Baš zbog tih papiroloških problema ja sam u oktobru odustao od kupovine prikolice preko. Nema koga nisam zvao od tih institucija i ljudi nikako da mi objasne šta oni u stvari traže od tih papira i na kraju krajeva čovek iz amss reče da su šanse 50 prema 50 da ću uspeti da uradim taj atest ili kako se već zove. Pokušao sam da objasnim kako nemam 3000e da bih eksperimentisao sa prikolicom ali ne vredi... Malo je reći da su budale i šta sve neće smisliti da nas zajebavaju, da izvinete
Bolje kad neznas sta te ocekuje. Mozda bih i ja odustao, ustvari sigurno bih da sam znao preceduru pre kupovine. Cela pricaa je taj famozni COC dokument. To je izjava proizvodjaca o saobraznosti sa nekom evropskom direktivom. Iskreno, i ja sam u pocetku mislio da to nasi izmisljaju prepreke za uzimanje para, medjutim kada sam usao u tu problematiku video sam da je to ustvari pravilo u svim zemljama EU koje smo mi i ostali koji se pridruziju usvojili. E sada, zavisi kada je odredjeni proizvodjac necega dobio to tzv. evropsko odobrenje za proizvodnju po tim standardima. U mom konkretnom slucaju proizvodjac prikolica "Marlin" to odobrenje poseduje od 2012.g. a prikolica je 2006. tako da nisu mogli da mi izdaju COC (certificate of conformity). U jednom trenutku sam pomislio da nema nista od registracije i da sam bacio pare. Medjutim, nasao se jedan pristupacan covek u AMSS koji mi je rekao da moze da prodje i potvrda proizvodjaca o konkretnom proizvodu (neka vrsta deklaracije). Onda je krenula moja akcija (32 maila) svima za koje sam mislio da mogu da mi daju taj famozni papir. Onda se jedam manager u "Marlin"-u potrudio (valjda je skapirao da ce samo tako da me se otarasi) i poslao mi sve sto je imao u failovima od te prikolice, izmedju ostalog i tadasnje odobrenje RDW-a za njenu proiuzvodnju. Opet srecom (ovaj covek iz AMSS) je prihvatio da tu dokumentaciju prosledim mailom preko njega i potrudio se da kompletira predmet (ovi njegovi su mi trazili da sve to bude na "memorandumu" firme i overeno pecatom. To bi tek bila muka jer takve zahteve Holandjani jednostavno ne razumeju. Kako tako, izvestaj AMSS ode u Agenciju za bezbednost i oni izdaju famozno uverenje. Ustvari kljuc je kod AMSS (ili neke druge ovlascene organizacije, npr. Vinca, Masinski fakultet etc), ako oni izrade pozitivan izvestaj onda je i resenje pozitivno i obrnuto. Da zakljucim, ako hoces da sve prodje glatko, trebalo bi pre kupovine da se obratis proizvodjacu sa upitom da li moze da se dobije COC. Ako moze, onda je stvar resena, ako ne onda ova deklaracija pa akcija i pritisak na sve koji odlucuju da li je to dovoljno ili nije. Naravno, ono sto je i ranije trebalo to je: faktura ili ugovor overen kod notara, izvozna carinska deklaracija iz NL (ili neke druge zemlje), potvrda o placenoj carini i PDV-u, tehnicki pregled i to je to. Nadam se da sam pomogao.