Прошло је невероватних осам месеци од кад сам купио мотор и од кад сам писао о томе!
Због временских услова (у највећој мери овог пута, а не због мене) чамац је поринут пре десет дана, а јуче је уследила прва самостална вожња, па ево и првих утисака.
Намеравао сам раније да будем на води али лоше време, висока вода, а онда проблем с карбураторима!
Испоставило се, пре двадесетак дана, да се мотор гушио и гасио.
Показало се да су карбуратори били зачепљени, тако да су морали у ултразвучну каду на чишћење.
Уз то, и млаз воде за хлађење је био прилично танак, тако да смо одлучили да променимо и импелер.
Кад смо га извадили, показало се да је био оштећен и на више лопатица видели су се трагови горења. Као да је неко стартовао мотор на суво!
Био сам сам у чамцу и по лепом и мирном времену, без ветра и таласа, возио сам мало по Дунаву и мало више по Тиси.
Ево неких запажања:
Прво, мотор је тиши него што сам очекивао од двотактне машине.
Нисам успео да га стартујем из првог покушаја. Било је потребно 4-5 покушаја и успео сам без сауга да га стартујем. То је било приликом првог паљења (није паљен претходних десетак дана).
Касније, неколико пута сам га гасио и стартовао - сваки пут је упалио на први окрет кључа.
Што се тиче брзина и обртаја, остварио сам максималан број обртаја од 4.860 у минути при пуном гасу.
С тим обртајима, постигао сам максималну брзину узводно на Дунаву од 35 км/h, а низводно 45 км/h.
На Тиси, максимална брзина је била нешто већа при узводној пловидби.
При пловидби на 3.000 до 3.500 обртаја, путна брзина је била између 20 и 25 км/h. При том, мотор се заиста не чује много, тако да је вожња пријатна.
Колико ја видим, биће ми потребан други пропелер да бих постигао препоручених 5.000 до 5.500 обртаја у минути.
Оставићу то за јесен, а овог лета ћу пратити да ли ће ови први резултати бити временом нешто другачији.
Што се тиче потрошње, пре стартовања мотора, проверио сам ниво горива у резервоару. Казаљка је показивала нешто мало мање од половине, дакле, неких десетак-дванаест литара је било у резервоару.
Кад сам мотор угасио, казаљка је показивала нешто мало више од ознаке за празан резервоар.
Дакле, на пређених 17,43 километара (толико је показала једна моја апликација на телефону), за нешто више од сат и по вожње (ефективно, нешто више од сата вожње), потрошио сам приближно десетак литара горива.
Не знам шта ви мислите али мени се чини да све то нису лоши показатељи и прилично сам задовољан.
ИСПРАВКА - ДОПУНА
Данас сам мало пажљивије погледао показивач нивоа горива и допунио резервоар и ево шта сам закључио.
Прво, у резервоар је стало 20 литара горива и био је пун. То значи да је, пре досипања, у њему било још 5 литара (запремина резервоара је 25 литара).
А то онда значи да пре два дана нисам потрошио више од 5-7 литара, обзиром да је у њему пре вожње било нешто мање од половине (моја процена је око 12 литара).
У светлу овог, закључујем да потрошња, чак и поред вожње под пуним гасом током већег дела од пређених 17,5 км, није нешто што би требало да ме брине.
Данас сам возио знатно мање, не више од 5 км и углавном испод 3.300 обртаја.
Само на тренутке додавао сам гас и остварио сам максималну брзину од 42 км/h али већи део времена сам крстарио брзинама између 10 и 20 км/h.
После свега, погледао сам казаљку на показивачу нивоа горива и... померила се за неколико милиметара, испод 1/8 резервоара. То значи да нисам потрошио више од око 3 литре.
Мислим да то није много...