Autor Tema: yamaha 40ks 2t autolube  (Pročitano 18393 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #30 poslato: 14, 11, 2018, 13:21:10 posle podne »
ЛСИ, ако желите да имате све на командној табли, онда Вам треба тахометар као са слике.
...
Ако имате оригинал Јамахин обртомер за 4Т моторе лако ћете га продати преко Купујем продајем странице. За исте (или скоро исте) новце купите овај други. Гледајте да узмете са пропратним кабловима, понајвише због конектора. Пречник отвора за уградњу је исти, тј. 85mm.

Сам сам све спајао па бих Вам ако имате проблем помогао око уградње. Имам и електричне шеме.

Зоране, и ја мислим да је добро имати индикацију трима на конзоли, међутим, кад сам видео колико коштају такви тахометри, мало сам се охладио.
Ипак, до пролећа има доста...

Ја на конзоли имам онај дигитални, кружни обртомер марке Хонда.
Не знам тачно, али мислим да је то тај стандардни пречник од око 8 цм.
Ако бих њега успео да продам за паре за које бих, уз евентуалну доплату, могао да купим нешто као на вашој слици - то би био посао.
Остаје да се распитам колико бих могао добити за мој тахометар.

А овај дигитални, с бројачем радних сати, њега ћу дати Милети, тако да му не треба никакво ресетовање. Тај тахометар показује колико је сати мотор радио од како је код мене од 2014. године (а радио је веома мало).

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #31 poslato: 14, 11, 2018, 13:27:27 posle podne »
Laki, icices ti s ovim motorom daleko iznad 30 km/h, garantujem ti... Jedini problem koji svima nama u Slankamenu stvara zezanje i smanjenje brzine su ogromne kolicine algi ( i ulja iz friteza obliznjih restorana ), ali to nam je sudbina...
Ono sto me interesuje je: koliko je ovaj motor tezi od tvoje dvaespetice? Boim se da ti se zadnjih kraj jos vise ne spusti od tezine...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #32 poslato: 14, 11, 2018, 14:39:33 posle podne »
Душко, хонда је тешка 72 кг.
Јамаха је тешка 86 кг.

Ја сам, до сад у комори на крми, с једне стране, држао резервоар у који стане 24 л горива.
У средини коморе стоји акумулатор.
С друге стране коморе, држао сам обично два, три канистера са по пет литара горива за резерву.

Сад ћу резервно гориво преместити на прамац и практично крма ће тонути у воду колико и пре.
Пракса ће показати да ли сам у праву.

Оно чему се ја надам је да ћу нагиб чамца сад моћи да регулишем током вожње електричним тримом. То до сад нисам могао.
Sent from my P9000 using Tapatalk

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #33 poslato: 14, 11, 2018, 15:45:18 posle podne »
El. trim mnogo znaci, ali ako je pozadi pretesko, trim ne pomaze...
Iz tog razloga cu prosirivati moj camac, pa cu videti dal je to bio pametan ili blesav potez....

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #34 poslato: 14, 11, 2018, 16:31:38 posle podne »
Овако како сам ја замислио, требало би да крма буде уроњена у воду као и до сад. А сад ћу имати доста већу снагу. Требало би да остварим жељени циљ - брзину изнад 30 км/сат.
Само да мотор оправда очекивања.

А што се тиче твојих планова, рекао сам ти шта мислим о томе.
По мени, треба да продаш чамац неком. Тај купац ће добити сјајан чамац, а ти ћеш од Саше узети нови, у старту пројектован са широм крмом.
Финансијски то би требало да буде исто али мислим да би за тебе било брже и боље решење.

Sent from my P9000 using Tapatalk


Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #35 poslato: 14, 11, 2018, 17:41:11 posle podne »
Ja da sam na Duletovom mestu vratio bih 2t motor sa kojim je išao odlično... Ali to sam već i njemu rekao... A svako od nas ima svoje ideje i zabave, tako da...  114

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #36 poslato: 14, 11, 2018, 18:17:45 posle podne »
Pazi ove Grunfove LSI i Zankikija, kako mene prakticnog i priprostog  nauticara savetuju tipa: Nahrani svinje i nista ne diraj  ha stri
Ma poslusao bih ja vas, al sa Kempijem imamo neki dogovor da probamo neke stvari, cisto da se zna dal piju vodu ili ne, pa ce prepravka mog camca ici kad bude debela zima, nakon toga spustanje u vodu, proba pa ako valja - ostaje a ako ne , odmah se porucuje novi camac, koji ce biti gotov do marta, a ovaj stari ponovo brijemo i ide il na dobos il u sekundarne sirovine.
Madaaaaa, ako projekat ne uspe, mozda iskoristim korito od starog camca za tavan novog, pa napravim jednu dunavsku skoljku, sa hidraulicnim otvaranjem tavana. A na taj "tavan" mogu da turnem onu Yamahu 40 autolub, pa ako se prevrne plovim na tavanu...  hvauWJRFKLADSHF
Videcemo sta ce biti....

