Autor Tema: Marissa  (Pročitano 172229 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Marissa
« poslato: 01, 09, 2014, 16:27:00 posle podne »
Kao što znate, od nedavno sam vlasnik broda jednog našeg člana. Biće tu nekih izmena (na proleće je planiran tvrdi krov, a nakon toga, kad se steknu uslovi, ubacivanje motora od 60-70KS, jer brod odlično plovi na većem gasu, što se tiče korita i plovnosti, ali vidim na renou od 30KS to baš i ne prija previše, a sa nekim dizelom bi se i potrošnja smanjila. Pisaću ovde o tome, i tražiti savet.

U međuvremenu sam popravio najvažniju stvar - plovak u rezervoaru. Zamenio crevo za sipanje pitke vode. Slike ću postaviti kasnije, jer imam hitniju stvar.

Prilikom boravka u brodu po kiši, primetio sam da (nažalost) 5 od 6 prozora curi, a i onaj jedan mi je sumnjiv. Imam dve opcije - skidanje prozora i čisšćenje starog silikona, vraćanje nazad. Prozori su u nekim aluminijumskim lajsnama, gledao sam malo sa majstorom i on kaže da je najbolje te lajsne izbaciti, kupiti novi pleksiglas u većoj meri, i lepiti ga na brod bez lajsni. Ali za tu operaciju treba u ovom trenutku velikih 250-300e.

Pitanja su, za opciju 1: da li vredi pokušati skinuti lajsne i odvojiti pleksi, očistiti sve, pa vratiti? To bih pokušao sam. Mislio sam sa lepkom za šoferšajbne, ali ako ima i nešto bolje...

opcija 2 - skidanje kpl svega, kupiti novi pleksiglas, na nešto većoj meri, izbaciti lajsne. Ovde imam par pitanja:
-da li lepiti sa lepkom za šoferšajbne? Njega imam u dovoljnim količinama, ne bih morao da kupujem.
-gde naći, i postoji li pleksiglas koji je zatamnjen? Kad već radim, bilo bi lepše staviti zatamnjena stakla, ali sam zvao par većih firmi i niko ga nema.

Evo par slika stakala...










Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Marissa
« Odgovor #1 poslato: 01, 09, 2014, 16:57:34 posle podne »
Najjeftinije ti je rijesenje da skines...sve dobro očistiš...s unutrasnje strane postojecih stakala zalijepis foliju koja se koristi u automobilskoj industriji i košta smiješne pare za cijeli brod a imas je u kojoj zelis boji i imas zatamnjena stakla , a jednostavna je za raditi pa ti ne treba majstor....i polijepis sve tim ljepilom jer sam tako i ja radio sebi....slikaj jednu sliku i s vanjske strane

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Marissa
« Odgovor #2 poslato: 01, 09, 2014, 17:12:22 posle podne »
Voljan si da radiš,vidi se.Obzirom na raspoloženje neoprostiva greška bi bila da izbaciš lajsne ,koje prozorima daju neophodnu estetiku.Curenja se javljaju baš zbog toga što je dihtovanje rađeno neodgovarajućim diht masama ili silikonima.Za pleksi-klirit i sve vrste polikarbonata postoji lepak specijalno za njih.Proizvodi ga Sika ,a kod nas galenikaklirit u zemun polju.
Pravo iispravno rešenje je dakle skinuti prozore očistiti sve silikone ispolirati lajsne i postaviti ih uz upotrebu odgovarajučih lepkova.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #3 poslato: 01, 09, 2014, 20:54:42 posle podne »
Bio sam danas na brodu, i bio blizu odluke da uradim baš to što ste vas dvojica savetovali!
Sad sam još sigurniji u to. Maverick je u pravu, folija sa unutrašnje strane na stakla, a ako budu ružne lajsne spolja, ofarbaću ih u neku boju (crnu, da idu uz stakla), i biće ok.

Sad još jedino nisam siguran oko lepka, za ovaj što lepimo šoferke na poslu sam siguran da odlično lepi, jedino što je posle problem da se skine, uz njega ide poseban prajmer. Ili uzeti neki specijalni silikon...

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #4 poslato: 01, 09, 2014, 20:58:57 posle podne »
Btw, čime se poliraju lajsne?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Marissa
« Odgovor #5 poslato: 01, 09, 2014, 21:13:50 posle podne »
zaobidji majstore, sve to mozes sam, samo polako i natenane...

sto se poliranja tice, pasta i brusilica/busiilica... imas ovde sve objasnjeno kako dolikuje

http://www.poliranje.rs/set2.html

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Marissa
« Odgovor #6 poslato: 01, 09, 2014, 21:27:49 posle podne »
Poliranje je ok...mada lakse ti je mozda da ofarbas...ovisi čemu si skloniji...ja bih opalio u neku crnu mat boju i promjenio ove nove vijke i matice...siguran sam da bi bilo lijepo....

