Autor Tema: Yamaha high thrust / visoki potisak  (Pročitano 19401 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #15 poslato: 04, 04, 2019, 00:22:55 pre podne »
Nisam sasvim siguran, ali mislim da sam negde video da je i suzuki napravio nesto slicno. Mozda mogu da doprinesem ovoj temi.
Vec sam pisao o tome. Ja sam prosle sezone izvadio stabilni motor sa Z nogom. Umesto njega sam stavio Yamahu HT 9.9.
Ratko je u ovoj emisiji objasnio koje su razlike i mogucnosti kada je HT u pitanju. Ja mogu da kazem da sam veoma zadovoljan kako gura.
Odgovorila je mojim potrebama. Voleo bih kada bih mogao da idem brze par kilometara na istom gasu. Da korito nije glisersko isla bi i brze.
Ono sto meni najvise odgovara je mala potrosnja. Na pola gasa trosi 1.5l. Takodje, skoro da nema razlike plovio uzvodno ili nizvodno, sam ili sa jos 5/6
clanova posade. Znaci dosta je snazna.

Van mreže kole

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #16 poslato: 04, 04, 2019, 02:29:10 pre podne »


... Takodje, skoro da nema razlike plovio uzvodno ili nizvodno ...

U čemu nema razlike?

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #17 poslato: 04, 04, 2019, 08:14:49 pre podne »
U brzini u odnosu na vodu  ha ha ha ha

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #18 poslato: 04, 04, 2019, 08:21:31 pre podne »
Na prvom brodiću sam imao Johnson 9,9 a potom ga zamenio sa Yamaha 8 ht i razlika je bila neverovatna,manevarske sposobnosti značajno povećane posebno zaustavljanje broda pri pristajanju o potrošnji da ne pričam...
Sada imam na brodu dužine cca 11m, težine oko 5t Yamahu 25 ht i jako sam zadovoljan kako ga gura...doduše ja vodim računa o potrošnji i na dužim plovidbama tipa N.Sad-Kladovo sam imao prosečnu potrošnju od 2 l/h. Na plovidbi N.Sad-Apatin prosečna potrošnja je iznosila 1,8 l/h...prošle godine N.Sad-Golubac 1,85 l/h tako da sam ja prezadovoljan....
moja prosečna brzina u uzvodnoj plovidbi sa tom potrošnjom je između 6 i 7 km/h
maksimalnu brzinu uzvodno sam postigao 11,5 km/h ali tada bi potrošnja verovatno bila oko 9 l/h tako da to nema smisla, kad plovim nigde ne žurim....
Dunav je moje more.....

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #19 poslato: 04, 04, 2019, 09:51:34 pre podne »
Sve su to licna iskustva ( neprocenjiva ) ali mene argumenti zanimaju.

Pitanje je cime se opravdava visa cena ovih motora u odnosu na ostale motore sa teretnom elisom ?

Ono sto je izneo Ratko je prica trgovca. Nije ni pricao o ostalim motorima a to mene upravo zanima.

Moje skromno mišljenje je da se isto postiže i sa običnim motorom 4T ( 35 - 40 hp ) kao i sa Yamahom FT25

Razlika je u ceni motora. Isto godište - Yamaha je skuplja,i u ceni registracije naravo.


Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #20 poslato: 04, 04, 2019, 09:59:09 pre podne »
pa menjač je potpuno drugaciji, drugi odnos prenosa i čini mi se dosta robustniji u odnosu na standardni... cena možda nerealno veća u to ne ulazim... ali tu su komande,anlaser i elektrotrim (25 FT)...pa sta znam...
Dunav je moje more.....

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #21 poslato: 04, 04, 2019, 10:07:49 pre podne »
Sta to tacno znaci drugaciji odnos menjaca ? U odnosu na sta ?

Da li se stvarno isplati kupiti High trust  motor koji je skuplji od obicnog ali jaceg 35c ili 40 hp sa teretnom elisom ?

 114

Radi se o prenosnom odnosu između ulaza i izlaza iz propulzije, praktično broju obrtaja radilice motora i broju obrtaja vijka propelera kroz vodu. Broj obrtaja radilice u optimalnom radnom režimu, tamo gde je koeficijent korisnog dejstva najviši, odnosno odnos razvijenog obrtnog momenta i uloženog goriva. Sa uobičajenim prenosnim odnosom propulzije primera radi (izneću grube okvirne brojeve, samo da bi razumeli kontekst, a ne egzaktan proračun), propeler se vrti recimo 3k obrtaja u minutu kroz vodu. Ako propeler ima korak od 10", znači da će se teorijski bez klizanja, ventiliranja itd... kretati kroz vodu brzinom oko 45 km/h (25cm/obrtaju * 60min* 3000obrtaja/min) . Ako se stavi "teretna elisa" zapravo propeler sa manjim korakom, recimo 9", dobijemo broj 10% manji, a to je 40 km/h.