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #37 poslato: 15, 11, 2018, 07:37:27 pre podne »
Е, ако је тако, и ако се заиста ради о великом научно-истраживачком пројекту, ко смо ми да томе станемо на пут?
Занкики, молим те да се убудуће суздржиш од коментара.
Ево, и ја свечано обећавам да ћу се суздржати до прве прилике.

Али пре него што пређем на поштовање обећања, кратак коментар.
Ја сам синоћ прочитао овај Душков одговор и ноћас, целе ноћи, сањам шкољке и гледам како Душко преврће чамац... Каква идеја!?
Душко, хајде, среће ти, конкуриши за стартап. Ево, чујем опет неки конкурс за средства из ИПАР фонда. Ово твоје не може да буде одбијено.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #38 poslato: 15, 11, 2018, 08:12:29 pre podne »
Хвала, Душко.
Како се то оно каже: "Из твојих уста у Божје уши!"

Волео бих да се Његуш јави ако може са својим искуствима - да ли још користи тај мотор, како га служи, колико троши...?
Можда сам све то могао да га питам пре куповине али како бих се после кајао да сам то учинио, а не овако, на своју руку?
  POzdrav Lazo!Čestitam na kupovini  i želim Ti da te dugo služi i uživaš ...Što se tiče mog motora,još je kod mene i mislim da ga neću mijenjati još dugo..jedini ako se nešto promijeni u životu(malo više slobodnog vremena)ova mi sad kombinacija sasvim zadovoljava moje trtenutne potrebe...ako u skorijoj budućnosti krene na bolje sa slobodnim vremenom i zdravlje posluži...e onda ide nešto kod Kempija prilagodjeno mojim potrebama i opet na pramac ide Yamaha autolube ali o 80-90 ks...Ovaj motor imam već punih 5 godina i nikad nijesam imao nikakav kvar,ali baš nikakav...mada ga i ne vozim baš mnogo,oko 60-70 sati godišnje otprilike....što se tiče ostalog sipaj motul 2t i drži jedan litar u rezervi zbog gore pomenute blokade...meni troši oko 8-10 litara u kombinovanoj vožnji...tebi nebi trebao da prodje preko 12 litara ,ali tu ima puno faktora...ali vjeruj potrošnja je najmanja stvar .koliko daje yamaha...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #39 poslato: 15, 11, 2018, 08:20:28 pre podne »
Његоше, хвала на одговору и честитки.
Заиста ми је драго што се твој мотор показао тако добро. То ми улива наду да ће, уз мало среће, и овај мој да се покаже тако.
Потрошња ме уопште не брине, мада се надам да ћу већ од следећег лета бити више на води. Од августа бићу пензионер, селим се у моју камп приколицу и на чамац и надам се да ћу, за почетак, и ја прећи више од 50 сати на води.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #40 poslato: 15, 11, 2018, 13:35:20 posle podne »
Његоше, хвала на одговору и честитки.
Заиста ми је драго што се твој мотор показао тако добро. То ми улива наду да ће, уз мало среће, и овај мој да се покаже тако.
Потрошња ме уопште не брине, мада се надам да ћу већ од следећег лета бити више на води. Од августа бићу пензионер, селим се у моју камп приколицу и на чамац и надам се да ћу, за почетак, и ја прећи више од 50 сати на води.
  Lazo,prije svake sezone mu provjeri i promijeni ulje u mjenjaču i to je to...Najbolje Yamalube,ali može i obično mjenjačko sae80/90 ,samo da je oznaka hpgl- 5 i da je od nekog poznatog proizvodjača(motul,castrol, šel ...)...u benzin sipaj motul 2t i taj će te motor nadživjeti,a ja ti Želim dug život,koliko imaš radnog staža pa još toliko...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #41 poslato: 15, 11, 2018, 13:55:20 posle podne »
Хвала на овако лепој жељи. Ја већ дуго планирам да пензионер будем бар онолико дуго колико сам радио (Боже, ко ће ме истрпети оваквог?).

А хвала и на овом савету. Сличан савет добио сам и од Дејана, продавца.
Можда би било добро због других власника аутолуб мотора ово да нагласим.

Дакле, као сад Његош, тако ми је и Дејан предложио да, без обзира што је мотор конструисан с директним убризгавањем уља, и без обзира што мотор то врло добро ради, препоручује се да се у резервоару направи смеша с 0,5% уља (грубо, на 20 л бензина треба усути 0,1 л уља).
Тај додатак помаже подмазивању мотора нарочито при малом броју обртаја.
Сем тога, деси се некад да се у црево, које доводи уље у мотор, увуче ваздух па се то не примети одмах а смета подмазивању.

А што се тиче препоручених 0,5%, не мора то ни да буде нарочито прецизно одмерено. Тек, ваља додати мало.
Дакле, није то много, а може да значи.

Да није било Дејана и Његоша, ја се никад тога не бих сетио.
Можда још неко помисли да је ово добар савет.

Sent from my P9000 using Tapatalk

« Poslednja izmena: 15, 11, 2018, 14:24:18 posle podne Bakara »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #42 poslato: 21, 07, 2019, 07:16:00 pre podne »
Прошло је невероватних осам месеци од кад сам купио мотор и од кад сам писао о томе!

