Lsi, bilo bi dobro ako bi mogao da se informišeš kod prijatelja koja bi to bila šema koju mi, potencijalni klijenti treba da pratimo. Ta varijanta koju si pomenuo je vrlo privlačna, ja odem u NL, kupim brod i onda mogu odmah da se vratim kući a špediter mi ga na kraju dostavi gde treba.
Љубо, шпедитери махом раде на сличан начин. Разлике су само у њиховој величини и организацији. Гебрудер Вајс (Gebruder Weiss) је једна од већих међународних шпедитерских фирми које раде на нашем простору (постоје и многе друге, нпр.: Милшпед, Шенкер и тд.). Ова фирма има своје испоставе широм Европе, а осим сопствених канцеларија има и уговоре са низом других, локалних шпедиција. Користећи своју мрежу оне могу да пруже услугу организације транспорта и комплетну папирологију ма где да се налази роба коју неко купи и жели да превезе и увезе у Србију.
Проблем са шпедицијама је што многе од њих никада нису радиле овако нешто. Многе од њих немају специјалне приколице на којима би могле да превезу брод. У тим случајевима шпедитери ангажују изнајмљене приколице.
То све, наравно, има неку своју цену. Зато је добро пронаћи неког ко има своје возило.
У овом конкретном случају, ја сам предложио Золету да се чује са Гебрудеровим шефом за организацију транспорта (Жарко) који је мој добар пријатељ и који ће зато да одвоји време и пронађе најповољније решење. Можда оно, у овом тренутку неће бити и најјевтиније али ако би овако нешто радили још који пут, сигуран сам да бисмо могли да добијемо повољније услове. Најгоре је кад се деси оваква ситуација, да је потребно реаговати хитно, без одговарајуће припреме.
Зато ћемо сад сачекати да Золе види шта може да уради сам или са Гебрудером. Ја ћу покушати да видим са Жарком да ми он нађе те возаре који имају своје приколице које би нама могле одговарати, па када опет неком затреба, можда ћемо моћи да добијемо прихватљиве услове.
Дакле, осим цене самог транспорта, ја немам никакве дилеме да Гебрудер може да пружи добру услугу. И то би се битно разликовало од овог нашег начина, грлом у јагоде, када човек оде негде, наиђе на повољну понуду, купи брод и онда треба све да организује. Ако бисмо све припремили како треба, наш шпедитер би припремио све остало. У зависности из које државе и какав брод треба превести, шпедитер купцу каже унапред шта све треба и у којој форми да припреми и колико то кошта. После тога, купац лепо мирно седи кући и чека да једрилица стигне на нашу царину и да се поступак спроведе. Плати царину, плати шпедитеру и то је то.