E, ovako treba... > Brodski motori

Marinizacija automobilskih motora

<< < (59/60) > >>

Zoran T:
Pitanje je kako bi dizel taj prop od parnjace uopste vrteo...9kn brzine za to i takvo korito je najverovatnije u nekoj "konfornoj zoni" teoretske brzine pa sve preko toga je bacanje goriva...
   ovaj"vagen B" ti oblikom lopatica baš i ne odgovara onoj predhodnoj skici gde si racunao pitc i dijametar ali je blizi usponu od 1.24...neces sutra poceti da je pravis ako hoces kad uhvatim vremena pozabavit ce mo se jos sa tim...jel znas sa koliko ks raspolazes na osovini propelers

Djmicko:
Hvala Zoran T svaka pomoć je dobrodošla.
snaga motora je 55 hp,na 2500 ob (gde je i najjači obrtni moment) trebao bi dobiti 37 ks pa sam te podatke ubacio u program propalc. U tabeli stoji veličina elise: Prečnik 26,75 a korak 29,63.
Ostali podaci vide se u tabeli. Ja bih smanjio prečnik na 25 inča a povećao kotak na 31. u svakom slučaju još ima vremena za korekciju.Za sada sam spremio kovačku vatru a tu je i autogeni aparat,
tanjirača od koje bi pravio elisu je orginal od odličnog čelika dimenzije 630 x 6 mm.

Zoran T:
Pozdravljam rad,majstorisanje, grunfovanje uvek... hi...mislim da ces lopatice morati preko peska da kujes i vodi racuna na koju stranu se okrece osovina...
sa 55ks na radilici do 35-37ks na prop osovini je ok...odbijes marinizaciju,automobilski menjac,lezajeve itd i to je to oko -30% od ks sa radilice...prop staje precnika 25 a korak od 31 bez obzira na menjac s prenosom 1/4 mislim da je prevelik za plovilo ravaog tabana...bilo kakvo drugo  finije korito s tim prenosom taj uspon od 1.24  bio mozda i bio ok...isao bi za 4 pera uspon oko 1.1-1.17 sto ti je i ponudio kalkulator...nadji jos neki kalkulator pa ih uporedi to je u sustini ok....
onaj "moj" uspon od 0.8 sto sam ti savetovao je a GRESKA jer sam mislio  na standardnu kopcu s prenosom 1/2 sad tek vidim da je 1/4...

Djmicko:
Kalup sa ove slike posluzio mi je kao ideja (desnookretni je) meni je potreban levookretni.
Na drugoj slici je levookretni propeler sličan onom koji bi kovao.

darkoM:
pozdrav,ajde malo da osvezim temu  jh
Radi se o sledecem,
u planu sam gradnje splava/katamarana 6x2,5m koji bi se sastojao od platforme i tende(za pocetak bez kucice).*poput ovog na slici samo sa manje sjedista*

plovci bi bili ili plasticni ili metalni (od prepolovljenih rezervoara za loz ulje). pod bi bio od sendvic panela 5cm.
U dilemi sam oko pogona...
ideja mi je da motor bude vw 1,6d sa mjenjacem na kojem ce se jedna poluosovina prilagoditi i koristiti kao osovinski vod,elisa bi bila mozda od nekog vanbrodskog ili kako vec mogne da se "upasuje". Motor bi bio smjesten na konstrukciju poda,tako da bi  pola motora bilo ispod a gornja polovina iznad poda. Na gornji dio motora (zbog smanjenja buke) bih napravio kutiju/poklopac koja bi sve to zamaskirala.
hladjenje motora bi bio zatvoreni sistem,umjesto hladnjaka dvije bakarne cijevi pricvrcene za plovak ispod vodene linije i zasticene od udara.
sto se tice auspuha zog konstrukcije i prostora mislim da bi mogao ostati originalni auspuh sa loncima,koji ce biti ispod poda kao i na autu.

Razlozi da se odlucim na ovu ideju su:
1.cijena vanbrodskog motora 15-ak ks je oko 1200eur,a kontam da ovo moze ici u budzet od 400eur jer su vw motori sad oko 100eur.
2.manji rizik od kradje jer u mom kraju nema marina koje se cuvaju.

da li je neko slicno radio i kakva su misljenja o ovome. S obzirom da sam pocetnik u ozbiljnijoj nautici,svaki savjet je dobrodosao

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju