deda , sta im najvise smeta ? nemogu da citam ceo zakon
Citat:
Члан
6.
Рибарско подручје уступа се на коришћење уз накнаду
.
Накнада за коришћење рибарског подручја приход је буџета Републике
Србије и користи се преко Фонда за заштиту животне средине
,
а накнада за
коришћење рибарског подручја на територији аутономне покрајине
,
приход је
буџета аутономне покрајине и користи се преко подрајинског буџетског фонда
за заштиту животне срединеKraj citata.
Izgleda da piscima zakona niko nije javio da je jedna od prvih odluka nove vlasti posle izbora prošle godine bila da ugase Fond za zaštitu životne sredine!
Citat:
Привремено уступање рибарског подручја
Члан
8.
Рибарско подручје које конкурсом није уступљено на коришћење или је
одузето
,
министар привремено уступа на коришћење без конкурса привредном
друштву или јавном предузећу
,
које испуњава услове из члана
5.
став
1.
овог
закона
,
до расписивања конкурса
,
а најдуже на период од годину дана
Kraj citata
Izgleda da je ministar zadržao za sebe diskreciono pravo da nekom, po svom izboru, dozvoli da koristi ribolovn područje u trajanju do godinu dana - mnogo toga se dogodi zagodinu dana i može prilično da se zaradi. Možda to može i drugačije.
U članu 14 stoi:
Министар прописује начин одређивања и висину накнаде штете нанете
рибљем фонду и категоризацију риболовних водаOpet ministar sam odlučuje o tome kada i kako će nekog kazniti. Dakle, može i ovako i onako.
Piše u zakonu i to da korisnik dobija ribolovno područje na 10 godina. Prve godine upravlja njime po sopstvenom nahodjenju,; druge godine dužan je da donese plan koj podnosi ministarstvu na odobravanje. U roku do 3 meseca mora da dobije sagalsnost.
Može da je dobije ili da mu ministar ne odobri plan. I šta onda? Za prethodne dve godine i jedan kvartal mnogo para se može zaraditi ali i velike štete se mogu naneti ribolovnom području. A onda ministar opet, može nekom svom miljeniku da dodeli ribolovno područje na upravljanje i tako u krug.
Члан
22.
Министар
,
на основу указане потребе, а према метеоролошким хидролошким и биолошким показатељима доноси решење о промени режима
риболова или периода ловостаја за поједине врсте риба на рибарском подручјуBlago nama kad imamo takvog ministra koji je toliko veliki stručnjak da može sam da proceni kad treba doneti odluku iz člana 22.
Nisa ni ranije shvatao zašto je zabranjeno postavljanje kaveza i kavezno gajenje riba ali vidim da je to ostalo i u ovom tekstu kao i ranije - zabranjeno.
Zakon predvidja da privredno druđtvo koje se bavi ribarstvom kao osnovnom delatnošću mora da ima dva fakultetski obrazovana radnika i radnike registrovane u registru ribara.
Preduzetnik može da se bavi privrednim ribolovom ali ne mora da ima fakultetlije!
Član 33. bavi se ribolovnim dozvolama i u njemu možete pročitati ovo:
Годишња дозвола за привредни риболов која се издаје предузетнику
гласи на име и непреносива је
.
Годишња дозвола за привредни риболов која се издаје привредном
друштву важи само за једно лице у радном односу код привредног друштва које
има положен стручни испит за рибара
Inače, visinu cene ribolovne dozvole odredjuje korisnik ribolovnog područja. Nigde nisu data uputstva i kriterijumi. Dakle, cena može biti i niska i visoka, kako mu se prohte.
Korisnik izdaje ribolovačke dozvole (za pecaroše rekreativce) ali ima pravo da pored te godišnje dozvole obaveže pecaroše da kupuju i posebne dozvole za pojedine delove ribolovnog područja, kako to korisnik ribolovnog područja odluči. Cenu pecaroških dozvola utvrdjuje ministar, a ne korisnik (ovim bi trebalo da rekreativci budu zaštićeni). Medjutim, korisnik odredjuje cenu doplatne dozvole i to je njegov prihod.
Ribolovačke organizacije pominju se, čini mi se samo na jednom mestu, kada treba da zatraže dozvolu za organizaciju takmičenja pecaroša.
Члан
57.
Новчаном казном од
25.000
до
50.000
динара казниће се за прекршај
физичко лице
,
ако
:
1)
спречава рибочувара у обављању послова из члана
13.
овог закона
;
2)
поступи супротно члану
20.
став
1.
тач
. 1), 2), 3), 4), 5), 6), 7), 8), 9),
10), 11), 12), 13), 14), 15), 16), 17), 18) и 19)овог закона ;
3)
лови рибу која нема прописану величину или у време ловостаја
(члан 21.став1);
4)
лови рибу у подручјима одређеним за рибља плодишта или врши
друге активности које ометају мрест и кретање риба (члан 23. став 3);
и за још много тога, да не ређам баш све.
I taman sam ja sve ovo analizirao, kad vidim na kraju teksta zakona da treba da stupi na snagu 2009. godine!
DEDA, DEDA, šta ste mi ovo podvalili? Sad moram da nadjem novi tekst i da ga ponovo čitam...