Autor Tema: Stari Slankamen - danas  (Pročitano 48926 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #90 poslato: 21, 05, 2017, 21:04:40 posle podne »
Lazo, koje je godiste, nodel i koliko kosta takva prikolica? Da li moze da se registruje? Ja bih je vukao u Grcku

Приколица је произоведена 1994. године (не би се рекло по изгледу али јесте - имам оригинал папире првог власника). Тад је плаћена 18.870 швајцарских франка.
Модел је WILK 540 T.

Свака приколица може да се региструје уколико се приликом увоза пријави на царини и плате царина и порез.
Да би то могло, приколица мора да има сертификат (COC), технички преглед, саобраћајну, купопродајни уговор. А онда следи игра око процене вредности - шта год написали у уговору, исто је као код увоза аутомобила - цариник процењује на основу неких каталога...
Са оваквом приколицом можете ићи било где јер је топлотно изолована па се може користити и лети и зими (има свој систем грејања).

Код нас су цене различите (погледајте по огласима - од 1.200 до преко 5.000 евра, видео сам у огласима и приколице које нуде по ценама између 10 и 20 хиљада евра), зависно од година, очуваности...

Ако неком може бити од помоћи, могу да помогнем да ступи у везу с човеком који је мени нашао и довезао приколицу - могу само да кажем да сам веома задовољан начином на који смо ово обавили. Веома коректан млад човек.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #91 poslato: 21, 05, 2017, 22:06:49 posle podne »
Lepo to izgleda...ako mozes kad je postavljas gledaj da ti vetar(ili neka salauka)udara u stranu na kojoj nisu vrata zbog tende...taj frizider tj cela kuhinja je elektroluksova...frizider je amonijacni a rad ii na 220 i na 12 i na plin...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #92 poslato: 21, 05, 2017, 22:16:51 posle podne »
Lepo to izgleda...ako mozes kad je postavljas gledaj da ti vetar(ili neka salauka)udara u stranu na kojoj nisu vrata zbog tende...taj frizider tj cela kuhinja je elektroluksova...frizider je amonijacni a rad ii na 220 i na 12 i na plin...

Морам да унесем исправку у овај текст - обележићу масним словима исправку:

Зоране, хвала на овом објашњењу за фрижидер.
А што се тиче положаја приколице, разумео сам савет али тешко могу да га испоштујем.
Код нас тамо ветрови дувају или са севера или са југа, можда југоистока.
Приколица је "леђима" ИСПРАВКА: "левим боком" окренута северу. Само тако, кроз прозоре имам погледа на Дунав и понтоне.
Тенда ће бити на супротној страни, па колико издржи.

Sent from my P9000 using Tapatalk
« Poslednja izmena: 22, 05, 2017, 07:26:00 pre podne LSI »

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3113
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #93 poslato: 22, 05, 2017, 21:08:59 posle podne »
 114 za kamper!   thumbup hi

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas 03.06.2017-
« Odgovor #94 poslato: 03, 06, 2017, 20:22:17 posle podne »
Управо сам се вратио из марине у Старом Сланкамену, па ево да вам се јавим с пар реченица...

Одакле да кренем?

Лепо јутро, сунчано, топло...
Покупио сам унуке (двоје старијих) и с њиховом бабом запутих се ка марини. А кад смо стигли, унуци су једва дочекали да утрче у нову приколицу.

Унука је била прва која се успела на спратни кревет, а онда је уследило скакање и играње које је трајало читавог дана.

Занимљиво, и поред веома топлог дана и потпуне изложености сунцу, у приколици је било пријатно за седење. Мора да је заиста добро изолована.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #95 poslato: 03, 06, 2017, 20:26:13 posle podne »
Следећа ствар коју сам проверио, било је како ради обртомер који је јуче заменио мајстор након моје рекламације.

Дигитални обртомер, тако ми је речено, ради мало другачије од аналогних и скоро никад не показује сасвим тачан број обртаја. Ипак, овај који сам јутрос затекао на чамцу, чини ми се сасвим добро ради посао.
На лер гасу, после неколико секунди, број обртаја који је пао на 890, па скочио на 930, стабилизовао се између 910 и 920 обртаја. При додавању гаса, на екрану би се показала одговарајућа промена.

Сутра планирам да се извезем и да мало проверим колико ће показати на пола, две трећине и на пуном гасу.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #96 poslato: 03, 06, 2017, 20:35:23 posle podne »
И шта сам онда радио у марини до касно после подне, питаће се неко од вас?

Е око овог сам се замислио, шта да вам напишем и да ли да ставим неке слике...

