Autor Tema: Zimsko spremanje  (Pročitano 5782 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Zimsko spremanje
« poslato: 27, 12, 2014, 12:23:42 posle podne »
Tekst pred vama je malo duži. Našao sam ga u časopisu Boating World. Možda neko u njemu pronađe neki koristan savet...

Priprema za zimu
Provera u 26 tačaka – način da vaš motor bude spreman za porinuće sledećeg proleća.

Autor: Grid Majkl (Grid Michal)


Dakle, to je to vreme za većinu čamdžija. Vreme da se stavi tačka na sezonu i da se motori pripreme za zimovanje. Da bi vam olakšali ovaj nezahvalni zadatak, obratili smo se Gridu Majklu koji nam je napravio ček listu od A do Z za zimsko sređivanje motora.

A: Ulјe. Na kraju jeseni treba zameniti ulјe... u motoru, u menjaču. Vrlo je važno.

B: Lampice, kućišta. Ako su oštećeni UV zračenjem i ako vam se raspadaju u ruci, promenite ih. Očistite podloške. Proverite kablove od akumulatora i držače akumulatora.

C: Napunite akumulatore; očistite konektore. Posebno zamotajte trakom polove na akumulatoru. Ako akumulatore iznosite iz čamaca a čamce ostavlјate u vodi, ne zaboravite da obezbedite napajanje taložnoj pumpi, a ako će čamac zimu provesti na prikolici ili nosačima, nagnite ih i obavezno izvadite čep kako bi voda koja tokom pauze udje u čamac mogla da iscuri.

D: Dielektrična mast. Priprema za zimu je pravo vreme da se rasklope svi elektro-sklopovi do kojih možete da doprete, očistite ih i zaštitite ih dielektričnom mašću. Ako menjate svećice, stavite trun masti na elektrode pre nego ih zavijete nazad.

E: Etanolsko gorivo. Ako koristite etanol kao gorivo i ne stabilizujete ga, garantujem da ćete sledeće godine olakšati svoj rezervni fond za penziju i to značajno. Dodatjte stabilizator gorivu i sačekajte dok se potpuno ne rastvori u sistemu pre nego što ponovo startujete motor, inače, kao da niste ništa uradili. Ako imate odvajač za vodu, otvorite ga i prekontrolišite ima li vode u njemu. Posle toga pažlјivo začepite odvajač.

F: Poprskajte ulјem. Ovo je nešto što obavezno morate uraditi ako je vaš motor dvotaktni da biste ga pripremili za zimu kako treba. Pustite da motor radi dovolјno dugo da gorivo ispuni sistem i da se otvori termostat, a onda naprskajte ulјe u otvor usisnika za vazduh sve dok se motor ne uguši i ne prestane da radi. Isklјučite motor. Ako ne znate šta da uradite da bi ulјe ostalo gore u cilindrima, ne trudite se da izvadite svećice i da ulivate ulјe. Naprskano ulјe je već pokrilo sve od ležajeva radilice do površine klipova.

G: Podmažite sve! Napomena: previše masti ne znači i da je tako bolјe. Previše masti na nosaču upravlјača može da dovede i do blokade hidrauličkog upravlјača. Ako na vašem motoru postoje mazalice, ali nijedna nije na upravlјaču, odvijte mazalicu koja je najbliža mestu na kojem hidraulični klip izlazi iz cevi upravlјača. Pomoću brgije nešto manjeg prečnika od izbušenog otvora, provrtite rupu kroz osovinu mašine u upravlјačku cev. Vratite mazalicu. Sada ste sami napravili mesto za podmazivanje nosača upravlјača.

H: Kormilo, upravlјač. Ako vaš hidraulički upravlјač ne radi najbolјe, sada je vreme da vidite gde curi i da ga sredite. Najčešće je u pitanju curenje iza motora koje izaziva Z-noga svojim pomeranjem zbog lošeg podmazivanja. Ako mehanički upravlјač postane tvrd, verujte mi, neće sam od sebe postati mekši tokom zime. Vreme je da odvojite nosač od cevi, očistite rdju sa cevi, lako podmažite nosač i vratite ga natrag. Pokušaji da se na silu koristi upravlјač dovešće na kraju do loma na kormilu, moraćete da bacite sajlu i imaćete dodatne troškove... i da ne pominjem da i dalјe morate da očistite upravlјačku cev.

I: Palјenje. Pronađjite sva mesta na kojima je vaš elektro-sistem uzemlјen. Današnji motori zahtevaju dosta vazduha za indukcione sisteme. Ako je vazduh slan, zaštitite električno uzemlјenje od korozije. Razdvojte delove i očistite ih – i njihove osnove – onda ih zaštitite dielektričnom mašću i sve ponovo povežite i videćete da je to sasvim druga priča kad ponovo startujete motor, imaćete dobru karburaciju i ekonomičan rad motora.

