Autor Tema: Odjava i registracija plovila  (Pročitano 61849 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #60 poslato: 19, 01, 2014, 13:30:31 posle podne »
Lazo , ziv bio , vidi kakvi su uslovi za uvoz iz Republike Srpske plovila . Dadoh covjeku brod a sad ce ispasti da sam ga z...o zbog silnih dadzbina drzavnih . Jeftinije izadje da vozi na punomoc ako ta varijanta i postoji u rijecnom saobracaju

Za dan-dva sledi informacija.

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #61 poslato: 19, 01, 2014, 17:09:55 posle podne »
Ako su isti zakoni i propisi za sve (naravno ako ih svi poznaju) trebalo bi svuda isto da postupaju. LSI su u N.Sadu zadrzali original plovidbene a izdali ispisnicu i kopiju,meni su u Pancevu dali ispisnicu i original plovidbene na kojoj je stavljen pecat "ISPISANO".
U Novom Sadu predaje se plovidbena i dobije se overena fotokopija a oni zadrze original, tako su mi rekli i u LK beograd da je to procedura i tako je i bilo.

Van mreže deki77

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 33
  • www.mojaladja.com
    • nemam
  • Brod tip: nemam
  • Marina: ne
  • Veličina: 6-10
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #62 poslato: 19, 01, 2014, 17:34:34 posle podne »
da se i ja prikljucim ovoj temi  k5
josuvek nemam camac al sam u potrazi za istim jos letos me je zanimalo kako ga registrovati a razmisljao sam i o samogradnji pa sam s o tome i raspitivao citao ovde na forumu vrteo br telefona i ono sto sam saznao je sledece:
TESKO ONOM KO NEMA PLOVIDBENU DOZVOLU!
pozvao sam kapetaniju u BG i predocio im dve varijante
1-kupovina camca
2-samogradnja
kod varijante 1 procedura je identicna kao za registraciju kola znaci kupoprodajni ugovor placanje taksi i odjava prijava itd sve do registracije na moje ime kazem identicno kao za auto
problem nastaje kod varijante 2
po starom zakonu kolko sam upoznat moglo je da se registruje i izvadi plovidbena na osnovu izjave 2 svedoka i prilozenih nekih racuna po novom zakonu je situacija drasticno drugacija
u kapetaniji se podnese zahtev za samogradnju,a oni te na osnovu tog zahteva upucuju na
Управа за утврђивање способности бродова за пловидбу
a oni traze sledece:
Брод мора да има сведочанство о способности брода за пловидбу. Сведочанство о способности брода за пловидбу потврђује да брод одговара захтевима Техничких правила.
 
Технички надзор обухвата одобравање техничке документације на основу које се брод гради или преправља и техничке документације на основу које се израђују материјали, машине, уређаји и опрема, који су намењени за градњу, преправку и поправку брода, надзор над градњом или преправкама, надзор над израдом материјала, машина, уређаја и опреме, као и преглед постојећих бродова и надзор над извођењем преправки и обнављања оних делова брода за које је прегледом утврђено да их треба поправити или обновити.
ovo gore navedeno je kako mi rekose takozvani ATEST stim sto sve to pokreces pre pocetka gradnje i oni te kao obilaze za vreme gradnje a kad se zavrsi dobijas papir na osnovu kog ides u kapetaniju i oni ti izdaju plovidbenu dozvolu i registrujes
problem je sto taj nazovimo ga ATEST kosta negde oko 90000 din
mozda sam oko procedure negde pogresno napisao a kako i ne bi kad mi se zavrtelo u glavi od cifre kad mi je ljubazna gospodja s druge strane zice rekla
sve to je letos bilo,mozda se dosad nesto popravilo neznam
uglavnom ja sam od samogranje odustao a po oglasima trazim da kupim samo one camce koji imaju plovidbenu dozvolu
evo sajt pa proverite www.uprava-brodova.gov.rs

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #63 poslato: 19, 01, 2014, 18:15:38 posle podne »
Deki,

Dobro ste vi sve ovo razumeli i izračunali.
Novi zakon će mnogo otežati život nautičarima koji bi sami da naprave ili preprave čamac. I mnogo će da poskupi taj posao. Ja sam na početku ove teme dao izvode iz zakona koji se bavi ovom problematikom i svako ko ima vremena i koga to zanima u tim izvodima može dapronadje najbitnije informacije.