На крају сам одлучио да само кратко кажем да се на понтону окупила група у којој је било неколико нас из марине али имали смо и госте. Уз шкембиће (прсте да полижеш) и хладно пиво, уз музику с две гитаре, дан је прошао као трептај. Био је то још један од оних дана који се броје у животу.

Имали смо и госте - тројица Немаца, из околине Штутгарта, кренули низ Дунав бродом од око десетак метара. Плове по неколико дана па се врате кући. Одморе пар дана па опет "Јово, наново!", на брод па низ Дунав. Тако планирају да овог лета стигну до Црног мора, а следећег до Истамбула, а после... па, ко од њих поживи, можда Роном стигне једног дана назад до Немачке.

Кажу, пловили су кроз Немачку, Аустрију, Словачку, Мађарску али нигде нису наишли на такве људе и такав пријем као овде код нас у Србији...

Свирка је била на висини. Реперотар - неописив. Певале се песме наше, старе, нове. Певале се песме из Македоније, Русије.  Наш Шваба, Армин, као прави професионалац одушевио нас је својим извођењем блуза...

На крају, одлучио сам да испод овог текста не ставим ни једну фотографију. Тешко да би приказала праву атмосферу, а плашим се да неком не позли од муке што није био данас с нама.

Зато вас позивам, свратите неком другом приликом. Нисмо ми баш све карте одиграли. Биће тога још...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas 04.06.2017.
« Odgovor #97 poslato: 04, 06, 2017, 20:10:43 posle podne »
Као што сам јуче написао, данашњи дан је био посвећен проби мотора након сервиса који је недавно урађен и након замене дигиталног обртомера.

Са фотографија које ћу додати, видећете да имам два пунолетна сведока који могу да посведоче да је свака реч коју ћу написати - истина, само истина и ништа осим истине!

Дакле, упркос врло снажном ветру који је дувао уз Дунав и подизао таласе од око пола метра и мало више, одлучио сам да се испловити мора. Дошао је дан да се истини погледа у очи - да ли је мотор спреман за пловидбу?

Е па овако: опремљени новим обртомером, Гарминовим уређајем за навигацију и сонаром који сам данас први пут поставио на постоље, кренули смо моја два сведока и ја на пловидбу.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #98 poslato: 04, 06, 2017, 20:21:23 posle podne »
Било је занимљиво по први пут видети колико воде има испод корита.
Показало се да је дубина испод понтона за који је мој чамац привезан била 4 м. Међутим, кад сам кренуо да кроз наше "језеро", како ја зовем простор низводно од марине, омеђен обалоутврдом или напером, дубина је нагло почела да се смањује да би, код самог излаза испод аде, пала на 90 центиметара!
Ипак, то је довољно да мој чамац безбедно прође и докопа се великог Дунава.

Упутили смо се ка бови која означава место где се Тиса улива у Дунав, стално пратећи дубину (нова играчка, шта ћете?).
Изненадио сам се видећи да је Дунав, чак и на пловном путу дубок једва нешто око 7 м!

А онда смо ушли у Тису.
Заклоњени од ветра, запловили смо мирном реком, а дубине су се повећале на чак до 30 м!

И онда смо кренули с праћењем перформанси мотора.

Мењали смо брзину, додавајући гас и повећавајући број обртаја.
1800, 2300, 3600... 4200, 4500... и ту је стало...

Ручица за гас била је у свом горњем положају, брже није могло али број обртаја је за доста испод оног што пише у спецификацији (5000-5500).

При максималном гасу и максималном броју обртаја који смо остварили, брзина мерена гармином била је 25 км/сат узводно, с раширеном тендом.
При отприлике две трећине гаса, брзина је пала на 15-18 км/сат а обртомер је показивао између 3300 и 4000 о/мин.

За нешто око пола сата, обрели смо се код Титела.
Усидрили смо се преко пута ушћа Бегеја у Тису и попели се до ресторана.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #99 poslato: 04, 06, 2017, 20:24:28 posle podne »
После кратке медитације, с погледом према чамцу и Бегеју, договорили смо се да је време да се вратимо у марину.
У једном тренутку, склопили смо тенду - нисмо се баш нешто потрудили да је лепо спакујемо па ваљда зато и нисмо видели неки значајан допринос тога на брзину пловидбе.
Наиме, низводно смо при пуном гасу остварили брзину од 28 км/сат али толико смо могли и очекивати, обзиром да смо пловили низводно.
Ево и сличица с повратне вожње:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #100 poslato: 04, 06, 2017, 20:32:24 posle podne »
Све у свему, моји утисци су више него повољни.

Након сервиса, мотор ради мирно и стабилно, без било каквих необичних звукова. Лепо реагује на гас. Остаје да видим како да добијем оних 5-5500 обртаја.

Мислим да ћу наредних неколико дана провести у променама трима и променама пропелера.

Речено ми је да би требало да узмем пропелер за број мањег пречника и да би то требало да ми да те недостајуће обртаје. Видећемо... Проба ће показати.

Ја сам се нешто раније мислио да би требало да продужим корак да бих добио пар додатних километара брзине али чини ми се да би ми корисније било да добијем максималну снагу на пропелеру а брзина... колико буде.

А сад још нешто о потрошњи.
Из марине смо кренули с 3/4 резевоара, а то је негде око 18-19 литара.
По повратку, пловак се зауставио на месту које означава половину резервоара, а то значи негде око 12-13 литара.
Дакле, возећи се до Титела и назад, укупно 20 км, потрошено је негде око 6-7 литара.

Да ли је то много?
Треба имати на уму да смо доста деоница прешли на пуном гасу али мислим да можемо да закључимо да је у просеку то било нешто изнад пола до две трећине гаса.

Ето толико од мене, за данас.

Дан смо завршили ручком у марини и кратком, полусатном дремком у новој приколици.

Ја бих ово назвао још једним од оних дана који се броје у животу.

Van mreže Ljuba

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 733
  • Pol: Muškarac
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #101 poslato: 04, 06, 2017, 21:10:12 posle podne »
Nije to mnogo, ne znamo sad koliko je ukupno vremena provedeno u vožnji pa da se dobije potrošnja na sat ali ovako ugrubo, ako je 20km to je sasvim prihvatljiva potrošnja.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6548
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #102 poslato: 04, 06, 2017, 21:25:38 posle podne »
Nije to mnogo, ne znamo sad koliko je ukupno vremena provedeno u vožnji pa da se dobije potrošnja na sat ali ovako ugrubo, ako je 20km to je sasvim prihvatljiva potrošnja.

Љубо, нисмо нешто посебно обраћали пажњу на време, мада је на гармину писало, у тренутку искључења напајања колико је путовање трајало и колико километара је пређено.
Али ја бих рекао овако: требало нам је нешто око пола сата да стигнемо од марине до Титела и отприлике исто толико за вожњу назад. Дакле, укупно неких сат, сат и петнаест минута за пређених 10+10 км (узводно-низводно).
Мени се чини да то није много. То би могло да значи да бих с једним резервоаром од 25 литара могао неком умереном брзином (до 15 км/сат) да пређем између 60 и 80 км (ваљда нисам погрешио у рачуну?).

Треба имати на уму да је чамац данас имао својих 250 + 72 кг (сам чамац плус мотор).
Томе треба додати разну опрему - још око 100 кг, резервоар (20 кг) и резерву горива (10 литара што је око 8 кг),
И томе треба додати Срсу (130 кг), Дејана (95 кг) и мојих 72 кг.
То је укупно око 700 кг терета.
Дан ветровит и таласи осредње величине.

Кад будем сам или с једном особом просечне тежине, оптерећење ће бити знатно мање и потрошња би могла бити мања.

Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #103 poslato: 04, 06, 2017, 22:49:48 posle podne »
Gledajuci danas kako camac rije dosta ste teski  ffff

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Marina: marina JP Ada Ciganlija
  • Veličina: 8,6
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #104 poslato: 05, 06, 2017, 05:38:05 pre podne »
Лазина лађа је одлична, има лепу ширину, мада на први поглед то не изгледа тако, али само на први поглед, и још лепшу дужину. На води је доста стабилан и таласе не осећа.  Што се погона тиче мислим да би боље билода је мотор јачи нпр. 30 кс, ал што Лаза рече, то би због тежине потапало крму. Мада уз правилно тримовање......  Овај мотор је на граници за овај чамац. Идентичан проблем сам имао са мојим еланом 495К  и Џонсоном 30 кс. Лаза ће проблем решити тако што треба да стави теретну елису. Ова постојећа му је стандардна, значи број или два мања и ствар је решена. Имаће брзину глисирања од око 25 КМ/сат, чамац ће из режима мировања до глисирања прелазити за кратко време(сада му требааааа), и мотор ће тада радити на 3/4 гаса а не као сад под пуним гасом. Добиће се пун број обртаја и мања потрошња горива уз знатно мање оптерећење мотора. А мотор је иначе одличан, преде ко маче, а у леру се не чује како лепо ради.