Autor Tema: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...  (Pročitano 12362 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #15 poslato: 05, 11, 2013, 19:31:38 posle podne »
Kapetane, to su marže koje polako postaju preovladjujuće, zbog konkurencije, zbog potrebe za brzim prometom. Kao što rekoh, sve je manje visokih marži. Ali stanje je više nego teško.

Biće ovako još dugo kod nas. Sve dok smo ovakvi kakvi smo.

Evo, pre nekoliko dana, objavili na internetu autorizovanu izjavu ministra privrede u kojoj iznosi kako on vidi mere za poboljšanje stanja.

Napisao ministar kako je sramota da država plaća 10 hiljada evra stranim investitorima i da se moramo okrenuti domaćoj privredi, a u drugom delu iznosi plan za smanjenje troškova firmama uvodjenjem progresivnog poreza na zarade i smanjenjem doprinosa na zarade.
Ispod teksta vidim stočetrnaest 114 komentara - većina ali ubedljiva, bar 80%, eksklamacije, oduševljenje.

Ja, uzeo olovku u ruke i primenom ministrovih preporuka dobijem sledeći rezultat: moja firma bi zaista uštedela 7% ali bi mojim službenicima neto zarade bile umanjene za 20-24%!

Čemu li su onih 80% tapšali?

I dok budemo takvi, naši političari će nam prodavati muda za bubrege, a mi ćemo živeti sve teže.

Dovode nam nekakve savetnike iz inostranstva, a niko neće da kaže da, ako imamo nešto preko milon zaposlenih, približno toliko nezaposlenih i približno toliko penzionera, pri čemu, prema nedavno obelodanjenoj istini, od onih nešto više od milion zaposlenih izmedju 600 i 700 hiljada rade u državnim sistemima - primaju plate iz budžeta, nema te ekonomije na svetu koja to može da podnese.

I sve to, uz ono što je Šćeka naveo, moramo da platimo našim trgovcima. I sa svim tim moraju domaći proizvodjači da izadju na kraj i da prežive. Teško.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #16 poslato: 05, 11, 2013, 19:46:08 posle podne »
e zbog toga tek pizdim ... ove godine sam za stalno zaposlio samo dvoje ljudi a treba mi minimum jos dvoje... kad bi mi drzava dala cetvrtinu toga sto daju strancima mogao bih odmah 5 ljudi da zapolsim i da budem siguran i ja i oni narednih 5 godina...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #17 poslato: 05, 11, 2013, 20:04:49 posle podne »
Ništa od toga, Kapetane.
Nema medju njima niko ko bi napravio jednostavnu računicu.

Ako zaista ima 6-700 hiljada u državnim preduzećima - na budžetu, za pretpostaviti je da najveći broj njih prima oko 50.000 neto/mesečno.
Ako otpuste 300.000, istog trenutka ostvariće uštedu od blizu 140 miliona evra.

Neka od te uštede isplate otpremnine i neka daju pare Nacionalnoj službi za zapošljavanje za isplate naknada nezaposlenima, ostaće im još uvek oko 100 miliona koje bi mogli da ulože u domaću privredu. I tako iz meseca u mesec... Meni se čini da 100 miliona mesečno nije malo za naše prilike. Pa neka država kupi mašine i daju Kapetanu i njemu sličnima u najam - opet će biti dobro i državi i poslodavcu.

A od onih 300 hiljada otpuštenih, mnogi bi tako mogli da se zaposle pa da zaradjuju a ne da žive od naknade sa biroa.

Pitanje je samo da li bi hteli da rade? Naučili se na hladovinu u birokratskim firmama... Navikli na klima uredjaje u kancelarijama...

Van mreže sceka

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 263
  • Pol: Muškarac
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #18 poslato: 05, 11, 2013, 20:10:43 posle podne »
Odosmo u off-topic.

U pravu ste obojca.Da bi se napravio i zatvorio krug treba povecati potrosnju (mislim na kupovinu), kupovina povecava traznju a traznja povecava proizvodnju a proizvodnja zaposlenost. I eto zatvorenog kruga. Znaci smanji troskove proizvodnji, uvedi visoke poreze na nepotroseni deo plate i eto povecanje potrosnje-kupovine. Ostalo je stvar dogovora kao od koje velicine plate krecu ti porezi itd. Ali recimo od 1,000 EUR plate porez 75%, ali se odbijaju krediti, nabavka dobara, i sva potrosnja kroz koju je obveznik vec platio porez drzavi. Pa sto bogatasi kupuju kucerine, jahte i osnivaju humanitarne fondove, pa da bi smanjili porez koji moraju da plate! Pa bolje je da on te pare tako potrose nego mu ih oteti (ako uspeju) putem poreza. On je kupovinom kuce i jahte zaposlio bar jos 5 do 10 ljudi na odrzavanju i ko zna jos koliko na izradi istih.