J: Smeće. Zašto čuvate impeler od stare vodene pumpe? Čemu ove svećice od prošle godine? Bacite to. To je smeće.

K: Klјuč i sigurnosni kabel. Odvojite ih od startera i ostavite ih negde na sigurno i dostupno mesto. Ako ste u godinama kao ja, ostavite ih na mesto koje nećete zaboraviti do sledeće godine.

L: Veze – karburator i menjač, na motoru. Ako postoje mesta za podmazivanje, podmažite. Ako nema, poprskajte ih ulјem za podmazivanje.

M: Brodski radio, pomorski GPS/fišfajnder. Ako su uređaji povezani sa konektorima na tabli, uverite se da ispravno funkcionišu pre nego ih odvojite od table. Iskopčajte ih, odvojite i ostavite ih na toplom, suvom mestu tokom zime. Nabacite malo dielektrične masti na krajeve konektora koji ostaju na čamcu kako ih vreme ne bi oštetilo.

N: Novi filter za odvajanje vode; novi filter za gorivo na motoru. Vašem motoru podjednako ne prija prlјavo gorivo kao ni vama prlјava voda za piće.

O: Dodatak male količine TC-W3 ulјa u gorivo koje je zaostalo u rezervoaru zaštitiće pumpu visokog pritiska i delove usisnika će podmazati tokom zimskog perioda.

P: Propeler. Skinite maticu, platnu, propeler, osigurač propelera i uklonite sve ostatke najlona za pecanje. Podmažite osovinu propelera, proverite da propeler nije oštećen, ponovo ga montirajte sa novom maticom na zaklјučavanje ili je obezbedite osiguračem.

Q: Nedoumice. Ako nešto ne znate, pitajte one koji znaju. Ovo ne znači da pitate prijatelјa ili Gugl.

R: Kablovi dalјinskog upravlјanja. Proverite da li ima pukotina na kućištu. To može da vas neprijatno iznenadi u nekoj žurbi, zato je sada pravo vreme da ih zamenite tokom zime.

S: „SeaFoam“ (nisam siguran kako ovo prevesti – misli se na proizvod za ispiranje). To je kao mehaničar unutar motora. Stabilizator, čistač. Ne mogu dovolјno da kažem o tome ali pazite da ga ne prospete na sebe ili na odelo.

T: Gume. Podignite prikolicu od zemlјe, napumpajte gume i postavite podmetače tako da ne bude čitav teret prikolice na jednoj maloj površini gume. Podmažite ležajeve i okrenite točak nekoliko puta i oslušnite da li se čuju neki zvuci.

U: Ispod poklopca motora. Razmestite kuglice protiv molјaca oko glave motora kako biste izbegli probleme sa mulјožderima (insekti koji se gnezde u mulјu). Posebno obratite pažnju na ležajeve opruga u blizini klinastog kaiša ako ga vašmotor ima.

V: Ne zaboravite da označite u kontrolnoj listi sve operacije koje ste odradili kako nešto ne biste zaboravili.

W: Premažite kućište motora voskom. Većina ih je crne boje, osetilјive na UV zrake i traže neku zaštitu od sunca, nešto nalik prekrivaču, što će odbijati insekte koji se gnezde u mulјu.

X: Uzbuđenje. Skoro ste završili!

Y: „Yuengling“ (Nazdravlјe). Obzirom da ste skoro gotovi, počastite sebe sjajnim pivom – briga vas za kalorije.

Z: Čestitke! Trebalo bi da budete mirni i ne očekujete neke probleme sledećeg proleća.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #1 poslato: 27, 12, 2014, 14:56:00 posle podne »
   Aj da vidimo ko je sta od ovoga uradio,mislim da LSI kao pokretac ove jako korisne teme-podsetnika treba prvi da detaljno opise sta i kako je uradio,sto se slazete pomocice i nama manje iskusnim nauticarima.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #2 poslato: 27, 12, 2014, 17:32:45 posle podne »
 Misli da je najvaznija stavka pod slovom Y ....  114

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #3 poslato: 27, 12, 2014, 20:31:02 posle podne »
   Aj da vidimo ko je sta od ovoga uradio,mislim da LSI kao pokretac ove jako korisne teme-podsetnika treba prvi da detaljno opise sta i kako je uradio,sto se slazete pomocice i nama manje iskusnim nauticarima.

