Autor Tema: HMD 19  (Pročitano 49319 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Šjor Marinko

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 118
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #30 poslato: 26, 08, 2014, 10:59:47 pre podne »
 clap hi a0335

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #31 poslato: 26, 08, 2014, 13:28:32 posle podne »
Mnogo truda i vremena rezultiralo zadovoljstvom pri pogledu na uradjeno.
Kako se obezbedjuje donji spic-vrh na pramcu od ostecenja prilikom pristajanja pramcem u obalu?
Projektom nije predviđeno posebno dodatno ojačanje pramca. Trup je izrađen od vodootpornog špera 10mm. Spojevi su zalepljeni epoksidnom smolom i ojačani spolja i iznutra sa biaksijalnom fiberglas trakom 125mm, 450gr/m2. Osim toga, preko cele spoljne površine trupa zalepljeno je fiberglas platno 390gr/m2 a sa unutrašnje strane biće zalepljeno na podvodni deo trupa.
Konstrukcija trupa je čvrsta i žilava. Ne treba očekivati nikakva oštećenja prilikom pristajanja pramcem na peskovite i muljevite obale.
Dali ste mi ideju da ipak dodatno ojačam ceo pramac. Pošto je pramac dosta oštar, unutrašnja strana pramca se može napuniti epoksidnom smolom u koju se utisne hrastova oblica prečnika 20-30mm. Osim ojačanja pramca, dobiće se i ublažavanje unutrašnje oštrine pramca što omogućava bolje naleganje prilikom lepljenja biaksijalne fiberglas trake.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: HMD 19
« Odgovor #32 poslato: 26, 08, 2014, 15:15:33 posle podne »
Prilicno cesto koristim pomocni camac tipa Dunas (Aqua lux) za pecanje, prevoz gostiju i obilazak terena za pristajanje glavnog plovila.
Cesto voda zna da bude toliko brza da se jedino pristajanjem pramcem u obalu i radom motora moze odrzati stabilnost kod ulaska.
Na mnogim delovima Dunava me iznenadi sljunkovita obala ili dno, ali ovaj tip camca ima uzduzna ojacanja na dnu radi drzanja pravca a koja ujedno stite i dno.
Kod tvog modela camca neko metalno inox ojacanje, tj. okov mislim da je pozeljno. Ima ga vecina plovila tog tipa pramca i dna bez obzira na duzinu korita.A moze i delovati lepo, tj. ukrasno ujedno.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: HMD 19
« Odgovor #33 poslato: 26, 08, 2014, 15:38:40 posle podne »
Mozda sam poranio sa sledecim komentarom ali vec je vreme da se razmislja o vodenoj liniji i anti-alginu.
Vrlo lepo izgledaju plovila tog oblika trupa sa odvojenom vodenom linijom i antialginom u drogoj boji. Treba u foto-shopu probati nekoliko varijanti: recimo crveni anti-algin i bela linija iznad sirine min 5-7cm.
Americka kompanija Mainship ima lepe kombinacije:
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #34 poslato: 27, 08, 2014, 08:57:12 pre podne »
Misha D: Slažem se da bi spoljna inox ojačanja pramca i trupa omogućila pristajanje pramcem i na šljunčanu obalu, kao i da bi to imalo estetski efekat. Međutim, to rešenje nije jeftino i jednostavno. U svakom slučaju, ostaje kao opcija.
Vodnu liniju sam trebao obeležiti još dok je trup bio u naopakom položaju ali čini me se da će to biti lakše prilikom  finalizacije radova. Sviđa mi se ideja da se vodna linije naznači drugom bojom u vidu trake. O tom po tom.

Van mreže Jezerash

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 192
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Premix Titel 9
  • Veličina: 5.7m
Odg: HMD 19
« Odgovor #35 poslato: 27, 08, 2014, 10:01:01 pre podne »
Našao sam slike ovog čamca na netu. Čini mi se da je to isti čamac koji pravite.

Možda slike posluže kao neka dodatna ideja za farbanje ili uređenje enterijera.










Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #36 poslato: 27, 08, 2014, 11:54:43 pre podne »
Jezerash:Na slikama je gliser retro stila koji mi se jako dopada. Moj  čamac ima deplasmansko korito a imaće i polu-kabinu i kabinu.
U svakom slučaju, prihvatio sam ideju o traci iznad vodne linije, kao lepo dizajnersko rešenje.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #37 poslato: 26, 12, 2014, 14:31:04 posle podne »
Radovi su obustavljeni u novembru jer radionica ne može da se zagreva.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #38 poslato: 26, 12, 2014, 14:32:34 posle podne »
Završetak na proleće.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #39 poslato: 23, 04, 2015, 11:40:23 pre podne »
Jorgovan je procvetao,prolece  je tu.Ima li kakvih priprema za nastavak radova.
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #40 poslato: 23, 04, 2015, 23:10:47 posle podne »
Planirao sam da pocetkom aprila kupim epoksidnu smolu u GI-NI-ju(iz Vrcina) i nastavin sa radovima. Medjutim, ispostavilo se da oni sada nemaju smolu kojoj nije istekao rok trajanja.
Onda sam saznao da i eshop.navodi prodaje kao i GI-NI italijansku smolu Elantas. A onda novo razocarenje kada su javili da je rok trajanja njihove smole do avgusta ove godine. Meni to ne odgovara jer ne mogu da je utrosim za to vreme. Treba mi ispravna smola sa kojom mogu raditi 7-8 meseci. Smola Elantas se prodaje samo u ambalazi od 20kg+6kg sto otezava situaciju.
U BG model shop-u prodaju nemacku smolu u malom pakovanju do 1kg ali je duplo skuplja nego u GI-NI-ju.
Drugih smola u Srbiji nema. Van Srbije ima je svugde i jeftinija je, ali je ne mogu uvoziti fizicka lica Tako stoji stvar sa nabavkom epoksidne smole u Srbiji.
Moram ponovo da kupujem preko ljudi koji putuju na relaciji Nemacka- Srbija. Ovakva nabavka je komplikovana, poskupljuje cenu i dugo traje.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: HMD 19
« Odgovor #41 poslato: 24, 04, 2015, 09:13:27 pre podne »
Ma bre opusteno,nema veze,bice valjda gotova ladja do novog potopa koji predvidjaju 2029 god

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #42 poslato: 24, 04, 2015, 15:36:23 posle podne »
Epoksi i sper su zakon ali i rak rana kad treba nabaviti a i kosta parica.Jel moze par pitanja u vezi HMD ovako ili na pp
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #43 poslato: 25, 04, 2015, 09:19:56 pre podne »
Zozo901; Zbog postova kao sto je ovaj pre tvog, bolje na pp.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #44 poslato: 25, 04, 2015, 09:48:46 pre podne »
Boro pošto je trup u potpunosti gotov...da li bi bitno utjecalo na sve ostale karatkteristike kad bi se čamac zavrsio s obicnom smolom...pa recimo prajmer..pa boja...onako cisto mi malo na pamet i ako nema nesto previse ljepljenja