Autor Tema: Elan T 401 L - restauracija  (Pročitano 35428 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #15 poslato: 01, 05, 2013, 19:23:55 posle podne »
taj hemeplov premaz ti je ustvari razrijedjen prajmer, ako mislimo na isto...tako da mozes prvu ruku rajmera razrijediti i onda...ali zadnji camac koji sam radio s osmozom ispirao sam i susio oko dva mjeseca

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #16 poslato: 01, 05, 2013, 21:05:01 posle podne »
Hempels sealer 0599. 6589
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #17 poslato: 03, 05, 2013, 12:53:35 posle podne »
Nisam ocekivao ovako veliko interesovanje, hvala vam!

one rupe koje si obrusio gdje je bio nabubrio djelkot dobro u par navrat isperi vodom...najbolje bi bilo da ih pokrpas epoxy filerom i preko svega prajmer...pa onda ostalo....

Tu dasku na podu ne moras mjenjati, kad se osusi prelaminiraj je dobro i ona ce samo biti sablon preko kojeg ide mata i roving...i ono ce u osnovi biti nosivi dio..

na tu debljinu zadnjeg zrcala mozes okaciti 30 ks ladno, ali u djelu gdje je motor mozes pojacati s unutrasnje strane da imas debljinu kao sto je i bila...i tu blazujku dobro izbrusi, ako ima onaj smedji vanjski dio...poskidaj sto vise da se plastika moze uhvatiti za nju
@Maverick - isprao sam ih par puta i opet cu prije prajmera i filera, sad prvo moramo da zavrsimo laminiranje. Naki dan sam malo krenuo da kuckam srafcigerom i cekicem oko daske, cini mi se da ce ona napolje, kad malo jace udarim raspada se.
-ako obrusim blazujku, smanjicu joj debljinu, onda najbolje da pojacam sa jos 15 cijelom opvrsinom ili sa 21mm samo na sredini.... cime da spojim dvije blazujke?

1 ako mislis da mozes bezbolno da je vadis vadi .. ako ne ojacaj je dooobro sa laminatom i zatvaraj ...
2 nemoj blazujku ... uzmi hrast 4-5cm i nasledice i unuci ...
@kapetan - daska ce vjerovatno napolje a taj kanal cu zaliti epoksijem
- znam da je hrast najbolja opcija ali se bojim malo i te tezine koja ide na krmu, uz motor i jednog stokilasa moze doci do prelivanja povratnog talasa, a blazujku mi je lakse rezati.

Куку, шта сте ви то почели? Нека вам Бог помогне...
@LSI - hvala, malo smo se zaletili, prvi put radimo, trebace i Njegova pomoc... :) i da, radimo nas dvojica, tata i sin, tako da su razlike u misljenju jako ceste :), ali je ovo prilika za jedno lijepo zajednicko druzenje i projekat koji bi trebao donijeti jos lijepih zajednickih trenutaka :)

