Autor Tema: Servisiranje masinica...  (Pročitano 4722 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Servisiranje masinica...
« poslato: 13, 10, 2014, 21:22:24 posle podne »
Tekst je objavljen u listu Ribolov by Sasa Lendecan


Servisiranje mašinice
Čišćenje i podmazivanje mašinica nekad uopšte nije bilo komplikovano. U eri starih »metalaca«, kao što su D.A.M. Quick, Mitchell 300 ili Shakespeare Ambidex, bilo je dovoljno skinuti špulnu i ručicu, odvrnuti poklopac kućišta, povaditi ono malo zupčanika, isprati ih u apotekarskom benzinu, podmazati tovatnom mašću i vratiti sve na svoje mesto. Neprestano usavršavanje tehnologije proizvodnje, »svemirski« materijali i sve komplikovaniji mehanizmi doveli su do toga da se danas retko ko usuđuje da čačka po unutrašnjosti savremenih čekrka, pa mnogi njima godinama pecaju bez ikakvih intervencija, što svakako nije dobro.
Istini za volju, detaljno rastavljanje neophodno je samo u drastičnim slučajevima, npr. kada mašinica duži period provede u vodi ili završi puna peska i u takvim slučajevima servisiranje bi trebalo da obavi stručno lice. S druge strane, svaki ribolovac uz malo truda, alata i slobodnog vremena može da »osveži« svoj čekrk tako što će ga delimično rasklopiti, očistiti i podmazati. Na fotografijama uz ovaj prilog poznati požarevački majstor za pribor Dragan Stojanović korak po korak objašnjava kako se obavlja »mali servis« jedne od najpopularnijih varaličarskih mašinica Spro Blue Arc 9300.
Da bismo izbegli bilo uvek moguća oštećenja, neophodno je koristiti odgovarajući alat. Odvijači zato u potpunosti moraju da odgovaraju zavrtnjima, a ovo pravilo važi i za ključ kojim ćemo odviti na maticu kojom je pričvršćen rotor (foto 1). Rasklapanje počinjemo skidanjem špulne (foto 2) i odvijanjem zavrtnja kojim je fiksirana ručica, nakon čega je jednostavno izvučemo iz pogonskog sklopa (foto 3). Rotor je sa kućištem spojen snažnom maticom koju treba pažljivo odviti (foto 4), a kasnije još pažljivije zategnuti, vodeći računa da ne preteramo. Ukoliko tokom rada na bilo kom delu čekrka primetimo grubu nečistoću (npr. semenke, trunje, sasušeno blato...), treba je odmah odstraniti, ne rizikujući da se našom nepažnjom nađe u unutrašnjosti čekrka (foto 5). Zatim bez žurbe odvijamo zavrtnje koji drže poklopac kućišta, uključujući i onaj na repu (foto 6 i 7). Pošđto skinemo poklopac kućišta, pred nama će se ukazati unutrašnji sklop (foto 8), uključujući i kuglični ležaj ručice, koji takođe treba izvaditi (foto 9). Bez rastavljanja (na nestručan tretman) izuzetno osetljivih elemenata pogonskog sklopa, naročito beskonačnog vijka i super-stropera, pomoću štapića sa vatom i krpica skidamo ostatke starog podmaza (foto 10). Očišćene delove zatim tretiramo kvalitetnom mašću i uljem (foto 11). Zupčanici i ležaji se podmazuju isključivo mašću, ali ne treba preterivati sa količinom – dovoljno je podmazom popuniti prazan prostor između zubaca (foto 12). Tanak sloj masti možemo naneti i na spojeve kućišta, jer ćemo tako u izvesnoj meri »hermetizovati« mašinicu i učiniti je otpornijom na uticaj vlage. Kada smo se uverili da su svi delovi pravilno podmazani, pristupamo sastavljanju čekrka – taj posao neće biti težak ukoliko su nam svi delovi poređani po redosledu kojim smo ih skidali (foto 13). Nemojte zaboraviti da na svoje mesto vratite i mali zavrtanj koji sprečava odvijanje matice kojom se rotor pričvršćuje za kućište. Preostale pokretne delove, kao što su preklopnik i vođica strune, osovina i ručica, podmazujemo sa po nekoliko kapi ulja (foto 14). Nakon što uklonimo eventualni višak podmaza i prebrišemo mašinicu čistom krpicom, servis je završen, a naš čekrk spreman za nove avanture (foto 15).


Ovde nece biti bas sve fotografije i ne koristite grafitne masti vec specijalizovane masti za masinice a moze da posluzi i neka obicna mast !









Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran