Autor Tema: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m  (Pročitano 7098 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1010
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« poslato: 15, 10, 2013, 22:06:43 posle podne »


Posmatrajuci  brodogradnju u Hrvatskoj pokusao sam da napravim paralelu sa nasom proizvodnjom plovila. Osim sto hrvati imaju podugu tradiciju izrade plasticnih plovila zapazio sam da sa velikim respektom posmatraju plovila duzine 5 do sedam metara kao brodice za porodicno vikend krstarenje ili pecanje .Dok nasi nauticari vole brodove koji imaju veci komfor i duzinu pa je kategorija pasare ili dalmatinke potisnuta u klasu nekomfornih plovila.Da samo naglasim da ovo istrazivanje vrsim u kategoriji plastikanaca  kabinasa sa prostorom za visednevni boravak na vodi i posmatrajuci ponudu domacih brodograditelja u tom segmentu ili ima premalo ponude ili je situacija toliko losa da je zamrla potraznja.
 Da krenemo od Narvala koji mislim da je trenutno najtirazniji proizvodjac sa svojom 820/ kom koja je produzena pilotina sa solidnim plovnim svojstvima ali dubokom kobilicom i prilicno skucenom kabinom za svojih osam metara  definitivno zavredjuje paznju I vidim da je prodato dosta komada u zadnjih par godina. Ono sto se mora naglasiti da se narval dobro krece sa motorima malih snaga . Sam proizvodjac  mu ugradjuje honde od  20 konja.
..sledeci je Akvarijus koji je sasvim solidna brodica ali iskreno nisam siguran da se jos uvek proizvodi..a I malo izlazi iz kategorije oko sedam metara .  Devet metara broda  nije bas lako sam  uploviti I uvezati bez asisstencije druge osobe  a to je jos jedan od zahteva  koji je vezan za moje istrazivanje. negde sam procitao I da ovi camci imaju povecano ljuljanje .

Tu je i BAS 747 koji je po meni najbolje spakovan brodic za porodicno krstarenje na vise dana ili za pecanje i koliko znam dva komada su prosle godine isplovila bas ovde na nasem forumu .Od pre nekoliko godina u domace prozyvodjace  upisala se i  Lia nautica koja je izbacila nekolicinu svojih Natrix 66o kabinasa. Koliko sam  utvrdio kao osnovu za korito su uzeli dobro poznatog elana a nadogradnja je bila ocigledno plod domaceg dizajna sto se i moze videti po malo glavatijoj nadkabini koja je nastala usled prevelike zelje autora da ima full stajacu visinu na 660 cm ..ali ako izuzmemo par dizajnerskih propusta taj kabinas je na moje oci glisirao sa dvojicom odraslih sa hondom od cetrdeset konja.Moram priznati da nije imao nista od opreme i enterijera..

Da ne duzim  ideja nije da vas podsetim na mrshavu Srpsku ponudu novih camaca u klasi kabinasa oko sedam metara nego vec da zajedno analiziramo KAKO BI TREBALO DA IZGLEDA  I KOJE TEHNICKE  I UPOTREBNE ZAHTEVE bi trebalo da ispuni  plovilo kad bi vi resili da pocnete sa proizvodnjom  takvog camca. Znaci pocevsi od tipa I karakteristika korita preko dizajna enterijera I opreme . Koliko bi trebalo da kosta I kakve pakete opreme bi nudili ?
Ukratko kako bi izgledao srpski ploveci bestseler ???????

 
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #1 poslato: 15, 10, 2013, 23:48:11 posle podne »
iako mi se natrix najmanje svidja mislim da on ima najrealniju buducnost...
trik je u tome sto nasi proizvodjaci kopiraju razne strane brodove, ali zaboravljaju jednu bitnu stvar , tu se radi o MORSKIM brodovima .... natrix je po meni mnogo vise RECNI brod....

V koristo kao sto znamo NIJE preterano za reku ... dok su tabanasi ko stvoreni , i to nije samo nase iskustvo vec vecine naroda koji imaju recne plovne puteve...

e sad onaj ko prvi krene da napravi i opremi recnog deplasmanca za male pare imace najbolju prodju ....

inace po meni srpska brodogranja je na izdisaju , jer je trenutno bolje uvesti nego se zezati sa domacim proizvodjacima...



MESECHAR...