Vi ste nam danas ovde dali i link koji vodi do informacija o cenama tih pregleda u cilju dobijanja, kako ste ga vi nazvali, atesta.

Ono što nisam našao u zakonu pa može da bude diskutabilno jeste, a šta ako neko, ipak, na svoju ruku izgradi čamac ili nešto prepravi, bez prethodne prijave?

Obziorm da to zakonom nije izričito zabranjeno, po meni, moguća je varijanta ali i tada bi vlasnik tog čamca morao da ga registruje i to je momenat kada u kapetaniji mogu da odluče ili da ne dozvole registraciju (što mislim da ne bi bilo u redu) ili da zahtevaju pregled tehničkih karakteristika i tek nakon toga da odobre ili odbiju registraciju.

Kako će to u prakis biti - videćemo.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #64 poslato: 19, 01, 2014, 19:55:38 posle podne »
U praksi će biti da će ljudi izlaziti na vodu bez papira pa koga uvate uvate, uostalom kao i do sada.

Van mreže argo1

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 22
  • www.mojaladja.com
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #65 poslato: 20, 01, 2014, 21:30:40 posle podne »
Kada sam u PA odjavljivao camac,pitao sam sluzbenika sta treba da uradim jer sam na istom dogradio kabinu i izmenio ostale dimenzije (duzinu,sirinu,visinu).Rekao mi je samo da uradim skicu kako sada izgleda camac i par fotografija.Dakle, nista od primene novog pravilnika o kome je  clan deki77  tri posta unazad napisao.Izgleda da samo kapetanija u Bgd-u insistira na primeni novog pravilnka a da se u ostalim "malim" kapetanijama radi po starom.Voleo bih da se javi neko ko registruje u tim "malim' kapetanijama, sa iskustvom u vezi ovog problema ili ako nekog poznaje.

Van mreže shomysss

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 288
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #66 poslato: 20, 01, 2014, 22:37:27 posle podne »
To sam i ja cuo.Ma ljudi ja definitivno mislim po našim iskustvima ovde da ce manje više sve ostati isto.U bgd-u ce zakerati kao i uvek do sada dok ce se u svakom mestu koje ne pripada sve kao i do sada rešavati bez problema u kafani...samo se plasim sa ljudi koji budu kupovali u tim mestima mogu imati problema ako prebacuju u bgd

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #67 poslato: 21, 01, 2014, 01:23:04 pre podne »
Novi pravilnik se, pored ostalog odnosi na samogradnju plovila pa prijavljivanje istog, ne na dorađivanje, to je ostalo kako je bilo.

Van mreže argo1

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 22
  • www.mojaladja.com
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #68 poslato: 21, 01, 2014, 10:37:36 pre podne »
Novi pravilnik se, pored ostalog odnosi na samogradnju plovila pa prijavljivanje istog, ne na dorađivanje, to je ostalo kako je bilo.
" као и преглед постојећих бродова и надзор над извођењем преправки и обнављања оних делова брода за које је прегледом утврђено да их треба поправити или обновити."(izvod iz pravilnika)

Van mreže shomysss

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 288
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #69 poslato: 21, 01, 2014, 10:40:27 pre podne »
Citat
Kada sam u PA odjavljivao camac,pitao sam sluzbenika sta treba da uradim jer sam na istom dogradio kabinu i izmenio ostale dimenzije (duzinu,sirinu,visinu).Rekao mi je samo da uradim skicu kako sada izgleda camac i par fotografija.Dakle, nista od primene novog pravilnika o kome je  clan deki77  tri posta unazad napisao.Izgleda da samo kapetanija u Bgd-u insistira na primeni novog pravilnka a da se u ostalim "malim" kapetanijama radi po starom.Voleo bih da se javi neko ko registruje u tim "malim' kapetanijama, sa iskustvom u vezi ovog problema ili ako nekog poznaje.

