Autor Tema: Marinizacija automobilskih motora  (Pročitano 135318 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Marinizacija automobilskih motora
« poslato: 17, 01, 2009, 02:42:03 pre podne »
Nakako je ova grupa na forumu ostala zapostavljena, pa reko da postavim i ovde nešto za diskusiju. Inače ova tema je meni naročito zanimljiva, a generalno je kod nas jako teško doći do korisnih informacija na ovu temu.
Takođe bi bilo dobro da čujemo i iskustva nautičara koji u svojim plovilima imaju ugrađene marinizirane motore.

Van mreže Outboard Master

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #1 poslato: 17, 01, 2009, 18:31:51 posle podne »
giganova je ja mislim za te stvari .... :good:

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #2 poslato: 18, 01, 2009, 01:22:46 pre podne »
Om napisacu ali posto nisam bas recit ubacicu vise slika(koje jos nemam)

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #3 poslato: 18, 01, 2009, 22:16:49 posle podne »
Evo jednog zanimljivog citata sa foruma boatdisign, o meni takođe zanimljivoj temi instaliranju menjača od automobila u čamac. Ima li ovde još neki entuzijasta ko se bavio ili razmišljao na tu temu? 

Citat
I have seen many installation's of auto transmission's in vessel's up to forty feet.In the fishing village's of nova scotia, canada, most fisherman used this setup: The engine and transmission complete, were coupled to a driveshaft with a universal joint.The shaft was held steady with a bearing block, which had a thrust bearing on either side ( one for forward, one for reverse) to absorb the thrust from the propeller.An automatic transmission has no tapered bearing's for the thrust of the propeller, and would not last very long.
You may wonder how the transmission was cooled! A coil of copper half-inch tubing was submerged in the bilge water. Through this transmission fluid circulated and cooled the transmission.The engine was cooled much the same way with cooling pipe's mounted outside the hull.

Good Luck L .P.
Reply With Quote

Evo i linka ako bi neko da pročita i ostalo na tu temu
http://www.boatdesign.net/forum/showthread.php?t=5204&page=2&highlight=Automobile+Transmission%2C+why+not%3F


Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #4 poslato: 18, 01, 2009, 22:30:40 posle podne »
Ima...moj prijatelj je ugradio vise automatskih menjaca umesto kopci...covek je masinski inzenjer u mornarici (prvo na moru pa u RRF) inace specijalista za podvodno naoruzanje...slabo koristi net ali mogu da ostavim telefon ako nekog interesuje....
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #5 poslato: 18, 01, 2009, 22:41:10 posle podne »
Igrutine prevedi ono da i mi neobrazovani skontamo.
Ja sam vozio barku u kojoj je automobilski menjac i to pre par dana.Motor je stara mecka 200d,menjac automatik novije proizvodnje.Oseca se pri kretanju da elisa falsira tek u vecem prenosu radi okej,ali glavni problem nastaje kada treba ubaciti u rikverc.Dok se osovina elise ne zaustavi nece da presalta,tako da eventualno kocenje motorom je nemoguce.Planiram u stilu malog radoznalog Perice da probam to da resim elektro magnetnom kocnicom na osovini

Van mreže sharke

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 237
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #6 poslato: 18, 01, 2009, 22:43:38 posle podne »
Ja u mom čamcu imam fičin motor sa menjačem od nekog manjeg Fiata,tako da imam četiri brzine + rikverc.Motor nije mariniziran,ali ću to uskoro morati nekako da izvedem.To nije moja egzibicija ,već sam ga tako kupio, i mogu vam reći nije loše.Uglavnom plovim u trećoj brzini,i dobro ide.Isto kao auto,kvačilo,pa u brzinu i ide.Možda je smešno ali radi i netroši mnogo .

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #7 poslato: 18, 01, 2009, 22:52:08 posle podne »
Sto bi bilo smesno DMB je marinizirao fabricki bas ficu,samo sto su stavljali pravu kopcu i u nju zupcili impeler pumpu.Sarke po nekoj teoriji najbolje bi trebao da plovis u trecoj brzini,isti je slucaj i sa automaskim menjacem

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #8 poslato: 18, 01, 2009, 23:03:06 posle podne »
Sarke Misli da za tebe imam impelersku pumpu,potrazicu je a mogu te odvesti i kod prijatelja koji jos ima ficu u DMBovoj izradi pa prekopiraj marinizaciju.

