Autor Tema: Stari Slankamen - danas  (Pročitano 91944 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #105 poslato: 05, 06, 2017, 07:14:05 pre podne »
Gledajuci danas kako camac rije dosta ste teski  ffff

Да ли ово да разумем тако као да смо се негде мимоишли?
Ако је тако, штета да нисмо застали. Сваки коментар у погледу пловидбе ми је добродошао. А поглед са стране открива доста тога. Посебно кад се ради о неком с искуством.

А да смо тешки - нисмо.
Њих двојица јесу али ја... спрам њих сам као перце.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #106 poslato: 05, 06, 2017, 11:17:25 pre podne »
Lazo svaka čast za putešestvije po Dunavu i Tisi, al Srsa da ti bude svedok e to ne znam da li će neko verovati  jh

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #107 poslato: 05, 06, 2017, 12:44:21 posle podne »
Lazo svaka čast za putešestvije po Dunavu i Tisi, al Srsa da ti bude svedok e to ne znam da li će neko verovati  jh


"Ако коза лаже, рог не лаже!"
Слика сама каже да је Срса био и учествовао.
Иначе, Срса је врло захвалан сведок за овакве ствари. Својом тежином много нам је олакшао наше експерименте са нагибом чамца услед оптерећења.
Кад се Срса премести - то се још како примети. Сва тежишта се битно помере.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #108 poslato: 05, 06, 2017, 14:32:07 posle podne »
Pa ako je ono Cira pored Srse...nemoj jos uvek da menjas ili kupujes propelere...ovo sto Srsa predlaze je ok ali sta se desava...takav plici propeler sa manjim korakom a istim precnikom omogucava veci broj obrtaja ali je i manje efikasan na vecem
broju obrtaja tako da moze da se desi da dobijes obrtaje a a glisiranje bude lose... tvoj camac je malo specifican ispod vode motor je nijansu dalje od tezista i zbog toga bi ti preporucio da ne diras za pocetak propeler vec da prvo probas sa vecom kavitacionom plocom ili stabilizatorom...to ti je najjeftinija varijanta a mozda ti "proradi" taban bar kad si sam...mislim da bi se iznenadio kako ide...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #109 poslato: 05, 06, 2017, 16:13:02 posle podne »
Зоране,
Срса је предложио да смањим пречник пропелера а да не мењам корак - за почетак, да видимо ефекат.

О тим стабилизаторима који се каче на кавитациону плочу сам размишљао... То би могла бити добра идеја - продужи се мало водена линија, подиже се крма... уз добар трим, могло би се добити да чамац брже изглисира а онда је оптерећење мотора доста мање.

Погледаћу код Бусе да ли има за моју хонду и колико кошта. За пропелере знам да су око 135-140 евра нове. Да пробам с мањим улагањем, па ако не буде знатног побољшања, онда да мењам пропелер, а стабилизатор неће да смета.

И да, оно јесте Ћира. Он и Срса у чамцу... мало је 25 коња за тај терет. Гарант ћу сам добацити преко 25 км/сат.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #110 poslato: 05, 06, 2017, 17:51:54 posle podne »
Када са купио Џонсона 30 кс двотактни, исти је на себи имао брзинску елису 15х10. Са том елисом мој Елан495 са кабином није имао добар број обртаја, максимално око 3500-4000, и гурао је воду а ишаобрзином од око 10-15 км / сат. Потом је пробано са стандардном елисом 13х10 и тада је ишао око 20-22 км/сат али није могао да изглисира - мало му је фалило. Тада сам ставио теретну елису 11х10 и добио глисирање и брзину преко 22 км/сат(не знам тачно колику), као и пун број обртаја, додуше можда не максималан али врло близу. Лаза може да позајми од неког теретну елису и а проба, а наравно и правилно тримовање под обавезно. А тек онда куповина друге елисе.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #111 poslato: 05, 06, 2017, 18:11:23 posle podne »
1 inc u diametru oko 200rpm na radilici...1 inc u pitc-u oko 400rpm...tvoja je 9.8 sa 11.3...e vidi ovu sa 4pera i oznakom 9 i 1/4  sa 11 ILI 10 inca za hondu od 20ks kataloski  broj je 5834-ZV4-011AH...a najjeftinije da proveris ili probas kod ovih sto umeravaju propelere dal ima neku trokraku  9.25(to je 9 i 1/4) sa 10 ili 10.5 ili 11 sta nadjes pa da probas...naravno broj pinova na osovini treba da je isti da je mozes staviti...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #112 poslato: 05, 06, 2017, 20:53:19 posle podne »
Ево сад сам проверио из старих постова у теми Џонсон 30 кс 2т, првобитна елиса је била 10х15(брзинска), потом је пробана стандардна 10х13 (позајмљена од Салета НБ) а проблем је решен теретном елисом 10 1/2 х 11. Значи није у питању смањивање пречника елисе већ смањивање закривљености крилаца. Ова последња(теретна) елиса је била 1/2 инча већег пречника јер нисам био у могућности да набавим оригиналну од 10 инчи.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #113 poslato: 05, 06, 2017, 22:48:16 posle podne »
Ево сад сам проверио из старих постова у теми Џонсон 30 кс 2т, првобитна елиса је била 10х15(брзинска), потом је пробана стандардна 10х13 (позајмљена од Салета НБ) а проблем је решен теретном елисом 10 1/2 х 11. Значи није у питању смањивање пречника елисе већ смањивање закривљености крилаца. Ова последња(теретна) елиса је била 1/2 инча већег пречника јер нисам био у могућности да набавим оригиналну од 10 инчи.

