To su osnovna i za sve obavezujuća pravila.
Medjutim, u stvarnom životu treba voditi računo o još mnogo čemu.
Pre svega o tome da li vas kormilar na onom drugom plovilu vidi.
Pa onda, koliko je veliko to plovilo i da li i koliko je opterećeno, da li plovi uzvodno ili nizvodno...
Ja bih rekao sledeće: uvek valja proceniti situaciju i proceniti koji manevar je najbezbedniji.
Malo je vajde od isterivanja prava na vodi, a treba imati na umu da nije ni malo lako upravljaču na teško opterećenom brodu koji plovi nizvodno da uspori ili promeni pravac kretanja. Na to nekad može da utiče i širina i dubina plovnog puta na mestu mimoilaženja ili obilaženja.
Zato verujem da je nabezbednije da se mi sa našim malim plovilima držimo što je moguće više izvan plovnog puta i da uvek držimo "četvore" oči otvorene i da se na vreme uklonimo ladjama s puta.
Situacija je teža, po meni, kada se u blizini nalazi gliser koji punom brzinom plovi menjajući pravac iz trenutka u trenutak. Tada treba proceniti gde će taj veselnik usmeriti svoj pramac u trenutku kada se nadjete na najmanjem rastojanju. Mislim da je bezbednije usporiti i pustiti ga da se on izluduje i ode svojim putem nego mahati mu i objašnjavajući s koje strane treba da se mimoidjete.