Autor Tema: Marinizacija automobilskih motora  (Pročitano 135370 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #90 poslato: 12, 03, 2009, 01:32:28 pre podne »
Jesi li sam marinizirao mecku ili tako kupio?

Van mreže Admiral

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 244
  • Pol: Muškarac
  • Moje Malo Brodogradilište....... 063/200-396
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #91 poslato: 12, 03, 2009, 01:41:50 pre podne »
ma giga raspitujem se za marinizaciju mecinog dizelasa.
Ti si tu maher.
 Jel nije mnogo komplikovano ni skupo?

Dobro došli u moje i Vaše Malo Brodogradilište

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #92 poslato: 12, 03, 2009, 04:30:29 pre podne »
zavisi od sistema ja sam za cevku oko broda jednim delom ispod korita naravno zasticenu od udara nije potreban poseban termostat, mozda neki ventil kojim bi mogao da se regulise protok a za izduv bi trebala pumpa . Ima da se kupi izmenjivac ali ga je lakse napraviti.Cela prica ne bi trebalo da je skuplja od 150eu u domacoj radinosti.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #93 poslato: 12, 03, 2009, 09:41:04 pre podne »
Daj slike tog seta od 150e ili bar obiasnjenje?
Ja nemam granica u konstruktivnoj mastariji ali set od 150e prevazilazi cak i mene :drinks:

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #94 poslato: 12, 03, 2009, 17:31:03 posle podne »
cevi nisu skupe lim takodje a za 100 eu svaki strugar ce ti napraviti izduvnu granu koju mozes da oblozis limom i napravis izmenjivac.

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #95 poslato: 12, 03, 2009, 22:37:03 posle podne »
zavisi od sistema ja sam za cevku oko broda jednim delom ispod korita naravno zasticenu od udara nije potreban poseban termostat, mozda neki ventil kojim bi mogao da se regulise protok a za izduv bi trebala pumpa . Ima da se kupi izmenjivac ali ga je lakse napraviti.Cela prica ne bi trebalo da je skuplja od 150eu u domacoj radinosti.

"Poseban" termostat nije potreban, ali je u svakoj varijanti hlađenja neophodan termostat, naravno ako želimo da nam motor potraje. Regulacija temperature nekim ventilom je svakako moguća, ali je to po mom mišljenju vrlo primitivno i u velikoj mori zavisi od ljudskog faktora što direktno utiče na vek trajanja motora, potrošnju, pouzdanost i td. Dovoljno je da samo par minuta ne obratimo pažnju  u vožnji i da prokuva motor.
Varijanta rashlađivanja rashladne tečnosti u cevima koje idu ispod korita nije loša, ali kao što rekoste neophodna je dodatna pumpa za rashlađivanje izduvnih gasova. Po mom mišljenju je onda bolje uraditi indirektni sistem hlađenja.
Na vojnom remorkeru koji preuređujem su već izvedene cevi ispod korita za zatvoreni sistem hlađenja, ali neverujem da ću iste ikad koristiti, a ozbiljno razmišljam i o demontaži istih, jer su cevi lepo zaštićene od udara i praktično je nemoguće dobro pripremiti i ofarbati korito oko njih, a i korito ima veći otpor u vodi.


Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #96 poslato: 13, 03, 2009, 01:51:39 pre podne »
Mislim da nije potrebno ugradjivati poseban termostat posto motor vec ima svoj koji odredjuje radnu temperaturu najbolju za taj motor
a ventil u smislu podesavanja u slucaju da je temperatura vode u reci niska npr. dizel nebi trebao da radi ispod 70 stepeni neki benzinci rade i na 90.

Indirektno hladjenje po meni ima manu zato sto pumpa moze svasta da usisa npr. najlon kese i da zapusi dovod hladne vode i zahteva mnogo vise uskladjivanja u smislu postizanja radne temperature,a varijanta sa izmenjivacem unutar broda zauzima dosta mesta i ima isti problem sa pumpom koja dovodi hladnu vodu.U oba slucaja zimi se mora voditi racuna da se voda ispusti iz izmenjivaca ili otvorenog sistema

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #97 poslato: 13, 03, 2009, 17:26:48 posle podne »
Da li neko zna koji kultivator (freza) ima kopcu napred/ler/nazad a koji ima klasican menjac sa rikvercom i reduktorom sporo/brzo.Imam mogucnost da kupim jedan, a ne znam kako da ih prepoznam. ??????

Van mreže vlasinko

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 48
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #98 poslato: 13, 03, 2009, 19:25:38 posle podne »
 to imas na IMT-506, IMT-509,lombardini,pozdrav

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #99 poslato: 14, 03, 2009, 01:40:06 pre podne »
Slažem se da je najbolje zadržati originalni termostat od motora, proizvođač je vodio računa o optimalnoj radnoj temperaturi motora i svaka zamena bi samo mogla da iskomplikuje posao. A mislim da nije neophodno dodavati ventil koji pominješ, termostat se postepeno otvara, postepeno hladi vodu iz motora i čim dođe do donje granice zatvara. Zimi je antifriz u hladnjaku sigurno mnogo hladniji nego voda u reci i termostat održava temperaturu bez problema.
Svaki sistem hlađenja je osetljiv na mraz i u slučaju zatvorenog sistema opet ide pumpa i vodom iz reke se hladi izduvna grana, tako da je u indirektnom sistemu samo još i izmenjivač nakačen na taj vod. Znači u svakoj varijanti se mora ispustati voda iz dela ili iz celog sistema kod direktnog hlađenja.

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #100 poslato: 14, 03, 2009, 02:48:37 pre podne »
I to je istina.Ipak olucio sam se za zatvoreni sistem i poceo da ga radim,nadam se uspehu

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #101 poslato: 14, 03, 2009, 14:58:37 posle podne »
to imas na IMT-506, IMT-509,lombardini,pozdrav
Hvala ti na info. :good:
Samo mi jos reci, ako znas da li je ta kopca odvojena ili je u sklopu menjaca?  ???
« Poslednja izmena: 14, 03, 2009, 15:51:30 posle podne zorter »

Van mreže vlasinko

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 48
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #102 poslato: 14, 03, 2009, 21:32:12 posle podne »
 iskreno,ja neznam skoro nista o brodskim motorima jer nisam imao priliku da se susrecem s njima.Ono sto znam sigurno da moze da se iskoriste kultivatori,da pogon mozes da uzmes s kardana kultivatora i to verovatno kopcom ili kardanom...pozdrav

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #103 poslato: 14, 03, 2009, 21:40:53 posle podne »
Vlasinko, kopca i kardan su dve razlicite stvari.Kopca je deo koji bira smer (napred/ler/nazad) a kardan je obrtna osovina koja prenosi kretanje na krajnju tacku (elisa, tocak ......).
Znaci meni je problem kopce t.j. izbor smera a ne prenos.Glupo mi je da upotrebim kopcu sa menjacem (jer je gabaritno vece od same kopce) a da menjac ne koristim.Zato sam te pitao da li znas da li su zajedno ili su odvojeni jer jos ih nisam video kako izgledaju.Ali uskoro cu otici kod druga koji ima kultivator pa cu videti mada ne znam koji je.
No, ipak hvala ti na iformacijama, zlata mi vredi svaka sugestija. :good:
« Poslednja izmena: 21, 03, 2009, 14:52:41 posle podne zorter »

Van mreže vlasinko

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 48
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #104 poslato: 15, 03, 2009, 12:56:01 posle podne »
 e sad sam te razumeo,kako bi to strucno rekli kultivator IMA kopcu,tj ujedno su i agregat-motor i menjac u istom sklopu,pozdrav