Autor Tema: Marissa  (Pročitano 172310 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #90 poslato: 16, 05, 2016, 08:28:04 pre podne »
Evo slike gde se vidi kako su zakrivljeni prozori.
Ovaj prednji manji je pogotovo i zakrivljen, i uvijen po uzdužnoj osi.








Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #91 poslato: 16, 05, 2016, 08:32:44 pre podne »
BTW, kapetane, sad sam kucao karbonski pleksiglas, i pleksiglas karbon na google-u, ali ništa pametno ne izlazi.
Ima li to još neki naziv?

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Marissa
« Odgovor #92 poslato: 16, 05, 2016, 09:40:42 pre podne »
  Da, tesko je objektivno uslikati te krivine. Sto se tice kaljenog stakla, znam da moze po jednoj osi, sad bas sa uvijanjem, to se slazem da nije najsrecnije resenje, a opet vrlo tesko da na plasitcnom camcu ta krivina bude tacno samo po jednoj osi (sto je moj slucaj). Morao bih da uslikam krivinu kod sebe iz uglova kao sto si ti uslikao pa da uporedim, mada mi se cini da je moja zakrivljenost ipak manja. Sa druge strane, ako ti je ravnomerna zakrivljenost na zadnjem staklu, mozda bi i mogao da probas, ali ne znam da li je to do ugla slikanja ili ti se prednji kraj tog stakla vise krivi nego zadnji? Ako imas malo "para za bacanje" na jedno kaljeno staklo za probu, napravi, pa pokusaj da prislonis uz to zadnje staklo, a i dace ti dobar osecaj o savitljivosti kaljenog stakla, pogotovo sto je dugacko staklo. Sam si rekao da nije mnogo skupo kaljeno staklo.
  Sto se tice pleksiglasa, nasao sam po inostranstvu firme koje su za to specijalizovane i prave ga sa garancijom 5-10 godina da ne matira, teze se grebe i slicno, sa kakvom god krivinom hoces, ali to je malo skupa igranka odavde. Plus problem uzimanja sablona odavde. Bas i rade stakla za camcei motocikle.
  Sto se tice karbonskih, bolje ce ti reci Kapetan obzirom da ga je licno kupovao, do tada probaj sa policarbonate windows/glass, polikarbonat stakla, ne mesaj taj naziv sa pleksiglas. Pitaj ovu firmu, oni su mi predlagali neki materijal koji mislim da je polikarbonat za tu namenu, samo sto su imali neko svoje ime za to, ne secam se vise kako su ga zvali:
http://www.thomas.co.rs/
   Staklo moze da se napravi sa radiusom, naravno, ali u Bgd to niko ne radi sa kaljenim, vec samo sa panpleksom (laminiranim staklom), drugo postoji ogranicenje koliki je ugao za koji radijus (to je u mom slucaju problem - veliki ugao na malom radijusu) i trece, malo njih je spremno da se upusta u to za dva komada, a da bi to kompenzovali zbog moguce greske i garancije da ce isporuciti ono sto je trazeno, cena je visoka.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Marissa
« Odgovor #93 poslato: 16, 05, 2016, 11:44:38 pre podne »
... samo sto su imali neko svoje ime za to, ne secam se vise kako su ga zvali...

a to je posebna prica oko imena...
vidi mozda je i ovo moje POLYCARBONATNO staklo (sad im gledam vizitku) .. ipak sam ja pricao na englesko-srpskom a grk na englesko-grckom :D

ja idem dole krajem maja ... pa ako ne nadjes nista , evo ti njihov telefon pa dogovori, posalji im u PDF-u sta ti treba , pa ja mogu da pokupim/platim i da ti donesem ...


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Marissa
« Odgovor #94 poslato: 16, 05, 2016, 11:48:42 pre podne »
BTW, kapetane, sad sam kucao karbonski pleksiglas, i pleksiglas karbon na google-u, ali ništa pametno ne izlazi.
Ima li to još neki naziv?

izgleda da je polikarbon... za google : polycarbonate glass


evo ih testovi .. Staklo, Plexy , PolyCarbon ... posle ovog testa ne treba razmisljati ni o cemu drugom sem o PolyCarbonatu ...



Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Marissa
« Odgovor #95 poslato: 16, 05, 2016, 15:37:17 posle podne »
  Kapetane, samo da dodam da, obzirom na namenu, neprobojnost nije kljucna i jedina vazna osobina materijala.

  Evo jednog linka gde se porede plekisglas i polikarbonat za primenu prozorskog stakla po svim bitnim karakteristikama, kao i po ceni:
  http://blog.theplasticpeople.co.uk/2012/06/01/how-are-polycarbonate-acrylic-different/
 
  A na ovom linku se vide tipicne primene svakog od materijala (iako i to varira danas):
  http://www.hydrosight.com/acrylic-vs-polycarbonate-a-quantitative-and-qualitative-comparison/
 
  Uzmite u obzir da nase firme koje prave pleksiglas, ili kako god da ga zovu, ne koriste najmodernije tehnolgije izrade i premaze koji omogucavaju da i pleksiglas traje duzi vremenski period (u namenama kao sto je prikazano u poslednjem linku - kacige, akvarijumi, prozori podmornice/helikoptera,...). Neke strane firme daju i 30 godina garancije da pleksiglas nece matirati od UV zraka. Ne lobiram za pleksiglas u ovoj primeni, samo mislim da treba da pratimo tokove tehnolgije, cak iako nama trenutno nije lokalno dostupna.

  Na kraju, evo i linka sa iskustvom jednog jedrilicara, koji je menjao sve tri vste materijala (staklo, pleksi, polikarbonat) i opisao razlike i svoja iskustva (kao i koriscene lepkove):
  http://svmomo.blogspot.rs/2009/12/replacing-boat-windows-polycarbonate-ie.html

  Naravno, za sve informacije na linkovima, uzmite u obzir i datum/godinu kada je nesto pisano jer se i tehnologije menjaju i napreduju.
 

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #96 poslato: 06, 02, 2017, 10:59:07 pre podne »
Počelo je, počelo.... Ove godine sam zacrtao toliko radova da će biti dobro ako se vratim u vodu do 1 maja, a ni ovo vreme mi ne ide na ruku...

Pored tapaciranja kabine, u planu je sledeće:

- redovan servis
- skidanje anlasera i remont (bez neke potrebe, ali ko zna kada je radjeno)
- skdanje alternatora i remont (takođe)
- skidanje osovine i balansiranje
- skidane elise i balansiranje
- zamena prozora, skidam pleksi, probaćemo da izvučemo radijus sa kaljenim staklom
- skidanje i dihtovanje prozora na kokpitu
- skidanje lojanica i zamena onim ležajem što ima hlađenje
- skidanje i dihtovanje vodene pumpe
- kompletno skidanje svih bitvi i ograda, zamena šrafova novim, neke bitve neću ni vraćati, a neke zameniti novim
- ugradnja rukohvata na krov
- pravljenje PVC velike platforme za pecanje u nastavku korita (biće izjedna sa brodom i produžiće vodenu liniju)
- kompletno farbanje spolja
- antialgin

.... i još ko zna šta sam zaboravio (imam kući spisak) i šta ću da smislim usput.










Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #97 poslato: 06, 02, 2017, 13:26:45 posle podne »
Pleksiglas sam stavio pre 2 godine i skrot je ispucao. Sada ću probati sa staklom (ako uspemo), ako ne daću šansu polikarbonatu.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Marissa
« Odgovor #98 poslato: 06, 02, 2017, 14:59:34 posle podne »
Pleksiglas sam stavio pre 2 godine i skrot je ispucao. Sada ću probati sa staklom (ako uspemo), ako ne daću šansu polikarbonatu.

