Autor Tema: Marinizacija automobilskih motora  (Pročitano 135331 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #285 poslato: 19, 01, 2018, 10:34:50 pre podne »
Sretno s radovima...kod ovog propelera 25/31 sta je tu precnik a sta korak...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #286 poslato: 19, 01, 2018, 10:54:01 pre podne »
Mislim da ovde nije poenta u prodati brod ili slično, više je osmisliti nešto , napraviti i da to posle radi.

Naravno, od neke velike plovidbe nema ništa, godinama će se tu pokazivati dečije bolesti i rešavati, dograđivati... Tako mora da bude.

Čestitke za pronalazački duh!

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #287 poslato: 19, 01, 2018, 18:58:40 posle podne »
Prečnik 25 inča Korak 31 inč. 550 ob na elisi pri 2200 ob na motoru

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #288 poslato: 19, 01, 2018, 22:11:42 posle podne »
Vidi nisam bas sasvim siguran ali taj uspon od 1.24 tj odnos pitc/diametar (31/25=1.24) je pre za neki brzi propeler i veci broj obrtaja...mozda da je diametar 31 a pitch 25 sa odnosom (usponom) od 0.8  na 550 rpm bio efikasniji...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #289 poslato: 19, 01, 2018, 23:56:13 posle podne »
Ideja o sporohodnoj elisi potiče iz davnih sedamdesetih godina.Naime u mornarici sam kao prvi mašinac bio na parnom remorkeru PR 37. Sa mašinom od 600 ks išli smo brzinom od oko 9 čvorova.Kasnije su u isti remorker ubacili dizel motor od 1400 ks a brzina mu je maltene ostala ista (izvađeno iz tehničkih podataka) Greška je bila u tome što su smanjenjem elise sa većom brzinom elise dobili manje iskorišćenje snage. Da su zadržali moćnu elisu a reduktorom podesili brzinu bilo bi puno bolje.Inače je broj obrtaja na parnoj mmašini bio svega 120 - 140 obrtaja.
U mom slučaju mogu zahvaljujući reduktoru čiji je prenosni odnos 1,25 za toliko povećati ili smanjiti broj obrtaja od izlaza na blokiranom diferencijalu.Na 2200 ob. u motoru brzine su: u drugoj 220-344 a u trećoj 352- 550 obrtaja. Kalup za kovanje elise bio bi iz Wageningen B serije
a uspon krila se kreće u rasponu od 0,6 – 1,4. Ja bih išao na maksimum radi što moćnije elise da bi
u probi prilagodio brzinu.Dijametar od 31 inč bi bio previše zbog dubine gaza.



Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #290 poslato: 20, 01, 2018, 10:11:55 pre podne »
Pitanje je kako bi dizel taj prop od parnjace uopste vrteo...9kn brzine za to i takvo korito je najverovatnije u nekoj "konfornoj zoni" teoretske brzine pa sve preko toga je bacanje goriva...
   ovaj"vagen B" ti oblikom lopatica baš i ne odgovara onoj predhodnoj skici gde si racunao pitc i dijametar ali je blizi usponu od 1.24...neces sutra poceti da je pravis ako hoces kad uhvatim vremena pozabavit ce mo se jos sa tim...jel znas sa koliko ks raspolazes na osovini propelers
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #291 poslato: 21, 01, 2018, 10:51:51 pre podne »
Hvala Zoran T svaka pomoć je dobrodošla.
snaga motora je 55 hp,na 2500 ob (gde je i najjači obrtni moment) trebao bi dobiti 37 ks pa sam te podatke ubacio u program propalc. U tabeli stoji veličina elise: Prečnik 26,75 a korak 29,63.
Ostali podaci vide se u tabeli. Ja bih smanjio prečnik na 25 inča a povećao kotak na 31. u svakom slučaju još ima vremena za korekciju.Za sada sam spremio kovačku vatru a tu je i autogeni aparat,
tanjirača od koje bi pravio elisu je orginal od odličnog čelika dimenzije 630 x 6 mm.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #292 poslato: 21, 01, 2018, 17:56:39 posle podne »
Pozdravljam rad,majstorisanje, grunfovanje uvek... hi...mislim da ces lopatice morati preko peska da kujes i vodi racuna na koju stranu se okrece osovina...
sa 55ks na radilici do 35-37ks na prop osovini je ok...odbijes marinizaciju,automobilski menjac,lezajeve itd i to je to oko -30% od ks sa radilice...prop staje precnika 25 a korak od 31 bez obzira na menjac s prenosom 1/4 mislim da je prevelik za plovilo ravaog tabana...bilo kakvo drugo  finije korito s tim prenosom taj uspon od 1.24  bio mozda i bio ok...isao bi za 4 pera uspon oko 1.1-1.17 sto ti je i ponudio kalkulator...nadji jos neki kalkulator pa ih uporedi to je u sustini ok....
onaj "moj" uspon od 0.8 sto sam ti savetovao je a GRESKA jer sam mislio  na standardnu kopcu s prenosom 1/2 sad tek vidim da je 1/4...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #293 poslato: 21, 01, 2018, 20:53:13 posle podne »
Kalup sa ove slike posluzio mi je kao ideja (desnookretni je) meni je potreban levookretni.
Na drugoj slici je levookretni propeler sličan onom koji bi kovao.