Kep kad si pomenuo korito mislio sam na ekstremno blagi V gotovo ravan sa kobilicom od svega dvadesetak cm ,ja sam imao takvo korito Norman 20 i odusevljavala me je njegova upravljivost i bryina koju je postizao sa deset tohatsuovih konjica.
 A zezanje sa uvozom je mnogo veca tarapana nego kupiti lepo plovilo u Srbiji sa garancijom i preciynim dogovorom oko opreme i detalja..
Troskovi dovoza camca iz holandije sa carinom i porezom ne mogu bit ispod 2500 do 3000 e a to je honda 20 NOVA!
prateci holandske sajtove opet moras platiti plasticni recni brod iz  sedamdesetih ili osamdesetih oko 4 do 6 hiljada..jes da imaju opreme ali vrl cesto je sve za popravku i reparaciju...
Polazeci logikom da je sve sto bi se ovde proizvodilo  u startu losije od  vremesnih polovnjaka je prilicno losa filozofija za ohrabrivanje domacih proizvodjaca ili ne daj boze stranih koji bi da uloze neki kapital i pokrenu domacu proiyvodnju.
Ideja je bila da konstruktivno raymisljamo i da napravimo spisak potreba i karakteristika kao i predlog dizajna plovila koje bi moglo da popuni segment  koji se dosta koristi na nasim rekama a niko ga ne proizvodi!!
Kep daj neki predlog nix kritike!
« Poslednja izmena: 16, 10, 2013, 10:50:40 pre podne mesechar »

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1010
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #2 poslato: 16, 10, 2013, 10:54:22 pre podne »
EVO kako bi ja to sklepao mislim malo je plagijat jednog lepog engleza ali dobra osnova prijatan mladoliki dizajn duzina 7.2x2.5 u gabaritima
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6554
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #3 poslato: 16, 10, 2013, 11:15:06 pre podne »
E, da naziv broda nije napisn malim početnim slovom - ja bih glasao za njega.

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 716
  • Pol: Muškarac
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #4 poslato: 16, 10, 2013, 12:07:32 posle podne »
Jedno sujetno pitanje :)

Yastog 23 nije u konkurenciji zbog materijala?

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1010
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #5 poslato: 16, 10, 2013, 12:17:36 posle podne »
Jedno sujetno pitanje :)

Yastog 23 nije u konkurenciji zbog materijala?

pardoniram gosn'pero!
moj previd ... ali sam skapirao da je jastog kit komplet za samogradnju a i tehnologija izrade spada u drugu kategoriju u odnosu na fibertglass..
ali svakako me zanima vase misljenje kao i eventualno neke zanimljive ideje po ovom pitanju
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1907
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #6 poslato: 16, 10, 2013, 13:30:35 posle podne »
Hajd da se poigramo računicom,s ovim predlogom.Dubina korita je ,koliko se da videti za oko 20% viša od nadgrednje prednje kabine.Na dužinu korita od 7,5m teško da bi stranica korita bila višlja od 90cm.Po tom računu stranica kabine bi bila oko 60cm.Dakle u prednjoj kabini visina bi bila oko1,5m.
ta visina je po mom shvatamju,sasvim ok,ali u našoj brodogradnji,uvek se upada u zamku traženja stajaće visine, pa i u tim pramčanim kabinama,i onda brodići dobijaju taj nama prepoznatljiv,skalamerijski dizajn.Kada prihvatimo da su kabinski prostori prostori u kojima se uglavnom sedi ili leži onda ćemo prihvatiti i skladnije dizajnirane čamce.
Ovaj nacrt,je dizajnerski (po mom ukusu) daleko iznad svih domaćih proizvoda.
Stvar kod nas koči mišljenje prosečnog nautičara da i u WC-u mora da stoji dok obavlja malu nuždu,kao da dnevno u wc-u provodi sate i sate.
Ja sam se u izgradnji svojih čamaca držao nekog odnosa dužine broda,u odnosu na širinu ( 3 naprema 1) odnos dužine broda u odnosu na visinu 4 prema1.pa sam se trudio da mi ti odnosi budu bar približni,i opet sam imao problema da dobijem stajaću visinu na brodu od 9-10m.Na brodu od 7-7,5m treba zaboraviti stajaću visinu u prednjoj pramčanoj kabini i stvar je mnogo jednostavnija,bar s dizajnerske strane.
ps.ako kapetan kaže da u vc-u treba da bude stajaća visina ,ne obraćaj pažnju na njega on je visok 205cm.
Da bi gaz bio 20-30 cm sigurno da je uslov da taban bude što ravniji .Stajaća visina se na V koritima dobija zahvaljujući korišćenju tih dubokih korita,gde se za pod koristi samo središnji deo u širini nekih 50-60cm ali ta korita nemaju plitak gaz.Primer je recimo arsin brod koji ima stajaću visinu ali je njegov gaz oko1m,.Da bi se dobio plitak gaz,korito mora imati što blaže v,i podovi su onda u nivou vodene linije,te računajući od vodene linije treba pronaći pravi odnos visine korita i visine stranice kabine da bi se dobilo predviđenih 2m(uglavnom je to zadovoljavajuća visina(osim za Kapetana))
Ako predvidimo da je visina stranice korita 1m i visina stranice natkabine bi bila 1m,što bi u tom odnosu moglo pružiti zadovoljavajuću kombinaciju za estetske igrarije.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #7 poslato: 17, 10, 2013, 14:26:41 posle podne »
recni i morski brodovi se dosta razlikuju pocev od oblika pa do nacina plovidbe... uslovi plovidbe su takodje razliciti ...