Dosta sam pisao o ovome samo se nerviram a ovo nije ni mesto za tako nesto, nautika je za hobi i ljubav a ne za nerviranje! Izvinjavam se svima.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #19 poslato: 05, 11, 2013, 20:17:47 posle podne »
Vidim ja, treba nas trojica da se nadjemo negde i da napravimo akcioni plan, osnujemo udruženje i kandidujemo se na sledećim izborima.

Samo da ja zaplovim i eto sastanka na vodi! Krenemo Moravom ka Solunu i dok stignemo do Bagrdana ima sve da smislimo i dogovorimo.

Ako i ne uspemo mnogo ali sigurno nećemo biti gori od ovih do sada. Od njih je prosto nemoguće biti gori.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #20 poslato: 06, 11, 2013, 20:01:27 posle podne »
Da, svi ti Kineski wholesale sajtovi uglavnom imaju free shiping.
Treba gledati ko salje preko Hong Kong posta jer brze stize nego preko China post-a.

Da li cete platiti porez i carinu ili samo porez zavisi od raspolozenja sluzbenika kod nas na carini.

Ja sam do sada preko 100 porudzbina imao sa ovih kineskih sajtova koje cega i za gluposti placao carinu.


Takodje na sajtovima gde pojedinci prodaju robu kao sto je to slucaj kod E-bay-a ako imas vise artikala prvo kontaktiras prodavca i trazis da ti spusti malo cenu. U 99% slucajeva spustaju nekada i znatno.

Primer:
Zeni sam porucio alat za torte. Nekoliko komada u vrednosti od 70 USD u regularnoj prodaji kod tog prodavca. Posle upita dobio sam popust od cak 30 USD. Sledeca tura kod istog malo manja porudzbina sa 50 USD na 35 USD.

Takodje sam dobijao i popuste za pletenice, sajlice, vage i sl.


Evo i nekih sajtova koga interesuje:

www.aliexpress.com
www.dhgate.com
www.banggood.com
www.tinydeal.com
www.pandawill.com
www.tmart.com

itd....
Ima svasta nesto na ovim linkovima... thumbup

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #21 poslato: 19, 11, 2013, 15:35:08 posle podne »
u petak su delovi stigli u srbiju ... post ih jos nisu usporucili danas sam otisao do carine da bi mi pokazali neku gomilu i rekli tamo su negde...  no125

cekam i dalje... brze roba stigne iz singapura do savske ulice.. nego od savske do karaburme...

Van mreže Sci

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 212
  • www.mojaladja.com
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #22 poslato: 23, 11, 2013, 04:27:24 pre podne »
Meni iz Nemacke stigla roba do carine za JEDAN dan. E od tada je na carini vec nedelju dana, da nece da prave kalup od tih moto grejaca? Danas pratim preko DHL-a i konacno vidim da je roba napustila carinu. Jbg, sutra je subota, ima da me zezaju do ponedeljka minimum kuku XKJHDGASED. Da sam bajsom otisao do Nemacke do sad bi doneo robu, stvarno mi nije jasno zasto im za jedan proizvod treba nedelju dana cekanja, pa nije to kontejner i to onaj prekookeanski... XKJHDGASED
Vozi Miskooooo.....

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #23 poslato: 23, 11, 2013, 09:59:08 pre podne »
Sci, cariniku je potrebno gotovo isto toliko vremena za tu vašu pošiljku kao i za pošiljku koja stigne u kontejneru.

Papiri koje treba da popuni su gotovo identični (razlikuju se u broju stavki koje treba evidentirati u deklaraciji) - postupanje je isto.

Sve se svodi na to da li špediter ima načina da sa nekim od carinika "sredi" brži pregled robe, da li je dobro popunio papire i predao ih na vreme.
Ako se zalome pauze, pa nepredvidjena angažovanja carinika na nekim drugim poslovima, utvrdjivanje vrste robe i potrebe za dodatnim inspekcijskim pregledima... eto sijaset razloga zašto carinjenje retko kad bude uradjeno onoliko brzo koliko bi mi to želeli.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #24 poslato: 23, 11, 2013, 18:26:35 posle podne »
Sci, cariniku je potrebno gotovo isto toliko vremena za tu vašu pošiljku kao i za pošiljku koja stigne u kontejneru.

Papiri koje treba da popuni su gotovo identični (razlikuju se u broju stavki koje treba evidentirati u deklaraciji) - postupanje je isto.

Sve se svodi na to da li špediter ima načina da sa nekim od carinika "sredi" brži pregled robe, da li je dobro popunio papire i predao ih na vreme.
Ako se zalome pauze, pa nepredvidjena angažovanja carinika na nekim drugim poslovima, utvrdjivanje vrste robe i potrebe za dodatnim inspekcijskim pregledima... eto sijaset razloga zašto carinjenje retko kad bude uradjeno onoliko brzo koliko bi mi to želeli.

