

Ti reče da nisi mazohista!, Moj savet, zaobiđi sve što ima upravljačko mesto u fiksnoj kabini, ovaj Flipper je lep primer pametno osmišljenog brodića.
Vario deluje tesan u kabini, nekako je klaustrofobično unutra, uz to, 10-12km/h max, baš i nije neko uživanje, pogotovo ako želiš da vidiš i obiđeš malo više plažica za jedan dan.
Vidim da si rešio da uzimaš novi čamac, ali realno, neki polovni Bayliner je daleko bolji od svega što si naveo, u svakom pogledu.

Prouči malo rubriku Domaća i strana proizvodnja, a obrati pažnju na ovo: http://www.kvarnerplastika.hr/proizvodi.asp
Model PG 550 cabin je veoma zanimljiv.
Posebno zanimljivo je to što postoji privatnik u Starim Banovcima koji pravi veoma sličan čamac, na kalupu Elana 495. 
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže EIDD

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #4 poslato: 16, 08, 2009, 01:30:28 pre podne »
Dragi Sale NB,

hvala na odgovoru, nisam razmisljao o aspektu zvanom vrucina...
Pogledao sam taj sajt i znam o cemu pricas, to je jako dobar model koji je izdrzao test vremena... ali zbog velicine i komocije prilaza kabini, onaj finski Flipper je meni najbolje resenje.
Bayliner je odlican, međutim ne znam da li ima polukabine ili imaju uzana vrata (koja inace moram da prosirim ili uklonim)

pozdrav

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #5 poslato: 16, 08, 2009, 01:37:29 pre podne »
Svi mali proizvođači rade po želji kupca, pogotovo kod nas, gde najčešće nemaju nijedan gotov čamac na prodaju, već gradnja počinje tek kad uplatiš. Znači-ako želiš šira vrata, dobijaš šira vrata! :taunt: Ili kabinu a la Flipper!!!

Bayliner sam naveo samo kao poznati primer. Njih imaš 10-15 modela, raznih dužina, u bezbroj kombinacija kabina, unutrašnjeg rasporeda itd.
A isto vredi za sve druge poznate marke. Samo pronjuškaš i odabereš baš onakav kakav tebi odgovara.  :good:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #6 poslato: 16, 08, 2009, 02:14:17 pre podne »
ne znam koliko je bayliner pravi izbor mislim da oni uvek idu sa unutrasnjim motorom... BAS ima druge probleme a u kabini nije 60 stepeni veruj mi ja imam metalnu deregliju i kada otvorim prednji prozor i vrata pirka vetric i nije lose :)

jeste da je lepse voziti spolja ali nije preveliki problem i ako vozis iz kabine jeste nesto toplije ali efekat vetra bas prija plus ne izgoris od sunca  :friends:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #7 poslato: 16, 08, 2009, 10:39:19 pre podne »
Manji Baylineri i Sea ray modeli, oko 5-6m, idu i sa vanbrodskim motorima, uostalom, brodski motor je ipak najbolje rešenje -ko može da si priušti.

Ti na svojoj deregliji otvoriš prednji prozor, to na Basu ne može, a što se sunca tiče, pa to reši obična sklopiva tenda!  :taunt:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #8 poslato: 16, 08, 2009, 10:54:59 pre podne »
Sto se BAS-a tice sve sto ste rekli je velika mana, vrucina i nedostatak komunikacije sa pramcem, to nije za nase uslove. Drugi problem je cena od 26.000 evra + motor, kako god okrenes, cak i da ga sam sredjujes ne mozes da prodjes ispod 18.000e.

Ono sto tebi treba je K-630 (Kvarnerplastika), popularna dalmatinka, mozda bi ti posao zavrsio i PG-550 koji je moj favorit, a sve kopije T-500 (istranka), koja je u osnovi jeftinija verzija K-630, tipa vario i gomila hrvatskih modela iz privatnih radionica jednostavno ni po cemu ne mogu da se mere sa funkcionalnoscu istranke, koja je opet smesna u poredjenju sa k-630. Osim naravno po tome sto su novi i lepi jel se Istranka T-500 vise ne proizvodi u izvornom modelu. Vario je odlican camac, kako kazu vlasnici, ali je nekako skucen.

Ovaj camac sto Sale pominje da se pravi u Banovcima je fenomenalno resen. Mislim da bi bi odlican izbor. Jedino ne znam kakvog je kvaliteta. Vidis ga na slici u pozadini vezanog za ponton.
Pogledaj i Pajnik550R, sa ili bez jarbola ( www.pajnik.com). Meni gledano sa desetak metara izgleda odlicno.

Sale ima li vesti o ceni onog camca?  
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #9 poslato: 16, 08, 2009, 11:23:26 pre podne »
Barba, još nisam išao da pitam.
Planiram da uhvatim Vladu, pa da skoknemo sledeće nedelje.
Inače, ti ljudi važe za dobre majstore i mnogo njihovih čamaca plovi ovim krajevima. Po rečima ljudi, dobrog su kvaliteta, ali....

Kad sam vidim, opipam... javljam  :good: :dance:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #10 poslato: 16, 08, 2009, 12:03:31 posle podne »
pozdrav,
moslim da gospodin treba da odluci sta zeli, gliser, jedrilicu ili barku...po meni, odatle bi trabalo da se krene...pajnik je ok ako zelis malu jedrilicu da se svrckas rekom i mozda malo na moru ali ako zelis da glisiras, jednostavno ne moze...velike su razlike u svemu izmedju baylinera, pajnika i istranke, tri potpuno razlicita plovila...
po onim kriterijumima i prethodnim postovima mozda bi quicksilver 540 ili veci bio bolji izbor...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #11 poslato: 16, 08, 2009, 12:25:05 posle podne »
Pa da, treba definisati i maksimalnu cenu.

Jerry, posto znas dosta o pajniku. Zasto smatras da postoje ogromne razlike pri koriscenju za svrckanje sa vanbrodskim motorom? Meni deluje kao najbolja zamena za istranku, gledano uzivo sa desetak metara.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #12 poslato: 16, 08, 2009, 12:31:58 posle podne »
Captjerry, te čamce smo gledali na sajmu, stvarno su lepi i lepo projektovani, ali plastika se ugiba na pritisak prsta, ne znam baš koliko će trajati...
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #13 poslato: 16, 08, 2009, 13:17:34 posle podne »
jeste na onom manjem...ova sa kabinom je u bivoj marini, mogu ti reci da se ne bih bunio...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Kako doći do svog čamca deo I... i zašto
« Odgovor #14 poslato: 16, 08, 2009, 13:19:51 posle podne »
Pa da, treba definisati i maksimalnu cenu.

Jerry, posto znas dosta o pajniku. Zasto smatras da postoje ogromne razlike pri koriscenju za svrckanje sa vanbrodskim motorom? Meni deluje kao najbolja zamena za istranku, gledano uzivo sa desetak metara.

ma nekako mi ne ide jedrilica da nema jarbol...stvar je licnog izbora ali...kao kad vidis dobar gliser sa T-4...nekako tuzno...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/