Pregledah lazinu listu pa skoro pa popunjena...

A Ja to u prolece...
B U Januaru po planu
C Uradio u Oktobru
D
E Uradio , 100 grama na 100 litara ...
F
G Delimicno ostatak posle zamene nekih delova u Januaru
H
I Januar po planu
J Nikad nista ne bacam , moz da ustreba !
K Uradjeno
L
M Odradjeno
N Zamena uradjena letos, na prolece nova zamena
O
P Ako vreme dozvoli, mada bi to trebalo da bude redovan postupak
Q Uvek
R Misli se na sajle, predvidjeno menjanje u januaru , na drugom camcu vec zamenjeni
S
T
U
V Nije jos sve gotovo
W
X Pa ostale sitnice koje jebuckaju :)
Y Samo sokic i kafa pored mora
Z Dace Bog !

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #4 poslato: 28, 12, 2014, 11:10:07 pre podne »
  Aj da vidimo ko je sta od ovoga uradio,mislim da LSI kao pokretac ove jako korisne teme-podsetnika treba prvi da detaljno opise sta i kako je uradio,sto se slazete pomocice i nama manje iskusnim nauticarima.


Заиста није никакав проблем да ја напишем како и шта сам урадио. Знате да ја то умем детаљно, надугачко и нашироко. Али моја прича је у овом случају веома кратка.

За разлику од ових "мање искусних" наутичара који помно прате и уче из мојих писанија (могли су и до сада да науче много али нека, писаћу ја још дуго, има времена, научиће и они), ја сам имао мало проблема са припремама. Једноставно, мој мотор није ни паљен ове сезоне па је припремљен читаву сезону раније (тако то раде "искусни" - на време).

Акумулатор је извађен још прошле године и на пролеће у чамац улази нови.

Приколица са чамцем је постављена на висину тако да ни највеће воде на пролеће неће доћи до чамца (мада, ко зна, можда би то могла бити и једина прилика да и мој чамац осети воду под коритом!). Чамац је овог пута постављен под таквим углом да ако би нека вода и продрла у унутрашњост (што ми се догодило летос) сада би лако истекла кроз отвор на крми.

Испод приколице су постављени подупирачи тако да терет чамца није само на гумама (видите и на то сам мислио - ипак је искуство важно).

И ето, то би било то.

Ах да, нисам нагласио, мада писао сам о томе раније, читав чамац је обавијен великом пластичном цирадом, чврсто утегнутом еластичним конопима. Требало би да му то буде довољна заштита од киша и снегова.

И тако до пролећа. А на пролеће, неки ће на воду, неки за компјутер, како ко. Важно је само да сви буду срећни и задовољни.
А ја се надам да сам задовољио интересовање "мање искусних" наутичара и да сам им и овим одговором улепшао дан и обогатио њихово знање.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #5 poslato: 28, 12, 2014, 13:28:47 posle podne »
     Kao manje iskusan nauticar,uvek sam voleo da ucim od starijih i iskusnijih i to konkretnim primerom uzivo.Tesko da moze spisak stvari da objasni gde se nalazi slavina za ispustanje recne vode iz grubog filtera ili koje crevo skinuti da bi se ispustila recna voda iz impelerske pumpe.
     To je isto sto je i drug Zoki Novus jednom napisao "neko gleda pornic,pa posle misli da moze da j..e kao Rocco Sifredi"
     Na primer u spisku pise ispustiti vodu iz vodom hladjene grane, Vi vidite samo blize crevo koje je na visljoj tacki od dovodnog koje je zavuceno i mislite da je dovoljno samo skinuti to crevo.Voda izadje iz grane ali ne sva voda i sta se desi,voda zaledi i pukne grana.To je samo jedan primer.
     Mozda je najbolje to sve prepustiti majstorima koji to rade jer su ove sitne greskice jako skupe, i ne proklinjati sebe sto ste citali nesto na netu i slepo se drzali toga....
     Pozdrav za sve manje i vise iskusne nauticare i ponekog glumca kome je uzor Ron Jeremy.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #6 poslato: 28, 12, 2014, 15:25:08 posle podne »
     Kao manje iskusan nauticar,uvek sam voleo da ucim od starijih i iskusnijih i to konkretnim primerom uzivo.Tesko da moze spisak stvari da objasni gde se nalazi slavina za ispustanje recne vode iz grubog filtera ili koje crevo skinuti da bi se ispustila recna voda iz impelerske pumpe.
     To je isto sto je i drug Zoki Novus jednom napisao "neko gleda pornic,pa posle misli da moze da j..e kao Rocco Sifredi"
     Na primer u spisku pise ispustiti vodu iz vodom hladjene grane, Vi vidite samo blize crevo koje je na visljoj tacki od dovodnog koje je zavuceno i mislite da je dovoljno samo skinuti to crevo.Voda izadje iz grane ali ne sva voda i sta se desi,voda zaledi i pukne grana.To je samo jedan primer.
     Mozda je najbolje to sve prepustiti majstorima koji to rade jer su ove sitne greskice jako skupe, i ne proklinjati sebe sto ste citali nesto na netu i slepo se drzali toga....
     Pozdrav za sve manje i vise iskusne nauticare i ponekog glumca kome je uzor Ron Jeremy.


