Копкало ми како би се то организовало (брод на брод) и јавио сам се јендом мом пријатељу који ради бродске транспорте (прекооеканске и речне).
Он мисли да је то што је Љуба предложио (утовар лађе на баржу) изводљива варијанта али није сигуран у исплативост.
Добио сам од њега врло исцрпан одговор који ћу вам пренети у целини.
Svakako da postoji mogucnost recnog transporta iz Holandije do N.Sada/Beograda mada licno mislim
da to nij bas lako uglaviti.
Naime, za ovaj transport moguce je koristiti iskljucivo samohodne recne barze koje po svojom gabaritima
i gazom mogu da prodju sve prevodnice, a ima ih mislim ukupno 36, na Rajni-Majni i direktno, bez pretovara
da stignu do N.Sada/Beograda/Panceva...Ukoliko te samohodke samo tranzitiraju Srbiju, budi siguran da
nece prihvatiti brod na prevoz, jer devijacija i svracanje u bilo koju srpsku luku je skupo i gubitak vremena je.
Radni dan samohotke ja cca Eur.800-1000.- u zavisnosti od velicine.
Drugo, da bi brod bio prihvacen u luci za utovar/istovar i na barzi, mora imati kolevku (postolje) sa tackama
(lifting points) gde se mogu kaciti sajle za utovar/istovar na/sa broda. Sama izrada postolja nece biti jevtina.
Dakle, vrsta troskova je: dovoz broda do luke utovara + pravljenje drvene kolevke + skladisnina u luci dok se
ne nadje pogodna samohotka + utovar broda na samohotku + recna vozarina do, recimo Beograda + skida-
nje sa broda.
Nisam suguran u cene, ali bojim se da se troskovi ne popnu do visine cene broda.
Mislim da je transport na ravnoj plato kamionskoj prikolici jednostavniji, daleko brzi i izvesniji, a u krajnjem
zbiru bice i ekonomicniji nego recni transport.
Iako su oba broda vangabaritna, sirina ne odudara drasticno od standardne i cena dozvola bi bila iz minimalne
kategorije. Regularna cena obicnog slepera iz Holandije do Beograda je cca Eur.2000.- Na ovo treba
nakarikati dozvole i tehnicku pratnju.
Evo ti telefon mog prijatelja iz Eurosped-a Zemun: (име и контакт телефон сам уклонио док се не чујем са човеком и не добијем његову сагласност да те податке објавим).
Oni rade vangabarite i cesto imaju vozila gore u Evropi, tako da merodavno moze dati cenu i prevesti brod.