Autor Tema: Marinizacija automobilskih motora  (Pročitano 135409 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #15 poslato: 19, 01, 2009, 01:54:30 pre podne »
Ma ovi su gori karabudzi nego ja,jesi im video varove na razmenjivacima.
Ubacujem pola 45ks.
Brod je metalni 8m neznam tezinu plovi solidno,malo ore nalazi se S Mitrovici i probacu za par dana da saznam precnik elise.

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #16 poslato: 19, 01, 2009, 02:13:31 pre podne »
Nismo mi jedini koji budže. Lik ga napljucko ko ja da sam vario  :)
Al je elegantno rešio problem zvona, napravio prelaznu ploču i vozi.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #17 poslato: 22, 01, 2009, 21:09:31 posle podne »
Igrutine hajde pomazi da opisemo zajedno marinizaciju,recitiji si lepse to spakujes  :download:
Ja cu ti pomagati :friends:

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #18 poslato: 22, 01, 2009, 21:39:51 posle podne »
Aj važi Giga, samo da budem malo dokon i počinjem.
Taman i da te spasem kucanja :)

Samo da napomenem ostalim forumačima da ja nemam apsolutno nikakvih iskustava sa navedenom temom i izlaganja koja će uslediti su plod raznoraznih teoretisanja koja sam pokupio po raznoj literaturi, forumima.... i plod moje mašte :)



Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #19 poslato: 22, 01, 2009, 21:45:42 posle podne »
Super pisemo svojim recima kome se nesvidi neka ne cita,a dobronamerne sugestije prihvatamo :friends:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #20 poslato: 22, 01, 2009, 21:52:45 posle podne »
Dobronamerna sugestija: Ma pišite samo i ništa ne brinite! Biće to poučno štivo! :read: :)
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #21 poslato: 23, 01, 2009, 03:37:40 pre podne »
Pa da krenemo

Ideja da se motori koji u osnovi nemaju brodsku namenu mariniziraju je proistekla iz jednog prostog razloga - cene.
Brodski motori se rade u mnogo manjim serijama nego motori za pogon motornih vozila, pa im je samim tim i cena malo veća. Mada bi se nekom matematikom moglo dokazati da je marinizacija automobilskih motora totalna propast, naime ukoliko uzmemo cenu novog motora za bilo koji auto+originalni kit za marinizaciju+ruke majstora verovatno bi se došlo do računice da je cela avantura prilično neisplativa. Ipak do solidnog polovnog motora od auta se može doći za mnogo manje para, nemora se kupiti kompletan set za marinizaciju, ponešto sami uradimo i dođemo do računice da je to znatno povoljnija varijanta za nas entuzijaste  :).
Malo sam počeo da tupim pa idemo dalje.
E da da napomenem još nešto, do izražaja u razlici cena naročito dolazi kada doće na red servisiranje, skoro sam imao prilike da vidim profakturu samo za delove potrebne za generalni remont brodskog motora od 25-30 ks i suma je bila 2900 eura, a i to može nekad da nam dođe na red!
Motori koji se mogu koristiti za marinizaciju su motori iz motornih vozila, građevinskih mašina, poljoprivredne mehanizacije i sl. Povoljnija je varijanta da se za marinizaciju izabere neki motor koji je predviđen za težak režim rada ( iliti heavy duty) kao što su motori od poljoprivrednih i građevinskih mašina ( traktori, agregati, kompresori...) jer im je režim rada sličan kao u brodskom, ali mogu da posluže i motori iz motornih vozila koji su predviđeni za lak režim rada ( light duty), a obzirom da su nam oni najdostupniji njima ćemo posvetiti i najviše pažnje.
Čisto da napomenem da su brodski motori u suštini industrijski motori (isti oni iz traktora, građevinskih mašina i sl.) samo fabrički marinizirani, npr. naš IMR marinizira motore od traktora i tamića (ti motori su rađeni po perkinsovoj licenci i IMR ih solidno radi, čak i komšije hrvati često hvale te motore na svojim forumima).

Izbor motora za marinizaciju:
Treba izabrati motore koji su nam dobro poznati kao pouzdani i treba proveriti da li za iste postoje gotovi kitovi za marinizaciju. Ja imam u planu da mariniziram Mercedes 200 ili 240 d, mada bi mogao i VW disel dobro da dođe.

Izmene koje je neophodno izvršiti:
U osnovi treba promeniti sistem hlađenja motora, izduvni sistem, a kod jačih motora je neophodno obezbediti i dodatno hlađenje ulja. Naravno neophodno je i držače motora prilagoditi prostoru u brodu gde će biti smešten, a pri tom je neophodno voditi računa da se motor postavi pod uglom pod kojim je bio u automobilu, zbog podmazivanja, pumpe za ulje, kartera i td.

Sad je malo kasno i odo da spavam!
Nastavak sledi....
Giga ti slobodno dopuni  :)
 




 
 

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #22 poslato: 23, 01, 2009, 12:15:03 posle podne »
Dodao bih da medju izmene se svrstava i prilagodjavanje reduktora(kopce) motoru.


Igrutine care :friends:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #23 poslato: 23, 01, 2009, 14:58:22 posle podne »
dajte slike pa da stavljamo na naslovnu :)

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #24 poslato: 24, 01, 2009, 01:51:55 pre podne »
Video do koliko sam sati ostao sinoć, iliti jutros, pa odma pobegao glavom bez obzira na spavanje  :)

Tako je Giga, nisam pomenuo da je neophodno ugraditi i prelazni deo za spoj motora i brodske kopče, a za to nam je neophodno priključno zvono reduktora, koje je takođe moguće naći za motore koji se često koriste za marinizaciju i kopče poznatih proizvođača (Tehnodrive, ZF - Hurth, Twin Disc ...), predmetni deo se može izraditi i u kućnoj radinosti ali o tome ćemo malo kasnije.
Još jedan detalj nisam pomenuo u prethodnom postu, a to je da je neophodno obezbediti i hlađenje ulja kopče, zašta nam je takođe potreban izmenjivač toplote.