Van mreže sharke

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 237
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #9 poslato: 18, 01, 2009, 23:08:34 posle podne »
Najveći problem je buka u kabini i što greje kabinu, mada mi je to grejanje u ovo vreme dobro došlo.Jedino mu je treća optimalna jer probao sam i četvrtu ali dolazi do nekih vibracija iako je bilo nizvodno.Rikverc nemogu da mu nađem a to je mogao samo bivši vlasnik.Sve u svemu ,ja sam zadovoljan za sad.

Van mreže sharke

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 237
  • Pol: Muškarac
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #10 poslato: 18, 01, 2009, 23:13:46 posle podne »
To za fiću u DMB izradi stvarno nisam znao,a pomoglo bi mi da vidim tu marinizaciju,jer bi mi to mnogo olakšalo.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #11 poslato: 18, 01, 2009, 23:23:18 posle podne »
Ovo gore na slici ti je originalna kopca sa fice,ovo mesingano je impelerska pumpa po meni najbitniji deo za uspesnu marinizaciju.Prenos na kopci je bio cetiri na prema jedan.Veoma redak odnos,dobila se velika snaga na elisi pa zato mislim da se motor ugradjivao u neke manje gurace ili dostavne camce.Ako budes zeleo mogu te odvesti da pogledas,a probacu ovih dana i da objasnim na forumu.

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #12 poslato: 19, 01, 2009, 01:09:48 pre podne »
Igrutine prevedi ono da i mi neobrazovani skontamo.

Imao sam u planu da odma to prevedem ( iako nisam baš neki ekspert, naročito sa stručnim terminima ) pa evo sada ću da se potrudim

Citat

Video sam mnogo instalacija auto menjača u brodove do 12 metara. U ribarskim selima Nove Škotske, Kanade, većina ribara koristi ovaj sistem: motor i menjač u kompletu su prikopčana sa osovinski vodom pomoću kardana.  Osovina je se drži nepomično blokom ležajeva koji ima dva konusne ležaje (ili bukvalno ležajeve za pritisak ) sa obe strane (jedan za napred drugi za pozadi) da prenese pritisak sa propelera. Automatski menjač nema konusnih ležajeva za pritisak propelera i nebi trajao dugo.
Možda se pitate kako se menjač hladi! Namotaj od bakarne cevi od pola inča ( 12 mm) je potopljen u kaljužnu vodu. Kroz ovo cirkuliše ulje iz menjača i hladi menjač. Motor se hladi na sličan način sa cevim za hlađenje montiranim ispod korita 

Imao sam par prilika da pomenem nekim našim nautičarima ovu kombinaciju i dobro sam živu glavu izvukao  :)!
Ipak je valjda nama pouzdanost mnogo bitnija za rekreaciju na Dunavu nego ovima što ribare po okeanima  :)


Citat
Dok se osovina elise ne zaustavi nece da presalta,tako da eventualno kocenje motorom je nemoguce.Planiram u stilu malog radoznalog Perice da probam to da resim elektro magnetnom kocnicom na osovini

Giga ti si moj idol! Uvek mi bežiš sa par koraka, ja sam još uvek kod klasičnog kočenja ( disk - hidraulika ) a ti već otišao na elektro magnetne! Još ćeš da smisliš nešto i struju da proizvodiš dok kočiš  :)


Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #13 poslato: 19, 01, 2009, 01:24:59 pre podne »
Hvala na prevodu,to je to,citao sam da Hrvatski ribar vozi kadeta starog sa sve kardanom i to vec tridesetak godina
Elektro magnetna kocnica je elegantnija a zavrsava posao.E danas cuje Gatka u nasim mastarijama nebi ga niko uspeo smiriti,izvrsio bi :suicide:

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Marinizacija automobilskih motora
« Odgovor #14 poslato: 19, 01, 2009, 01:44:00 pre podne »
Citat
Hvala na prevodu,to je to,citao sam da Hrvatski ribar vozi kadeta starog sa sve kardanom i to vec tridesetak godina
Elektro magnetna kocnica je elegantnija a zavrsava posao.E danas cuje Gatka u nasim mastarijama nebi ga niko uspeo smiriti,izvrsio bi suicide

 :) :)

A to za kadeta sam čitao još davno na nekom njihovom forumu.

Evo još jedan zanimljiv link za marinizaciju vw motora 1,9 td
http://www.boatdesign.net/forum/showthread.php?t=19118&highlight=car+gearbox

jeste na engleskom, ali ima po koja zanimljiva slika, naročito kako je rešena izrada zvona za kopču, izduvne grane i sl.

Giga šta si rešio za motor?
Na kakvom je brodu taj motor 200D koji si pomenu, jel znaš možda dimenzije propelera?