Autor Tema: Metalni čamac - održavanje  (Pročitano 17578 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Metalni čamac - održavanje
« poslato: 24, 04, 2013, 15:32:45 posle podne »
Pratim forum već neko vreme, u od skoro sam se i prijavio. Prelistao sam dosta tema, ponešto novo i naučio, ali imam jednu dilemu, oko koje mi mogu pomoći pre svega vlasnici metalnih čamaca. Ako već negde ima slična tema, molim link da me uputite, jer sam može biti preskočio.

Trebalo bi da se na jesen ponovim brodićem sa kabinom, trenutno imam čamac, ali sam se umorio od jurcanja po Dunavu, i želeo bih brodić oko 7.5 - 8 metara, koji je sređen da se na njemu može živeti danima. Budžet mi je ograničen, imam na brod da potrošim 3000-3500e, pa zagledam razne metalne kabinaše, i za te pare se može iskopati nešto što odgovara mojim potrebama.

Ono što me brine kod metalnog čamca je održavanje, tj. to što se svakih ne-znam-koliko godina treba vaditi iz vode, peskirati, farbati.... Ustvari, pokušavam da izvučem računicu, ako je to skupo, i treba se često raditi, možda je bolje strpiti se još neko vreme pa uzeti plastični (a znamo kako je teško strpiti se u tim situacijama i 1 dan, a ne, recimo, godinu).

Recimo da je (okvrino) ono što meni treba u plastici skuplje nego u limu oko 2000e. Ako se za farbanje/peskarenje treba svakih 2 godine izdvojiti 500e, onda se metal za mene ne isplati. Ali ako se radi na 3-4 godine i košta 200-300e, onda mi je metal ok.

Verovatno shvatate moju dilemu, ali apsolutno nemam iskustva sa ovime, a oni koji imaju metalne barke su u ovo dosta upućeni. Brodić bih koristio za pecanje i porodične izlete (od 2 - što više dana na vodi).

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #1 poslato: 24, 04, 2013, 15:44:14 posle podne »
Zavisi kakva je baza od koje kreces ali ako prvi put uradis temeljno po pravilima dugo bi trebalo da budes miran,pet ,sest godina sigurno,ako samo zabrljas nisi nista uradio a potrosio si pare kago god,mislim da kvalitetnu zastitu sa vadjenjem I spustanjem pod uslovom da nema puno bravarskih poslova za jedno 600-700eur mozes uraditi I dugo godina biti miran uz naravno korektno odrzavanje I bez havarija

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #2 poslato: 24, 04, 2013, 15:49:31 posle podne »
Hvala na brzom odgovoru! prvi put ne znam od čega krećem jer ću da kupujem polovno, ali da računam kad ga kupim da vozim sezonu i ako ima potrebe sledeće godine lepo sredim i da sam miran.

Ako je tako kako kažeš cela računica mi ima smisla, sledi gledanje oglasa, putovanja tamo - vamo da se oni vredni pogleda pogledaju uživo.

Nisam odlučio još mnogo stvari, da li spoljni ili unutrašnji motor, a to mi nije ni mnogo bitno. Ako naletim za ok brod da se uklapa u novac koji imam, to je to. Ako imate bilo kakve savete na šta da obratim pažnju, bio bih zahvalan, svaka pomoć je dobrodošla!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #3 poslato: 24, 04, 2013, 20:59:00 posle podne »
Pa kači slike toga što ti se dopada, dobićeš više mišljenja ali kako god više očiju bolje vidi. Za taj novac kojim raspolažeš ne možeš baš očekivati maldu, to ti je jasno, ali ako je baza solidna dobar deo stvari se može srediti lagano i usputno. Kad naletiš na plovilo koje bude za tebe to pravo ni magistar i doktor brodogradnje te od njega neće odgovoriti.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #4 poslato: 24, 04, 2013, 21:03:42 posle podne »
Ja sam skeptičan prema tim polovnim limenjacima, cak sam skeptican i prema nekim novim...tko zna kako je netko odradio zastitu...radije bi uzeo komad plastike a ako vec zelis i moras limeni...onda vidi s nekim poput ike tko zna napraviti i zastiti čamac..i radije bi takav vozio gol iznutra pa polako sredjivao nego kupovao polovan, ali plastika je plastika  jh