Управо на то је аутор текста мислио када је ставио ону напомену под Q.

Савети које човек може да нађе на интернету и савети које добијемо од познаника често су далеко од онога што професионалци знају. Зато свако треба пажљиво да процени шта може сам а шта је боље да повери добром мајстору. Много пута смо се уверили да је "ручни рад" у стилу "сам свој мајстор" на крају испала много скупа забава, скупља од онога што је требало платити стручњаку.

Ипак, велика је улога оваквих форума јер они који нешто знају или су сами радили могу да пренесу своје искуство.
Преводећи овај текст из реномираног часописа, знао сам да се само делимично може пресликати на наше услове али опет, мислио сам, ако заинтригира и заокупи пажњу, ако изазове неког да напише шта је радио (чак и да напише да нешто није добро урадио и због чега) то може неком другом да отвори очи па да лакше процени да ли да се лати таквог посла или да га препусти ономе ко то заиста зна како треба.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #7 poslato: 28, 12, 2014, 21:15:11 posle podne »
Kao sto je lepo rekao dr Vlada treba svako da radi svoj posao.
Dodje Tihi i za sat vremena uradi ono za sta bi mnogima na sajtu prosla zima dok bi uradili.
I na kraju krajeva odgovornost preuzima drugi sto je najvaznije.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #8 poslato: 28, 12, 2014, 22:10:26 posle podne »
os li ti zaploviti napokon ??

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #9 poslato: 29, 12, 2014, 15:40:26 posle podne »
Šta bre banderaš zna o motoru jh

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zimsko spremanje - Припрема 4-Т мотора
« Odgovor #10 poslato: 19, 11, 2017, 20:00:41 posle podne »
Пре три године писао сам о припреми мотора за зиму.
Ево сад једног, нешто краћег текста, праћеног и видеом, с препорукама које се тичу само четворотактних мотора.

ВИНТЕРИЗАЦИЈА – ПРИПРЕМА 4 -Т МОТОРА ЗА ЗИМУ

Старији уредник, Лени Рудоу (Lenny Rudow) разјашњава конфузију око винтеризације четворотактних ванбродских мотора. Овде је неколико наших савета у вези горива, дизела и како избећи грешке.

Аутор: Лени Рудоу (Lenny Rudow)
Слободни превод: Лазар Станојевић

Четворотактни ванбродски мотори су далеко најпопуларнији на тржишту. Али много је забуна око правилне припреме 4-Т мотора за зиму. Станимо томе на крај, погледајмо овај видео:



1.   
Добро исперимо мотор свежом водом. У неким случајевима биће потребно поставити „слушалице“; у другим случајевима, биће потребно причврстити црево директно за мотор. Пустите да вода протиче пет до десет минута. Сад, кад је машина испрана, одвојићемо поклопац и уклонити наслаге соли које пронађемо унутра.

2.   
Промените уље у доњој јединици. Чак и ако вам је уље свеже, ово треба урадити јер и најмања количина воде може да се смрзне и лед својим ширењем може да направи озбиљну штету. Видите како да испустите и промените уље на http://features.boats.com/boat-content/2012/07/how-to-change-the-lower-unit-oil-on-a-boat/

3.   
Од увођења етанола, додатак стабилизатора горива је нешто што се мора.

4.   
Прикључите опет воду и пустите мотор да ради десет до петнаест минута, да  стабилизатор прође кроз све делове мотора.

5.   
Следеће, а ово је важно: нагните мотор читавим путем горе па онда читавим путем доле. Потребно је да смо апсолутно сигурни да у мотору није остала ни кап воде. У противном, могла  би се смрзнути и оштетити нешто.

6.   
Као и пре следећи корак је испрскати мотор уљем. Многе техничке главе (укључујући и моју) мисле да је боље сваке треће недеље стартовати мотор. У том случају, није потребно прскање уљем. Зар је могуће да је то све што је потребно за припрему 4-Т мотора за зиму?

