Autor Tema: Elan T 401 L - restauracija  (Pročitano 35430 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Elan T 401 L - restauracija
« poslato: 30, 04, 2013, 16:00:25 posle podne »
U toku je rasklapanje starog Elana i njegova obnova za ljeto....za sad smo rastavili gornji dio od donjeg koji je bio spojen nitnama i zasticen bokostitnicom koju cu vjerovatno zamjeniti.
Prije toga smo, smirglajuci korito, shvatili da je duplo dno puno vode te se odlucili za rezanje poda i vadjenje pur pjene koje je bilo u 4 dzaka, cca 40kg  eek
Sad cu nabacati slicice onoga sta je do sad uradjeno....Nadam se da ce nekome biti zanimljiv proces obnove kao i da ce biti propraceno komentarima i idejama, sve je dobrodoslo  114

...ovako je izgledalo korito nakon smirglanja....gelcoat se tokom vremena, izlozen vodi iznutra na nekim mjestima naduvao i stvorili su se mjehurici, neki s vodom a neki bez....ja sam se potrudio koliko sam mogao da svaki pronadjem i alatom za graviranje obrusim do zdravog kako bi git to zakrpio...

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #1 poslato: 30, 04, 2013, 16:02:12 posle podne »
kad smo shvatili da je duplo dno definitivno prepuno vode i odlucili se za totalni remont, skinuli smo bokostitnicu trudeci se da je ostetimo sto manje...evo kako je to izgledalo...

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #2 poslato: 30, 04, 2013, 16:06:21 posle podne »
nitne smo poskidali busilicom i kucanjem...ispadale su kao..... sha
Malo smo se natezali oko skidanja gornjeg dijela (klupe i pramcana paluba) koji je bio zalijepljen na krmi, dok je na ostatku camca samo nalegao na donji dio.
Tu smo videli kako trulo to sve izgleda iznutra, posebno krmeno zrcalo koje se potpuno pretvorilo u treset.

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #3 poslato: 30, 04, 2013, 16:08:41 posle podne »
Poceli smo da rezemo pod i da ga odvajamo od donjeg dijela, sto je bila istinska patnja. Nas dvojica smo to jedva odvojili, cak smo koristili i budak. A videcete i zasto....

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #4 poslato: 30, 04, 2013, 16:12:09 posle podne »
...Daska koja je uglavljena u krmu je zalaminirana za pod, nemam pojma kako...uglavnom otpali smo dok smo odvojili dno, svo vrijeme smo se bojali da ga ne polomimo, ali smo na kraju uspjeli i tu zatekli potpuno natopljenu pur pjenu koju smo sjekli kao lubenicu i vadili napolje. Napunili smo 4 vrece te mase - cca 40kg...

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #5 poslato: 30, 04, 2013, 16:13:45 posle podne »
e kad smo sve to povadili i oprali, sastrugali ostatke krmenog zrcala/ogledala...to je dobilo ovakav izgled.
...tu smo trenutno stali dok ne prodju praznici pa nastavljamo dalje.....

Van mreže alepan

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #6 poslato: 30, 04, 2013, 16:18:43 posle podne »
Trenutno imamo polemike:

1. Da li vaditi ovu dasku koja je zalepljena epoksijem (mislim), koji je tvrd kao kamen i skoro nemoguce ga je lomiti pa se bojimo da ne pocupamo sve ako krene naopako.... ili da je dobro isusimo na suncu pa ponovo zalaminiramo? nije jos trula ali nije bas ni tvrda kao zdravo drvo...

2. Za krmeno zrcalo/ogledalo smo spremili vodootpornu sperplocu/blazujku debljine 21mm i raspravljamo da li ce ta debljina biti dovoljna kad se laminira da izdrzi neke jace motore...20ks npr? ili da pojacamo na 21mm+15mm?

 55555

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #7 poslato: 30, 04, 2013, 18:15:15 posle podne »
one rupe koje si obrusio gdje je bio nabubrio djelkot dobro u par navrat isperi vodom...najbolje bi bilo da ih pokrpas epoxy filerom i preko svega prajmer...pa onda ostalo....