Mali čamci (čunovi), gliserčići, neki laki plastični eksperimenti sa polueplasmanom... mogu da se kreću brzinama koja su makar samerljiva sa ovim brojevima i klasična konstrukcija vanbrodskih motora je tu zakon.

Kod težih deplasmanskih čamaca, a to su oni koji u savkom momentu plovidbe istiskuju ispod sebe zapreminu vode koja je teška koliko i sam brod, odnosno Arhimedova sila je jedini uzgon koji ga drži na površini, brzina kretanja kroz vodu je ograničena dužinom na vodenoj liniji, tu nauku nam je odavno postavio čika Vilijam Frud, jednostavnom približnom matematikom "kritična brzina izražena u km/h je približno četiri zarez tri puta kvadratni koren iz dužine na vodenoj liniji u metrima". Za recimo slučaj Labuda koji je po podacima Službe gabarita preko svega 9,00 x 2,10 m, kritična brzina kretanja kroz vodu je ugrubo 13 km/h.

A to praktično znači da se motor koji pokušava da provuče vijak propelera kroz vodu trostrukom brzinom od maksimalne suočava sa ogramim otporom, narodski rečeno "ne može da izvrti".
HT je konstrukcija koja povećava prenosni odnos propulzije i omogućava da se propeler pri otimalnom režimu rada motora okreće značajno sporije, recimo 1000 obrtaja u minuti, odnosno 15km/h kroz vodu, bez klizanja ventilacije...  dobije se isti režim kretanja teškog deplasmaskom plovila, a sa rasterećenim motorom, koji zato može biti značajno manje snage/zapremine/potrošnje (a tvoj navedeni primer je recimo 50 do 70%), i dodatno se može upotrebiti propeler većeg prečnika (a zbog dobrog obrtnog momenta u optimalčnom režimu rada), koji ima drastično veći potisak na manjim obrtajima i u svim situacijama kad a se ne plovi pravolinijski napred, tj popravlja izbijanje krme (upravljanje, skretanje) zavozanje i plovidbu krmom ("kočenje", "rikverc")...

Da bi sa takav veći prenosni odnos realizovao, nije dovoljno samo promeniti jedan zupčanik, jer su naprezanja mehaničkih sklopova veća, kao i mehanički gubici (grejanje, besmisleno oterećenje motora neiskorišćenom snagom)... pa HT verzije mortora imaju značajno izmenjenu konstrukciju propulzije. Na osnovu prethodnog, sama promena propelera nije ni prineti po ukupnom efektu HT.

E sad, ide pitanje "da li se isplati", a odgovor drastično zavisi od toga "ko pita". Za male čamce odgovor je jasan. Za one koji imaju nekakav deplasmanac ali im je cilj i domet sunčanje, pivo i kotlić na Mačkovom sprudu kad nema vetra ni komaraca, što je ukupno 20-30 sati rada motora godišnje, ništa se ne isplati, ni HT, ni običan motor ni brod... toliko pravo muško može da prepliva ili da prevesla kajakom.

Ako je opis i suština hobija dugačka višednevna plovidba, i to ne jednom,  onda možemo pričati i oko 300 sati godišnje što je cifra koja se često i olako iznosi na ovom forumu. U tom slučaju je razlika nekih 15 konja puta 35 deka goriva na sat, ajde nek ne bude pun gas... ali dođemo na 2 litra goriva po satu, što mu je 600 litara godišnje, sa porezom i osiguranjem i budalaštinama dođe na cirka 1k evra (nek je taj broj okviran, opet nije egzaktna računica).

Ljudima koji prihoduju na osnovu kapitala (rentiranjem, investiranjem) postavlja se samo pitanje jel imaju dovoljno kinte da plate ili ne, a lova je inače pirinač, ne ide u grob. Onim drugim, koji prihoduju radnim iliti poslovnim angažovanjem, taj iznos je zapravo radno vreme (setimo se mudrosti bivšeg urugvajskog predsednika Muhike), iliti dani koji su neophodni da se 1k novaca zaradi, ode 15 puta po dve fricovke na pumpu, donese na brod, pretoči, što u NS i nije mnogo ali na dalekoj plovidbi i jeste...