Van mreže darkoM

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #294 poslato: 25, 01, 2021, 13:00:19 posle podne »
pozdrav,ajde malo da osvezim temu  jh
Radi se o sledecem,
u planu sam gradnje splava/katamarana 6x2,5m koji bi se sastojao od platforme i tende(za pocetak bez kucice).*poput ovog na slici samo sa manje sjedista*

plovci bi bili ili plasticni ili metalni (od prepolovljenih rezervoara za loz ulje). pod bi bio od sendvic panela 5cm.
U dilemi sam oko pogona...
ideja mi je da motor bude vw 1,6d sa mjenjacem na kojem ce se jedna poluosovina prilagoditi i koristiti kao osovinski vod,elisa bi bila mozda od nekog vanbrodskog ili kako vec mogne da se "upasuje". Motor bi bio smjesten na konstrukciju poda,tako da bi  pola motora bilo ispod a gornja polovina iznad poda. Na gornji dio motora (zbog smanjenja buke) bih napravio kutiju/poklopac koja bi sve to zamaskirala.
hladjenje motora bi bio zatvoreni sistem,umjesto hladnjaka dvije bakarne cijevi pricvrcene za plovak ispod vodene linije i zasticene od udara.
sto se tice auspuha zog konstrukcije i prostora mislim da bi mogao ostati originalni auspuh sa loncima,koji ce biti ispod poda kao i na autu.

Razlozi da se odlucim na ovu ideju su:
1.cijena vanbrodskog motora 15-ak ks je oko 1200eur,a kontam da ovo moze ici u budzet od 400eur jer su vw motori sad oko 100eur.
2.manji rizik od kradje jer u mom kraju nema marina koje se cuvaju.

da li je neko slicno radio i kakva su misljenja o ovome. S obzirom da sam pocetnik u ozbiljnijoj nautici,svaki savjet je dobrodosao

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #295 poslato: 25, 01, 2021, 13:28:18 posle podne »
Iskren da budem najjeftinije ti je veslo ili jarbol:)
Tako kako si zamislio nece ici a i ako bude islo samo ce ti praviti problema i muke.

Jedina dve ozbiljne  opcije koje imas je ili VB motor ili unutrasnji koji ne mira biti brodski ali onda mora imati uradjenu kompletnu marinizaciju. Tu sada imas par nacina koja mozes da biras, da li osovinski vod, z noga ili neka druga varijanta. U svakom slucaju automobilski menjac mozes zaboraviti kao opciju.

Kad sve uzmes i saberes najisplativija varijanta ti je pouzdan  VB motor. Naravno uz njega jos jedan manji kao pomocni.