I registracija jos uvek tako funkcionise...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #70 poslato: 22, 01, 2014, 15:34:40 posle podne »
Lazo , ziv bio , vidi kakvi su uslovi za uvoz iz Republike Srpske plovila . Dadoh covjeku brod a sad ce ispasti da sam ga z...o zbog silnih dadzbina drzavnih . Jeftinije izadje da vozi na punomoc ako ta varijanta i postoji u rijecnom saobracaju


Poljo, raspitao sam se u vezi tvog slučaja i naglasio da se radi o poklonu iz Republike Srpske i dobio sam sledeći odgovor:


1.
Carinjenje se može vršiti u Beogradu na ispostavi CI Beograd 11347 koja se nalazi u Luci Beograd

2.
Najbolje je da se napravi kupoprodajni ugovor između prodavca i kupca i isti da se overi u sudu ili kod notara i pošto je u pitanju fizičko lice, prodavac je dužan da napravi izjavu o vrednosti sa svim podacima koje sadži i račun:
    -Ko je prodavac
    -Kupac - ime i prezime,adresa
    -Količina robe
    -Naziv robe
    -Cena
    -Godište proizvodnje

Moj komentar:
U vašem slučaju potreban je overen ugovor o poklonu. U njemu obično stoji iskazana vrednost poklona uz napomenu da nema obaveze plaćanja. Možda carina prihvati tu iskazanu vrednost poklona kao osnovicu, a ako ne - onda idu na kataloge.


3.
Uvoznik u Srbiji mora da špediteru da ovlašćenje o zastupanju , kopiju lične karte i dva blanko potisana A4 papira.

4.
Carinski službenik će prilikom carinjenja najverovatnije odrediti vrednost robe na osnovu nekog prethodnog carinjenje istovetne robe , na osnovu nekog kataloga u koliko ga poseduju ili na osnovu neke naredbe odeljenja za vrednost Uprave carina.

5.
Carina je 5%

6.
PDV je 20 %
Moj komentar:
Osnovica za PDV izračunava se tako što carina sabere vrednost robe (faktura, katalog, ugovor...), trošak transporta do graničnog prelaza na ulazu u Srbiju i tome doda iznos obračunate carine i na sve to izračuna 20% koje plaćamo kao porez pri uvozu.


7.
Trošak špeditera je diskutabilna stvar i sve zavisi od dogovora ali prema nekom mom iskustvu špediteri koji carine fizička lica uslugu carinjenja naplaćuju oko 100 eura, sažetu oko 20 eura plus carinsko skladište.

8.
Prikolica nikako nemože da bude deo čamca i i ona bi trebalo da se posebno carini.
Moj komentar:
Naglasio sam da bi čamac bio dovučen na prikolici pa sam pitao da li može u paketu ili se prikolica posebno carini. To znači da za nju moraju da budu svi papiri kao i za čamac ili kada se uvozi automobil.


Van mreže sasair

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #71 poslato: 07, 02, 2014, 15:25:30 posle podne »
E,pa drugari,posle gorkih muka i peripetija moja šiklja iz samogradnje je registrovana,kombinacija PA-BG.
Inace,u u toj kombinaciji pancevce smatraju kao ....

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #72 poslato: 07, 02, 2014, 16:01:14 posle podne »
Evo, da se i ja javim sa informacijama dokle sam stigao.

Pre deset dana odjavio sam čamac u kapetaniji u Novom Sadu (za nekoliko minuta je sve bilo gotovo, ali sam zato skoro pola sata čekao u pošti da uplatim nešto preko ostamsto dinara takse.