LSI sve sto ste napisali je krajnje netacno.. pravi primer za to vam je DHL koji je meni licno za manje od 3 dana isporucio neku robu iz Kine... u ponedeljak sam uplatio kinezu on je predao robu DHL-u u utorak ja sam u cetvrtak imao robu u rukama... kakvi spediteri , kakvi carinici ...

danas je tek roba krenula ka mojoj posti pogledajte sliku .. bruka i sramota... kome bre ja placama pdv ???? gomili nesposobnih drzavnih sluzbenika koji ne znaju da se organizuju kako treba... se*em im se u usta skrbava...

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #25 poslato: 23, 11, 2013, 19:26:14 posle podne »
 eek

Ovi su oborili rekord.  umnik

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #26 poslato: 23, 11, 2013, 19:42:59 posle podne »
Kapetane, tekst koji ste citirali tačan je i istinit od prve do poslednje reči.

Najveći problem prilikom uvoza javlja se u fazi pripreme za carinski postupak.
Bez obzira na to da li roba dolazi na carinski terminal, preko neke kurirske službe ili preko pošte, za postupak carinjenja neophodno je da neko popuni papire i da to uradi kako valja.

Više od dvadeset godina radim na uvozu, roba mi je odlazila vozovima, kamionima, zbirnim, kontejnerskim isporukama, kurirskim službama, kupovao sam i preko interneta. Roba mi je stizala i preko DHLa i preko drugih kurirskih službi koje kod nas rade. Uvek je problem bio u pripremi dokumentacije.

Ili nedostaje izjava o nameni ili nije dobar tarifni broj ili je neko zatražio inspekcijski pregled ili carinik ima primedbu na izgled fakture ili na ono što u njoj piše ili ne piše...

I uvek imate nekog, pa da li je to špediter ili službenik te kurirske službe ili carinski službenik, tek uvek imate nekog ko ima manjak znanja ili manjak volje tog dana i onda sve mora da čeka.


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #27 poslato: 23, 11, 2013, 20:09:00 posle podne »
@LSI ...
narucivao sam minum 20-30 puta kao firma i kao fizicko lice... ne znamo koga speditera koristite kao firma al moj vam je savet da ga menjate... ja sam korsitio Transped pro team i DHL ... i papiri se uvek spreme PRE dolaska robe... samo jednom prilikom sam imao problema i to kada mi je DHL radio uvoz neke tehnicke robe pa je trebalo da se roba salje u kvalitet nis.. ali i to smo sredili ...

kao fizicko lice vi nemate ni potrebu da uvodite speditera u pricu osim ako ne idete preko DHL-a

nema opravdnja za Postu Srbije to je jedna skupina neobrazovanih, partijski primljenih znojaca stolica... cast izuzecima...

poenta je da firme koje su dobro organizovane sve zavrsavaju u najkracem roku sto je maximalnih 24 casa... recimo solarni paneli su se na carini zadrzali 15 minuta... a posta srbije koja zivi od mog PDV-a me je8e u zdrav mozak 9 dana ...


prisustvovao sam situaciji u ponedeljak u posti .... sedi sluzbenik poste i carinik, sluzbenik poste ima 70-80 godina jedva se krece (kako nije u penziji nije mi jasno)  i on prilicno nespretno i trapavo nekim tupim nozem otvara paket u kome se nalazi Iphone, uzima ga nestrucno vrti ga u rukama i daje carinuku , posle cega carinik pokusava jedno 5 minuta da upali telefon ali bezuspesno .... ne znam kako se zavrsilo ali da sam ja direktor poste kod mene bi morali na razgovor pa da vidimo dal ce sledeci paket tako da otvaraju ... ta cela operacija nije smela da traje duze od 2 minuta...


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #28 poslato: 23, 11, 2013, 21:19:28 posle podne »
Nisam ja, Kapetane, rekao da ja imam problema sa carinjenjem.
Gotovo svakodnevno imamo bar jedan uvoz, a nekada i više. Moji špeidteri to rade prilično dobro.

Ali greške se dešavaju.
I to je ono na šta sam ukazao - zbog tih grešaka dolazi do zastoja. Zbog grešaka i često zbog neznanja ili nemarnosti pojedinaca.

To su trenuci kada i ja gubim živce ali to ne pomaže.  Zato i predlažem da pokušate ovo da prihvatite sa filozofskim mirom i da kažete sami sebi da ima i gorih stvari od toga.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Delovi za vanbrodski ili zasto ce ova zemlja da propadne...
« Odgovor #29 poslato: 23, 11, 2013, 21:57:04 posle podne »
Zato i predlažem da pokušate ovo da prihvatite sa filozofskim mirom i da kažete sami sebi da ima i gorih stvari od toga.
ja nemam drugu zemlju pa da prihvatam takve stvari ...