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #7 poslato: 01, 09, 2014, 21:36:54 posle podne »
Samo da najave dan bez kiše, uradiću jedan prozor koji najviše pušta, pa crevo i polivanje kad se sve osuši da proverim jel umem pre nastavka radova  j1

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Marissa
« Odgovor #8 poslato: 02, 09, 2014, 00:24:40 pre podne »
Hajd ,da ponovimo gradivo,u tvojoj temi,mada je negde već pisano o tome. Isprobaj prvo taj lepak na parčetu klirita (ili pleksija) da vidiš kako lepi za polikarbonat.Ok je taj lepak za staklo ,ali polikarbonat je nešto drugo.Iz ličnog iskustva ti govorim.Lepio sam sa lepkom tac drive za šajbne i zalepio je svugde osim za klirit.
U postupku lepljenja koristi kao zaštitu od prljanja papirnu krep traku,bez štednje oblepi kompletne lajsne i dobar deo stakala .jednostavnije je nego naknadno brisati lepak koji se baš i ne briše tako lako.
Izgled okvira prozora je koliko vidim stvar ukusa.Ja bih u svakom slučaju ostavio izgled poliranog AL.No stvar ukusa.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #9 poslato: 02, 09, 2014, 09:24:13 pre podne »
Iko, slažem se sa tobom za izgled poliranog aluminijuma, ali ovo je puno nekih šrafića, pa neće izgledati tako lepo. Evo šaljem i slike. Zbog toga mislim da je možda bolje prefarbati sve, i lajsne, i glave šrafova.
Kada budem montirao ovu spoljnu lajsnu koja se šrafi za sam brod, da li je potrebno svaku rupu u koju će ići šraf ispuniti lepkom?




Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marissa
« Odgovor #10 poslato: 02, 09, 2014, 10:17:15 pre podne »
Kao što znate, od nedavno sam vlasnik broda jednog našeg člana. Biće tu nekih izmena (na proleće je planiran tvrdi krov, a nakon toga, kad se steknu uslovi, ubacivanje motora od 60-70KS, jer brod odlično plovi na većem gasu, što se tiče korita i plovnosti, ali vidim na renou od 30KS to baš i ne prija previše, a sa nekim dizelom bi se i potrošnja smanjila. Pisaću ovde o tome, i tražiti savet.

U međuvremenu sam popravio najvažniju stvar - plovak u rezervoaru. Zamenio crevo za sipanje pitke vode. Slike ću postaviti kasnije, jer imam hitniju stvar.

Prilikom boravka u brodu po kiši, primetio sam da (nažalost) 5 od 6 prozora curi, a i onaj jedan mi je sumnjiv. Imam dve opcije - skidanje prozora i čisšćenje starog silikona, vraćanje nazad. Prozori su u nekim aluminijumskim lajsnama, gledao sam malo sa majstorom i on kaže da je najbolje te lajsne izbaciti, kupiti novi pleksiglas u većoj meri, i lepiti ga na brod bez lajsni. Ali za tu operaciju treba u ovom trenutku velikih 250-300e.

Pitanja su, za opciju 1: da li vredi pokušati skinuti lajsne i odvojiti pleksi, očistiti sve, pa vratiti? To bih pokušao sam. Mislio sam sa lepkom za šoferšajbne, ali ako ima i nešto bolje...

opcija 2 - skidanje kpl svega, kupiti novi pleksiglas, na nešto većoj meri, izbaciti lajsne. Ovde imam par pitanja:
-da li lepiti sa lepkom za šoferšajbne? Njega imam u dovoljnim količinama, ne bih morao da kupujem.
-gde naći, i postoji li pleksiglas koji je zatamnjen? Kad već radim, bilo bi lepše staviti zatamnjena stakla, ali sam zvao par većih firmi i niko ga nema.


Uf, kad ovo čitam prvo mi na pamet pada "krivulja ulaganja novaca u čamac od momenta kupovine do trenutka projektovane upotrebe..."

