Autor Tema: Marinizacija automobilskih motora  (Pročitano 87347 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2707
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #240 poslato: 15, 04, 2016, 20:13:07 posle podne »
Eto ga i glavu ti dajem da ce tih 9.9 ks ici bolje i sigurnije od benzica od 50ks iz keca.

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #241 poslato: 15, 04, 2016, 22:07:07 posle podne »
Svaka podrška ili kritika mi je dobrodošla .Ne bi se ni upuštao u ovu rabotu da to nemogu da uradim sam.I za mene je ovo lzazov bez obzira što mi je više od pola ovih radova u struci.Motor od 40 kw je u ovoj priči  više nego dovoljan za ovu lađu.Tng ili tečni naftni gas je uz pravilnu montažu jeftinije rešenje od bilo kog dizela a da ne zaboravimo tiši rad i manje vibracija.Za nekih tridesetak dana krećem sa radom i sve što budem radio biće propraćeno sa slikama i tekstom.Nalazim se u Višnjici,sa Dunava u pravcu crkve,trenutno radim na izgradnji škarpe i pristana. Na samoj obali sam gde mi je i radionica.Kod mene je vezan katamaran,trimaran i par manjih čamaca.Moj čamac se nalazi na obali  i posle punih 4 godine  dolazi na red. Biće mnogo detalja oko ovih radova,pa  bi to rado podelio sa Vama.
A sad o prenosu.Maksimalni obrtni moment kečevog motora je na oko 2700 ob/min.U trećoj brzini odnos je 1 prema 1,45  =1862 deljeno sa 3,9 (finalni prenos iz diferencijala) da bi na elisi bilo negde oko 477 ob/min.Za hod unazad je redukcija mnnogo veća,ali sa punim gasom na oko 5000 ob/min može da prođe.
Što se tiče ugradnje tng-a svaki motor pa i dvotaktni bez ikakvih problema ide na gas ali to je druga tema.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • *****
  • Poruke: 991
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #242 poslato: 15, 04, 2016, 23:26:30 posle podne »
nema nam druge nego da kibicujemo i navijamo...smelo veoma smelo....malo podseca na Grunfa iz legendarnog stripa "'Alan Ford"'Mozda je budzet neki evro jachi :)
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1347
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #243 poslato: 16, 04, 2016, 00:21:21 pre podne »
sretno s radom...slikaj krmu ako ti ladja na suvom pa ti mogu pomoci oko kobilice kormila i propelera bar savetom...generalno propeler bas briga koje gorivo tera motor i koje je motor marke...bitniji je obrtni momenat ili sila(torque) na osovini...osovinski broj obrtaja(raspon obrtaja od do)...pozicija propelera(od do kormila,krme,tabana) ugao postavljanja,opstrujavanja vode itd da bi ti prop ostvario potreban potisak(thrust) i da bi sve to plovilo...thrust je jednak otporu koje stvara korito pa dosta zavisi i od korita ...treca brzina se i koristi najvise i sa tim menjacem tj odnosom 1.45-1 sa 2700rpm na radilici na osovini imas 1862rpm i otprilike treba ti propeler s 3 kraka 35-40cm precnika(diametar) i sto manjim korakom(pitch)...ako motor moze to da podnese...sve ces drugo i uraditi i napravit puno puno lakse
                    plin i ugradnja na motor  su ti najmanji problem a najveci problem je pretakanje plina i dovlacenja boca na camac,,,rezervoar kazes ima 80l znaci staju 4 kuhinjske boce od 10kg a teske oko 85-90kg...s tim gorivom bi se vozio oko 12-13h...plus akcija pretakanja tj pumpanja i to bi morao van camca ili negde na dobro provetrenom mestu da obavljas recimo krov kabine...imao sam nekad lovatovu klipnu pumpu(tako se nekad vozilo sajkaca)...obrni okreni puno bre fizikalije za malo vozikanja...lakse bi ti bilo direkt na crevo kuhinjsku bocu(kao na viljuskarima samo obrnes naopacke) i smestis negde zbog sigurnosti na neku platformu na krmi prakticno van camca(zbog ventila) naravno rezervnu spakujes bilo gde...lakse i bezbednije nego rezervoar i pumpanje...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #244 poslato: 17, 04, 2016, 09:48:51 pre podne »
Hvala Zorane T jer mi je svaka pomoć dobrodošla.Ovih dana slikaću krmeni deo a sada ću ubaciti par pripremljenih slika.Što se gasa tiče dve boce se okrenute naopako i direktno preko filtera sametj.bez pumpe pretaču u rezervoar pa i treća uz pomoć vrele vode. Pretakanje se vrši van čamca iznad velike boce na zadnjoj platformi. Ideja da koristim diferencijal je zbog mogućnosti da se motor smesti što više nazad ka krmi a i izlaz poluosovine je znatno niži od radilice zbog ugla prema elisi koji u mom slučaju ne bi bio veći od 7 stepeni.Na diferencijalu vadim trkače da ne bih imao nepotrebne gubitkea i grejanje ulja tj pravim direktan prenos prema dužoj poluosovini a koja zajedno sa kinetičkim zglobom i diskom čini celinu.Nosač diska bi bio fiksiran preko jakih gumenih nosača (zbog vibracija) za ram na kome je smešten motor. Posebnu pažnju posvećujem  osovinskom vodu a ideja da koristim klip izvađen iz hidrauličnog klipa je sam kvalitet čelika kao i njegova savršena obrada. Na osovinskom vodu biće ugrađen jak odrivni ležaj. Stopbiksna od industrijske vodene pumpe bila bi dobra iz dva razloga,obično je to poseban deo sa prirubnicom da se preko dihtunga šrafi za zadnju stenku kobilice a drugi je bagatelna cena,samo je treba iskopati na nekom otpadu Ovo je još uvek teorija ali dok krenem sa radovima kačim slike.