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #5 poslato: 24, 04, 2013, 22:08:50 posle podne »
I ja bih verovatno pre plastiku, ali mi se nikako ne uklapa u finansijsku konstrukciju, to su pare koje trenutno mogu da izdvojim za brod, i tu će se u nekom narednom periodu teško šta promeniti. Takođe sam i prilično slab sa slobodnim vremenom, ne bih da propustim još neku sezonu na vodi zbog sređivanja broda.
Znam da neće biti lak poduhvat, ali valjda se za ove pare može naći nešto polovno a dobro.

Evo, onako iz prve, par komada koji mi dolaze u obzir, neka vam ne bude teško da date svoja mišljenja, dajte razloge za i protiv, meni će biti od velike pomoći!

http://berza.navodi.com/index.php?route=product/product&path=60_72_80&product_id=69

http://berza.navodi.com/index.php?route=product/product&path=60_72_80&product_id=252

http://berza.navodi.com/index.php?route=product/product&path=60_72_80&product_id=172

http://berza.navodi.com/index.php?route=product/product&path=60_72_80&product_id=141

http://berza.navodi.com/index.php?route=product/product&path=60_72_80&product_id=192

http://berza.navodi.com/index.php?route=product/product&path=60_72_80&product_id=472

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #6 poslato: 24, 04, 2013, 22:23:49 posle podne »
Занкики,

Тешко ћемо ми моћи да помогнемо око избора - колико људи, толико и ћуди.

Свако има свој укус и своје потребе.
Ето, када бих ја сада морао нешто да одаберем, вероватно бих се одлучио за овај са уграђеним Торпедо мотором.

Али прво бих проверио да ли су ти чамци из огласа још увек на продају - чест је случај да огласи нису ажурни, тј. у понуди стоје пловила која су давно продата.
После тога бих све пажљиво прегледао и посебно обратио пажњу на исправност мотора (то би морао неки мајстор да погледа и провери). Па онда ...

У сваком случају - нека је срећом!

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #7 poslato: 24, 04, 2013, 23:21:03 posle podne »
Sudeći prema predstavljenom izboru ,oglašenih čamaca,zaključujem da je tvoj standard kvaliteta ,komfora na dosta niskom nivou.Obzirom na visinu standarda koji si sebi odredio ,koji god sa ove liste da kupiš-kajaćeš se.Istina ne odmah ,ali očekujem da već sledeće sezone isti taj čamac bude ponovo na berzi,ovaj put sa tvojim brojem telefona.
U početku ćeš biti presrećan,oduševljen svojim novim čamcem,svima ćeš hvaliti i pokazivati ono što ti je privuklo pažnju.No problemi,samim tim i ono što će ti pojasniti zbog čega ti čamci imaju takvu primamljivu cenu,javiće se tokom sezone u toku korišćenja.Taj sa stabilnim motorom u tim dimenzijama će ti vrlo realno pokazati zbog čega se masovno prelazi na vanbrodske.Kad počneš da ga preskačeš,obilaziš,ploviš s antifonima ili čepovima u ušima ,postaće ti jasno zašto si tako povoljno kupio čamac.
E sad kada ti ja koji uvek imam i sebi pravim metalne čamce,savetujem da se potrudiš i uskočiš u plastiku,razmisli još jednom o svojim potrebama.Ja lično ,bih u okviru tog budžeta pre uskočio u neku pasaricu ,bar za ovu sezonu ,i polako za neku sledeću gledao da povećam budžet.U krajnjem slučaju pasara će i za dve tri godine imati istu cenu,dok za metalni kabinaš,ne bih bio siguran.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #8 poslato: 25, 04, 2013, 00:14:59 pre podne »
i t9 nije los izbor , mada poznajuci zakikija, on vec ima otvoreni camac za pecanje i sad bi bas plovio...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #9 poslato: 25, 04, 2013, 08:23:12 pre podne »
Da je plastika dobra onda bi veliki brodovi bili plasticni a ne celicni :), ove sto si okacio su klasicni recni sklepovi kojih ima brdo I ljudi na njima plove a neki bogami I zive,jbg kriterijum mu je iko u skladu sa kolicinom love, taj sa torpedom I ovu kalistu bih svakako pogledao,mislim da kalista ima dmb,dugo je stajala u staroj centrali,doduse nisam 100siguran da je to taj brod. Sto se tice motora to sto kaze ika donekle je tacno ali sa druge strane na zvuk se naviknes a I ima nacina da se jeftino malo utisa,miris dizela postane sastavni deo plovidbe a druga medalja je pouzdana ala sa minimalnim I jeftinim odrzavanjem jeftina voznja,vise snage nego vanbrocki iste konjaze. Sto se tice pasare tu se slazem trzisno odlican camac,jeftin I trazen,meni je mesecima zvonio mob kada sam ga prodao sto za metal nije slucaj,tu kupac mora bas da naleti