Pa da nastavimo dalje. Da nebi suvom pričom udavili prisutne, a i pošto je Kapetan izrazio želju da stavi temu na naslovnu, red je da priču upotpunimo i nekom slikom.

Za početak da vidimo kako to izgleda kada urade pravi majstori



Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #25 poslato: 24, 01, 2009, 03:16:17 pre podne »
Ovaj poslednji je baš namunjen  :)
Na prve dve slike je Peugeot-ov motor 1.9 d, koje nisam pominjao, ali su takođe dosta koriste za marinizaciju :good:.

Najviše izmena na motoru prilikom marinizacije je potrebno izvršiti na rashladnom sistemu motora. Obzirom da nemožemo da računamo na hlađenje strujanjem vazduha, jer nam je motor uglavnom fino ušuškan kako bi na plovilu čuli još nešto osim njega, a i nije baš jednostavno obezbediti dovoljno vazduha za hlađenje motora na brodu.
Iz navednog nam je jasno da klasično hlađenje automobila pomoću hladnjaka i ventilatora otpada kao moguća varijanta za brodski motor.
Pre nego što nastavim priču o potrebnim dodacima i izmenama na sistemu hlađenja, neophodno je da se osvrnemo na osnovne sisteme hlađenja brodskih motora, a to su:

- Direktni sistem hlađenja, gde se za hlađenje motora direktno koristi voda po kojoj plovimo (rečna ili morska). Po mom mišljenju, jedina prednost direktnog sistema hlađenja je što nam je potrebno malo manje delova za realizaciju istog, odnosno nema potrebe za izmenjivačem toplote vode, ali ostaju izmenjivači toplote za ulje motora i ulje kopče. Dok je prednost ovog sistema jedna, mane su  brojnije i ozbiljnije, a osnovno je što nam kroz motor prolazi voda koja može biti slana, slatka, prljava, čista... što dovodi do pojačane korozije unutrašnjih kanala motora, kao i do mogučnosti stvaranja taloga od prljavštine koja neminovno dolazi do motora. Naravno, ni kod direktnog sistema hlađenja voda ne ide direktno u motor, već ide preko termostata inače motor nikada nebi postigao radnu temeperaturu, a samim tim nebi ni potrajao dugo.
Evo i jedne slike dole na kojoj je prikazan direktni sistem hlađenja brodskih motora i sa istog se može videti tok vode za rashlađivanje motora.


- Indirektni sistem hlađenja, gde u rashladnom sistemu imamo dva odvojena kruga rashladne tečnosti. Naime, imamo krug rashladne tečnosti samog motora i sasvim odvojeni krug kojim vodom po kojoj plovimo u izmenjivaču toplote hladimo rashladnu tečnost motora, koja dalje hladi izduvnu granu i nakon prolaska kroz izduvnu granu meša se sa izduvnim gasovima. Po mnogima je ovo najbolji rashladni sistem brodskih motora i ja se sa time u potpunosti slažem. Prednosti ovog sistema se ogledaju u tome što nema direktnog protoka rečne-moreske vode kroz motor pa je samim tim otklonjena nogućnost unutrašnje korozije kanala u motoru, nema mogućnosti stvaranja čepova od nataložene prljavštine, mogućnost korišćenja antifriza pa nema ispuštanja rashladne tečnosti iz motora kad zahladni i td.
Evo i slike kako to izgleda


- Zatvoreni sistem hlađenja, za ovaj sistem je neophodno da imamo cevi sa donje - spoljne strane dna broda (obično dve cevi simetrično postavljene u odnosu na podužnu osovinu broda). Rashladna tešnost se hladi prilikom proticanja kroz navedene cevi, a i za ovaj sistem je takođe potrebna (poželjna) impelerska pumpa koja upumpava vodu za hlađenje ulja i izduvne grane. Po meni ni ovaj sistem nije loš, a kao mana bi moglo da se uzme opasnost da ukoliko zakačimo nešto dnom dođe do oštećenja na sistemu za hlađenje. Mada se iz tog razloga radi  i zaštita cevi montiranih na korito.
I opet evo slike

To bi bilo sve za večeras, nastavak sledi...

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #26 poslato: 28, 01, 2009, 23:03:52 posle podne »
E baš dobro da si pokrenuo ovu temu, ja baš ovih dana završio mašinu. Pa da podelim sa Vama.

http://www.vw-m.de/uploads/vwm/consumer_pricelist_2008_en_1_080108103133.pdf

http://www.vw-m.de/index.php?id=16&L=1


Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #27 poslato: 29, 01, 2009, 00:14:38 pre podne »
Sam si radio marinizaciju?....svaka cast....
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #28 poslato: 29, 01, 2009, 00:18:30 pre podne »
Ma ajde beži, pa ja sam čoveče  :police: , šta ti misliš.

Danas sam ga probao, i ovo je ČUDO NEVIĐENO, kako ovo ide i radi LUDILO.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #29 poslato: 29, 01, 2009, 00:34:15 pre podne »
Kakvu lađu pogoni ova makina?!
Stvarno je sjajno upakovana!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"