Pa se pitanje isplativosti svodi na to da li drugačiji - HT motor može recimo da nam donese više slobode, kako kretanja, dometa, tako i slobodnog vremena (da banalizujem može da omogući hiljadu evra dana neplaćenog osustva, za besplatno prdenje po Dunavu). Pretpostavljam da dva uposlenika u Srbiji moraju dati različite odgovore, a da gari iz recimo neke Danske tek mora imati drugačiji stav prema istom pitanju.

Svako za sebe bi trebalo da uradi tu mentalnu vežbu, nema kratkih nedvosmislenih odgovora u pola prostoprošrene rečenice.

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #22 poslato: 04, 04, 2019, 10:17:33 pre podne »
Sve su to licna iskustva ( neprocenjiva ) ali mene argumenti zanimaju.

Pitanje je cime se opravdava visa cena ovih motora u odnosu na ostale motore sa teretnom elisom ?

Ono sto je izneo Ratko je prica trgovca. Nije ni pricao o ostalim motorima a to mene upravo zanima.

Moje skromno mišljenje je da se isto postiže i sa običnim motorom 4T ( 35 - 40 hp ) kao i sa Yamahom FT25

Razlika je u ceni motora. Isto godište - Yamaha je skuplja,i u ceni registracije naravo.
Verovatno se postize slicno, bar po pitanju potiska, ali sigurno ne i po pitanju potrosnje...? 

Terca sve objasnio, ali da dodam jos nesto.

Druga i veoma bitna stvar je elisa koja je uklopljena sa tim prenosnim odnosom i koja nije ista na HT i na obicnim motorima. Na HT motorima je mnogo manje zakrivljenje lopatica i imaju vecu povrsinu kojom guraju vodu. Takodje, elisa je konstruisana tako da produkte sagorevanja moze da izbacuje na obadve strane u zavosnosti od smera okretanja. Kada se krece napred, produkt sagorevanja ostaje iza i elisa kupi samo zdravu vodu bez mehurica vazduha. Kada se krece unazad, produkt sagorevanja se izbacuje unapred, opet u kontra smeru od kretanja camca i elisa opet kupi zdravu vodu lopaticama. Zbog velike povrsine lopatica, a relativno male zakrivljenosti, potisak koji se dobija voznjom unazad je znacajno veci nego sa obicnim elisama koje su drugacije.

Nisam imao ovaj motor i ne mogu da kazem iz iskustva koje su njegove prednosti i mane, ali sam u jednom trenutku bio veoma zainteresovan da ga kupim za Albin 25 pa sam se informisao.

hi
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #23 poslato: 04, 04, 2019, 10:26:53 pre podne »

Jos nesto me buni, zbog cega to Tohatsu ili Honda ili Suzuki nemaju ?

Jasmina je prva i za sada jednima izašla na tržište sa HT konceptom, i to bez nakakvog posebog poslovno uspeha, za šta je razlog mala potražnja (i ne mislim na srpsko tržište naravno).

Zašto je relativno mala potražnja: rekreativna nautika se menja vremenom, opada broj deplasmanskih malih plovila (nije valjda ovaj forum jedino što čitamo, mada to možete to videti i u svakoj srpskoj marini)
Velika , velika, velika, većina deplasmanaca po svetu su zapravo ribarski brodovi i jedrilice (a opet većina njih u čarteru), a po pravilima, klasifikacionih društava, upisnika, osiguravajućih kuća, kao i po praksi ljudi koji se bave crusingom i li čak cirkumnavigacijom što je najvažnije, vanbrodski motori praktično i nemaju primenu.

U oblastima gde postoji baš baš razvijen koncept "pleasure boatinga" i na kopnu, severnoj Evropi, zapadnoj, Kanadi, USA itd. deplasmanski (veliki) brodovi se grade sa idejom udobnosti i komfora plovidbe (dakle plovidbe, ne isklučivo boravka blizu vode) i to za ozbiljinije novce ... i recimo da opet je primena vanbrodskih motora zanemarljiva (nađite mi jedan Linsen sa Jasminom... u Holandiji nema mada nije nemoguće da kod nas osvane neki).

"Uradi sam" koncept je živ po slabije razvijenim stranama sveta, recimo kod nas, ali su takva tržišta neinteresantna, a i nautička praksa je takva da najčešće i nema potreba da se okači skuplji HT motor do Mačkovog spruda kako smo malopre ustanovili.