to odgovara...za cas se pogubis u tim njihovim incima i frtaljima 1/2 ili 7/8...vrlo jednostavno se ide na odnos pitc/diametar za to odredjivanje tipa brza spora propela...sto je vanbrodski motor jaci za glisere taj odnos je veci ...1.3-1.5 ili veci odnos su brze prop 0.8-1 su kao standardne ispod 0.8 su teretne vrlo gruba procena neznam tacno napemet ko hoce da gugla naci ce...poenta je da se stavi uvek fizicki u precniku najveci propeler koji moze u toleranciji da stane...korak  se  dalje uz  snagu motora obrtaje itd odredjuje...srso ti si prakticno zadrzavao isti precnik propelera a menjao korak...na taj nacin si menjao -smanjivao ugao(zove se rake)koji lopatica pravi u odnosu na osovinu...smanjenjem ugla a zadrzavanjem istog diametra smanjujes i korisnu povrsinu propelera povecavs,slip(proklizavanje) i olaksavas motoru rad...tezak camac slab motor(za tog elana komfornih 80-100ks)i morao si sa propelerom da kombinujes jer taj propeler i motor bi funkcionisali ali na laksm camcu...
           jako slicna situacija je i kod naseg laze tj"jaci" je propeler za tu tezinu camca i ne mogu ni camac ni motor da dodju do izrazaja...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #114 poslato: 05, 06, 2017, 23:04:51 posle podne »
Пратим шта пишете али сам био заузет да бих се раније јавио.

Код мене је на мотору пропелер следећих карактеристика: 9,8 х 11,3 - тако су ми рекли заступници Соласа.

У њиховом каталогу сам нашао да се за хонде 25/30 КС препоручују следећи пропелери:
9,90 х 9
9,90 х 10
9,90 х 11 - то је моја
9,90 х 12
9,90 х 13

У свим варијантама они препоручују исти пречник и само мењају ход.
Ако сам ја добро разумео Срса је скраћивањем корака добио на снази и потиску. Да ли сам добро разумео Зоранов коментар да бих и ја требало да скратим корак?




Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #115 poslato: 05, 06, 2017, 23:09:23 posle podne »
Auuuu nikada nisam voleo matematiku. Pogubih se u ovim vašim tekstovima. Više ne znam ni šta su inci, niti frtalji, niti šta je brzinska, teretna elisa, zakrivljenost, razmere, ..bem ti matematiku ko je ismisli. Ajmo mi na reku koji kilometar brzine gore dole ko će to još da primeti i premeri.  kgk

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #116 poslato: 05, 06, 2017, 23:14:18 posle podne »
Волели је ми или не, разумели је или не, тек, математика је део наших живота.
Неки кажу да је основа свих филозофија, свих наука. Неки кажу да је она сама логика...
Враг би је знао шта је и ко ју је измислио али чини се као да је настала с настанком света (немој да ми сад неко ту поново умеша Дарвина, еволуцију и креационисте).
Без ње се једноставно не може.