Само тренутак, шта је са … антифризом? Како не би требало да је у мотору остало воде, јер смо га оцедили подизањем и спуштањем, није потребан антифриз – чак и ако вам то предложе ваши мајстори јер би то био само начин да вам додају још једну ставку у рачун.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #11 poslato: 19, 11, 2017, 23:05:59 posle podne »
Зашто сам изабрао баш овај текст?
Зато што смо баш ових дана причали о томе да ли моторе треба припремати за зиму и како? Да ли треба уље мењати пре зиме или на пролеће?

У овом тексту праћеном видеом на ком се све види, аутор је рекао шта је имао.
Ја ћу са занимањем прочитати све што неко напише ново и убеди нас да мотор не треба припремати тако како је дато у овом тексту већ некако другачије.

Миливоје, ја сам увек спреман да чујем аргументовану критику оног што напишем.
У овом случају критику, иако је упућена мени, не прихватам лично, јер ја сам само пренео нешто што је неко други написао.

Трудио сам се да преведем текст што је боље могуће, без било каквих мојих коментара и закључака. Ово посебно наглашавам зато што, имајући у виду моје изузетно ограничено познавање механике, не бих себи ни дозволио да ја дајем своје оцене да ли је оно што је на једном реномираном сајту изнето тачно или не и да ли је добро или не.

Да ли је текст добар или "вероватно најгори" то препуштам вама који знате више да процените.

Сврха мог писања је испуњена оног тренутка кад се јави неко ко зна више и боље и ко нам објасни зашто текст који сам ја пренео није добар или шта у њему није тачно.
Истовремено, позивам све искусне, све познаваоце материје, да одвоје мало времена и обогате наш форум својим знањем и искуством - зато и јесмо на овом форуму, да нешто научимо и да нешто поделимо с другима.


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #12 poslato: 19, 11, 2017, 23:44:29 posle podne »
Маркусе,

Кад нешто преводим и напишем ко је аутор, онда морам да се потрудим да превод одговара оригиналу.
У овом случају, у оригиналном тексту, као ни на видеу, није било ни речи о свећицама. Дакле нисам могао ни да унесем то у превод.

Шта је то још што у мом преводу недостаје да би био оцењен као површан?

Сваки пут кад нешто преведм и објавим, сачувам копију оригиналног, изворног текста - то сам учинио сад и спреман сам да га предочим било коме ко влада енглеским језиком да процени да ли сам у свом преводу одступио од оригинала.

Дакле, овим коментаром не браним садржину текста већ тачност превода.


А што се тиче твог текста - зашто бих га ја коментарисао?
Ја сам срећан што си одвојио време и поделио своје искуство с нама. Са својим знањем, ко сам ја да коментаришем да ли је нешто у њему тачно или није? Ја, колико видим, суштински, текст прати оно што је било и у преводу који сам објавио, уз неколико допунских информација и упутстава, за која ми се чини да су корисна. И то је све што ја могу да кажем.
Можда ће се јавити неко други, неко ко зна више од мене и можда ће похвалити текст или ће га критиковати у деловима или целини - то не зависи од мене.

Van mreže Mornar u kanalu

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 260
  • www.mojaladja.com
    • Микротонер
  • Brod tip: Бродотехника
  • Veličina: 5,5x2,5
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #13 poslato: 20, 11, 2017, 07:57:20 pre podne »
Некада је у свим описима за конзервирање мотора и преноса писало да се уље обавезно испушта из мотора и преноса ( мењача ) , и то док је врућ мотор . Мени је нелогично да сипаш ново уље сада и да стоји неколико месеци у мотору поготово то покретање да ли ручно или покретачем неће избућкати и подићи га да подмаже склоп цилидар - клип . Сваком уљу па и најквалитетнијем је интервал замене  годину дана возио га или не , осим тога ослобађа неке киселине и апсорбује влагу и док се не користи и да би подмазивало мотор мора да има одређен број обртаја и радну температуру . Најгоре је оставити овај бензин у резервоару и систему убризгавања горива дуже од месец дана и не користити , јер сам видео да пумпа и остали делови који су у бензину толико оксидирају после пар месеци па мора да се чисте у ултразвучној кади или да се мењају .

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Zimsko spremanje
« Odgovor #14 poslato: 20, 11, 2017, 09:16:21 pre podne »
Sve je ovo ok ali mislim da se malo i preteruje... za kratak period od tri-cetiri meseca van upotrebe
nista njemu nece biti cak i da se nista od ovoga ne uradi ako je skladisten u zatvorenom prostoru bez velikih minusa
naravno da je pozeljno odraditi deo ovoga sto je navedeno...
Dunav je moje more.....