Da sam ja osnivač i vlasnik Yamahe, ja se ne bih zajeb*vao sa tim, a očigledno je da su gospoda Suzuki, Tohatsu, i drugi išli sa mnom zajedno u obdanište pa imaju isti stav.
 114
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #24 poslato: 04, 04, 2019, 10:53:29 pre podne »


HIGH THRUST 25 hp Gear Ratio   2.08:1

Tohatsu 40 hp Gear Ratio   2.08:1

Honda BF40   Gear Ratio   2.08:1

Exhaust Through Propeller/Hub - Ili kroz elisu svima

Propeleri isti isti za sva tri motora :  12 1/4 x 9   

Znači pričao o prenosu koji teretniji, nije tačna.

Potrošnja veća, to stoji.




Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #25 poslato: 04, 04, 2019, 10:57:38 pre podne »

Jos nesto me buni, zbog cega to Tohatsu ili Honda ili Suzuki nemaju ?

Jasmina je prva i za sada jednima izašla na tržište sa HT konceptom, i to bez nakakvog posebog poslovno uspeha, za šta je razlog mala potražnja (i ne mislim na srpsko tržište naravno).

Zašto je relativno mala potražnja: rekreativna nautika se menja vremenom, opada broj deplasmanskih malih plovila (nije valjda ovaj forum jedino što čitamo, mada to možete to videti i u svakoj srpskoj marini)
Velika , velika, velika, većina deplasmanaca po svetu su zapravo ribarski brodovi i jedrilice (a opet većina njih u čarteru), a po pravilima, klasifikacionih društava, upisnika, osiguravajućih kuća, kao i po praksi ljudi koji se bave crusingom i li čak cirkumnavigacijom što je najvažnije, vanbrodski motori praktično i nemaju primenu.

U oblastima gde postoji baš baš razvijen koncept "pleasure boatinga" i na kopnu, severnoj Evropi, zapadnoj, Kanadi, USA itd. deplasmanski (veliki) brodovi se grade sa idejom udobnosti i komfora plovidbe (dakle plovidbe, ne isklučivo boravka blizu vode) i to za ozbiljinije novce ... i recimo da opet je primena vanbrodskih motora zanemarljiva (nađite mi jedan Linsen sa Jasminom... u Holandiji nema mada nije nemoguće da kod nas osvane neki).

"Uradi sam" koncept je živ po slabije razvijenim stranama sveta, recimo kod nas, ali su takva tržišta neinteresantna, a i nautička praksa je takva da najčešće i nema potreba da se okači skuplji HT motor do Mačkovog spruda kako smo malopre ustanovili.

Da sam ja osnivač i vlasnik Yamahe, ja se ne bih zajeb*vao sa tim, a očigledno je da su gospoda Suzuki, Tohatsu, i drugi išli sa mnom zajedno u obdanište pa imaju isti stav.
 114

Nije jedina.

Mercury nisam spominjao namerno.

Oni rade 9.9-15hp Pro Kicker ( Gearcase ratio 2.42:1 ) kao i 90-115hp Command Thrust ( Gearcase ratio    2.38:1 )

Van mreže zveki66

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #26 poslato: 04, 04, 2019, 11:02:37 pre podne »
Posto imam jedan takav samo primedba da i Mercury ima u ponudi pravi "teretnjak" sa prenosnim odnosom 2,42:1 naspram klasicnog 2,08:1.

"CT – command thurst
Kod modela 9.9 ks postoji mogućnost izbora teretnog motora sa CT command thrust pogonom. Dakle ovo nije tehnički dodatak ili nešto slično već potpuno drugi motor koji poseduje veći menjač i prenosni odnos koji mu omogućavaju pokretanje većeg tereta od ostalih modela 9.9ks."
Koga zanima opsirnije na:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjZrJOHh7bhAhWSs4sKHcAOCQ0QFjABegQIAxAC&url=http%3A%2F%2Fintehv.rs%2Fmercury%2F&usg=AOvVaw2J5DsFuq3ut7F3vWwYHif2

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #27 poslato: 04, 04, 2019, 11:55:00 pre podne »


HIGH THRUST 25 hp Gear Ratio   2.08:1

Tohatsu 40 hp Gear Ratio   2.08:1

Honda BF40   Gear Ratio   2.08:1

Exhaust Through Propeller/Hub - Ili kroz elisu svima

Propeleri isti isti za sva tri motora :  12 1/4 x 9   

Znači pričao o prenosu koji teretniji, nije tačna.

Potrošnja veća, to stoji.

Sad dolazimo do momenta gde je lako zažaliti zbog priključivanja diskusiji, mora se biti fokusiran na sadržaj...