Због временских услова (у највећој мери овог пута, а не због мене) чамац је поринут пре десет дана, а јуче је уследила прва самостална вожња, па ево и првих утисака.

Намеравао сам раније да будем на води али лоше време, висока вода, а онда проблем с карбураторима!
Испоставило се, пре двадесетак дана, да се мотор гушио и гасио.
Показало се да су карбуратори били зачепљени, тако да су морали у ултразвучну каду на чишћење.

Уз то, и млаз воде за хлађење је био прилично танак, тако да смо одлучили да променимо и импелер.
Кад смо га извадили, показало се да је био оштећен и на више лопатица видели су се трагови горења. Као да је неко стартовао мотор на суво!


Био сам сам у чамцу и по лепом и мирном времену, без ветра и таласа, возио сам мало по Дунаву и мало више по Тиси.

Ево неких запажања:

Прво, мотор је тиши него што сам очекивао од двотактне машине.

Нисам успео да га стартујем из првог покушаја. Било је потребно 4-5 покушаја и успео сам без сауга да га стартујем. То је било приликом првог паљења (није паљен претходних десетак дана).
Касније, неколико пута сам га гасио и стартовао - сваки пут је упалио на први окрет кључа.

Што се тиче брзина и обртаја, остварио сам максималан број обртаја од 4.860 у минути при пуном гасу.
С тим обртајима, постигао сам максималну брзину узводно на Дунаву од 35 км/h, а низводно 45 км/h.
На Тиси, максимална брзина је била нешто већа при узводној пловидби.

При пловидби на 3.000 до 3.500 обртаја, путна брзина је била између 20 и 25 км/h. При том, мотор се заиста не чује много, тако да је вожња пријатна.

Колико ја видим, биће ми потребан други пропелер да бих постигао препоручених 5.000  до 5.500 обртаја у минути.
Оставићу то за јесен, а овог лета ћу пратити да ли ће ови први резултати бити временом нешто другачији.

Што се тиче потрошње, пре стартовања мотора, проверио сам ниво горива у резервоару. Казаљка је показивала нешто мало мање од половине, дакле, неких десетак-дванаест литара је било у резервоару.
Кад сам мотор угасио, казаљка је показивала нешто мало више од ознаке за празан резервоар.
Дакле, на пређених 17,43 километара (толико је показала једна моја апликација на телефону), за нешто више од сат и по вожње (ефективно, нешто више од сата вожње), потрошио сам приближно десетак литара горива.

Не знам шта ви мислите али мени се чини да све то нису лоши показатељи и прилично сам задовољан.
 
ИСПРАВКА - ДОПУНА
Данас сам мало пажљивије погледао показивач нивоа горива и допунио резервоар и ево шта сам закључио.

Прво, у резервоар је стало 20 литара горива и био је пун. То значи да је, пре досипања, у њему било још 5 литара (запремина резервоара је 25 литара).
А то онда значи да пре два дана нисам потрошио више од 5-7 литара, обзиром да је у њему пре вожње било нешто мање од половине (моја процена је око 12 литара).

У светлу овог, закључујем да потрошња, чак и поред вожње под пуним гасом током већег дела од пређених 17,5 км, није нешто што би требало да ме брине.

Данас сам возио знатно мање, не више од 5 км и углавном испод 3.300 обртаја.
Само на тренутке додавао сам гас и остварио сам максималну брзину од 42 км/h али већи део времена сам крстарио брзинама између 10 и 20 км/h.
После свега, погледао сам казаљку на показивачу нивоа горива и... померила се за неколико милиметара, испод 1/8 резервоара. То значи да нисам потрошио више од око 3 литре.
Мислим да то није много...
« Poslednja izmena: 22, 07, 2019, 17:23:22 posle podne LSI »

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #43 poslato: 21, 07, 2019, 21:32:25 posle podne »
Nisam ispratio koji čamac imaš.tj kakvo je korito i koliko kg ima. Od toga, između ostalog zavisi potrošnja. Ako ti nešto znači, baciću poređenje. Imao sam RIB-a, 4.90m, na njemu Mercury 60ks, 2T, 1989.god. Nisam imao obrtomer ali na punom gasu maks brzina na GPS - 57 kmh nizvodno. Potrošnja na pola gasa oko 16 l/h.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: yamaha 40ks 2t autolube
« Odgovor #44 poslato: 22, 07, 2019, 17:27:41 posle podne »
Nisam ispratio koji čamac imaš.tj kakvo je korito i koliko kg ima. Od toga, između ostalog zavisi potrošnja. Ako ti nešto znači, baciću poređenje. Imao sam RIB-a, 4.90m, na njemu Mercury 60ks, 2T, 1989.god. Nisam imao obrtomer ali na punom gasu maks brzina na GPS - 57 kmh nizvodno. Potrošnja na pola gasa oko 16 l/h.

Чамац је модел AQ 575 Supermarin (https://www.pannonboats.rs/camci-za-pecanje-novi-sad/).
Дугачак је 5,75 м и широк 1,75 м.
Тежак је 280 кг али с мотором и опремом, укупна тежина с којом се Јамаха бори је изнад 500 кг.