po meni recni brod mora da bude tabanas sa kobilicom na zadnjoj trecini , odnos sirine duzine preko svega treba da bude izmedju 1/3 i 1/4

pre godinu dana sam kupio za Janeza planove jednog odlicnog recnog broda pa ako hoce moze da postavi sliku ... mislim da svugde ima stajacu visinu ...
 

recimo ovako nesto, koliko god da je retro se izvanredno pokazalo na nasim rekama...



Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 415
  • Pol: Muškarac
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #8 poslato: 17, 10, 2013, 20:34:30 posle podne »
Mislim da kapetan sprema brod koji ce da plovi po rec LJIG 114 25648

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1967
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #9 poslato: 18, 10, 2013, 23:17:18 posle podne »
http://www.happycharter.com/en/show-boat/more-pictures/bid/62962
naravno napravljen na dimenziju .... Nije da je najljepsi koji sam vidio ali je prostoran i plitko gazi . Mozda
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1908
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Marina: marina JP Ada Ciganlija
  • Veličina: 8,6
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #10 poslato: 19, 10, 2013, 08:34:18 pre podne »
http://www.happycharter.com/en/show-boat/more-pictures/bid/62962
naravno napravljen na dimenziju .... Nije da je najljepsi koji sam vidio ali je prostoran i plitko gazi . Mozda

Није баш најлепши, ал није ни ружан. Има праве димензије са пуним комфором за вишедневни боравак на води,  а то је оно што нама треба. Једино питање стабилности на ветру и таласима, обзиром на висину и мали газ, а ту је и питање цене, која сигурно није ниска.   clap  clap  clap

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1967
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #11 poslato: 19, 10, 2013, 09:45:35 pre podne »
Jbt kao da na Dunavu i Savi orkani pusu. Ako mogu one metalne skalamerije da plove zadnjih stotinjak godina sumnjam da ovo nebi moglo da posluzi. Cijena ...hm...to je vec stvar onoga ko ga pravi . Ovaj kosta oko 60000 E . U radionici za izradu brodova sa pametnom politikom mislim da bi brod od 7-8 m mogao da se zgura u cijenu od 20000 Evrova .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1581
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: DREAM BOAT novi domaci plasticni camac sa kabinom 7,2m
« Odgovor #12 poslato: 07, 10, 2017, 20:25:01 posle podne »
Naleteh na ovu temu pa sam sa zanimanjem pročitao. Šteta što kod nas neko ne proizvodi jeftine, konforne sa malim gazom kabinaše od stakloplastike , nebi onda uvozili sa stzrane. 6589
Letos sam svraćao kod jednog pastičara odmah na ulazu u Barič, možda ga neko poznaje, zapušteno dvorište, svuda smeće, ali čovek ponešto radi. A u dvorištu pravi biser. Kalup za čamac sa kabinom, mala jahtica, možda jedno 7 m, ili malo više. Duša me zabolela kad sam video kako kalup stoji u dvorištu obrastao šibljem, da sam malo bolje finasijski pregovarao bih sa njim da to otkupim, naravno nisam siguran da bih ga ubedio da proda. Izgleda da čovek uživa u tom svom neredu, koji je bukvalno nered. To još nisam video da neko tako može da živi-
A kalupa mi baš žao, mogao je neko preduzimljiviji da radi lepu barku.
« Poslednja izmena: 07, 10, 2017, 21:17:34 posle podne da se čovek pita »