Elem, brojevi koje sam izneo svakako nisu egzaktni (to sad ponavljam preventivno da ne u sledećem odgovoru ne bi besmisleno kačio za to...), za tačne podatke je potrebno previše vemena za sistematizaciju,  ali je  tekst je pažljivo ispisan da bi ja pokušao da ti razumeš kako se konceptom optimizacije prenosnog odnosa mogu, a za određeni režim plovidbe, postići iste i bolje maritimne osobine, sa nazivno slabijim motorom i manjom potrošnjom.

Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;)  kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)

Čini mi se da je za razumevanje koncepta HT/običan najkorisnije upoređivati iste motore (isti brend i ista nazivna snaga). Naravno da je besmislenim rasipanjem snage i goriva moguće nadoknaditi konceptualne nedostatke, i zaključak upravo i jeste da  sve što može da se dobije sa klasičnim motorom od 40HP, preradom prenosa može da se dobije i sa 25HP, u specijalnom režimu plovidbe.

Slično tome, na JKV ima lepo postavljena jedna jamaha 8ks HT (stari model), na čamcu Kontra, a ima ih i običnih, to ti je blizu, pa je interesanto da se uporede  propeleri koji se koriste na motorima iste nazivne snage, istog brenda.. a za slučaj većeg propelera je u klasičnoj konstrukciji neophodna veća snaga. Bilo bi šmekerski da to proveriš, uporediš i oblikuješ zaključak.

Čini se da razlike male ali se do tog broja dođe kada se izvede precizna računica sa svim efektima kretanja kroz vodu, a ne konceptulani prikaz...

Pa bih probao da ponovim, po već neki put,  izmenom prenosnog odnosa i vijka propelera se za određeni režim plovidbe (nikako ovaj deo rečenice ne treba da se zaboravi), mogu postići iste i bolje maritimne osobine, sa nazivno slabijim motorom i manjom potrošnjom.

Neki proizvođači (Yamaha) željene efekte za taj režim plovidbe postižu  konstrukcijom prenosa, a neki (ostali) povećanjem snage motora, u prvom slučaju plati se veća cena motora, u drugom se plaća gorivo.

Uzdravlje  114
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #28 poslato: 04, 04, 2019, 11:58:51 pre podne »

Jos nesto me buni, zbog cega to Tohatsu ili Honda ili Suzuki nemaju ?

Jasmina je prva i za sada jednima izašla na tržište sa HT konceptom, i to bez nakakvog posebog poslovno uspeha, za šta je razlog mala potražnja (i ne mislim na srpsko tržište naravno).

Zašto je relativno mala potražnja: rekreativna nautika se menja vremenom, opada broj deplasmanskih malih plovila (nije valjda ovaj forum jedino što čitamo, mada to možete to videti i u svakoj srpskoj marini)
Velika , velika, velika, većina deplasmanaca po svetu su zapravo ribarski brodovi i jedrilice (a opet većina njih u čarteru), a po pravilima, klasifikacionih društava, upisnika, osiguravajućih kuća, kao i po praksi ljudi koji se bave crusingom i li čak cirkumnavigacijom što je najvažnije, vanbrodski motori praktično i nemaju primenu.

U oblastima gde postoji baš baš razvijen koncept "pleasure boatinga" i na kopnu, severnoj Evropi, zapadnoj, Kanadi, USA itd. deplasmanski (veliki) brodovi se grade sa idejom udobnosti i komfora plovidbe (dakle plovidbe, ne isklučivo boravka blizu vode) i to za ozbiljinije novce ... i recimo da opet je primena vanbrodskih motora zanemarljiva (nađite mi jedan Linsen sa Jasminom... u Holandiji nema mada nije nemoguće da kod nas osvane neki).

"Uradi sam" koncept je živ po slabije razvijenim stranama sveta, recimo kod nas, ali su takva tržišta neinteresantna, a i nautička praksa je takva da najčešće i nema potreba da se okači skuplji HT motor do Mačkovog spruda kako smo malopre ustanovili.

Da sam ja osnivač i vlasnik Yamahe, ja se ne bih zajeb*vao sa tim, a očigledno je da su gospoda Suzuki, Tohatsu, i drugi išli sa mnom zajedno u obdanište pa imaju isti stav.
 114

Nije jedina.

Mercury nisam spominjao namerno.

Oni rade 9.9-15hp Pro Kicker ( Gearcase ratio 2.42:1 ) kao i 90-115hp Command Thrust ( Gearcase ratio    2.38:1 )

OK, to nisam znao.. a da li to zaista menja suštinu posta? Merkjuri je studrao s Jamahom, i imaju svoju, posebnu opservaciju tržišta.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže kole

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Yamaha high thrust / visoki potisak
« Odgovor #29 poslato: 04, 04, 2019, 12:03:50 posle podne »
Kod Honde se zove "Power trust".