                Dasku odma vadi i stavljaj novu.Nikakav tu epoksid nije upotrebljen.
Blazujka je dobra,ali moras sa nje da ostruzes film sa obe strane.Kada je budes
montirao,zamuti finu drvenu piljevinu u poliestersku smolu,i to razmazi kao git
na zadnju stranu,pa sve dobro stegni sa sto vise stega.Bocno sa obe strane zr-
cala izlaminiraj po trougao od bosanke,20x20cm,i na spoju zrcala sa dnom cam-
isto tako na po 40cm od krajeva.Takodje ti predlazem da u tom delu ostavis kao
malo koritance u kome ce se skupljati voda koja udje u camac.
                Sve one rupe koje si otvorio sa spoljne strane,moras konusno da ob-
radis sa nekom burgijom velikog precnika,pipav posao.Ako je smrdela tecnost ka-
da si otvarao mehurice,to ti je klassicna osmoza.Onda to moras danima da ispiras
tekucom vodom, i barem par meseci da susis.Kako bi se isusila kapilarna vlaga.
Znaces da je suvo ako zalepis komad najlona preko neke od tih rupa,pa ako se
preko noci pojavi vlaga nije dovoljno suvo.Hempel ima neku specijalnu tecnost
kao voda je i sa njom prvo sve to premazi.Ona kapilarno ulazi u svaku poru,pa
tek posle toga gitovanje,podloga farbanje.
@Zoran - daska izgleda leti napolje.
-mislis da ce biti dovoljna cvrstina blazujke 21mm i kad se izbrusi zastitni sloj?
-"trougao od bosanke"? - sta je to?
- ovaj model Elana nema to korito, znam na sta mislis.
-rupice koje sam brusio sam prvobitno obradjivao konusno, ali mi je neka logika rekla da ce biti cvrsce ako je ugao rupe pod 90, tj da nema blagi pad ka dnu....ili ti mislis na nesto drugo?
-negdje je bilo tecnosti koja je smrdila kiselkasto (osmoza) a na nekim rupicama je uopste nije ni bilo, sve suvo...otprilike 50:50.
-par mjeseci susenja??? uhhh moze li to fenom? :)
-taj razredjeni prajmer cu definitivno prefarbati preko korita, a sta mislite da li da uradim i unutrasnjost duplog dna s tim, nakon dodatnog laminiranja, ima li to nekog smisla?






Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #18 poslato: 03, 05, 2013, 13:56:00 posle podne »
Ja otprilike zamisljam da kad zavrsim jacanje unutrasnjosti duplog dna stakloplastikom, i kad skinem ovu staru krmenu dasku...da postavim novi rostilj od dasaka, zalaminiram ih u dno i isjecem stirodur u kocke i uglavim izmedju a eventualne supljine popunim pur pjenom koja ne bi pojela taj stirodur...Dugo sam razmisljao sta uraditi sa duplim dnom, pur pjena mi nije idealno rjesenje jer pije vodu kapilarno, takodje ne zelim da ostavim duplo dno suplje, treba mi nesto cvrsto a da je vodonepropusno, cini mi se da je stirodur resenje....  umnik
nesto kao na ovoj skici...

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #19 poslato: 03, 05, 2013, 15:00:50 posle podne »
Ja ne bih nista nicim ispunjavao...samo bih te pregrade izbusio da su spojene i na kraju ostavio otvor kroz koji bi mogao skupljati vodu

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #20 poslato: 03, 05, 2013, 21:21:21 posle podne »
Ja sam sa stricem to isto radio na elanu 401 sto ti sada radis.

Jedan dan nam je trebalo da sve pocupamo, penu, dasku, zrcalo. Tako je stajao 3 meseca da se osusi.

Kasnije jos 2 dana posla.

Prvo stavis srednju dasku kako ce da stoji, zatim kupis letvu obicnu, camovu za krov.
Zasecas srednju dasku, pravis zub i ubacujes letvu celom sirinom. Kao sto si ti nacrtao rostilj, samo na svakim 25-30 cm.

Kada sve ukrojis povadis napolje i krenes redom.

Celo dno iznutra smo uradili sa rovingom. Dodatno se ucvrstilo. Zatim srednju dasku ubacis dobro je izlaminiras i krenes onda poprecne jednu po jednu.

Nista ti izmedju nece trebati. Taj stiropor ce samo da ti ponovo kasnije upije vodu. Cvrstina patosa se nije menjala jer su poprecne letve na malom rastojanju jedna od druge.
Ako bas zelis da nesto ubacis unutra to mogu biti plasticne flase. Ali mi nismo ni to.

Sve je super ispalo. Nazalost nismo slikali.

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #21 poslato: 07, 05, 2013, 13:26:54 posle podne »
Ja sam sa stricem to isto radio na elanu 401 sto ti sada radis.

Jedan dan nam je trebalo da sve pocupamo, penu, dasku, zrcalo. Tako je stajao 3 meseca da se osusi.

Kasnije jos 2 dana posla.