Al da se vratim na stakla:
prvo ti proveri da li u pitanju zaista pleksiglas (ili bilo koji polikarbonat, klirit ili bilo koji drugi brend) kako tvrdiš. To najbolje probas tako sto probaš da ga ogrebeš noktom, pa ako možeš da ga oštetiš onda jeste.
U tom slučaju možeš i da ga menjaš jer ćeš čišćenjem i prepravkom toliko da ga izgrebeš i zamuljaš da ćeš biti nesrećan i ako ga vratiš na mesto.

Ja bih na prvu loptu rekao da to nije pleksi nego ipak staklo i to neko kaljeno (piše splintex hardened) i da ne bi bilo mudro da dopustiš da te neko nagovori da to menjaš za klirit, ili opet bilo koji drugi polikarbonat.
Dodatno mi se čini da postoji blagi radijus na prozorima sa strane pa i to moraš uzeti u obzir, jer utiče na način postavljanja

Zato bih rekao da je optimalno skidanje, čišćenje i vraćanje. Ne znam ni za jednog majstora koji (je) to često radi(o).

Nisam sa slike siguran ni da je u pitanju aluminijum, i ako jeste da li je eloksiran, galvanizovan ili šta već... ali ako jeste obojeni metal onda lepo kupiš onu staru Purol pastu i uglancas to rukom bez po muke da bude kao novo.
https://www.google.rs/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion=1&espv=&ie=UTF-8&q=purol%20pasta

A ako si baš zapeo da farbaš, bolje odnesi i plastificiraj.

Za lepljenje/ dihtovanje upotrebiš sikaflex 11 fc u odgovarajućoj boji,
https://www.google.rs/search?newwindow=1&q=sikaflex+11+fc&oq=sikaflex+11+fc&gs_l=serp.3...0.0.0.50237.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..52.serp..0.0.0.TTiSrPu1M8g
i čini mi se da postavljanje/dihtovanje ide u dva koraka i što reče Ika uz kilometre krep trake.

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #11 poslato: 02, 09, 2014, 10:34:13 pre podne »
E to sam zaboravio da kažem, sinoć sam zagledao prozore, dva prednja i dva bočna-zadnja su staklo, a dva bočna-prednja su pleksi.

Ta dva bočna-prednja su i najviše zakrivljena, pa je tu nekom verovatno bilo teško da ubaci i iskrivi staklo. Verovatno ću i ja tako, stim što bih isekao novi pleksiglas kad ih već skinem, jer je ovaj malo mutan.

Da li puniti rupe za šrafove silikonom?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Marissa
« Odgovor #12 poslato: 02, 09, 2014, 13:31:35 posle podne »
Недалеко од Батајнице, на новом путу ка Земуну и Београду, налази се фирма Плексиглас Промет (Негде ћете наши и Флексигласпромет).
Код њих можете купити плаксиглас (клирит) у разним дебљинама и разним бојама. Не сећам се цена (ја сам купио пре три године(.


PLEXIGLAS-PROMET, Zemun

Adresa:
AUTOPUT BEOGRAD-NOVI SAD 150-B
11080 Zemun
Srbija Srbija
Telefon:     +381 11 3757684
Telefaks:    +381 11 3757654
E-mail:     plexiglas@tehnicom.net

На овом линку имате и мапу са локацијом:
http://telefonski-imenik.biz/kontakt/plexiglas-promet-zemun-60102

А на овом имате још пар адреса фирми које продају плексиглас:
http://www.yellowpages.rs/sr/pleksiglas/beograd_zemun

Овде је кратка презентација фирме на коју сам вас упутио:

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marissa
« Odgovor #13 poslato: 04, 09, 2014, 09:39:03 pre podne »
Bio nam je sad komercijalista iz WURTH-a u firmi, pa sam se raspitao za lepljenje pleksija. Kaže i on da taj lepak za šoferke lepi sve sem pleksija. Tako da ću ova 4 prozora sa staklom da radim tim lepkom za šoferke, a ova dva sa pleksijem ću da radim sa sikaflex 11 fc koji je preporučio Terca... Ako stane ovo sranje da pada, a trebalo bi, danas skidam prvi prozor i javljam rezultate.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Marissa
« Odgovor #14 poslato: 04, 09, 2014, 19:34:39 posle podne »
       Znam bivsi Arsin camac.Lajsne su od Al.Njih lepo skini i ispoliraj.U bubanj potoku subotom mozes da kupis polir pastu,i filcani disk za malu brusilicu.Pastu prodaju u zad-
njem redu prema putu.
       Pre nego bila sta krenes da radis nabavi prvo nove srafove.
       Kada ispoliras lajsne odmasti ih i daj ih na bezbojno eloksiranje.   
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.