Autor Tema: Yamaha high thrust / visoki potisak  (Pročitano 19238 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #45 poslato: 12, 04, 2020, 19:20:11 posle podne »
Moram da se ne složim sa poslednjim. Tih 8 km/h uzvodno je realna brzina, a za veću je neophodan dovoljno jak motor za glisiranje. Ja ne znam koliko je to, ali iz iskustava kolega bih rekao da je to 40-50ks.

Znači ili mnogo konja i glisiranje, ili sadašnja brzina... Po meni je sadašnja brzina sasvim ok način kretanja. Ako ti baš često treba da negde stigneš jako brzo, onda pozajmljuj motore pa probavaj.

Ako ne izglisiraš, imaćeš ono što si pisao.... Velik gas, veliku potrošnju, i nešto minimalno veću brzinu...

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #46 poslato: 12, 04, 2020, 19:27:37 posle podne »
Mislim da kolega nije rekao da mu treba da glisira nego da samo malo skrati vreme putovanja kada zatreba.A za to cemu motor od 25ks biti odlican.Gde ce sigurno ici preko 15km/h sto mu je vec duplo brze.A mozda i gresim:-/ Znam da ja sa BAS-om i 30ks idem 15km/h a tezi je camac od koleginog sigurno.

Van mreže Milivoje

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 21
  • milivoje.com
  • Brod tip: Batino korito (preradjen Elan 595)
  • Marina: Stari zeleznicar (Makis)
  • Veličina: 5,95m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #47 poslato: 12, 04, 2020, 20:29:15 posle podne »
Najpre, hvala vam svima sto ste uzeli ucesce u diskusiji!

Vasi odgovori dokazuju da je ovo "vecna" tema...

Izvinjavam se ako mozda nisam bio jasan, jer vidim da je moje poredjenje unelo zabunu - nije mi potrebno da glisiram, vec bih voleo da se brze krecem, pod uslovom da to ne podrazumeva neprimerenu razliku u budzetu u potrosnji goriva (naravno, podrazumeva se da bih morao da doplatim za novi motor...).

Zato sam se najpre i zapitao koliko je opravdano imati haj-trast motor 9.9, koji nominalno moze da vuce i pet tona, na koritu poput mog. Cini mi se da sa tom kombinacijom nisu optimalno iskoriscene mogucnosti mog camca, pa ni za neagresivan rezim voznje kakav preferiram. Pomenutih 15km/h mi trenutno zvuce vrlo zadovoljavajuce. Posto nisam u prilici da pozajmljujem i probam, zato sam se osmelio da pitam da li neko od ladjara ima slicna iskustva. Sta bih dobio/izgubio sa standardnom Yamahom od 25ks, a sta sa haj-trast Yamahom iste konjaze?

Jos jednom hvala na odgovorima i munjevitoj reakciji. Veliki pozdrav!

Послато са SM-A600F помоћу Тапатока


Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #48 poslato: 13, 04, 2020, 07:27:12 pre podne »
25ks vs 25ksht.

Verujem da je ht jaka kao obicna 50ks stim da ce da radi na malim obrtajima stim ce i potrosnja biti manja. Mislim da Vepar ima 25ks ht pa pitaj malo

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #49 poslato: 13, 04, 2020, 13:10:10 posle podne »
Mislim da kolega nije rekao da mu treba da glisira nego da samo malo skrati vreme putovanja kada zatreba.A za to cemu motor od 25ks biti odlican.Gde ce sigurno ici preko 15km/h sto mu je vec duplo brze.A mozda i gresim:-/ Znam da ja sa BAS-om i 30ks idem 15km/h a tezi je camac od koleginog sigurno.

Mašala. To je na punom gasu, ili?