Klirit, plexiglas ili akril je jedno te isto. Samo je razlika u proizvodjacu i zasticenom nazivu. Sve je to liveni ili extrudirani polikarbonat. RAzlike skoro da nema u livenom ili extrudiranom u smislu pucanja vec se samo razlikuju po prozirnosti odnosno liveni nema prelamanja. Da bi polikarbonat bio ozdrzljiv na UV zrake jedna strana se lakira UV otpornim lakom. Ono sto je kljucno vazno da  pri montazi tu lakiranu stranu okrenete prema spolja. To vazi za sve polikrabonate bilo da su providni ili sacasti lexani. Znaci, gledajte koja strana ide spolja. Ona je obelezena tako sto je lakirana strana u providnoj a unutrasnja obicno u beloj zastitnoj foliji. Inace se lako grebe i od montaze recimo brisaca nema nista. Tu je kaljeno staklo zakon, jeste skupo ( oko 40-50 € kvadrat plus rad i krivljenje) ali je vecno..bar dok se ne razbije a i to je skoro nemoguce.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #99 poslato: 06, 02, 2017, 16:01:40 posle podne »
Ja sam negde čitao da je polikarbonat u odnosu na pleksiglas dosta otporniji na grebanje i slično, tj, da nisu ista stvar.

A ovo što su ispucali ne verujem da je od sunca, ne verujem da sam sve prozore naopako okrenuo...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marissa
« Odgovor #100 poslato: 06, 02, 2017, 18:53:22 posle podne »
Znaci krenulo je...sretan rad...stavljaj slike
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #101 poslato: 06, 02, 2017, 20:00:21 posle podne »
Krenulo... doduše još sam u vodi, tj. na ledu, ali nisam mogao više da čekam... Pošto je došao rok kada je planirano da počnu radovi - red je i da počnu.
Guljenje starog tapacira je prilično mukotrpan posao, a kad to završim onda treba zguliti i stari lepak, to će da ide lakše, mislim da će žičana četka na brusilici biti prava stvar!

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Marissa
« Odgovor #102 poslato: 06, 02, 2017, 21:50:54 posle podne »
e fala bogu da neko krene u neku adaptaciju prepravku...malo da zivnemo na forumu...samo sekiracije oko novih prireza..leda nevolja..pratim ...
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Marissa
« Odgovor #103 poslato: 06, 02, 2017, 22:35:25 posle podne »
Ja sam sve adaptacije i prepravke prepustio mojoj dragoj, sto i drugima preporucujem  114

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Marissa
« Odgovor #104 poslato: 07, 02, 2017, 00:25:15 pre podne »
  Zankiki, super si to resio, mozda ce duze trajati nego kad bi menjao za sledeci polovni, ali ces imati na kraju, vec provereno, odlican camac, ali na kome ces sada sigurno znati da je svaki "cosak"  kako treba i ispravan i bas kako ti smatras da treba (da ne pricamo da ce i oni ne tako lako dostupni prostori i coskovi biti ocisceni sto ce duzi period spreciti potencijalnu pojavu neprijatnih mirisa/budji uz dobro i redovno odrzavanje).  thumbup

  Sto se tice prozora, jedini je pravi i dugrocni smer ako uspes tako da odradis kako si resio.

  Na osnovu mog skromnog iskustva, stvari oko motora (alternator, starter, servis, vodena pumpa) ces najbrze resiti, sve drugo ti je vremenski zametnije, pogotov sto ti sad nista ne menjas i ne ugradjujes prvi put, vec samo servisiras.

  Hitno stavi taj spisak u excel, posto ce svaka ta stavka dobiti podstavke a,b,c,... I nabavi jedno dva dobra klasera za srafove ako ih vec nemas na camcu.

  Sto se tice produzenja broda na krmi, verujem da ima ovde sigurno nekih dizajnera/inzenjera brodogranje na forumima pa se ipak oko toga konsultuj sa njima da li ce to znaciti tvom koritu, ja nisam za izmene fabrickog korita u zoni vodene linije bez "proverenog"  argumenta, ali to je samo moje subjektivno misljenje, iznad vodene linije vec svasta moze.

  Srecno sa radovima!  114