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #245 poslato: 17, 04, 2016, 09:58:58 pre podne »
Ovu sliku je koliko se ja sećam okačio Aka i bio bi mu zahfalan, ukoliko ovo pročita da prokomentariše ovo a i zanima me koja je ovo elisa na slici i koji je broj obrtaja na njoj.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1347
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #246 poslato: 17, 04, 2016, 12:43:02 posle podne »
To sa plinom bez pumpe tesko da ce tako funkcionisati...jedino ako je napolje minus mozda prva i prodje cela a druga delimicno uz pomoc vruce vode...leti jako tesko jer plin ce odma vrlo brzo(za par minuta zavisi od spoljne temperature tj temperature rezervoara) iz tecne faze(koja je -30c a koja tebi treba) zbog temperature da prelazi u gasovitu fazu i da izjednaci pritisak u boci i u rezervoaru sistem spojenih sudova...jedino ako pre tocenja izluftiras rezervoar tj izbacis pritisak ali onda gubis i dosta plina...na kolima jos to i mozes a na camcu tesko i nezgodno jer taj plin nema gde da ode... tezi je od vazduha i skupljat ce se u nekoj najnizoj taci na camcu...filter obavezno zbog onog grafita,rdje i djubreta iz boca i onog smrdljivog ulja...
         To s tim diferencijalima i trkacima itd se ne razumem...shvatam da nesto imas pa pokusavas da iskoristis radi ustede (grunfujes) i to je OK...ako se razumes radi slikaj i postavi...
        Racun ti nekako ovako ide... dobra brodska kopca-reduktor stvara gubitak 3-6%(od deklarisane ks na radilici motora) i to ako je motor desnookretni a kopca levookretna(desna kopca i desni motor jos +2-3%) svaki kuglager 1%,odrivni lezaj 1.5-2%,semering 0.5-0.75% pa racunaj...(za marinizaciju neznam al racunaj bar 5-10%(od onog u kolima) i plin jos bar 10%)...od radilice do prop na osovini a zbog prenosa gubis 8-10%...tako ces da dodjes do ks na osovini propelera pa ce moci da se gadja neki propeler...
         pozicija tj ugao prop u odnosu na vl idealna 3-6 stepeni a tolerise se i moze(kako krma kaze-dozvoljava)i do 15stepeni...distance od statve(ili kobilice) ,kormila,patosa,nosaca kormila  odredjuje precnik propelera(diametar)a uronjenost krma broda tako da tih 7 stpeni odnosno taj ugao odredjuje i precnik propelera...
          to na slici je levookretni propeler velikog precnika a malog koraka(pitch)"teretni"velikog slipa i mozda a i najverovatnije zbog toga  kupiranih lopatica(ne vidi se) sa 0 ili cak malo negativnim uglom lopatica(rake) slabo se vidi...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #247 poslato: 17, 04, 2016, 18:23:57 posle podne »
Došlo je već na početku do izmena,naime na raspolaganju imam tri automobila sa pogonom na dizel,pa je šteta da se bakćem sa plinom.
1.Ford fiesta sa odličnim motorom 1600 sm3 40 kw,menjačem,diferencijalom i agregatima  za 200 € (ceo auto je u odličnom stanju pa je šteta da ga rasturam) njega sam pazario
2,Pasat sa dobrim motorom i mehanikom 1600 sm3  55 kw (motor od Audija) 200€ (rezerva ukoliko zadržim fiestu)
3.Dzeta takođe sa dobrim motorom i problemom oko menjača 1588 sm3 40kw 200€ (takođe rezerva)
I dalje stoji namera da sve što stoji u projektu smestim u 500€ jer  sve to radim sam.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1347
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #248 poslato: 17, 04, 2016, 20:20:59 posle podne »
 sajkaca sve je bolje od keca...pasat ima najverovatnije turbinu pa i vise kilovata kad je izbacis sa izduvnom granom dodjes na isto kao jeta...ako je turbina dobra mozda mozes i da je prodas...sta god...za te wv motore je postojao nekad i fabricki kit za marinizaciju pa mozda i nadjes nesto zanimljivo da pomogne... 
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 409
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #249 poslato: 17, 04, 2016, 20:38:04 posle podne »
Moje skromno poznavanje iz ginekologoje mislim da vas micko pali na gurku. 114 ffff