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #50 poslato: 13, 04, 2020, 13:45:26 posle podne »
 Бас има другачије корито и вероватно и не може брже да иде. Елан 495 има глисерско корито и док не изглисира рије воду ко гурач.  kuku
Као што рекох раније, или не дирај ништа(а то ти препоручујем) или купи снажан четворотактни мотор па глисирај како доликује.  hi

Van mreže kole

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #51 poslato: 13, 04, 2020, 14:37:28 posle podne »
25ks vs 25ksht.

Verujem da je ht jaka kao obicna 50ks stim da ce da radi na malim obrtajima stim ce i potrosnja biti manja. Mislim da Vepar ima 25ks ht pa pitaj malo
I šta kažeš, 25 ks je jaka kao 50 ks?

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #52 poslato: 13, 04, 2020, 14:59:09 posle podne »
Zankiki BAS na 1/2gasa mi ide od 9-11km/h
Na 2/3 oko 14km/h na punom gasu od 15-19km/h
Ovo je za neke normalne vodostaje.Bas sam danas provozao kolegu-druga-clana Milivoja sa BAS-om pa nek on kaze utiske kako ide sa 30ks.A Sto se njegovog camca tice ubedjen sam da ce ici odlicno sa 30-tak konja ipak taj camac ima ispod tone:-/

Van mreže Milivoje

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 21
  • milivoje.com
  • Brod tip: Batino korito (preradjen Elan 595)
  • Marina: Stari zeleznicar (Makis)
  • Veličina: 5,95m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #53 poslato: 13, 04, 2020, 19:08:36 posle podne »
Zaista, Bojanu nije bilo tesko da danas doplovi do moje marine, ukrca me i demonstrira mi mogucnosti njegovog BAS-a sa standardnim motorom od 30ks. I ovim putem mu se zahvaljujem na takvom drugarskom gestu!

Ono sto mi je odmah upalo u oci, osim da ima mnooogo lep i skockan camac, ali kada pricamo o motoru - jeste da postoji reakcija na svako dodavanje gasa. Kod mene to nije slucaj, do polovine gasa ga ima, a posle toga samo se cuje kako motor glasnije radi uz jedva primetno ubrzanje. Kod njega camac bukvalno poskoci na dodavanje poslednje trecine gasa i definitivno se krece dvostruko brze od mog, iako je znatno robusnije plovilo.

Послато са SM-A600F помоћу Тапатока


Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #54 poslato: 13, 04, 2020, 20:13:56 posle podne »
Pozdrav Milivoju i svim kolegama nautičarima  hi

Bojanov BAS ima deplasmansko korito(ako se ne varam), a tvoj Elan je glisersko korito sa značajno kraćom vodenom linijom od Bojanovog. Velika je razlika i Srsa te zato savetuje i prenosi iskustvo iz prve ruke, sa kojim se slažem. Imao sam i ja gliserska korita i sa njima je problem što zahtevaju određenu snagu da bi plovili u režimu u kom su najekonomičniji - gliserskom. Ako imaš samo 5 konja manje, džabe sve, tvoje korito će na punom gasu da diže talase a ti ćeš ići neosetno brže nego sa pola gasa kad ne pravi talase i ide tom brzinom koju sad imaš u optimalnom/ekonomičnom režimu.

Ta ekonomična brzina zavisi i od dužine vodene linije, oblika korita, pisano je često po forumu o tome.

U tvom slučaju, činjenica je da tebi nije neophodna Yamaha 9.9HT jer nemaš veliko i teško plovilo, već bi isti posao radila i obična 9.9. Možda bi na punom gasu dobijao malo na brzini sa običnom yamahom, ali to je minimalno, pretpostavljam oko 1-2kmh. Ono što bi trebao da razmotriš je možda motor od 20 konja, ako ne želiš da uzimaš veliki motor od 60+ konja sa kojim bi glisirao.
Sa 20hp bi dobio to da ploviš istom brzinom kao sad, eventualno malo brže, ali na mnogo nižim obrtajima, što bi plovidbu činilo sigurno prijatnijom. Potrošnja bi i dalje ostala niska.