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #10 poslato: 25, 04, 2013, 08:28:47 pre podne »
Upravo tako. Sad bih da plovim, i da kad izađem na šarana mogu da pecam par dana bez prekida. Zato opet ne treba ni da bude prevelik, jer je veći brod teško namestiti svuda za pecanje. A ne sme ni da bude premali, mora da stane i wc zbog gospodje, pošto ćemo i da plovimo sa njim na odmore. Vešt sam sa alatom, i unutrašnjost bih mogao i sam polako da sređujem.

A standard ne određuju moji afiniteti, već količina novca. Bilo bi lepo da hiljade eura rastu na drveću (ustvari ne bi, vrlo brzo bi došlo de devalvacije  sajkaca ), ali ovo je cifra koju trenutno mogu da izdvojim za brod. I da imam više, to bi onda otišlo na neku drugu stranu, a ne ovamo.

Zato su mi i potrebni saveti vas iskusnih na ovom polju, komentarišite sve što možete, da bih za ovu količinu novca izabrao najbolje.

Iko, kolika je ta buka realno? Ja se već godinama vozim na 20cm od T18, tako da sam na buku navikao, ali naravno ne želim da se dovikujemo po brodu za vreme plovidbe. Koja je razlika u potrošnji između brodskog motora 10KS, i nekog vanbrodskog 4T novije generacije? Šta si mislio kad si rekao "Taj sa stabilnim motorom u tim dimenzijama", da li je taj brod premali da se na njega stavi stabilni motor ili šta?

Ovo je sve novo za mene, i trudim se da se ovim putem uputim u razne sitnice koje će mi pomoći da izaberem pravi brodić za mene.

@brokeR: hvala na savetima. Tvoj post je stigao dok sam ja ovo kuckao. Dajte neki savet na šta da obratim pažnju kad gledam brod, da li ikako može da se provali kakvo mu je dno dok je u vodi?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #11 poslato: 25, 04, 2013, 08:37:55 pre podne »
Zaikiki.... kontaktiraj nautikanta na ovom forumu ... otisao je do holandije kupio plasticnu jedrilicu sa malim gazom u dobrom stanju (dodatno ulaganje recimo 200-300 evra) ,  koju tera 4 konja kao ludu... em fabricki sve namesteno (kuhinja , wc. 4 kreveta....), em sve ok

Cenu ne bih iznosio to moze on da ti saopsti ... ali recimo da cena broda sa svim pratecim stvarima tipa put, transport pdv carina ... iznosi toliko da se em uklapa u tvoj budzet em ti ostaje da napravis omanju svadbu ....

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #12 poslato: 25, 04, 2013, 13:51:15 posle podne »
Nemoj svadbu, dosta je i jedna!  k5

Poslao sam mu PP pa ćemo videteti šta će da kaže. Svakako nije loše proveriti i tu opciju, a ne žurim za sada nigde.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #13 poslato: 25, 04, 2013, 14:23:56 posle podne »
Ma zajebi jedrilicu ako si resio da pecas i da se odmaras....

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Metalni čamac - održavanje
« Odgovor #14 poslato: 25, 04, 2013, 14:38:52 posle podne »
Treba pogledati čega sve ima... Možda ima i nekih plastikanera za dobre pare.
Mada mi se iskreno ti metalni kabinaši baš sviđaju, nekako imaju dušu. Plastiku bih naravno pre uzeo, zbog održavanja.