Van mreže Djmicko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #250 poslato: 17, 04, 2016, 21:39:51 posle podne »
Zico imam 64 godine i poprilično sam ozbiljan,pre dvadesatak i kusur godina sam marinizirao omov motor od 83 ks ali na klasičan način.Ovo sad je mnogo jednostavnija i jeftinija varijanta i propratiću je slikama. Najmanje što želim je da nekog zamajavam.Najverovatnije će tu i tamo biti grešaka ali jedno tvrdim, a to je da ću sve ovo napraviti. Odmah nakon dovršetka pristana (trenutno je u očajnom stanju zato što ga pomeram) i škarpe koju upravo betoniram krećem sa radovima na čamcu. Inače svako od Vas može da svrati na kaficu i po koje pićance . Pisao sam već da sam u Višnjici u pravcu crkve a može da se pristane pored katamarana (ima postavljene gume).Mesto će te prepoznati i po imitaciji jurte (nomadske kolibe) sa otvorom na vrhu u koju se ovih dana selim.Pa dobro došli !

Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 409
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #251 poslato: 17, 04, 2016, 22:24:20 posle podne »
 114Micko stižrem nema ljutiš pozdrav za generaciju

Van mreže vepar

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 585
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #252 poslato: 18, 04, 2016, 01:44:11 pre podne »
Propeler sa ventilatora hladnjaka je odlicna zamena za elisu! hav hav ha A ako prozori na pasatu dobro dihtuju moze da se odsece ceo krov i pola vrata pa naopacke da se koriste kao korito...   ha Dajte ljudi uozbiljite se  ffff ffff ffff
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2199
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #253 poslato: 18, 04, 2016, 08:50:07 pre podne »
To je slika korita i propelera sa moje Marisse...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1347
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #254 poslato: 18, 04, 2016, 13:28:26 posle podne »
Propeler sa ventilatora hladnjaka je odlicna zamena za elisu! hav hav ha A ako prozori na pasatu dobro dihtuju moze da se odsece ceo krov i pola vrata pa naopacke da se koriste kao korito...   ha Dajte ljudi uozbiljite se  ffff ffff ffff


gde ces ozbiljnije sve se marinizira od fice do mercedesa preko traktora i kojkakvih motora od agregata kompresora itd...vrhunac je marinizacija t10 tj prepravka agregata na stabilni ugradni sa z nogom pocetkom 80tih...taj vw kit svojevremeno kostao 3000 maraka imao sve od kartera i uljne pumpe preko bregaste do izduvne i rashladnog sistema...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!