Za kraj, daću ti još jedan primer iz svog iskustva sa čamcem Tiger Shark.
Dimenzije 4,3m x 1,7m, trimaransko glisersko korito sa malom kabinom, težina praznog čamca 210kg.
Na njemu sam imao motor Johnson 15hp, a optimalna snaga za taj čamac je bila predviđena na 25hp.  Sa tih 15 konja, ja sam mogao da glisiram ali sam, bez ikoga i bez teških stvari  jh
U gliserskom režimu sam imao brzinu oko 22kmh na stajaćoj vodi. Čim se naruši trim, ili visina motora, nakupe se alge na dnu, ja više ne mogu da izglisiram i sa punim gasom pravim talase i idem max 12-13kmh. To se isto dešava i ako je sve čisto, a ja dodam jednu osobu na čamac, opet moja maksimalna brzina dolazi na nekih 12kmh, a trošim mnogo goriva i pravim talase :)
U tom režimu, to što daješ gasa preko pola je uzaludno, bukvalno pretvaraš gorivo u talase i ne dobijaš mnogo na brzini, što bi rekao Terca  sajkaca
Pretpostavljam da bi sa tom optimalnom snagom od 25hp, Tiger Shark i dalje glisirao sa dve ili tri osobe ali pod uslovom da su težine dobro raspoređene na koritu.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #55 poslato: 16, 04, 2020, 00:07:28 pre podne »
Na zamajcu Yamahe 25 hp HT postoje 3 oznake,   26 ,   8 ,  T  ,
šta konkretno znace i da li se reper na plasticnom poklopcu na zamajcu
izjednacava sa crtom ili sa oznakom izmedju crta?


Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #56 poslato: 22, 04, 2020, 09:23:14 pre podne »
25ks vs 25ksht.

Verujem da je ht jaka kao obicna 50ks stim da ce da radi na malim obrtajima stim ce i potrosnja biti manja. Mislim da Vepar ima 25ks ht pa pitaj malo
I šta kažeš, 25 ks je jaka kao 50 ks?

I cena joj je kao 50KS. Mislim generalno na prenos.

Van mreže boka bay

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
    • Duende
  • Brod tip: Four Winns Vista 238
  • Marina: H-Novi
  • Veličina: 7,50 m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #57 poslato: 31, 10, 2020, 14:20:34 posle podne »
Pozdrav drugari i kokege ...imam Yamahu High thrust F8AM i otišao mi je impeler / Nažalost kod nas u Herceg Novom ne mogu pronaci odgovarajući . Da li je neko menjao i da li mi neko može reći da li postoji impeler od nove serije Yamaha , koji je kompatibilan i može se nabaviti u BG?
U prilogu vam šaljem slike yamahe i pločicu sa specifikacijama , i brojem motora . Zamolio bih za informaciju, iskustvo  i gde bih mogao da nabavim impeler u BG ?
Hvala vam na linku i svakoj informaciji..
Živeli i svako dobro

Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #58 poslato: 31, 10, 2020, 15:30:13 posle podne »
Probaj njih da kontaktiras, imaju i FB stranicu na kojoj brzo odgovaraju:
https://tehnonautika.rs/web-shop/impeleri-yamaha/

FB:
https://www.facebook.com/Tehnonautika/
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže boka bay

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
    • Duende
  • Brod tip: Four Winns Vista 238
  • Marina: H-Novi
  • Veličina: 7,50 m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #59 poslato: 31, 10, 2020, 16:07:30 posle podne »
Hvala vam Bakara, ali sam hteo nekoga sa iskustvom , ko je imao ili ima ovakav motor koji je prilično star , a ko mi može tačno reci koji impeler ide, jer  je specifičan impeler i ne mogu ga pronaci po ovom broju motora u Yamahi u Podgorici...pa bi mi to iskustvo dobro došlo...
Živeli i l kontaktiracu Tehnonautiku , ali bih voleo da mi se javi neko i a savet ,ko je menjao impeler na ovoj Yamahi,
Hvala.