Mašala.Stigla zima ,pravo vreme da mudrujemo.Odavno nismo pametovali.
Dakle....Loša upravljivost ,plovilima sa V koritom je neizbežna,i dešava se radi male pramčane površine na koju deluje vodena masa pri kretanju.I najmanji talasčić zanosi pramac ,u zavisnosti od pravca iz kog voda udari u pramac
.Ugradnjom kobilice u stvari se stabilizuje krmeni deo broda dok sam pramac i dalje ostaje podložan udarima vode
.Razni dodaci koje je Mesečar izvukao na netu u stvari su mami pare koje u suštini problem ne rešavaju ,bar ne osetno.Iz prostog razloga što nije problem krmeni deo broda .Skretanje s pravca se dešava zbog zanošenja pramca a ne krme.
Ja znam dosta primera gde se taj problem rešavao ugradnjom kobilice ali su rezultati bili lošiji od očekivaniog.
Ono što ja (naglašavam JA ) mislim da je naj bolje rešenje ,koje sam imao prilike da vidim je prikaz na ovoj fotki.Rešenje je odrađeno na Linsenovom čamcu iz nekih 70-ih godina.Ružno i čudno izgleda ali je efikasno.