Pošto me već neko vreme drnda struja na brodu, u vidu trzanja i trokiranja koje se javi 10-ak minuta nakon paljenja, i traje 15-20 minuta i posle prođe, rešio sam da ubacim elektronsko paljenje u renaulta-a na Marissi.
Do sada su bile platine, a tu često nešto zeza.
Odlučio sam se za elektronsko paljenje od zastave, sam razvodnik paljenja se morao prepraviti - ostrugan mu je vrat, da može da udje u renaulta, a i sama osovina je kod zastave sa zupčanicima, dok renault ima viljuškicu. Sreća, osovina od zastave je duža i šira, pa se mogla lako skratiti i prilagoditi, sama viljuškica je onda prebačena sa starog razvodnika. Za dobrog strugara pola sata posla.
Ostalo je lako, jer se ugrađuje ceo komplet od zastave, komutator, bobina, kablovi.
Prednost elektronskog paljenja je pouzdanost, jer nema delova koji se troše, tj. platina. Takođe, mirniji rad motora, nema promašenih paljenja kojih na platinama ima podosta, a i sama varnica je dupo jača (30000V umesto 15000V otprilike). Ovo sve utiče i na potrošnju, ali to je verovatno toliko malo da je na brodu i nemerljivo.
Juče montirali sve, ostavio motor da odradi jedno sat vremena u redu - prede ko mače. Ovih dana će biti i proba u plovidbi.
Nadam se da smo uklonili uzrok takvog rada motora, pokazaće se narednih dana.
Dole je slika prepravljenog razvodnika...