Prvo stavis srednju dasku kako ce da stoji, zatim kupis letvu obicnu, camovu za krov.
Zasecas srednju dasku, pravis zub i ubacujes letvu celom sirinom. Kao sto si ti nacrtao rostilj, samo na svakim 25-30 cm.

Kada sve ukrojis povadis napolje i krenes redom.

Celo dno iznutra smo uradili sa rovingom. Dodatno se ucvrstilo. Zatim srednju dasku ubacis dobro je izlaminiras i krenes onda poprecne jednu po jednu.

Nista ti izmedju nece trebati. Taj stiropor ce samo da ti ponovo kasnije upije vodu. Cvrstina patosa se nije menjala jer su poprecne letve na malom rastojanju jedna od druge.
Ako bas zelis da nesto ubacis unutra to mogu biti plasticne flase. Ali mi nismo ni to.

Sve je super ispalo. Nazalost nismo slikali.


@petar_kozic

Zar vam je trebalo cak 3 mjeseca? meni se cini da je nas camac suv vec posle par dana izlaganja na suncu  yg

Ne bih dno ostavio bez ispune iz vise razloga, pored cvrstine poda mislim da ispuna ima funkciju ukrucivanja korita i da je opet na neki nacin camac manje potopiv sa ispunom nego kad je skroz suplje. Mi smo izvadili cca 40kg pur pjene natopljene vodom. Da je sama voda u pitanju, bez pur pjene, camac bi bio dosta tezi. Ovako postoji i gustoca nekog materijala koja sprecava vodu da popuni dno.
Postoji razlika izmedju stiroPORA i stiroDURA. Stirodur se koristi uglavnom za izloaciju zida a stiroDUR za izolaciju poda.
Ja cu stavljati stiroDUR, zbog vece cvrstoce a samim tim i manje mogucnosti upijanja vode. Negdje sam procitao tehnicke karakteristike stiropora i on navodno upija vodu 3-4% svog volumena. Karakteristike stirodura su bolje> 1,5% volumena za plocu debljine 10cm koje planiram koristiti. Jedino mislim da cu se malo namuciti oko rezanja ploca jer pod nije apsolutno ravan nego kao sto znas ima blagi nagib tj blago V korito....

A hvala ti za savjet za urezivanje dasaka za rostilj, poslusacu ga  thumbup

Van mreže Verano

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 40
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #22 poslato: 07, 05, 2013, 17:45:22 posle podne »
Koliko ja znam stiropor nikada nije upijao vodu,a koliko mislim isto i stirodur.Proveri ti to lepo pre pocetka bilo kog daljeg posla uzmi po parce od oba pa ubaci u neku posudu sa vodom pa ces videti da li upija ili ne.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #23 poslato: 07, 05, 2013, 20:02:44 posle podne »
Upija, treba mu dosta vremena ali upija

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #24 poslato: 07, 05, 2013, 23:22:54 posle podne »
Svojevremeno sam u BG Model Shop-u gledao poliuretansku penu (dvokomponentnu) koja je u tečnom stanju. Zamutiš, sipaš i ona ekspandira 20-30 puta u narednih 10-15 minuta.

Mislim da je tako nešto jedino što može doprineti čvrstini poda i ukrućivanju korita jer se ovako ekspandirana pena sjedinjuje sa koritom i čini jednu celinu. Sečeni stiropor/dur može samo da popuni rupe.

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #25 poslato: 08, 05, 2013, 08:12:47 pre podne »
Svojevremeno sam u BG Model Shop-u gledao poliuretansku penu (dvokomponentnu) koja je u tečnom stanju. Zamutiš, sipaš i ona ekspandira 20-30 puta u narednih 10-15 minuta.

Mislim da je tako nešto jedino što može doprineti čvrstini poda i ukrućivanju korita jer se ovako ekspandirana pena sjedinjuje sa koritom i čini jednu celinu. Sečeni stiropor/dur može samo da popuni rupe.

jos kad bi znao kako se zove, da li pije vodu i gdje se moze kupiti? k5

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #26 poslato: 08, 05, 2013, 08:49:07 pre podne »
Bas se tako i zove.