Биће ми драго ако ово писаније помогне да неком другом буде у сличној ситуацији лакше да изабере право решење.
Зато и намеравама да набавим те профиле, стабилизаторе (како ли се већ зову), да видим с њима, а онда да ставим још пар различитих пропелера па да из свега изведемо неки закључак.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #117 poslato: 06, 06, 2017, 05:48:09 pre podne »
Пратим шта пишете али сам био заузет да бих се раније јавио.

Код мене је на мотору пропелер следећих карактеристика: 9,8 х 11,3 - тако су ми рекли заступници Соласа.

У њиховом каталогу сам нашао да се за хонде 25/30 КС препоручују следећи пропелери:
9,90 х 9
9,90 х 10
9,90 х 11 - то је моја
9,90 х 12
9,90 х 13

У свим варијантама они препоручују исти пречник и само мењају ход.
Ако сам ја добро разумео Срса је скраћивањем корака добио на снази и потиску. Да ли сам добро разумео Зоранов коментар да бих и ја требало да скратим корак?

Управо тако. Ако је твоја постојећа елиса 9,90х11 требало би да пробаш са 1 или 2 броја мањом, прецизније 9,90х10 (мислим да је довољно) или можда је боље са 9,90х9 јер ће ти често бити чамац оптерећен путницима и теретом. Ти си и са постојећом елисом глисирао, додуше под пуним гасом, ја сам ти сведок (у инат свим неверним Томама  456  tamburanje  ), а са једном од наведених елиса ћеш још лакше и снажније глисирати без да оптерећујеш мотор. Тврдим да ћеш на тај начин сигурно решити проблем.  114  dodo

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas 08.06.2017.
« Odgovor #118 poslato: 08, 06, 2017, 19:28:26 posle podne »
Знам да је требало о подешавању положаја мотора да пишем у теми о мајсторијама али ето, десило се некако да је размена информација већ почела у овој теми, па да ту и завршим.

Дакле, био сам и данас у Старом Сланкамену и вратио сам се пре неколико минута. Једва сам дочекао да стигнем кући да с вама поделим ових неколико реченица.

Било је данас доста посла око намештања приколице али други главни разлог било је подешавање положаја мотора у циљу повећања економије вожње и искоришћења техничких могућности мотора.

Посао смо започели постављањем хидро-крила или пераја, која се монтирају на антивентилацијуску плочу (коју је ми сви називамо: кавитациона, иако то није тачно).

Посао нам је био олакшан утолико што су на плочи постојале четири рупе које су се готово идеално поклопиле с распоредом на новим перајима (изгледа да су некада већ била монтирана пераја па скинута).

Уз врло мало разбушивања, за неколико минута пераја су постављена.
Уз Армина, који је надгледао радове, главни мајстор био је мој друг Дејан, мада сам и ја завио један завртањ - да ме мине жеља а и да могу да кажем да сам и ја нешто радио!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Stari Slankamen - danas
« Odgovor #119 poslato: 08, 06, 2017, 19:36:28 posle podne »
Онда смо подесили трим померањем граничника за две рупе. Мотор је претходно био у највишем положају и сад смо га мало спустили - "подвукли" под крму.
Иако је ветар био веома снажан, нисмо могли да одолимо искушењу.

Препустио сам нашем Шваби, Армину, да обави пробну вожњу.
Армин је, иначе, човек с великим искуством на води, познаје моторе, познаје овај чамац - идеалан човек за пробу.

Практично, чим смо кренули, осетили смо разлику.
Мотор је лепо прихватио гас и већ после померања ручице гаса у средњи положај, чамац се избацио из воде и почео да глисира. Практично, без напора.

Обратио сам пажњу на обртомер... Сећате се, писао сам да при пуном гасу нисмо могли да постигнемо више од 4500 обртаја у минуту.

Е, данас, смо постигли 4680 обртаја!

Мотор је у свим режимима радио мирно и тихо. Данас нисмо обраћали пажњу на утрошено гориво и на време проведено на води. Занимало нас је само како се понаша на води и шта је с обртајима.

А закључак је једноставан: добили смо боље лежање на води и нешто већи број обртаја.

Сад предстоји експериментисање с новим пропелером. Верујем да с пропелером 9,3-9,8 х 10/9 могу да добијем још мало обртаја и можда још километар-два на сат.
Али о томе ћу вас известити касније...