Bio sam prošle nedelje i u kapetaniji u Beogradu i stvar izgleda ovako:

- iako mi je istekla registracija prošle godine i iako je prošlo više od 30 dana od isteka važnosti, obzirom da na čamcu nisu izvedeni neki novi radovi (u odnosu na stanje kada je izvršen tehnički pregled za potrebe prethodne registracije) koji bi uticali na plovnost i bezbednost, u kapetaniji neće insistirati na bilo kakvim papirima vezanim za izvodjenje ranijih radova jer je sve to već u dosijeu koji će biti dostavljen iz Novog Sada;

- za novi upis, moraćemo da uradimo novi tehnički pregled - dobio sam spisak i instrukcije za uplatu taksi za tu namenu i savet da ne žurim sa plaćanjem pre nego što budem spreman za tehnički pregled;  za moj čamac ukupno je potrebno da platim 10.076,00 dinara.

Da malo objasnim ovo drugo.

Obzirom da je čamac na vezu u marini u Slankamenu, postoje dve opcije: da tehnički pregled izvrše ljudi iz kapetanije Novi Sad (ovi u Beogradu će prihvatiti zapisnik) ili da to uradi neko iz Beograda.

Obe varijante su skopčane sa problemom izlaska na lice mesta.
Zato smo se dogovorili da kad budem hteo da uradim tehnički, odem u kapetaniju Beograd i dogovorimo se kada da dodjem po njihovog čoveka kojeg ću odvesti do Slankamena i vratiti posle izvršenog pregleda čamca.

Savetovano mi je i da ne žurim da uplatim takse sada, ukoliko neću odmah vršiti tehnički i registraciju jer ih je iskustvo naučilo da posle svakih izbora dolazi do promene brojeva uplatnih računa za takse, pa da se ne dogodi da ja sada uplatim, a da posle imamo problem gde su pare!

Da zaključim: ko god ima čamac iz samogradnje, ako je imao registrovan čamac, o tome postoje podaci i u kapetanijama neće vlasnicima zagorčavati život; čamci koji nisu bili registrovani moraće biti podvrgnuti i novom tehničkom pregledu i vlasnici mogu očekivati dodatne poteškoće u vezi papira o samogradnji.


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #73 poslato: 07, 02, 2014, 16:12:18 posle podne »
Da dodam, možda nekom bude od koristi, informaciju o uplatnim računima na koje treba uplatiti takse i poreze prilikom registracije:


Svrha uplate: ADMINISTRATIVNA TAKSA                            za moj čamac treba uplatiti: 1.230,00 dinara
Primalac: BUDŽET REPUBLIKE SRBIJE
Račun: 840-74221843-57
Broj modela: 97; Poziv na broj: 50-016


Svrha uplate: REGISTRACIA ČAMCA                                  za moj čamac treba uplatiti: 1.100,00 dinara
Primalac: PRIHODI ORGANA I ORGANIZACIJA
Račun: 840-1562845-88
Broj modela: 97; Poziv na broj: 7414400AA1345742321

Svrha uplate: OBRAZAC PLOVIDBENE DOZVOLE                  za sve važi isto: 130,00 dinara
Primalac: PRIHODI ORGANA I ORGANIZACIJA
Račun: 840-1562845-88
Broj modela: 97; Poziv na broj: 7414400AA1345742321


Svrha uplate: POREZ NAUPOTREBU PLOVNIH OBJEKATA          za moj čamac i moj motor treba uplatiti: 7.616,00 dinara
Primalac: PORESKA UPRAVA OPŠTINA ______________          u mom slučaju: Zemun
Račun: 840-714522843-67
Broj modela: 97; Poziv na broj: 35-021                                  ovaj broj važi za opštinu Zemun a ostali prema svojim opštinama kako je   
                                                                                           ranije dato u tabeli

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Odjava i registracija plovila
« Odgovor #74 poslato: 07, 02, 2014, 16:25:45 posle podne »
A osiguranje?
Današnji dan je početak ostatka moga života....