Tu dasku na podu ne moras mjenjati, kad se osusi prelaminiraj je dobro i ona ce samo biti sablon preko kojeg ide mata i roving...i ono ce u osnovi biti nosivi dio..

na tu debljinu zadnjeg zrcala mozes okaciti 30 ks ladno, ali u djelu gdje je motor mozes pojacati s unutrasnje strane da imas debljinu kao sto je i bila...i tu blazujku dobro izbrusi, ako ima onaj smedji vanjski dio...poskidaj sto vise da se plastika moze uhvatiti za nju

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #8 poslato: 30, 04, 2013, 18:39:22 posle podne »
1 ako mislis da mozes bezbolno da je vadis vadi .. ako ne ojacaj je dooobro sa laminatom i zatvaraj ...
2 nemoj blazujku ... uzmi hrast 4-5cm i nasledice i unuci ...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #9 poslato: 30, 04, 2013, 19:51:47 posle podne »
Куку, шта сте ви то почели? Нека вам Бог помогне...

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #10 poslato: 30, 04, 2013, 20:38:33 posle podne »
Lsi, prekrasan je to posao, pogotovo ako se koriste materijali koji odgovaraju...

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #11 poslato: 30, 04, 2013, 20:55:32 posle podne »
Lsi, prekrasan je to posao, pogotovo ako se koriste materijali koji odgovaraju...
Sta ces..  king  kgk  Laza se sjeti Labuda..    kgk

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #12 poslato: 30, 04, 2013, 21:04:31 posle podne »
Njegoše, za ovo ide pivo na moj račun.

A stvarno mi je prošlo kroz glavu - ovi će momci zaribati kao i ja.

Ipak, ja sam malo šta mogao sam, a najveći deo posla uradjen je bez mog nadzora.
Njih dvojica (ili ih ima više - nisam iz teksta mogao da zaključim do sada) ipak rade sami. A to je već u startu neuporedivi kvalitet više.
Rade ono što žele i onako kako oni žele.

Ja sam često morao da prihvatam situaciju svršenog čina.

E, sad, ako sam ja na kraju bio zadovoljan - pa, valjda će i oni. Morali bi!

Ponavljam - neka im je Bog u pomoći, a ja ću da pratim i posmatram iz prikrajka, radujući se unapred konačnom ishodu.

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #13 poslato: 01, 05, 2013, 16:49:36 posle podne »
Svaka cast. Veliki posao. thumbup

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Elan T 401 L - restauracija
« Odgovor #14 poslato: 01, 05, 2013, 18:52:38 posle podne »
                Dasku odma vadi i stavljaj novu.Nikakav tu epoksid nije upotrebljen.
Blazujka je dobra,ali moras sa nje da ostruzes film sa obe strane.Kada je budes
montirao,zamuti finu drvenu piljevinu u poliestersku smolu,i to razmazi kao git
na zadnju stranu,pa sve dobro stegni sa sto vise stega.Bocno sa obe strane zr-
cala izlaminiraj po trougao od bosanke,20x20cm,i na spoju zrcala sa dnom cam-
isto tako na po 40cm od krajeva.Takodje ti predlazem da u tom delu ostavis kao
malo koritance u kome ce se skupljati voda koja udje u camac.
                Sve one rupe koje si otvorio sa spoljne strane,moras konusno da ob-
radis sa nekom burgijom velikog precnika,pipav posao.Ako je smrdela tecnost ka-
da si otvarao mehurice,to ti je klassicna osmoza.Onda to moras danima da ispiras
tekucom vodom, i barem par meseci da susis.Kako bi se isusila kapilarna vlaga.
Znaces da je suvo ako zalepis komad najlona preko neke od tih rupa,pa ako se
preko noci pojavi vlaga nije dovoljno suvo.Hempel ima neku specijalnu tecnost
kao voda je i sa njom prvo sve to premazi.Ona kapilarno ulazi u svaku poru,pa
tek posle toga gitovanje,podloga farbanje.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.