Autor Tema: Kako povecati upravljivost camca  (Pročitano 3617 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Kako povecati upravljivost camca
« poslato: 11, 11, 2014, 23:53:15 posle podne »
Cest problem koji se javlja kod "V" i dubokog "V" korita je nestabilno drzanje pravca pri manjim brzinama.Brod samostalno menja pravac pri svakoj promeni struje vode ili vetra ..i potrebne su konstantne  korekcije kormila.T nije neki problem ako se shvckate na kratkim voznjicama ali prilicno zamara kad krenete na duze.Preturajuci po americkim sajtovima pronasao sam dva sistema kako smanjiti klizanje u stranu. Resenja su prilicno lako izvodljiva i u kucnoj radinosti
Prvi sistem je kit komplet pod nazivom course keeper sto bi u prevodu znacilo cuvar pravca i izgleda ovako i mhttp://www.svb24.com/en/dual-rudder-course-keeper.htmlslim da seovolako pravi       
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže nijah

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 98
  • Brod tip: Pasara Dalmatinka
  • Marina: AJK
  • Veličina: 6m
Odg: Kako povecati upravljivost camca
« Odgovor #2 poslato: 12, 11, 2014, 00:15:44 pre podne »
Jedina prava varijanta je ova.

Sve ostalo, tu i tamo....

Naravno da ce svako povecanje okvasene povrsine uticati i na brzinu (negativno).

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Kako povecati upravljivost camca
« Odgovor #3 poslato: 12, 11, 2014, 03:22:33 pre podne »
Mašala.Stigla zima ,pravo vreme da mudrujemo.Odavno nismo pametovali.
Dakle....Loša upravljivost ,plovilima sa V koritom je neizbežna,i dešava se radi male pramčane površine na koju deluje vodena masa pri kretanju.I najmanji talasčić zanosi pramac ,u zavisnosti od pravca iz kog voda udari u pramac
.Ugradnjom kobilice u stvari se stabilizuje krmeni deo broda dok sam pramac i dalje ostaje podložan udarima vode
.Razni dodaci koje je Mesečar izvukao na netu u stvari su mami pare koje u suštini problem ne rešavaju ,bar ne osetno.Iz prostog razloga što nije problem krmeni deo broda .Skretanje s pravca se dešava zbog zanošenja pramca a ne krme.
Ja znam dosta primera gde se taj problem rešavao ugradnjom kobilice ali su rezultati bili lošiji od očekivaniog.
Ono što ja (naglašavam JA ) mislim da je naj bolje rešenje ,koje sam imao prilike da vidim je prikaz na ovoj fotki.Rešenje je odrađeno na Linsenovom čamcu iz nekih 70-ih godina.Ružno i čudno izgleda ali je efikasno.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako povecati upravljivost camca
« Odgovor #4 poslato: 12, 11, 2014, 09:25:29 pre podne »
ovo ikino resenje je idealno ko ne voli da se vezuje uz obalu ... samo se zabode i to je to ...
ja nemam neko preveliko iskustvo sa V koritima bez kobilice... te ne znam problem na V koritima, ali sam vozio Chea od Beograda do Kladova i nazad put od 400 500 kilometara gde ne skidate ruku sa kormila... mucenje ... ali Che je imao ravno korito i to je bilo ocekivano...

V korito ako je dobro uradjeno ima sasvim ok stabilnost, osim ako se ne radi o gliseru koju se vozi deplasmanski... e onda tu nastaju problemi ...

u slucaju glisera covek mora da presecce da li hoce da ga vozi kao gliser ili kao deplasmanca... ako se odluci da ga vozi deplasmanski onda onda mora da napravi kobilicu , ili da baci vezanu  kofu sa krme i stabilizovace se ...

kao sto ika rece sva ova resenja gore su mamipare...