Ima neka firma kod nas koja se bavi prodajom delova za automobile. Tacnije pravljenje spojlera i branika. Prodaju manja pakovanja poliestera i imaju i te pene.

Ne mogu da se setim kako se zovu. Nesto kao BG model car ili sl.

Mozes da vidis i sa nekim frigomaticarima koji prave komore. Oni tu penu koriste kada prave komore i kada prave sendvic konstrukcije. Isto to izlivaju.


Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #27 poslato: 08, 05, 2013, 17:00:18 posle podne »
sve to pije vodu , sad nesto vise , nesto manje...ja bih prije stavio neke resetke na dno nego punio bilo cim...stirodur je mozda najbolji ali imas sto zezancija da ga fino ukrojis...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #28 poslato: 08, 05, 2013, 19:22:47 posle podne »
jos kad bi znao kako se zove, da li pije vodu i gdje se moze kupiti? k5

http://bgmodelshop.com/

A da li pije vodu ili ne ... jga ... neko kaže "da", neko kaže "da ali manje od polistirena".

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7044
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #29 poslato: 09, 05, 2013, 07:20:52 pre podne »
O stiroporu i stiroduru je mnogo toga napisano i rečeno.

Iz svega proizilazi da upijanje vlage ne bi trebalo da se postavlja kao problem.
Evo jednog teksta na tu temu:

STYRODUR izolacioni materijali su ektrudirane polistirol ploče sa zatvorenim ćelijama (XPS). Materijal karakteriše dobra izolaciona sposobnost, velika otpornost na pritisak i malo upijanje vlage zahvaljujući zatvorenim ćelijama. Otporan je na mraz, može se ugraditi na veoma vlažnim mestima (podrumski zidovi, sokle). Termo izolacione ploče se zbog lakše ugradnje i smanjenja toplotnog mosta proizvode u ravnim ili falcovanim varijantama. Nije preporučljivo trajno izlaganje temperaturama većim od +75°C. Teško zapaljiv materijal, sadrži dodatak za sprečavanje gorenja. Otporan je na prirodne kiseline, baze i sone rastvore. Nije osetljiv na bitumen, ali ga organski razređivači uništavaju.Koristi se za spoljnu izolaciju.

Ono što je bitno to je činjenica da je upijanje vlage minimalno (pominju se cifre od 1-2-3%). Baš iz tog razloga ove ploče se i koriste za izolaciju prostorija koje su izložene vlazi. To upijanje je praktično zanemarljivo.

Ono što se dešava, to je pojava kondenzata i to najčešće na strani koja je izložena hladnijoj površini. U našem slučaju to bi bilo na strani koja je naslonjena na korito uronjeno u vodu.
Pojava kondenzata nije nepremostiv problem. Rešava se na više načina ali najjednostavniji su ili da se na toj strani postavi paronepropusna folja (npr. pvc) ili da se ostave otvori za luftiranje. Po meni, ovo drugo je jednostavnije.

Ako se kondenzat i formira, ta voda bi trebalo da se slije do neke najniže tačke odakle bi bila pokupljena i izbačena kaljužnom pumpom koju i inače srećemo na većini plovila. Ali te količine kondenzovane vode ne bi trebalo da budu tako velike, pa bi mogle biti pokupljene na nekom zgodnom mestu i sundjerom ili krpom. Bitno je da postoji prostor za provetravanje i najveći deo kondenzata će i sam ispariti.

Zato mislim da je ispuna poda stirodurom sasvim dobro rešenje, jer će svojom tvrdoćom doprineti čvrstini poda po kojem se gazi, doprineće povećanoj bezbednosti (veća plovnost u slučaju prodora vode u čamac) a ako njime ispunite i bokove čamca i zidove kabine doprinećete termoizolaciji i biće prijatniji boravak na čamcu.